Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua , код 34390710
У Х В А Л А
про відмову у звільненні сплати судового збору та залишення позовної заяви без руху
03 листопада 2017 р. Справа № 820/5127/17
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління Держпраці у Харківській області до Комунального підприємства "Пересічанський благоустрій" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
В С Т А Н О В И В :
Головне Управління Держпраці у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства "Пересічанський благоустрій" код ЄДРПОУ 36122455, розташованого за адресою: 62364, Харківська область, Дергачівський район, смт. Пересічне, вул. Коваленка, б. 71, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування та виконання робіт підвішеної небезпеки, а саме: відсторонити від виконання електрозварювальних робіт, газонебезпечних робіт електрозварника ОСОБА_1; експлуатацію драбини б/н виробничої дільниці; виконання робіт в каналізаційній насосній станції (КНС) № 1; виконання робіт в каналізаційній насосній станції (КНС) № 2; роботи в колодязях, камерах, замкнутому просторі; експлуатацію в майстерні заточувального верстата (№б/н); експлуатацію в майстерні деревообробних верстатів № 00001 та № 00002; експлуатацію сосудів що працюють під тиском (пропановий балон).
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Вивчивши матеріали позовної заяви, суд встановив, що вона не відповідає вимогам статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з наступного.
Згідно з частиною 3 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою встановлюється ставка судового збору в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб; за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" установлено у 2017 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року - 1600 гривень.
Як вбачається з позовних вимог, предметом позову у даній справі є одна вимога немайнового характеру.
Судом встановлено, що позивачем не надано докази сплати судового збору, що не відповідає положенням Закону України "Про судовий збір" та КАС України з огляду на наступне.
Разом з позовною заявою Головним Управління Держпраці у Харківській області подано клопотання про звільнення від сплати судового збору. В обґрунтування клопотання зазначено, що Головне Управління Держпраці у Харківській області входить до складу центрального органу виконавчої влади як територіальний орган Державної служби України з питань праці, та їй підпорядковується, а отже підлягає звільненню від сплати судового збору на підставі пункту 20 статті 5 Закону України "Про судовий збір".
Також, позивачем не було надано доказів того, що він є звільнений від сплати судового збору.
Відповідно до пункту 20 статті 5 Закону України "Про судовий збір" від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняється центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, структурні підрозділи виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад, на які покладені функції із здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
Відповідно до Положення "Про Державну службу України з питань праці", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до Положення "Про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 27.03.2015 № 340, позивач є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Суд зазначає, що пунктом 20 статті 5 Закону України "Про судовий збір" звільнено саме центральний орган, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, а отже Головне Управління Держпраці у Харківській області не відноситься до категорії осіб, які звільнені від сплати судового збору, відповідно до Закону України "Про судовий збір".
Окремо суд звертає увагу, що відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно Державної служби України з питань праці та Головного Управління Держпраці у Харківській області встановлено, що зазначені юридичні особи мають різні коди ЄДРПОУ, що обґрунтовано суперечить посилання позивача, щодо його посилань на пов'язаність з Державною службою України з питань праці в контексті відношення Головного Управління Держпраці у Харківській області до центрального органу виконавчої влади.
За таких обставин суд приходить до висновку, що Головне Управління Держпраці у Харківській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
За таких обставин суд приходить до висновку про відмову у задоволенні клопотання Головного Управління Держпраці у Харківській області про звільнення від сплати судового збору.
Таким чином, усуваючи недоліки позовної заяви позивачу необхідно надати до суду оригінал платіжного документу про сплату судового збору в розмірі 1600,00 грн., за наступними реквізитами: одержувач: УДКСУ у Основ'янському районі м. Харкова Харківської області, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу - "*;101; (код платника); судовий збір за позовом (ім'я/назва платника), Харківський окружний адміністративний суд".
Згідно частини 1 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною заявою.
Керуючись статтями 106-108 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання Головного Управління Держпраці у Харківській області про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Позовну заяву Головного управління Держпраці у Харківській області до Комунального підприємства "Пересічанський благоустрій" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - залишити без руху.
Надати позивачу термін - десять календарних днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позовної заяви, шляхом надання оригіналу платіжного документу про сплату судового збору в розмірі 1600,00 грн..
Копію ухвали невідкладно надіслати позивачу.
Роз'яснити позивачу, що у разі невиконання вимог ухвали позовна заява підлягає поверненню.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Ю.О. Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2017 |
Оприлюднено | 05.11.2017 |
Номер документу | 69998965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні