ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1509/17
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кузьменко Н.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області до комунального підприємства "Херсонкомунсервіс" про стягнення страхових коштів в розмірі 564,86 грн, -
встановив:
10 жовтня 2017 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області (далі - позивач) до комунального підприємства "Херсонкомунсервіс" (далі – відповідач, КП "Херсонкомунсервіс") з позовними вимогами про стягнення страхових коштів в розмірі 564,86 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має заборгованість по сплаті страхових внесків у розмірі 564,86 грн., яка виникла внаслідок несплати в установлений строк грошового зобов'язання, самостійно визначеного платником податків у поданій звітності за 1 квартал 2010 року. Зазначена сума заборгованості відповідачем самостійно не сплачена. З посиланням на норми Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” обґрунтовує правомірність своїх вимог. З наведеного позивач робить висновок про наявність підстав для постановлення судового рішення про стягнення страхових коштів в розмірі 564,86 грн.
Представник позивача 02 листопада 2017 року подав до суду клопотання про проведення судового засідання в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, повноважного представника у судове засідання не направив. Судова кореспонденція, яка була направлена на адресу відповідача, була повернута до суду з відміткою відповідальної особи поштового зв'язку: “за закінченням терміну зберігання”. Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до положень ч.6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Розглянувши надані позивачем документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Судом встановлено, що КП "Херсонкомунсервіс" з 24 листопада 2001 року за №650010002055 зареєстроване, як платник страхових внесків у Херсонській міській виконавчій дирекції Херсонського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності. Відповідач самостійно визначив розмір несплачених платежів за страховими внесками, відповідно до якого залишок несплачених коштів за 1 квартал 2010 року складає 564,86 грн. Вказана сума заборгованості до цього часу не сплачена.
Провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи (ч.2 ст.5 КАС України).
Статтею 5 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (далі - Закон № 1105-XIV) передбачено, що одним з основних принципів страхування від нещасного випадку є обов'язковість сплати страхувальником страхових внесків.
Статтею 6 Закону № 1105-XIV встановлено, що суб'єктами страхування від нещасного випадку є застраховані громадяни, а в окремих випадках - члени їх сімей та інші особи, страхувальники та страховик. Застрахованою є фізична особа, на користь якої здійснюється страхування (далі - працівник). Страхувальниками є роботодавці, а в окремих випадках - застраховані особи. Страховик - Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. Об'єктом страхування від нещасного випадку є життя застрахованого, його здоров'я та працездатність.
Згідно частини 2 пункту 1 статті 46 Закону № 1105-XIV фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється зокрема за рахунок внесків роботодавців для підприємств з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення.
Відповідно до статті 52 Закону № 1105-XIV страхувальник несе відповідальність за шкоду, заподіяну застрахованому або Фонду соціального страхування від нещасних випадків внаслідок невиконання своїх обов'язків із страхування від нещасного випадку, відповідно до закону.
Преамбула до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” передбачає, що цей Закон визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом (п.7 розділу 8 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”).
Відповідно до пунктів 4,5,6 розділу VII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону №1105 “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування” (чинного на момент подання адміністративного позову) зазначено, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів. Згідно пункту 4 постанови правління Фонду соціального страхування України від 24.05.2017 №34 «Деякі питання реорганізації фондів соціального страхування», наказу Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.05.2017 №261-ос «Про припинення Херсонського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» шляхом приєднання, створення комісії з реорганізації Херсонського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та затвердження персонального складу цієї комісії Херсонське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності приєднано до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області, яке забезпечує виконання функцій та завдань, визначених Законом №1105 з 01 серпня 2017 року.
Наявність у відповідача заборгованості за страховими внесками перед Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області підтверджується матеріалами справи. Станом на день розгляду справи заборгованість відповідача зі сплати страхових внесків складає 564,86 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з'ясування всіх обставин у справі (ч.4,5 ст.11, ч.2 ст. 69, ч.5 ст.71 КАС України). Обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він як відповідач заперечує адміністративний позов (ч.2 ст. 71 КАС України).
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали, а якщо такі приписи відповідач без поважних причин не виконує, то "суд вирішує справу на основі наявних доказів" (ч. 4,6 ст. 71 КАС України).
Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог, натомість наявні в матеріалах справи докази не дають суду підстави для висновку про правомірність дій відповідача.
З огляду на викладене, суд вважає вимоги позивача правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч.4 ст.94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 79, 86, 128, 158 – 163 КАС України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області докомунального підприємства "Херсонкомунсервіс" про стягнення страхових коштів в розмірі 564,86 грн. - задовольнити.
Стягнути з комунального підприємства "Херсонкомунсервіс" (код ЄДРПОУ 30667636) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області страхові кошти в розмірі 564,86 грн. на розрахунковий рахунок 37174002011541 в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Херсонській області, МФО 852010, одержувач: Херсонське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального України в Херсонській області, код ЄДРПОУ 41415665.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Кузьменко Н.А.
кат. 10.2.2.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2017 |
Оприлюднено | 07.11.2017 |
Номер документу | 69998992 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кузьменко Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні