ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2017 р. м. Чернівці справа № 824/751/17-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянув у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Вижницького районного будинку народної творчості та дозвілля Чернівецької області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі-позивач) звернулось до суду із вказаним позовом, в якому просить застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати ОСОБА_1, директора Вижницького районного будинку народної творчості та дозвілля Чернівецької області, зупинити повністю, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, експлуатацію однієї дільниці електромережі в роздягальному приміщенні на першому поверсі адміністративної будівлі шляхом відключення цього приміщення від електромережі до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Вижницького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 15.09.2017 р. №62, із складанням відповідного підтверджуючого документу.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що під час перевірки відповідача виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які усунені не були та створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а тому до Вижницького районного будинку народної творчості та дозвілля Чернівецької області необхідно застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Вижницький районний будинок народної творчості та дозвілля Чернівецької області (далі - відповідач) належним чином повідомлена про відкриття скороченого провадження даної справи, що підтверджується відміткою про вручення рекомендованого поштового відправлення.
У строк встановлений КАС України, відповідач письмових заперечень або заяви про визнання позову до канцелярії суду не надав.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, судом встановлено наступне.
Вижницький районний будинок народної творчості та дозвілля Чернівецької області (59200, Чернівецька обл., Вижницький район, м. Вижниця, вул. В. Івасюка, буд. 7, ідентифікаційний код юридичної особи 36753270) зареєстрована як юридична особа 16.12.2009 р. (а.с. 53-57).
Відповідно до наказу №6 від 20.06.2017 р. «Про затвердження графіку планових перевірок не господарюючих суб`єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 р.» , на підставі наказу від 11.09.2017 р. № 15, посвідчення на проведення перевірки від 11.09.2017 р. № 15, а також повідомлення на проведення планової перевірки від 01.09.2017 р. №183, посадовими особами Вижницького районного сектору управління ДСНС України у Чернівецькій області проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог відповідачем нормативно-правових актів та нормативних документів у сферах цивільного захисту пожежної, техногенної безпеки (а.с. 23-25).
Під час перевірки, яка проводилася у період з 11.09.2017 р. по 15.09.2017 р. виявлені наступні порушення:
- розділ 5 п. 1.1 НАПБ А. 01.001-2015, п. 4. 9 ДБН В.2.5-56:2010, а саме приміщення не обладнано установкою автоматичної пожежної сигналізації;
- розділ 3 п. 2.5 НАПБ А. 01.001-2015, а саме дерев`яні конструкції покрівлі не піддані вогнезахисному оброблянню;
- розділ 2 п. 16 НАПБ А. 01.001-2015, а саме посадові особи не прийшли навчання та перевірку з питань пожежної безпеки;
- розділ 3 п. 2.32 НАПБ А. 01.001-2015, а саме на шляхах евакуації не встановлено світловий покажчик "Вихід" білого кольору на зеленому фоні;
- розділ 2 п. 8 НАПБ А. 01.001-2015, а саме приміщення не забезпечено знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2017;
- розділ 5 п. 3.11 НАПБ А. 01.001-2015, а саме приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності;
- розділ 5 п. 3.10 НАПБ А. 01.001-2015, а саме для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не установлено вказівні знаки з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ". Цвета сигнальные и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як у середині, так і поза приміщеннями;
- розділ 2 п. 4 НАПБ А. 01.001-2015, а саме не розроблено керівником об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки для кожного приміщення;
- розділ 2 п. 15 НАПБ А. 01.001-2015, а саме не проведено з працівниками інструктажі з питань пожежної безпеки;
- розділ 4 п. 1.21 НАПБ А. 01.001-2015, а саме не влаштовано захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;
- розділ 3 п. 2.22 НАПБ А. 01.001-2015, а саме будівлю не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку);
- розділ 4 п. 1.20 НАПБ А. 01.001-2015, а саме не проведено заміри опору ізоляції електромережі;
- розділ 6 п. 2.7 НАПБ А. 01.001-2015, а саме у залах для глядачів усі крісла та стільці не з`єднані між собою у ряді і міцно не прикріплені до підлоги;
- розділ 5 п. 3.17 НАПБ А. 01.001-2015, а саме не проведено технічне обслуговування вогнегасників;
- розділ 4 п. 1.18 НАПБ А. 01.001-2015, а саме допускається в підсобному приміщенні підвішувати світильники безпосередньо на струмопровідні проводи та експлуатуються зі знятими ковпаками (розсіювачсами);
- розділ 4 п. 1.17 НАПБ А. 01.001-2015, а саме електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючій основі (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габаритами апарата не менше ніж на 0,01м;
- розділ 3 п. 2.23 НАПБ А. 01.001-2015, п. 5.8 ДБН В.1.1-7-2002, а саме евакуаційні виходи, шляхи евакуації не позначені з використанням знаків пожежної безпеки за ГОСТ 12.4.026;
- розділ 3 п. 2.31 НАПБ А. 01.001-2015, а саме сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;
- розділ 2 п. 7 НАПБ А. 01.001-2015, а саме у приміщеннях на видимих місцях біля телефонів не вивішено таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- розділ 2 п. 5 НАПБ А. 01.001-2015, а саме на доповнення до схематичного плану евакуації не розроблено керівником інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;
- розділ 3 п. 2.28 НАПБ А. 01.001-2015, а саме килимові доріжки на шляху евакуації не прикріплені до підлоги;
- п. 3.5 НАПБ А. 01.001-2015, а саме не заведено журнал обліку вогнегасникі;
- п. 2 п.п. "ї" ст. 69 Кодексу цивільного захисту України, а саме не забезпечено персонал засобами індивідуального захисту органів дихання (ЗІЗОД);
- п. 8 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, а саме не здійснено навчання працівників з питаннь цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки;
- п. 11 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, а саме не проведно об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту;
- ст. 9 Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки", ст. 3 постанови від 11.07.2002 р. №956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки", а саме не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки.
За результатами проведеної планової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, Вижницьким районним сектором управління ДСНС України у Чернівецькій області складено акт №63 від 15.09.2017 р. (а.с. 26-32).
Примірник акту отримано директором Вижницького районного будинку народної творчості та дозвілля Чернівецької області ОСОБА_1 15.09.2017 р., що підтверджується його підписом в акті. Дослідженням акту перевірки встановлено, що акт підписано директором Вижницького районного будинку народної творчості та дозвілля Чернівецької області ОСОБА_1 без зауважень та без застережень.
З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Вижницький районний сектор управління ДСНС України у Чернівецькій області 15.09.2017р. видав припис №62, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки (а.с. 33-40).
Вказаний припис для виконання отриманий директором Вижницького районного будинку народної творчості та дозвілля Чернівецької області ОСОБА_1 15.09.2017 р.
За наведених обставин та посилаючись на приписи Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Абзацом 1 ст. 1 цього Закону визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до п. п. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 20.03.2017 р. № 155), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання (а.с. 14-21).
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЗЦ України) забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідач, всупереч положень ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку на об'єкті, що підтверджується актом перевірки від 15.09.2017 р. № 63 та приписом про усунення виявлених порушення під час перевірки від 15.09.2017 р. № 62.
Суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.
Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у т.ч. є: порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень видно, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів та винесеного припису, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Таким чином, в силу вказаних вище положень чинного законодавства, позивач уповноважений на звернення до адміністративного суду з даним позовом.
Відповідно до частини першої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що відповідач допустив порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, жодних доказів усунення виявлених порушень, зазначених в акті та приписі відповідач до суду не надав, а також заперечень на адміністративний позов не подав.
За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19 Конституції України, 11, 71, 79, 86, 94, 158-162 та 183-2 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати Вижницький районний будинок народної творчості та дозвілля Чернівецької області, зупинити повністю, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, експлуатацію однієї дільниці електромережі в роздягальному приміщенні на першому поверсі адміністративної будівлі шляхом відключення цього приміщення від електромережі до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Вижницького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 15.09.2017 р. №62, із складанням відповідного підтверджуючого документу.
3. Постанова підлягає до негайного виконання.
У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2017 |
Оприлюднено | 05.11.2017 |
Номер документу | 69999271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні