Бучацький районний суд Тернопільської області
м. Бучач, вул. Міцкевича, 11, 48400, (03544) 2-16-40
Справа 2-350(2010р.)
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2010 року Бучацький районний суд Тернопільської області
в складі:
головуючого судді Гордєєва В.О.,
при секретарі Лозин Л.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бучач справу позовом ОСОБА_1 до Міністерства праці та соціальної політики України в особі управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про визнання неправомірними дій щодо виплати разової грошової допомоги у 2009 році в розмірі меншому, ніж визначено Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та стягнення 3554 грн. допомоги, невиплаченої йому, як інваліду війни другої групи до Дня Перемоги у 2009році,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд із позовом до управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації про визнання неправомірними дій та зобов'язання виплатити йому недоплачену разову грошову допомогу до Дня Перемоги у 2009 році, як інваліду війни другої групи, у відповідності до ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» у повному обсязі - семи мінімальних розміри пенсії за віком, мотивуючи тим, що рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп/2008 визнано неконституційними положення ст. 67 ЗУ Про Державний бюджет на 2008 рік , якими встановлювалися обмеження розміру виплат даної грошової допомоги, і дане Рішення Конституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів , що визнані неконституційними.
Позивач в судове засідання не з'явився, однак згідно заяви позов підтримує і просить справу розглядати без його участі.
Представник відповідача - управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації в судове засідання не з'явився, однак надіслав суду заяву, в якій просить розглядати справу без їхньої участі, в письмовому запереченні просить відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки одноразова грошова допомога до Дня Перемоги ветеранам війни встановлюються, виходячи із обсягу видатків, виділених на цю мету при формуванні показників Державного бюджету на відповідний рік.
Дослідивши та оцінивши письмові докази по справі, суд приходить до переконання, що позов є необгрунтований і в його задоволенні слід відмовити, виходячи з наступних міркувань.
ОСОБА_1 є інвалідом війни другої групи, згідно з виключним переліком категорії осіб, які передбачені Законом України Про державний бюджет на 2009 рік мав право на отримання разової грошової допомоги відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , як суб'єкт отримання вказаної допомоги.
У 2009 році ОСОБА_1 одержав одноразову допомогу у розмірі 430 грн.
Статтями 12,13,14,15 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту передбачається щорічно до 5 травня виплачувати ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність цього Закону, разову грошову допомогу у кратному співвідношенні до розміру мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений цією статтею, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначення згідно з вказаним Законом. Застосування мінімального розміру пенсії за віком для визначення надбавок, підвищень до пенсії та розмірів допомоги Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не передбачено.
Згідно з ст.17 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту фінансування витрат, пов'язаних з його реалізацією, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
Одночасно й положення Конституції України, зокрема статті 95 зазначають, що виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків
Відповідно до пункту 2 статті Бюджетного кодексу України при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовується лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.
Виходячи з цього, відповідними статтями Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік розміри щорічної разової грошової допомоги до Дня Перемоги ветеранам війни, встановлюється виходячи із обсягу видатків, виділених на цю мету при формуванні показників Державного бюджету на відповідний рік.
Управлінням праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації згідно Положення у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Враховуючи наведене, управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації, як розпорядник коштів 3 рівня, керуючись вимогами чинного законодавства забезпечує виплату щорічної разової допомоги ветеранам війни у розмірах, визначених Верховною радою України у Законі про Державний бюджет на відповідний календарний рік.
Разом з тим, визнання рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року№10-рп/2008 норм Закону України Про державний бюджет України на 2008 рік , яким була призупинена дія статті Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту в частині виплати разової грошової допомоги у розмірах відповідно до мінімальної пенсії за віком, неконституційними не надає законодавчих підстав для застосування показника мінімальної пенсії за віком, визначеного відповідно до статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , як про рахункову величину для визначення розмірів разової грошової допомоги, передбачених Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 10, 11, 60, 212 ЦПК України, ст.2 Бюджетного кодексу України, ст.71 Закону України Про Державний бюджет на 2009 рік 12,13,14,15,17 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , Постановою КМУ №211-2009-п, суд
ВИРІШИВ:
У позові ОСОБА_1 до Міністерства праці та соціальної політики України в особі управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про визнання неправомірними дій щодо виплати разової грошової допомоги у 2009 році в розмірі меншому, ніж визначено Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та стягнення 3554 грн. допомоги, невиплаченої йому, як інваліду війни другої групи до Дня Перемоги у 2009 році, відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його оскарження. Заява про апеляційне оскарження подається апеляційному суду Тернопільської області через Бучацький районний суд протягом десяти днів з дня проголошення рішення, а апеляційна скарга протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження або без попереднього подання такої заяви в строк, встановлений законом.
Суддя В.О. Гордєєв
Суд | Бучацький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2010 |
Оприлюднено | 09.11.2017 |
Номер документу | 70034140 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Бучацький районний суд Тернопільської області
Гордєєв В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні