Ухвала
від 30.10.2017 по справі 907/37/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

88000, м.Ужгород, вул.Коцюбинського, 2-а


УХВАЛА

30.10.2017 Справа № 907/37/17

Суддя господарського суду Закарпатської області Г.Й.Бобрик , розглянувши матеріали

за скаргою уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк", м. Київ ОСОБА_1А

на дії Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області

за участю представників

від скаржника (стягувача) - ОСОБА_2, довіреність №35 від 03.01.2017 ( брала участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції)

від боржника - не з"явився

від Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області - не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Закарпатської області від 27.03.2017 стягнуто з приватного підприємства "Затишок" (90011, Закарпатська область, Міжгірський район, с.Пилипець, 343, код 31981086) на користь публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк" ( 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 27-Т, код 19017842) суму 2723879,44 грн. (два мільйони сімсот двадцять три тисячі вісімсот сімдесят дев"ять грн. 44 коп.), в т.ч. 586698,20 грн. заборгованості по відсоткам за користування кредитом, 90999,15 грн. пені за несвоєчасне погашення кредиту, 88916,43 грн. пені за несвоєчасну сплату відсотків по кредиту, 153427,72 грн. 3% річних за несвоєчасне погашення кредиту, 47607,88 грн. 3% річних за несвоєчасну сплату відсотків по кредиту, 1359362,43 грн. інфляційних за несвоєчасне погашення кредиту, 384953,62 грн. інфляційних за несвоєчасну сплату відсотків (по траншу 6718000,00 грн.) та 11911,01 грн. інфляційних збитків за несвоєчасну сплату процентів (по траншу 10000,00грн .)

На примусове виконання вказаного судового рішення видано наказ від 18.04.2017 р. №907/37/17, який стягувачем пред"явлено до виконання до Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області.

28.08.2017 уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк", м. Київ ОСОБА_1 звернулася до господарського суду Закарпатської області в порядку ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України із скаргою, в якій просить суд визнати дії державного виконавця Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області ОСОБА_3 щодо винесення повідомлення від 07.08.2017 про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання неправомірними; скасувати повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 07.08.2017; зобов"язати головного державного виконавця Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області ОСОБА_3 відкрити виконавче провадження щодо примусового виконання наказу господарського суду Закарпатської області № 907/37/17 від 18.04.2017.

Вимоги скаржника мотивовані тим, що стягувач направив до Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області заяву про відкриття виконавчого провадження та наказ від 18.04.2017 по справі №907/37/17. Однак, 07.08.2017 р. головний державний виконавець Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області, керуючись п. 8 частини четвертої статті 4 Закону України Про виконавче провадження , виніс повідомлення про повернення стягувачу виконавчого документу без прийняття до виконання, мотивуючи тим, що до заяви про примусове виконання рішення, стягувач не додав підтвердження сплати авансового внеску, від сплати якого не звільнений.

Скаржник вважає, що він звільнений від сплати авансового внеску відповідно до положень Закону України "Про виконавче провадження", а тому повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 07.08.2017 вважає неправомірним та таким, що підлягає скасуванню судом.

Ухвалою господарського суду Закарпатської області від 19.09.2017 скаргу прийнято до розгляду, розгляд скарги призначено на 09.10.2017.

Ухвалою суду від 09.10.2017 за клопотанням скаржника про участь представника публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк" в судовому засіданні в режимі відеоконференції розгляд скарги судом відкладено на 30.10.2017.

Представник скаржника, який з"явився для участі в судовому засіданні, вимоги за скаргою підтримав. Просить скаргу задоволити в повному обсязі.

Від Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області до суду надійшли заперечення на скаргу. Згідно з викладеною позицією, орган ДВС вважає подану скаргу безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, покликаючись на те, що 01.08.2017 до Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області надійшов на виконання наказ господарського суду Закарпатської області №907/37/17 від 18.04.2017 разом з заявою стягувача про відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до пункту 2 статті 26 Закону України "Про виконавче провадження" до заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру - у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Позаяк, стягувач - публічне акціонерне товариство "Всеукраїнський акціонерний банк", не додав до заяви доказів сплати авансового внеску та, який не звільнений від сплату авансового внеску на підставі п.8 ч.2 ст. 4 Закону України „Про виконавче провадження" органом ДВС 07.08.2017 винесено повідомлення про повернення стягувачеві виконавчого документу без прийняття до виконання. Виконавчі дії вважає правомірними та такими, що відповідають положенням Закону України „Про виконавче провадження".

Вивчивши матеріали за скаргою, заслухавши пояснення присутнього представника скаржника, суд дійшов висновку, що скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, який виконує спеціальні функції в процедурі ліквідації публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк", звернувся із заявою до Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області про примусове виконання судового рішення за наказом господарського суду Закарпатської області № 907/37/17 від 18.04.2017, стягувачем у якому є публічне акціонерне товариство ""Всеукраїнський акціонерний банк".

Стаття 48 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" визначає повноваження Фонду під час здійснення ліквідації банку.

Пунктами 1, 4, 8 частини 1 ст. 48 вказаного Закону серед іншого встановлено, що Фонд безпосередньо або шляхом делегування повноважень уповноваженій особі Фонду з дня початку процедури ліквідації банку здійснює повноваження органів управління банку; вживає у встановленому законодавством порядку заходів до повернення дебіторської заборгованості банку, заборгованості позичальників перед банком та пошуку, виявлення, повернення (витребування) майна банку, що перебуває у третіх осіб; здійснює повноваження, що визначені частиною другою статті 37 цього Закону.

07.08.2017 головний державний виконавець Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області, керуючись п. 8 частини четвертої статті 4 Закону України Про виконавче провадження , виніс повідомлення про повернення стягувачу виконавчого документу без прийняття до виконання, з огляду на те, що до заяви про примусове виконання рішення стягувач не додав підтвердження сплати авансового внеску.

Водночас, у повідомленні зазначено, що рішення виконавця може бути оскаржене в порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження".

Відповідно до ст. 26 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, зокрема, за заявою стягувача про примусове виконання рішення.. До заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру та рішень про забезпечення позову - у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Від сплати авансового внеску звільняються стягувачі за рішеннями про: стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин; обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг; відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, а також смертю фізичної особи; стягнення аліментів; відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Від сплати авансового внеску також звільняються державні органи, інваліди війни, інваліди І та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів І та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.

Згідно до п. З розділу III Інструкції з організації примусового виконання рішень, заява про примусове виконання рішення подається до органу державної виконавчої служби або приватного виконавця у письмовій формі разом із оригіналом (дублікатом) виконавчого документа та квитанцією про сплату авансового внеску, крім випадків, коли стягувач звільняється від сплати авансового внеску відповідно до частини другої статті 26 Закону та у разі виконання рішення Європейського суду з прав людини.

Аналіз змісту ст.ст.37,48 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", а також наявні матеріали справи свідчать про те, що уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ "Всеукраїнський акціонерний банк" звернулася із заявою про примусове виконання наказу № 907/37/17 від 18.04.2017 від імені стягувача публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк", який відповідно до ч.2 ст.26 Закону України Про виконавче провадження не звільнений від сплати авансового внеску, а тому дії Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області щодо повернення 07.08.2017 р. стягувачеві без прийняття до виконання наказу господарського суду Закарпатської області №907/37/17 від 18.04.2017 є правомірними та відповідають положенням п. 6 ч. 4 ст.4, п. 2 ст.26 Закону України „Про виконавче провадження".

За результатами розгляду скарги господарський суд визнає доводи скаржника неправомірними, а дії органу ДВС такими, що вчинені відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" та Інструкції з організації примусового виконання рішень. Таким чином, в задоволенні скарги суд відмовляє повністю.

Керуючись ст. ст. 86, 121 -2 Господарського процесуального кодексу України суд,

УХВАЛИВ:

1. В задоволенні скарги уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк", м. Київ ОСОБА_1 на дії Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області відмовити повністю.

2. Копію ухвали надіслати на адресу стягувача, боржника та Міжгірського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя Г.Й.Бобрик

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення30.10.2017
Оприлюднено03.11.2017
Номер документу69948459
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/37/17

Ухвала від 30.10.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Ухвала від 09.10.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Ухвала від 19.09.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Ухвала від 29.08.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Ухвала від 24.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 22.06.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Ухвала від 07.06.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Судовий наказ від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Судовий наказ від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Рішення від 27.03.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні