ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 жовтня 2017 року Справа № 813/2146/17
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючий суддя Грень Н.М.,
секретар судового засідання Редкевич О.Р.,
представник позивача Іваненко В.Л.,
представника відповідача Холявка І.Я.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області з вимогою: скасувати повністю податкове повідомлення-рішення № 0008771402 від 06.06.2017 р. Головного управління ДФС у Львівській області, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 1371444,00 грн., у тому числі за податковими зобов'язаннями - 914296,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 457148,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0008771402 від 06.06.2017 р., прийняте за результатами позапланової виїзної документальна перевірки, проведеної відповідачем, є незаконним, оскільки висновки Акта перевірки № 564/13-01-14-02/38066817 від 15.05.2017 р., покладеного в основу його прийняття, є необґрунтованими.
Позивач вказує на те, що Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ були надані до перевірки усі первинні документи, складення яких вимагає чинне законодавство, та які підтверджують реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами - ТОВ Ідеал Інвест , ПП Хімінвест , ТОВ Грант Буд , ТОВ Варгруп , ТОВ Сінеус , ТОВ Вейсес , ТОВ Лакшері Кепітал , ТОВ Ніка Ейр . Вказав, що у сукупності всі надані позивачем до перевірки документи повністю відповідають поняттю первинні документи , визначеному ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та нормами Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 р. за № 168/704. У зв'язку з цим вважає, що у Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ були всі підстави для формування податкового кредиту, що підтверджується всіма необхідними документами, які були долучені до матеріалів справи та які відображають факт здійснення господарських операцій між позивачем та вищезазначеними контрагентами. На думку позивача, оскільки Головним управлінням ДФС у Львівській області не надано реальних доказів, які б вказували на безтоварний характер здійснення господарських операцій між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та його контрагентами, то встановлення завищення податкового кредиту з податку на додану вартість та донарахування грошових зобов'язань Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ було здійснено незаконно, а тому податкове повідомлення-рішення № 0008771402 від 06.06.2017 р. підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив задовольнити позов з підстав, викладених у позовній заяві та наданих суду додаткових поясненнях та запереченнях.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у письмовому запереченні, долученому до матеріалів справи. Зазначив, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки позивачем не спростовано доводи відповідача про безтоварний характер проведених господарських операцій, відтак, просив відмовити в задоволенні позову повністю.
Суд заслухав пояснення представника позивача та представника відповідача, з'ясував всі фактичні обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
У період з 27.04.2017 р. по 05.05.2017 р. головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок інших галузей економіки управління аудиту Головного управління ДФС у Львівській області Коваль Наталією Ярославівною відповідно до Наказу ГУ ДФС у Львівській області від 26.04.2017 р. № 1534 та на підставі направлення від 27.04.2017 р. № 2632, виданого ГУ ДФС у Львівській області, проведена позапланова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ , код ЄДРПОУ 38066817, з питань взаєморозрахунків з ТзОВ Вест-Трейдінг ЛТД (39419613), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за 01.03.2015-31.07.2015, ПП Велтіс-ХМ-Торг (32424590), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за травень 2015 р., ТзОВ БК Алекс-Буд (38751054), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за 01.11.2014-31.01.2015, ТзОВ Верес-Плюс (38517030), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за 01.11.2014-31.01.2015, ТзОВ Бріар-Трейдінг (39246622), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за березень 2015 р., за квітень 2015 р., ТзОВ Укр-Інком Плюс (39123362), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за квітень 2015 р., ТзОВ Комплектспецбуд (36757232), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за червень 2015 р., за лютий 2016 р., за березень 2016 р., за липень 2016 р. - грудень 2016 р., ТзОВ Діал-Компані (39421863), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за червень 2015 р., ТзОВ Шерітон (39783129), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за липень 2015 р., ТзОВ Бізнес-Рух (33462218), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за липень 2015 р., за січень 2016 р. - жовтень 2016 р., грудень 2016 р., ТзОВ Ніка Ейр (39600370), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за грудень 2015 р., ТзОВ Сінеус (36937094), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за лютий 2016 р., за березень 2016 р., за травень 2016 р. - грудень 2016 р., ОСОБА_5 (НОМЕР_2), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за квітень 2016 р., за травень 2016 р., ТОВ Форестер Закарпаття (38802171), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за травень 2016 р., за червень 2016 р., ОСОБА_6 (НОМЕР_3), що міститься у податкових деклараціях з ПДВ за травень 2016 р., за листопад 2016 р.
За результатами проведеної перевірки складено Акт № 564/13-01-14-02/38066817 від 15.05.2017 р.
Проведеною перевіркою встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, а саме: завищення Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ податкового кредиту на загальну суму ПДВ 914296 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету на загальну суму 914296 грн., в тому числі: за листопад 2014 р. на суму 8409 грн., за грудень 2014 р. на суму 25495 грн., за січень 2015 р. на суму 2401 грн., за травень 2015 р. на суму 90049 грн., за червень 2015 р. на суму 108949 грн., за липень 2015 р. на суму 98692 грн., за грудень 2015 р. на суму 27 880 грн., за лютий 2016 р. на суму ПДВ 58500 грн., за березень 2016 р. на суму ПДВ 56250 грн., за травень 2016 р. на суму ПДВ 67500 грн., за червень 2016 р. на суму ПДВ 63000 грн., за липень 2016 р. на суму ПДВ 60669 грн., за серпень 2016 р. на суму ПДВ 25445 грн., за вересень 2016 р. на суму ПДВ 48694 грн., за жовтень 2016 р. на суму ПДВ 63771 грн., за листопад 2016 р. на суму ПДВ 58235 грн., за грудень 2016 р. на суму ПДВ 50357 грн.
Висновки Акта перевірки мотивовані відсутністю реального здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ господарських операцій з ТзОВ Діал-Компані (назва на момент проведення взаєморозрахунків - ТОВ Ідеал Інвест ), ПП Велтіс-ХМ-Торг (назва на момент проведення взаєморозрахунків - ПП Хімінвест ), ТзОВ БК Алекс-Буд (назва на момент проведення взаєморозрахунків - ТОВ Грант Буд ), ТзОВ Вест-Трейдінг ЛТД (назва на момент проведення взаєморозрахунків - ТОВ Вейсес ), ТзОВ Верес-Плюс (назва на момент проведення взаєморозрахунків - ТОВ Лакшері Кепітал ), ТзОВ Ніка Ейр , ТзОВ Сінеус , ТзОВ Шерітон (назва на момент проведення взаєморозрахунків - ТОВ Варгруп ) при здійсненні лише оформлення документів без реального руху товарів (робіт, послуг) від зазначених контрагентів до Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ .
На підставі Акта перевірки Головним управлінням ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008771402 від 06.06.2017 р., яким Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 1371444,00 грн., у тому числі за податковими зобов'язаннями - 914296,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 457148,00 грн.
Не погоджуючись з донарахуванням Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ грошових зобов'язань з податку на додану вартість, а, відтак, і з самими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд враховує наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України (надалі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.14.1.181 п.14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно п. 198.2. ст. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПК України, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, відповідні податкові накладні за товарами/послугами...
Згідно п. 198.6 ст. 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до положень п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пп. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України Про електронний цифровий підпис , або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.1, 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 р. за № 168/704 (далі - Положення № 88), первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи).
З матеріалів справи встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) укладено договір з ТОВ Ідеал Інвест (Виконавець) (станом на момент складення Акту перевірки підприємством змінено назву на ТОВ Діал-Компані ) на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції від 15.06.2015 р. № 15/06-2015, відповідно до п. 1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати відповідно до чинних умов договору роботи з обробки та переробки деревини (пиловочна сировина) в готову продукцію, а Замовник зобов'язується прийняти готову продукцію і оплатити вартість робіт Виконавця. Згідно п. 1.2 вказаного договору готовою продукцією є заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.). Відповідно до п. 4.1 договору результатом виконаних робіт (наданих послуг) є готова продукція у вигляді заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.), право власності на які належить Замовнику. Згідно п. 3.2.3 договору за результатами проведених робіт Виконавець зобов'язаний передати Замовнику за Актом прийому-передачі виконаних робіт готову продукцію у вигляді заготовок (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.).
Відповідно до договору від 15.06.2015 р. № 15/06-2015, укладеного з ТОВ Ідеал Інвест (в подальшому змінено назву на ТОВ Діал-Компані ), Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 605 333 грн. згідно платіжних доручень: № 158 від 09.10.2015 р. на суму 350000 грн.; № 163 від 23.10.2015 р. на суму 255333 грн.
На виконання умов вищевказаного договору Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання послуг від ТОВ Ідеал Інвест (в подальшому змінено назву на ТОВ Діал-Компані ) на підставі наступних первинних документів:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-634 від 30.06.2015 р. на загальну суму 605 333,56 грн., в тому числі сума ПДВ 100 888,93 грн.
- податкова накладна № 634 від 30.06.2015 р. на загальну суму 605 333,56 грн., в тому числі сума ПДВ 100 888,93 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманою податковою накладною включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за червень 2015 р. в загальній сумі 100 888,93 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) укладено договір з ПП Хімінвест (Виконавець) (станом на момент складення Акту перевірки підприємством змінено назву на ПП Велтіс-ХМ-Торг ) на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції № 1405/15 від 14.05.2015 р., відповідно до п. 1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати відповідно до чинних умов договору роботи з обробки та переробки деревини (пиловочна сировина) в готову продукцію, а Замовник зобов'язується прийняти готову продукцію і оплатити вартість робіт Виконавця. Згідно п. 1.2 вказаного договору готовою продукцією є заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.). Відповідно до п. 4.1 договору результатом виконаних робіт (наданих послуг) є готова продукція у вигляді заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.), право власності на які належить Замовнику. Згідно п. 3.2.3 договору за результатами проведених робіт Виконавець зобов'язаний передати Замовнику за Актом прийому-передачі виконаних робіт готову продукцію у вигляді заготовок (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.).
Відповідно до договору № 1405/15 від 14.05.2015 р., укладеного з ПП Хімінвест (в подальшому змінено назву на ПП Велтіс-ХМ-Торг ), Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 529 690,74 грн. згідно платіжних доручень:№ 111 від 19.06.2015 р. на суму 139013 грн.; № 118 від 02.07.2015 р. на суму 340292,74 грн.; № 154 від 09.10.2015 р. на суму 50385 грн.
На виконання умов вищевказаного договору Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання послуг від ПП Хімінвест (в подальшому змінено назву на ПП Велтіс-ХМ-Торг ) на підставі наступних первинних документів:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-168 від 29.05.2015 р. на загальну суму 529690,74 грн., в тому числі сума ПДВ 88 281,79 грн.
- податкова накладна № 168 від 29.05.2015 р. на загальну суму 529 690,74 грн., в тому числі сума ПДВ 88281,79 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманою податковою накладною включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за травень 2015 р. в загальній сумі 88281,79 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) укладено договір з ТОВ Грант Буд (Виконавець) (станом на момент складення Акту перевірки підприємством змінено назву на ТОВ БК Алекс-Буд ) на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції від 03.11.2014 р., відповідно до п. 1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати відповідно до чинних умов договору роботи з обробки та переробки деревини (пиловочна сировина) в готову продукцію, а Замовник зобов'язується прийняти готову продукцію і оплатити вартість робіт Виконавця. Згідно п. 1.2 вказаного договору готовою продукцією є заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.). Відповідно до п. 4.1 договору результатом виконаних робіт (наданих послуг) є готова продукція у вигляді заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.), право власності на які належить Замовнику. Згідно п. 3.2.3 договору за результатами проведених робіт Виконавець зобов'язаний передати Замовнику за Актом прийому-передачі виконаних робіт готову продукцію у вигляді заготовок (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.).
Відповідно до договору від 03.11.2014 р., укладеного з ТОВ Грант Буд (в подальшому змінено назву на ТОВ БК Алекс-Буд ), Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 210 710,75 грн. згідно платіжних доручень:№ 6 від 19.12.2014 р. на суму 30052,27 грн.; № 17 від 29.12.2014 р. на суму 91319,90 грн.; № 39 від 09.02.2015 р. на суму 35589,49 грн.; № 57 від 17.03.2015 р. на суму 53749,09 грн.
На виконання умов вищевказаного договору Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання послуг від ТОВ Грант Буд (в подальшому змінено назву на ТОВ БК Алекс-Буд ) на підставі наступних первинних документів:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) б/н від 30.11.2014 р. на загальну суму 30052,27 грн., в тому числі сума ПДВ 5008,71 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 151/12 від 03.12.2014 р. на загальну суму 40816,22 грн., в тому числі сума ПДВ 6802,70 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 152/12 від 08.12.2014 р. на загальну суму 47881,86 грн., в тому числі сума ПДВ 7980,31 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 153/12 від 31.12.2014 р. на загальну суму 50503,68 грн., в тому числі сума ПДВ 8417,28 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 33/01 від 29.01.2015 р. на загальну суму 14802,62 грн., в тому числі сума ПДВ 2467,10 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 31/01 від 26.01.2015 р. на загальну суму 17058,62 грн., в тому числі сума ПДВ 2843,10 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 32/01 від 27.01.2015 р. на загальну суму 9595,48 грн., в тому числі сума ПДВ 1599,25 грн.;
- податкова накладна № 145 від 30.11.2014 р. на загальну суму 30052,27 грн., в тому числі сума ПДВ 5008,71 грн.;
- податкова накладна № 151 від 03.12.2014 р. на загальну суму 40816,22 грн., в тому числі сума ПДВ 6802,70 грн.;
- податкова накладна № 152 від 08.12.2014 р. на загальну суму 47881,86 грн., в тому числі сума ПДВ 7980,31 грн.;
- податкова накладна № 153 від 31.12.2014 р. на загальну суму 50503,68 грн., в тому числі сума ПДВ 8417,28 грн.;
- податкова накладна № 31 від 26.01.2015 р. на загальну суму 17058,62 грн., в тому числі сума ПДВ 2843,10 грн.;
- податкова накладна № 32 від 27.01.2015 р. на загальну суму 9595,48 грн., в тому числі сума ПДВ 1599,25 грн.;
- податкова накладна № 33 від 29.01.2015 р. на загальну суму 14802,62 грн., в тому числі сума ПДВ 2467,10 грн..
Податок на додану вартість згідно з отриманими податковими накладними включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за листопад 2014 р. в загальній сумі 5008,71 грн., за грудень 2014 р. в загальній сумі 23200,29 грн., за січень 2015 р. в загальній сумі 6909,45 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) укладено договір з ТОВ Сінеус (Виконавець) на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції № СІ01-01503 від 15.01.2016 р., відповідно до п. 1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати на території Замовника відповідно до чинних умов договору роботи з обробки та переробки деревини (пиловочна сировина) в готову продукцію, а Замовник зобов'язується прийняти готову продукцію і оплатити вартість робіт Виконавця. Згідно п. 1.2 вказаного договору готовою продукцією є заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.). Відповідно до п. 4.1 договору результатом виконаних робіт (наданих послуг) є готова продукція у вигляді заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.), право власності на які належить Замовнику. Згідно п. 3.2.3 договору за результатами проведених робіт Виконавець зобов'язаний передати Замовнику за Актом прийому-передачі заготовок твердих листяних порід готову продукцію у вигляді заготовок (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.). Згідно п. 4.3 договору здача-приймання готової продукції здійснюється сторонами по мірі виготовлення готової продукції, що підтверджується Актом прийому-передачі послуг та Актом прийому-передачі заготовки твердих листяних порід.
Відповідно до договору № СІ01-01503 від 15.01.2016 р., укладеного з ТОВ Сінеус , ТОВ ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 2307811 грн. згідно платіжних доручень:№ 2337 від 07.07.2016 р. на суму 378000 грн.;№ 2332 від 13.09.2016 р. на суму 364014 грн.; № 66 від 03.11.2016 р. на суму 187164 грн.; № 87 від 21.12.2016 р. на суму 197309 грн.; № 85 від 19.12.2016 р. на суму 105003 грн.; № 91 від 23.12.2016 р. на суму 185321 грн.; № 36 від 25.05.2016 р. на суму 202500 грн.; № 224 від 29.02.2016 р. на суму 351000 грн.; № 28 від 25.03.2016 р. на суму 337500 грн.
На виконання умов вищевказаного договору Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання послуг від ТОВ Сінеус на підставі наступних первинних документів:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/02-02913 від 29.02.2016 р. на загальну суму 351000 грн., в тому числі сума ПДВ 58500 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/03-03001 від 30.03.2016 р. на загальну суму 337500 грн., в тому числі сума ПДВ 56250 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/05-03110 від 31.05.2016 р. на загальну суму 202500 грн., в тому числі сума ПДВ 33750 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/05-03109 від 31.05.2016 р. на загальну суму 202500 грн., в тому числі сума ПДВ 33750 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/06-03018 від 30.06.2016 р. на загальну суму 189000 грн., в тому числі сума ПДВ 31500 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/06-03017 від 30.06.2016 р. на загальну суму 189000 грн., в тому числі сума ПДВ 31500 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/07-02203 від 22.07.2016 р. на загальну суму 202500 грн., в тому числі сума ПДВ 33750 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/07-02204 від 22.07.2016 р. на загальну суму 161514 грн., в тому числі сума ПДВ 26919 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/08-03104 від 31.08.2016 р. на загальну суму 152671 грн., в тому числі сума ПДВ 25445 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/09-01203 від 12.09.2016 р. на загальну суму 105003 грн., в тому числі сума ПДВ 17500 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/09-03028 від 30.09.2016 р. на загальну суму 187 164 грн., в тому числі сума ПДВ 31 194 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/10-01402 від 14.10.2016 р. на загальну суму 197309 грн., в тому числі сума ПДВ 32884 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/10-02402 від 24.10.2016 р. на загальну суму 185321 грн., в тому числі сума ПДВ 30886 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/11-00701 від 07.11.2016 р. на загальну суму 156465 грн., в тому числі сума ПДВ 26077 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/11-00303 від 03.11.2016 р. на загальну суму 102802 грн., в тому числі сума ПДВ 17133 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/11-02803 від 28.11.2016 р. на загальну суму 125685 грн., в тому числі сума ПДВ 20947 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/12-01502 від 15.12.2016 р. на загальну суму 98563 грн., в тому числі сума ПДВ 16427 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/12-03028 від 30.12.2016 р. на загальну суму 135000 грн., в тому числі сума ПДВ 22500 грн.;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С/12-03029 від 30.12.2016 р. на загальну суму 68580 грн., в тому числі сума ПДВ 11430 грн.;
- податкова накладна № 46 від 26.02.2016 р. на загальну суму 166608 грн., в тому числі сума ПДВ 27768 грн.;
- податкова накладна № 48 від 29.02.2016 р. на загальну суму 184392 грн., в тому числі сума ПДВ 30732 грн.;
- податкова накладна № 33 від 25.03.2016 р. на загальну суму 337500 грн., в тому числі сума ПДВ 56250 грн.;
- податкова накладна № 31 від 26.05.2016 р. на загальну суму 202500 грн., в тому числі сума ПДВ 33750 грн.;
- податкова накладна № 41 від 30.05.2016 р. на загальну суму 202500 грн., в тому числі сума ПДВ 33750 грн.;
- податкова накладна № 52 від 30.06.2016 р. на загальну суму 157500 грн., в тому числі сума ПДВ 31500 грн.;
- податкова накладна № 56 від 30.06.2016 р. на загальну суму 157500 грн., в тому числі сума ПДВ 31500 грн.;
- податкова накладна № 50 від 22.07.2016 р. на загальну суму 134595 грн., в тому числі сума ПДВ 26919 грн.;
- податкова накладна № 51 від 22.07.2016 р. на загальну суму 168750 грн., в тому числі сума ПДВ 33750 грн.;
- податкова накладна № 68 від 31.08.2016 р. на загальну суму 127226 грн., в тому числі сума ПДВ 25445 грн.;
- податкова накладна № 84 від 30.09.2016 р. на загальну суму 155970 грн., в тому числі сума ПДВ 31194 грн.;
- податкова накладна № 28 від 12.09.2016 р. на загальну суму 87502 грн., в тому числі сума ПДВ 17500 грн.;
- податкова накладна № 49 від 24.10.2016 р. на загальну суму 154434 грн., в тому числі сума ПДВ 30886 грн.;
- податкова накладна № 27 від 14.10.2016 р. на загальну суму 164424 грн., в тому числі сума ПДВ 32884 грн.;
- податкова накладна № 105 від 30.12.2016 р. на загальну суму 57150 грн., в тому числі сума ПДВ 11430 грн.;
- податкова накладна № 34 від 15.12.2016 р. на загальну суму 82136 грн., в тому числі сума ПДВ 16427 грн.;
- податкова накладна № 104 від 30.12.2016 р. на загальну суму 112500 грн., в тому числі сума ПДВ 22500 грн.;
- податкова накладна № 61 від 30.11.2016 р. на загальну суму 75127 грн., в тому числі сума ПДВ 15025 грн.;
- податкова накладна № 9 від 03.11.2016 р. на загальну суму 85668 грн., в тому числі сума ПДВ 17133 грн.;
- податкова накладна № 14 від 07.11.2016 р. на загальну суму 130387 грн., в тому числі сума ПДВ 26077 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманими податковими накладними Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ включило до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 р. на суму ПДВ 58500 грн., в березні 2016 р. на суму ПДВ 56250 грн., в травні 2016 р. на суму ПДВ 67500 грн., в червні 2016 р. на суму ПДВ 63000 грн., в липні 2016 р. на суму ПДВ 60669 грн., в серпні 2016 р. на суму ПДВ 25445 грн., в вересні 2016 р. на суму ПДВ 48694 грн., в жовтні 2016 р. на суму ПДВ 63771 грн., в листопаді 2016 р. на суму ПДВ 58235 грн., в грудні 2016 р. на суму ПДВ 50357 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) укладено договір з ТОВ Варгруп (Виконавець) (станом на момент складення Акту перевірки підприємством змінено назву на ТОВ Шерітон ) на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції № 0607/15 від 06.07.2015 р., відповідно до п. 1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати відповідно до чинних умов договору роботи з обробки та переробки деревини (пиловочна сировина) в готову продукцію, а Замовник зобов'язується прийняти готову продукцію і оплатити вартість робіт Виконавця. Згідно п. 1.2 вказаного договору готовою продукцією є заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.). Відповідно до п. 4.1 договору результатом виконаних робіт (наданих послуг) є готова продукція у вигляді заготовки (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.), право власності на які належить Замовнику. Згідно п. 3.2.3 договору за результатами проведених робіт Виконавець зобов'язаний передати Замовнику за Актом прийому-передачі виконаних робіт готову продукцію у вигляді заготовок (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.) довжиною 90 см.).
Відповідно до договору № 0607/15 від 06.07.2015 р., укладеного з ТОВ Варгруп (в подальшому змінено назву на ТОВ Шерітон ), Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 568172,88 грн. згідно платіжних доручень: № 164 від 23.10.2015 р. на суму 68172,88 грн.
Згідно договору на відступлення права вимоги від 10.11.2015 р. № 1011/15 ТОВ Варгруп відступив ТОВ Глобал Сістемз право вимоги по сплаті грошових коштів за договором в сумі 500000 грн.
На виконання умов вищевказаного договору № 0607/15 від 06.07.2015 р. Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання послуг від ТОВ Варгруп (в подальшому змінено назву на ТОВ Шерітон ) на підставі наступних первинних документів:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-48 від 30.07.2015 р. на загальну суму 568172,88 грн., в тому числі сума ПДВ 94695,48 грн.;
- податкова накладна № 48 від 30.07.2015 р. на загальну суму 568172,88 грн., в тому числі сума ПДВ 94695,48 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманою податковою накладною включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за липень 2015 р. в загальній сумі 94695,48 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Покупець) укладено договір з ТОВ Вейсес (Продавець) (станом на момент складення Акту перевірки підприємством змінено назву на ТОВ Вест-Трейдінг ЛТД ) від 02.03.2015 р. № 02/03-15 на поставку товару - нафтопродуктів. Згідно п. 1.4, 1.5 договору постачальник поставляє Покупцю товари своїм транспортом та за свій рахунок на умовах DDP, товар транспортує постачальник автомобільним транспортом, дозволеним для транспортування, згідно з нормами та правилами, які діють на цей вид транспорту.
Відповідно до договору від 02.03.2015 р. № 02/03-15, укладеного з ТОВ Вейсес (в подальшому змінено назву на ТОВ Вест-Трейдінг ЛТД ), Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 114 738 грн. згідно платіжних доручень: № 110 від 19.06.2015 р. на суму 60987 грн.; № 75 від 29.04.2015 р. на суму 3366 грн.
Згідно договору на відступлення права вимоги № 130515 від 13.05.2015 р. заборгованість в сумі 50385 грн. погашена перед ТОВ Вейсес шляхом передання права вимоги погашення боргу новому кредитору - ТОВ Каверон Індастріс .
На виконання умов вищевказаного договору від 02.03.2015 р. № 02/03-15 Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання від ТОВ Вейсес (в подальшому змінено назву на ТОВ Вест-Трейдінг ЛТД ) наступних первинних документів:
- видаткова накладна № РН-329/03 від 25.03.2015 р. на загальну суму 3366,00 грн., в тому числі сума ПДВ 561,00 грн.;
- видаткова накладна № РН-772 від 30.04.2015 р. на загальну суму 50385,00 грн., в тому числі сума ПДВ 8397,50 грн.;
- видаткова накладна № РН-516 від 29.05.2015 р. на загальну суму 10602,00 грн., в тому числі сума ПДВ 1767,00 грн.;
- видаткова накладна № РН-428 від 30.06.2015 р. на загальну суму 48360,00 грн., в тому числі сума ПДВ 8060,00 грн.;
- видаткова накладна № РН-468 від 30.07.2015 р. на загальну суму 23983,20 грн., в тому числі сума ПДВ 3997,20 грн.;
- податкова накладна № 329 від 25.03.2015 р. на загальну суму 3366,00 грн., в тому числі сума ПДВ 561,00 грн.;
- податкова накладна № 772 від 30.04.2015 р. на загальну суму 50385,00 грн., в тому числі сума ПДВ 8397,50 грн.;
- податкова накладна № 516 від 29.05.2015 р. на загальну суму 10602,00 грн., в тому числі сума ПДВ 1767,00 грн.;
- податкова накладна № 428 від 30.06.2015 р. на загальну суму 48360,00 грн., в тому числі сума ПДВ 8060,00 грн.;
- податкова накладна № 329 від 30.07.2015 р. на загальну суму 23983,20 грн., в тому числі сума ПДВ 3997,20 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманими податковими накладними включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за березень 2015 р. в сумі 561,00 грн., за квітень 2015 р. в сумі 8397,50 грн., за травень 2015 р. в сумі 1767,00 грн., за червень 2015 р. в сумі 8060,00 грн., за липень 2015 р. в сумі 3997,20 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Покупець) укладено договір з ТОВ Лакшері Кепітал (Продавець) (станом на момент складення Акту перевірки підприємством змінено назву на ТОВ Верес Плюс ) від 30.10.2014 р. № 30/10-14 на поставку товару - нафтопродуктів. Згідно п. 1.4, 1.5 договору постачальник поставляє Покупцю товари своїм транспортом та за свій рахунок на умовах DDP, товар транспортує постачальник автомобільним транспортом, дозволеним для транспортування, згідно з нормами та правилами, які діють на цей вид транспорту.
Відповідно до договору від 30.10.2014 р. № 30/10-14, укладеного з ТОВ Лакшері Кепітал (в подальшому змінено назву на ТОВ Верес Плюс ), Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 48585,65 грн. згідно платіжних доручень:№ 16 від 29.12.2015 р. на суму 13774,54 грн.; № 7 від 19.12.2015 р. на суму 20400,60 грн.; № 40 від 09.02.2015 р. на суму 14410,51 грн.
На виконання умов вищевказаного договору Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання від ТОВ Лакшері Кепітал (в подальшому змінено назву на ТОВ Верес Плюс ) наступних первинних документів:
- видаткова накладна № РН-210/11 від 30.11.2014 р. на загальну суму 20400,60 грн., в тому числі сума ПДВ 3400,10 грн.;
- видаткова накладна № РН-772 від 01.12.2014 р. на загальну суму 13774,54 грн., в тому числі сума ПДВ 2295,76 грн.;
- видаткова накладна № РН-112/01 від 31.01.2015 р. на загальну суму 14410,51 грн., в тому числі сума ПДВ 2401,75 грн.;
- податкова накладна № 210 від 30.11.2014 р. на загальну суму 20400,60 грн., в тому числі сума ПДВ 3400,10 грн.;
- податкова накладна № 177 від 01.12.2014 р. на загальну суму 13774,54 грн., в тому числі сума ПДВ 2295,76 грн.;
- податкова накладна № 112 від 31.01.2015 р. на загальну суму 14410,51 грн., в тому числі сума ПДВ 2401,75 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманими податковими накладними включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за листопад 2014 р. в сумі 3 400,10 грн., за грудень 2014 р. в сумі 2295,76 грн., за січень 2015 р. в сумі 2401,75 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Покупець) укладено договір з ТОВ Ніка Ейр (Продавець) від 21.12.2015 р. № 2112/15 на поставку товару. Згідно п. 4.3 договору перехід права власності та ризику на товар відбувається в момент передачі товару постачальником Покупцю на складі Покупця або ж на складі постачальника та підтверджується підписом уповноваженого представника Покупця та постачальника на товаросупровідних документах. Згідно п. 4.7 договору товар вважається належно поставленим постачальником та прийнятий Покупцем за кількістю у відповідності з вагою нетто та кількістю місць, вказаних у транспортних документах та підтверджується видатковими накладними, за якістю - у відповідності до вимог чинного законодавства України та умов договору.
Відповідно до договору від 21.12.2015 р. № 2112/15, укладеного з ТОВ Ніка Ейр , Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ здійснено оплату в сумі 167278,86 грн. згідно платіжних доручень: № 196 від 30.12.2015 р. на суму 167278,86 грн.
На виконання умов вищевказаного договору Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ відображено в обліку отримання від ТОВ Ніка Ейр наступних первинних документів:
- видаткова накладна № РН-652 від 28.12.2015 р. на загальну суму 167 278,86 грн., в тому числі сума ПДВ 27 879,81 грн.;
- податкова накладна № 652 від 28.12.2015 р. на загальну суму 167 278,86 грн., в тому числі сума ПДВ 27 879,81 грн.
Податок на додану вартість згідно з отриманими податковими накладними включено Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до складу податкового кредиту Декларації з податку на додану вартість за грудень 2015 р. в сумі 27879,81 грн.
Висновки відповідача про нереальність господарських операцій між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та зазначеними контрагентами обґрунтовані наступним:
- Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до перевірки не надано первинних документів про передачу на переробку деревини (сировини та матеріалів) контрагентам - виконавцям робіт (послуг), фактичне виготовлення готової продукції - заготовок по 90 см. та передачу її на користь замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ ;
- відсутність будь-якої інформації про транспортування деревини (сировини та матеріалів) та відвантаження готової продукції;
- Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ до перевірки не надано товарно-супровідних документів, які б свідчили про перехід права власності та ризику на товар, як це передбачено умовами укладених договорів, відповідно до яких постачальник поставляє покупцю товари своїм транспортом та за свій рахунок на умовах DDP, товар транспортує постачальник автомобільним транспортом, дозволеним для транспортування, згідно з нормами та правилами, які діють на цей вид транспорту;
- фактичне нездійснення контрагентами Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ підприємницької діяльності саме в період операцій з Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ , відсутність у контрагентів фізичних, технічних та технологічних можливостей для вчинення дій, що становлять зміст господарських операцій з Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ ;
- дефектність первинних документів, наданих Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ , зокрема не зазначення в актах здачі-прийняття робіт, видаткових накладних місця складання.
Перевіряючи заперечення позивача проти доводів відповідача, судом встановлено наступне.
Умовами договорів на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції, укладених Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) з контрагентами - ТОВ Ідеал Інвест , ПП Хімінвест , ТОВ Грант Буд , ТОВ Варгруп (Виконавці) передбачено, що Замовник забезпечує Виконавця земельною ділянкою для проведення останнім робіт із обробки сировини та виготовлення готової продукції. .
Умовами договору на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції, укладеного Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Замовник) з контрагентом ТОВ Сінеус (Виконавець), передбачено, що Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати на території Замовника відповідно до чинних умов договору роботи з обробки та переробки деревини (пиловочна сировина) в готову продукцію… .
Послуги з обробки деревини та виготовлення готової продукції надавалися зазначеними підприємствами на територіях, якими Товариство з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ забезпечувало Виконавців, як це передбачено умовами укладених договорів.
Так, земельна ділянка, що використовувалась для виконання умов договорів на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції, знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, та перебуває в оренді у Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ згідно Договору оренди земельної ділянки від 01 листопада 2014 р. Орендодавцем виступає фізична особа-підприємець ОСОБА_7. Наявність у володінні та користуванні Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ вказаної земельної ділянки на підставі зазначеного договору оренди було встановлено в ході податкової перевірки, під час якої, як вбачається з Акту перевірки, також було встановлено й те, що земельна ділянка орендується з метою проведення господарської діяльності з обробки деревини.
31.12.2014 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та ТОВ УНІСТІКС було укладено Договір про співробітництво, відповідно до якого Товариством з обмеженою відповідальністю УНІСТІКС було надано право Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ проводити роботи із обробки деревини на території свого підприємства за адресою: Львівська обл., Яворівський р., с. Старий Яр, буд. 9, з правом укладення договорів щодо залучення третіх осіб для виконання таких робіт.
З огляду на те, що відповідач вказує на відсутність доказів саме передачі земельної ділянки контрагентам (підрядникам), суд звертає увагу на таке.
Передача земельної ділянки у користування іншій особі є предметом орендних відносин та оформляється договором оренди землі, актом приймання-передачі земельної ділянки, іншими документами згідно чинного законодавства. У даному ж випадку між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та його контрагентами склалися відносини з приводу виконання робіт (надання послуг) з обробки деревини та виготовлення продукції на земельній ділянці, якою Товариство забезпечує Виконавців, як про це зазначено в договорах. Передача земельної ділянки не є предметом домовленості сторін. Відсутність підтвердження передачі земельної ділянки, враховуючи умови здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також правову природу господарських взаємовідносин між учасниками операцій в даному випадку, не може свідчити про нереальність останніх.
Стосовно посилання відповідача на відсутність зазначення в документах місця виконання робіт суд зазначає, що істотними умовами договору про надання послуг, як і будь-якого іншого господарського договору, є предмет, ціна і строк дії договору. Чинне законодавство не вимагає обов'язкового зазначення у договорі місця виконання зобов'язання. Відсутність зазначення місця виконання робіт жодним чином не впливає на виконання договірних зобов'язань сторонами і не свідчить про те, що роботи (послуги) фактично не виконуються (не надаються).
Постачальниками деревини (пиловочної сировини), що передавалася Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ на обробку та виготовлення готової продукції, були суб'єкти господарювання ТзОВ Бізнес-Рух , ТзОВ Комплектспецбуд , Старицький військовий лісгосп ДП Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат, ДП Львівський військовий лісокомбінат , Мостиське військове лісництво, ТОВ Форестер Закарпаття , ФОП ОСОБА_6, ФОП ОСОБА_5.
Поставки деревини здійснювалися безпосередньо до місця, де ця деревина оброблялася, а саме в м. Жовква Львівської області та в с. Старий Яр Яворівського р. Львівської області.
Транспортування деревини від Постачальників до місця її обробки здійснювалося Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ як власними силами, так і з залученням перевізника ФОП ОСОБА_8
Для перевезення деревини власними силами Товариство з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ використовувало автомобільний транспорт, яким користується відповідно до договорів оренди, укладених з приватними особами ОСОБА_9 та Бокуфай А.В.
Для обслуговування транспортних засобів Товариство з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ закуповувало паливно-мастильні матеріали у ТОВ Вейсес та ТОВ Лакшері Кепітал .
Таким чином, оскільки для виконання умов договорів на надання послуг з обробки деревини та виготовлення готової продукції Товариство з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ забезпечувало Виконавців відповідним місцем для виконання робіт, а поставки деревини (сировини) здійснювалися безпосередньо до місця, де деревина (сировина) оброблялася (надавалися послуги з обробки), то відповідно транспортування деревини (сировини) та виготовленої з неї готової продукції між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та Виконавцями робіт не відбувалось.
При цьому готова продукція (колоди з деревини твердих порід (бук та ін.), довжиною 90 см) реалізовувалась у повному обсязі ТОВ УНІСТІКС .
Крім того, суд звертає увагу на таке.
Відповідно до п. 11.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 р. за № 128/2568 (далі - Правила № 363), основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна. Зазначені Правила також визначають, що товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Разом з цим, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 р. № 207 Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні (далі - Постанова № 207), товарно-транспортна накладна є документом, необхідним для здійснення вантажних перевезень на договірних умовах. У переліку ж документів, необхідних для вантажних перевезень для власних потреб, товарно-транспортна накладна відсутня.
Таким чином, виходячи з положень Правил № 363 та Постанови № 207, у випадках, коли вантаж доставляється для себе і договір перевезення вантажів не укладається, товарно-транспортна накладна не потрібна, достатньо мати в наявності документ, що підтверджує право власності на вантаж. Аналогічна позиція викладена в листі Міністерства інфраструктури України від 28.05.2014 р. № 5615/25/10-14.
Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997 р., не встановлюють правил податкового обліку, а лише встановлюють права, обов'язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників). При цьому, документи, обумовлені вказаними Правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.
Отже, первинним документом, що підтверджує факт передачі ТМЦ може бути звичайна супровідна видаткова накладна на товар, що й надавалась під час перевірки.
Так, Вищий адміністративний суд України в Ухвалі № К/800/9087/13 від 16.04.13 р. відзначає: Податкове законодавство не ставить у залежність право платника податків на податковий кредит від наявності чи відсутності товарно-транспортної накладної, а Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, на які посилається податковий орган, не є законодавчим документом з питань оподаткування і не можуть регламентувати виключний порядок документування в податковому обліку валових витрат та податкового кредиту .
Твердження відповідача про відсутність підтвердження оплати послуг є безпідставним та спростовується даними Акту перевірки, в якому контролюючим органом чітко були зазначені платіжні доручення, відповідно до яких здійснювалося перерахування коштів контрагентам Позивача.
Крім того, копії платіжних доручень були подані суду позивачем для долучення до матеріалів справи 10.08.2017 р.
При цьому, суд звертає увагу на те, що в силу положень п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України, право платника податків на віднесення сум податку до податкового кредиту не залежить безумовно лише від оплати послуг. Зазначеною нормою передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг.
Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), що були долучені до матеріалів справи, являються безпосередньо звітами виконаних робіт, що надавались Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ Виконавцями, де зазначаються усі виробничі процеси, що підлягали виконанню, вартість виконаних робіт та кількість сировини, що підлягала обробці.
Висновки відповідача про відсутність трудових ресурсів у контрагентів Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ є суперечливими та не узгоджуються із даним, що містяться у податковій інформації, яка була використана для складання Акту перевірки.
Так, в Акті перевірки зазначено, що відповідно до податкової інформації ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві від 15.09.2015 р. № 7704/7/26-50-22-06 щодо ПП Хімінвест за звітний період декларування ПДВ з лютого по липень 2015 р. відповідно до звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма Д4) за лютий 2015 р. працювало у штаті - 10 осіб, працювало за цивільно-правовими договорами - 1 особа; за березень 2015 р. - на подано; за квітень 2015 р. працювало у штаті - 10 осіб, працювало за цивільно-правовими договорами - 3 особи; за травень 2015 р. працювало у штаті - 10 осіб, працювало за цивільно-правовими договорами - 0 осіб; за червень 2015 р. працювало у штаті - 10 осіб, працювало за цивільно-правовими договорами - 1 особа; за липень 2015 р. працювало у штаті - 9 осіб, працювало за цивільно-правовими договорами - 0 осіб.
Підсумовуючи господарську діяльність між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та ПП Хімінвест відповідач в своїх запереченнях відзначає про відсутність трудових ресурсів, що, на його думку, унеможливлює фактичне здійснення діяльності ПП Хімінвест , в тому числі стосовно виконання робіт для позивача.
Аналогічні протиріччя містяться в доводах відповідача, наведених щодо інших контрагентів Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ .
Також суд звертає увагу на те, що контрагентами позивача - ТОВ Ідеал Інвест , ПП Хімінвест , ТОВ Грант Буд укладалися договори на надання послуг з третіми особами - громадянами ОСОБА_11 та ОСОБА_12, якими, відповідно до умов договорів, надавалися послуги з обробки деревини. Залучення третіх осіб для виконання робіт (надання послуг) не суперечить ані умовам укладених договорів між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та його контрагентами, ані нормам чинного законодавства.
Щодо доводів відповідача про відсутності у контрагентів Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ основних засобів (таких як нерухоме майно, транспортні засоби тощо) через відсутність відомостей про них у відповідних реєстрах державних органів, а також стосовно відсутності необхідного капіталу, що унеможливлює здійснення ними господарської діяльності, зазначаємо, що такі доводи є непідтвердженими, оскільки відсутність реєстрації нерухомого майна та транспортних засобів в органах державної влади, не може свідчити про відсутність такого майна на підприємстві, адже чинним законодавством України не передбачено обмежень чи заборон для юридичних осіб щодо оформлення прав володіння та користування тим чи іншим способом (правочином), який не передбачає обов'язкового нотаріального посвідчення чи державної реєстрації (це зокрема Договір оренди приміщення чи транспортного засобу (де орендодавцем виступає юридична особа) та ін.).
Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У Постанові Верховного Суду України від 08.09.2009 р. у справі № 21-737во09 зазначено, що здійснення поставки товару на будь-яких умовах поставки не звільняє учасників господарської операції від складання первинних документів, які передбачені законодавством про бухгалтерський облік.
Таким чином, на платника податків не можуть покладатися негативні наслідки ненадання ним документів, складення яких не передбачено чинним законодавством.
В Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 01.11.2011 р. № 1936/11/13-11 зазначено, що документи та інші дані мають оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг тощо. При цьому сама по собі наявність або відсутність окремих документів, а також помилки в їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.
Суд звертає увагу на те, що контрагенти Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ на момент проведення господарських операцій перебували на обліку в органах державної податкової служби та були зареєстровані як платники податку на додану вартість.
Відомості про контрагентів Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ містилися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який відкритий для безкоштовного доступу через мережу Інтернет.
Застосування підходу належної податкової обачності не передбачає виникнення у платника податків додаткового обов'язку з контролю за дотриманням його контрагентами правил оподаткування, а саме, платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов'язань. Товариство не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу. Такий підхід узгоджується з судовою практикою Європейського Суду з прав людини.
Подібна правова позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 28.02.2017 р. у справі № К/800/35746/16, Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 28.07.2015 р. у справі № К/800/24214/15, Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 06.09.2016 у справі № К/800/18344/16.
Відсутність у контрагента достатніх матеріальних або будь-яких інших ресурсів для здійснення господарської діяльності, як і наявність або відсутність останнього за юридичною адресою, не має своїм наслідком недійсності укладеного ним правочину і не слугує доказом наявності в зазначеного суб'єкта господарювання такої мети, як порушення інтересів держави у сфері оподаткування; позивач як платник податків самостійно несе відповідальність за достовірність і своєчасність обчислення і сплати лише ним самим податку до бюджету відповідно до законодавства України. Він не може нести відповідальності за порушення контрагентом правил здійснення господарської діяльності та/або податкової дисципліни, як не може нести відповідальності і за неподання контрагентом первинних документів. У разі якщо контрагентом було допущено порушення норм податкового або іншого законодавства, це тягне за собою відповідальність і негативні наслідки саме стосовно цього контрагента, а не добросовісного платника податків. Зазначена правова позиція міститься в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 17.12.2015 р. у справі № К/9991/71380/12.
Чинне законодавство не ставить умову виникнення податкових зобов'язань платника у залежність від стану податкового обліку його контрагентів, фактичного знаходження їх за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів. Такий висновок викладений в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 06.09.2016 № К/800/18344/16.
Розглядаючи справу №21-47а10 Верховний Суд України у своїй постанові 31.01.2011 р. зазначив: … на думку суду, чинне законодавство України не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання .
Принцип індивідуального характеру юридичної відповідальності особи закріплений у ст. 61 Конституції України.
Добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення, допущені його контрагентом, що підтверджується відповідною практикою Європейського суду з прав людини. Так, в рішенні від 09.01.2007 року (справа "Інтерсплав проти України") було констатовано, що якщо державні органи мають інформацію про зловживання в системі оподаткування конкретною компанією, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб'єкта, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб при відсутності зловживання з їх боку.
Слід зазначити, що при здійсненні господарської діяльності має дотримуватися законодавчо закріплений принцип свободи підприємницької діяльності у межах, визначених законом.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 6 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV із внесеними змінами та доповненнями (далі - Господарський кодекс України), загальними принципами господарювання в Україні є: свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; обмеження державного регулювання економічних процесів у зв'язку з необхідністю забезпечення соціальної спрямованості економіки, добросовісної конкуренції у підприємництві…. .
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Господарського кодексу України підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Відповідно до ч. 1 ст.44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону… .
В Ухвалі від 27.09.2016 р. у справі № 816/2836/15 Вищий адміністративний суд України зазначив: податкове законодавство не визначає умови ведення фінансово-економічної діяльності платника; кожний платник вправі одноособово оцінювати ефективність і доцільність своїх економічних рішень, виходячи з поставленої мети; господарський характер витрат платника не повинен визначатися виключно збільшенням його економічних показників та ставитися у залежність від факту та часу досягнення платником кінцевого результату у вигляді одержаного доходу; економічна ж ефективність витрат відображає лише ступінь умілості ведення господарської діяльності та є якісним показником; оцінка витрат з точки зору їх ефективності, раціональності не охоплюється сферою податкового контролю .
Податковий орган не вповноважений перевіряти економічну доцільність діяльності платника податків, оскільки податкове законодавство не передбачає права фіскальних органів здійснювати таку оцінку; у податкових інспекторів немає необхідної для цього експертної кваліфікації і дозвільного документа.
При вирішенні податкових спорів необхідно враховувати принцип презумпції правомірності рішень платника податків.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У рішенні від 23.07.2002 р. у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції Європейський суд з прав людини визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.
Головним управлінням ДФС у Львівській області не надано реальних доказів, які б вказували на безтоварний характер здійснення господарських операцій між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ та його контрагентами.
Беручи до уваги зазначені вище норми законодавства, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте необґрунтовано, тобто без урахування фактичних обставин, що мають значення для прийняття рішення, незаконно, тобто не у порядок та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, а відтак, позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.
Відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0008771402 від 06.06.2017 року
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД КАПІТАЛ (Львівська обл., Яворівський район, м. Яворів, вул. Маковея, 50; ЄДРПОУ 38066817) з Головного управління ДФС у Львівській області (Львівська обл., м. Львів, вул. Стрийська, 35; ЄДРПОУ 39462700), за рахунок бюджетних асигнувань, судовий збір, в сумі 20571(двадцять тисяч п'ятсот сімдесят одна одна) грн. 66 коп.
Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Грень Н.М.
Повний текст постанови складено та підписано 06.11.2017 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2017 |
Оприлюднено | 10.11.2017 |
Номер документу | 70056460 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні