Ухвала
від 01.11.2017 по справі 761/38863/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/38863/17

Провадження № 1-кс/761/24701/2017

У Х В А Л А

Іменем України

01 листопада 2017 року

слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київські області капітана поліції ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_5 , про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017110000000048 від 25.01.2017,-

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва 01.11.2017 року надійшло вищевказане клопотання.

Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції України в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12017110000000048 від 25.01.2017 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191 та ч. 1 ст. 272 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 18.01.2017 до Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області звернувся ОСОБА_6 із заявою про вчинення колишнім директором ТОВ «Агро Ресурс Енергія» (код ЄДРПОУ 38939785) ОСОБА_7 кримінального правопорушення.

Так, між ТОВ «Оленерго» (код ЄДРПОУ 38749914) та ТОВ «Агро Ресурс Енергія» (код ЄДРПОУ 38939785) укладено договори поставки (№26/12/13 від 16.12.2013 та 11/06-15 від 11.06.2015), згідно яких ТОВ «Оленерго» поставило ТОВ «Агро Ресурс Енергія» нафтопродукти для подальшої їх реалізації в ході здійснення господарської діяльності.

Із заяви ОСОБА_6 встановлено, що ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «Агро Ресурс Енергія» (код ЄДРПОУ 38939785), зловживаючи службовим становищем, діючи всупереч повноважень, наданих статутом підприємства, маючи доступ до фінансових документів підприємства, здійснив незаконне відчуження активів підприємства на користь підконтрольному йому ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735, зареєстроване за адресою: Київська обл., смт Бородянка, пл. Київська, 6). У подальшому, вказане пальне реалізується ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735) на незаконних заправних пунктах. Своїми діями ОСОБА_7 довів ТОВ «Агро Ресурс Енергія» до банкрутства.

03.02.2016 розпочата ліквідаційна процедура ТОВ «Агро Ресурс Енергія».

Директором та засновником ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735) на той час був ОСОБА_8 .

На даний час директором ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735) є ОСОБА_7 .

Співзасновниками ТОВ «Лідра» являються ОСОБА_7 (розмір внеску до статутного фонду 50 грн.) та ТОВ «Синдикат Преміум» (розмір внеску до статутного фонду 950 грн.)

Згідно установчих документів, ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735) займається діяльністю посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; надання інших допоміжних комерційних послуг, надання інших індивідуальних послуг, оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, неспеціалізована оптова торгівля, роздрібна торгівля пальним; консультування з питань комерційної діяльності й керування.

Крім того, до Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області надійшло звернення журналіста Всеукраїнської правозахисної газети ОСОБА_9 щодо нелегального функціонування на території м. Києва та Київської області заправних пунктів.

В ході відпрацювання працівниками УЗЕ в Київській області ДЗЕ НПУ України звернення журналіста було встановлено, що переважна більшість заправних пунктів на території Київської області здійснює свою діяльність без наявності передбачених законом дозвільних документів, в тому числі і ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735).

31.01.2017 до Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області надійшла заява ОСОБА_10 щодо придбання на АЗС, що належить ТОВ «Лідра» неякісного пального.

До заяви ОСОБА_10 додано документи щодо дослідження якості пального, згідно яких пальне, придбане на АЗС ТОВ «Лідра» не відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».

Відповідно до наданої відповіді №11/2/7348 від 17.07.2017 з Головного управління Держпраці у Київській області, дозвіл ТОВ «Лідра» (код ЄДРПОУ 39971735) на виконання робіт та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування з підвищеною небезпекою Головним управлінням Держпраці у Київській області не видавалися. Інформація, щодо погоджень на початок діяльності АЗС (АЗГП) з реалізації бензину, дизельного пального та скрапленого газу на території Київської області у вищезазначеного суб`єкта господарювання, в Головному управлінні Держпраці у Київській області відсутня.

Згідно ч. 1 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

22.09.2017 на підставі ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 23.08.2017 за участю працівників Головного управління Держпраці в Київській області та Головного управління ДСНС в Київській області проведено огляд АЗС (АЗГП) ТОВ «Лідра» та знаходиться за адресою: Київська обл., Бориспільський р-н, с. Старе, вул. Партизанська, 24а, в ході якого зафіксовано наявність бензозаправної колонки на бензин марки А-92 №34191, бензозаправної колонки на бензин марки А-92 №38149, бензозаправної колонки на дизельне паливо №41678, резервуару до бензозаправної колонки із бензином марки А-92, резервуару до бензозаправної колонки із бензином марки А-92, резервуару до бензозаправної колонки із дизельним паливом, газозаправної колонки, двох резервуарів до газозаправної колонки №527 та №528, а також бензину марки А-92 в кількості 5098,54 л, дизельного палива в кількості 1517,38 л, газу в кількості 620,32 л.

Працівниками ДСНС у Київській області під час проведення огляду встановлено наступні порушення у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту:

-у приміщеннях операторської на видних місцях не вивішено таблички виклику з номерами телефонів для виклику пожежно-рятувальних підрозділів (Порушення: Розділ ІI, п. 7 Правила пожежної безпеки в Україні);

-керівником підприємства наказом не визначено обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідального за пожежну безпеку, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.

-не встановлено протипожежний режим відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) (Порушення: Розділ ІІ, пункти 2, 3 Правила пожежної безпеки в Україні);

-працівники АЗС не пройшли інструктаж з питань пожежної безпеки (протипожежний інструктаж) (Порушення: Розділ ІI, п. 15 Правила пожежної безпеки в Україні);

-до роботи на АЗС допущені особи, що не пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму (Порушення: Розділ VI, п. 10, п.п. 10.1 Правила пожежної безпеки в Україні);

-на АЗС не вивішені на видних місцях плакати, які містять обов`язки водіїв під час заправлення автомобіля (Порушення: Розділ VI, п. 10, п.п. 10.4 Правила пожежної безпеки в Україні);

-не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж електроустановок від короткого замкнення (відсутні протоколи) (Порушення: IV розділ, п.1, п.п. 1.20 Правила пожежної безпеки в Україні);

-на АЗС відсутній набір інструментів з металу, що не утворює іскор (порушення: Розділ VI, п. 10, п.п. 10.11 Правила пожежної безпеки в Україні);

-територія АЗС (АГЗП), приміщення та технологічні установки не забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (Порушення: Розділ V, п. 3, п.п. 3.6, 3.7, 3.8, 3.11 Правила пожежної безпеки в Україні);

- на наявному пересувному вогнегаснику відсутній обліковий номер, бирка та маркувальні написи на корпусі, червоне сигнальне фарбування згідно з державними стандартами (Порушення: Розділ V, п. 3, п.п. 3.18 Правила пожежної безпеки в Україні);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (Порушення: Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом МНС України від 02.04.2004 № 152 та ДСТУ 4297-2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги»);

-на АЗС (АГЗП) відсутній журнал обліку вогнегасників (Порушення: Розділ V, п. 3, п. п. 3.10 Правила пожежної безпеки в Україні);

-на АЗС відсутній необхідний запас піску для засипання випадково розлитих нафтопродуктів (Порушення: розділ VI, п. 10, п.п. 10.12 Правила пожежної безпеки в Україні);

-територія АЗС, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. (Порушення: Розділ ІI, п. 8 Правила пожежної безпеки в Україні);

-АЗС не забезпечено протипожежним водопостачанням (Порушення: ДБН В.2.5-74:2013, ВБН В.2.2-58.1-94 п. 8.104, ДБН В.2.5-20-2001);

-дерев`яні конструкції будівлі операторської АЗС не оброблені вогнезахисним розчином зі складанням відповідних актів (Порушення: Розділ ІІІ, п. 2 п.п. 2.5 та 2.6 Правила пожежної безпеки в Україні);

-приміщення операторської АЗС не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2010 (Порушення: Розділ V, п.1, п.п. 1.2 Правила пожежної безпеки в Україні);

-відстань від резервуарів АГЗП до операторської та металевого кіоску складає менше 20 м. (Порушення: п. 8.153, табл. 21, ДБН В.2.5-20-2001);

-відстань від підземних резервуарів палива АЗС до резервуарів АГЗП менше 40 м. (Порушення: п. 8.153, табл. 21 ДБН В.2.5-20-2001);

-АЗС та АГЗП не забезпечено пристроями захисту від потрапляння прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (Порушення: п. 8.151 ДБН В.2.5-20-2001, ДСТУ Б В. 2.5-38:2008);

-не дотримано мінімальну відстань (5 м.) від паливо роздавальної колонки АГЗП до резервуару АГЗП (Порушення: п. 8.153 ДБН В.2.5-20-2001);

-територія АГЗП не огороджена провітрюваною огорожею з негорючих матеріалів (Порушення: п. 8.145 ДБН В.2.5-20-2001);

-на АЗС (АГЗП) відсутній переносний газоаналізатор у вибухозахищеному виконані (Порушення: розділ VII, п. 30 Наказ Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2008 № 658);

-на АЗС відсутня жорстка буксирна штанга довжиною не менше 3 м. для евакуації транспортних засобів з території АЗС у випадку пожежі (Порушення: Розділ VII, п. 11 Наказ Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2008 № 658);

-не проведено ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єкта (ПНО) з урахуванням всіх джерел небезпеки (Порушення: п. 7 наказу МНС України від № 140 від 16.08.2005 «Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів», пункту 3.1.1 наказу МНС України від 15.08.2007 N 557 «Про затвердження правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях», «Методика та порядок проведення ідентифікації ПНО», затверджені наказом МНС від 23.02.06 № 98);

-не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки (ОПН) (Порушення: статті 9 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», пункту 3 постанови КМУ від 11 липня 2002 р. N 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки», пункт 3.1.1 наказ МНС України від 15.08.2007 № 557 «Про затвердження правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях»);

-не розроблено та не затверджено положення, інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки на об`єктах, здійснення постійного контролю за їх дотриманням (Порушення: пункту 3 наказу МНС України

від 15.08.2007 № 557 «Про затвердження правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях»);

-персонал не забезпечено відповідними засобами захисту органів дихання (протигази) (Порушення: пункту 4.3 наказ МНС від 15.08.2007 № 557 «Про затвердження правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях», пункт 2 Постанова КМУ № 1200);

-відповідальна особа не пройшла навчання на територіальних курсах цивільного захисту з отриманням відповідного посвідчення (Порушення: п.10 Постанова КМУ від 23.10.2013 № 819);

-на АЗС відсутні запас постійно поновлювальних медичних препаратів, сучасних антидотів та інших фармацевтичних препаратів. (Порушення: п. 3.1.1 наказ МНС України від 15.08.2007 № 557 «Про затвердження правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях»).

Під час проведення спільного огляду АЗС (АГЗП), що належить ТОВ «Лідра», встановлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

28.09.2017 бензозаправну колонку на бензин марки А-92 №34191, бензозаправну колонку на бензин марки А-92 №38149, бензозаправну колонку на дизельне паливо №41678, резервуар до бензозаправної колонки із бензином марки А-92, резервуар до бензозаправної колонки із бензином марки А-92, резервуар до бензозаправної колонки із дизельним паливом, газозаправну колонку, два резервуари до газозаправної колонки №527 та №528, а також бензин марки А-92 в кількості 5098,54 л, дизельне паливо в кількості 1517,38 л, газ в кількості 620,32 л визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №12017110000000048.

У досудового слідства є достатні підстави вважати, що у разі не накладення арешту на вищевказане майно ТОВ «Лідра» із позбавленням права розпоряджатися та будь-яким чином користуватися ним, його буде знищено, приховано або відчужено на користь третіх осіб, що значно ускладнить здійснення подальшого досудового розслідування кримінального провадження.

Враховуючи викладене слідчий просить слідчого суддю задовольнити клопотання.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, просив його задовольнити в повному обсязі.

Вивчивши клопотання про арешт майна та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, вислухавши пояснення слідчого, вважаю, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Положеннями ч. 2, ч. 6 ст. 170 КПК України визначено, арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Відповідно до ч. 8 ст. 170 КПК вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Згідно з ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Крім того слідчий суддя не вбачає підстав для задоволення клопотання в частині подальшої передачі вказаного майна на спеціалізоване підприємство.

Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення, за фактом вчинення якого розслідується кримінальне провадження та в межах якого подано дане клопотання, з метою можливої конфіскації майна, як виду покарання та відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до висновку, що наявні достатні підстави для арешту зазначеного в клопотанні слідчого майна.

Керуючись вимогами ст. ст. 131, 132, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Накласти арешт на бензозаправну колонку на бензин марки А-92 №34191, бензозаправну колонку на бензин марки А-92 №38149, бензозаправну колонку на дизельне паливо №41678, резервуар до бензозаправної колонки із бензином марки А-92, резервуар до бензозаправної колонки із бензином марки А-92, резервуар до бензозаправної колонки із дизельним паливом, газозаправну колонку, два резервуари до газозаправної колонки №527 та №528, а також бензин марки А-92 в кількості 5098,54 л, дизельне паливо в кількості 1517,38 л, газ в кількості 620,32 л що знаходяться на АЗС (АГЗП) за адресою: Київська обл., Бориспільський р-н, с. Старе, вул. Партизанська, 24а з позбавленням права розпоряджатися та будь-яким чином користуватися вказаним майном.

В задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

На ухвалу слідчого судді безпосередньо до Апеляційного суду м.Києва протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга. Якщо ухвалу суду постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Крім того, відповідно до ст. 174 КПК України арешт може бути скасований повністю чи частково за заявленим клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисників, законних представників, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутніми при розгляді питання про арешт майна. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.11.2017
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу70017029
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —761/38863/17

Ухвала від 01.11.2017

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні