ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" листопада 2017 р. Справа № 809/1367/17
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Панікар І.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області в особі Долинського відділення до Оболонської сільської ради про стягнення фінансових (штрафних) санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
11.10.2017 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області в особі Долинського відділення (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Оболонської сільської ради про стягнення фінансових (штрафних) санкцій в сумі 4558,80 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач є страхувальником Долинського відділення Управління Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, який порушив порядок використання страхових коштів Фонду. Рішенням № 21 від 26.06.2017 року зобов'язано відповідача сплатити страхові кошти в сумі 4 696,40 гривень в десятиденний термін. В наданий позивачем термін для добровільної сплати відповідач суму фінансових санкцій сплатив частково в розмірі 137,60 гривень, а тому стягненню підлягає заборгованість в сумі 4 558,80 гривень.
Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України про відкриття скороченого провадження суд виносить ухвалу, копія якої невідкладно надсилається відповідачу разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів. В ухвалі в обов'язковому порядку зазначаються строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідач у десятиденний строк з дня одержання такої ухвали та копій документів може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
Згідно із пунктом 3 частиною 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Судом 12.10.2017 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку разом із копією позовної заяви та доданими до неї документів направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову, яку відповідачем отримано 19.10.2017 року.
Проте заперечення або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду, у строки передбачені статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходили.
Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
26.03.1992 року Оболонська сільська рада зареєстрована як юридична особа та є страхувальником Долинського відділення Управління Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області без права юридичної особи, що підтверджується заявою про взяття на облік як страхувальника від 31.10.2001 року, код - 260050000408 (а.с. 16, 17-18).
В період з 15.06.2017 року по 16.06.2017 року, на підставі направлення від 15.06.2017 року № 58 головним бухгалтером ОСОБА_1 проведена планова перевірка по коштах Фонду соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності за період з 01.04.2014 року по 31.03.2017 року.
За наслідками проведеної планової перевірки, складено акт за № 58 від 16.06.2017 року, в якому зафіксовано порушення, зокрема: пункт 3 частини 2 статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-111(що діяв до 01.01.2015 року), абзац 1 пункт 4, абзац 3 пункт 14, абзац 3 пункт 20 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 року №1266 в редакції до 04.07.2015 року, частина 1 статті 19, абзац 1 частини 2 статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 року №1105-XIV, абзац 2 пункту 29 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 року №1266 із змінами ті доаповненями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 року № 439. Зокрема встановлено переплату по виплаті допомог по тимчасовій непрацездатності на суму 512, 94 гривень та виплат допомог по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною, або членом сім'ї на суму 4 045,86 гривень. Вказаний акт погоджений та підписаний керівником відповідача (а.с. 10-12).
26.06.2017 року Долинською міжрайонною виконавчою дирекцією Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення № 21 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, відповідно до якого відповідача зобов'язано повернути 4 558,80 гривень - витрат по тимчасовій непрацездатності проведених з порушенням порядку використання страхових коштів Фонду (в тому числі витрати за період після 01.01.2015 року в сумі 275,20 гривень) та 137,60 гривень - штраф 50 відсотків за порушення порядку використання страхових коштів за період з 01.01.2015 (а.с. 13).
27.06.2017 року дане рішення отримано відповідачем, про що свідчить підпис директора (зв. бік. а.с. 13). У визначений законом строк вказане рішення відповідачем виконано частково, що підтверджується довідкою від 04.09.2017 року про сплату 137,60 гривень (а.с. 14).
У зв'язку з тим, що відповідач 4 558,80 гривень заборгованості не сплатив в установлений законом строк, позивач звернувся до суду.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я визначає Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» .
Частиною 4 статті 4 даного Закону встановлено, що Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Згідно частини 1 статті 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду та провадить діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням, організовує та забезпечує виконання рішень правління Фонду.
Відповідно до частини 6 статті 6 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , рішення Фонду соціального страхування України, прийняте в межах його компетенції, є обов'язковим для виконання, у тому числі всіма страхувальниками та застрахованими особами, яких воно стосується.
Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення.
Така відповідальність визначена в частині 6 статті 15 вказаного Закону, згідно якої у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Суд зазначає, що порядок проведення перевірок та ревізій страхувальників по коштах Фонду соціального страхування, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами таких перевірок регламентується Інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження від 22.12.2010 за № 29.
Згідно пункту 3.13.1 даної Інструкції, за результатами перевірки складається акт. У відповідності до пункту 3.13.2 Інструкції, при складанні акта перевірки посадові особи органу Фонду об'єктивно та чітко викладають факти порушень, виявлені під час перевірки, з посиланням на відповідну структурну одиницю нормативно-правового акта.
Пунктом 4.1 вказаної Інструкції, за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника.
Згідно пункту 4.2 Інструкції, у разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня. Суми цих санкцій сплачуються страхувальниками за рахунок власних коштів.
Відповідно до частини 7 статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Частина 8 статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлює, що право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають директор виконавчої дирекції Фонду та його заступники, керівники робочих органів Фонду та їх заступники.
У зв'язку з невиконанням зазначених вище вимог, позивачем винесено рішення № 21 від 26.06.2017 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, відповідно до якого відповідача зобов'язано повернути 4 558,80 гривень та нарахований штраф у сумі 137,60 гривень, що в загальному становить 4 696,40 гривень.
Судом встановлено, що відповідач суму фінансових санкцій сплатив частково в розмірі 137,60 гривень, а тому стягненню підлягає заборгованість в сумі 4 558,80 гривень.
Заборгованість відповідача підтверджується копією акта, рішенням №21, довідкою про не виконання рішень та іншими матеріалами справи.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що вищевказана заборгованість відповідачем на момент розгляду справи не сплачена, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення штрафних санкцій в сумі 4 558,80 гривень з Оболонської сільської ради є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, постанови прийняті в порядку скороченого провадження виконуються негайно.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. 158-163, 167, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Оболонської сільської ради (код ЄДРПОУ - 04356030) на користь Долинського відділення управління Фонду соціального страхування в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ - 41416240) страхові кошти в сумі 4 558 (чотири тисячі п'ятсот п'ятдесят вісім) гривень 80 копійок.
Звернути постанову до негайного виконання.
Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, рішення суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя: Панікар І.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2017 |
Оприлюднено | 10.11.2017 |
Номер документу | 70056287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні