Постанова
від 30.10.2017 по справі 819/1462/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1462/17

30 жовтня 2017 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді : Шульгача М.П.,

при секретарі: Музиці О. М.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом начальника управління Західного офісу Держаудитслужби до товариства з обмеженою відповідальністю БК "Спецтехбуд" про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Західний офіс Держаудитслужби в особі начальника управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю БК Спецтехбуд про стягнення в дохід Державного бюджету України коштів в сумі 65711,82 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та пояснив, що в результаті ревізії фінансово-господарської діяльності Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації за період з 01.01.2013 р. по 01.01.2017 р. та зустрічної звірки документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю БК Спецтехбуд , яке виступало виконавцем відповідно до договорів про закупівлю робіт за державні кошти, було завищено вартість робіт на загальну суму 65711,82 грн. Внаслідок допущених порушень було завдано матеріальної шкоди (збитків) Державному бюджету України на суму 65711,82 грн.

Представник позивача просить позов задовольнити та стягнути з відповідача завдані збитки.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступні факти.

Судом встановлено, що відповідно до п. 6.4.4.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації за період з 01.01.2013 р. по 01.01.2017 р.

За результатами ревізії складено акт від 22.05.2017 №05-22/10.

Як вбачається із п. 2.8.5 акту від 22.05.2017 №05-22/10, ревізією достовірності проведених розрахунків та фактичних обсягів проведених ремонтів (будівництва, реконструкції) за результатами зустрічної звірки документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків у підрядній організації ТОВ БК Спецтехбуд встановлено факти завищення вартості робіт на загальну суму 65711,82 грн., які полягали у наступному.

Між Управлінням капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації та ТОВ БК Спецтехбуд було укладено договори про закупівлю робіт за державні кошти на загальну суму 1343421,60 грн., а саме:

- договір б/н від 23.09.2016 року на виконання робіт з реконструкції котельні дитячого ясла-садка Журавлик по вул. Боднарська, 8а в м. Підгайці. Ціна договору визначена як тверда та складає 838512,00 грн.,

- договір б/н від 23.09.2016 року на виконання робіт з реконструкції системи опалення в допоміжних приміщеннях Підгаєцької ЦРКЛ по вул. Шевченка, 19 в м. Підгайці. Ціна договору визначена як тверда та складає 504909,60 грн.

На підтвердження виконання робіт з реконструкції котельні дитячого ясла-садка Журавлик по вул. Боднарська, 8а в м. Підгайці для зустрічної звірки Товариством надано: акт № 06/11/2016 приймання виконаних робіт за листопад 2016 року на суму 390284,40 грн., акт приймання виконаних робіт № 11/11/16 за грудень 2016 року на суму 388318,80 грн., акт вартості устаткування (додатково до акта № 11/11/2016 приймання виконаних робіт) за грудень 2016 року на суму 59908,86 грн.

Загальна вартість виконаних робіт по об'єкту становить 838512,06 грн.

На підтвердження виконання робіт з реконструкції системи опалення в допоміжних приміщеннях Підгаєцької ЦРКЛ по вул. Шевченка, 19 в м. Підгайці для зустрічної звірки Товариством надано: акт № 02/11/16 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2016 року на суму 27759,60 грн., акт № 03/11/16 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2016 року на суму 27759,60 грн., акт № 04/11/16 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2016 року на суму 142435,20 грн., акт № 05/11/16 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2016 року на суму 142630,80 грн., акт № 09/12/16/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року на суму 14403,60 грн., акт № 09/12/16/2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року на суму 15624,00 грн., акт № 09/12/16/3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року на суму 54202,80 грн., акт № 09/12/16/4 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року на суму 46420,80 грн., акт № 09/12/16/5 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2016 року на суму 33670,80 грн.

Загальна вартість виконаних робіт по об'єкту становить 504907,20 грн.

В ході звірки проведено контрольні обміри робіт та обстеження устаткування, обсяги та кількість яких включені в акти форми № КБ-2в.

За наслідками контрольних обмірів та обстежень встановлені окремі випадки включення до актів форми № КБ-2в завищених обсягів робіт (у порівнянні з фактичними даними) та вартості устаткування, яке фактично відсутнє або фактично наявне в меншій кількості (не встановлювалось), а саме:

- в актах № 02/11/16, № 03/11/16, № 04/11/16, № 05/11/16 за листопад 2016 року (реконструкція системи опалення в допоміжних приміщеннях Підгаєцької ЦРКЛ по вул. Шевченка, 19 в м. Підгайці) враховані роботи з монтажу електромагнітних клапанів в загальній кількості 40 шт. при фактично проведеному монтажу 4 шт.;

- в актах № 09/12/16/3, № 09/12/16/4 за грудень 2016 року (реконструкція системи опалення в допоміжних приміщеннях Підгаєцької ЦРКЛ по вул. Шевченка, 19 в м. Підгайці) враховані роботи з прокладання трубопроводів газопостачання зі стальних водогазопровідних неоцинкованих труб діаметром 40 мм загальною довжиною 80 м при фактичному прокладанні таких труб загальною довжиною 8 м;

- в акті № 11/11/2016 за грудень 2016 року (реконструкція котельні дитячого ясла-садка Журавлик по вул. Боднарська, 8а в м. Підгайці) враховані окремі роботи та матеріали, виконання та наявність яких контрольним обміром та обстеженням не підтверджено (встановлено розбіжність по 12 позиціях в акті);

- в акті вартості устаткування (додатково до акта виконаних робіт № 11/11/2016) за грудень 2016 року (реконструкція котельні дитячого ясла-садка Журавлик по вул. Боднарська, 8а в м. Підгайці) враховано устаткування, наявність якого контрольними обмірами та обстеженнями не підтверджено (встановлено розбіжність по 15 позиціях в акті).

Накладні на матеріали та устаткування, які фактично відсутні відповідачем в ході зустрічної звірки не представлено.

Згідно з умовами договорів б/н від 23.09.2016 року про закупівлю робіт за державні кошти на виконання робіт із реконструкції котельні дитячого ясла-садка Журавлик по вул. Боднарська, 8а в м. Підгайці та із реконструкції системи опалення в допоміжних приміщеннях Підгаєцької ЦРКЛ по вул. Шевченка, 19 в м. Підгайці, Товариство зобов'язувалось виконувати роботи в межах цін, передбачених у договірній ціні, які не перевищують вимог чинного законодавства.

Судом встановлено, що в ході проведення зустрічної звірки здійснено уточнення вартості виконаних робіт, відповідно до якого встановлено, що в загальному підсумку вартість виконаних робіт завищена на 65711,82 грн., в тому числі в розрізі об'єктів будівництва:

- реконструкції котельні дитячого ясла-садка Журавлик по вул. Боднарська, 8а в м. Підгайці - на 45014,22 грн.;

- реконструкції системи опалення в допоміжних приміщеннях Підгаєцької ЦРКЛ по вул. Шевченка, 19 в м. Підгайці - на 20697,60 грн.

Судом встановлено, що, внаслідок допущених порушень Державному бюджету України завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 65711,82 грн.

За наслідками проведення ревізії, з метою усунення виявлених ревізією порушень, Управлінню капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації було пред'явлено вимоги від 30.05.2017 № 13-19-05-12/2969, з терміном виконання вимог до 30.06.2017. У встановлений термін відповідачем не забезпечено виконання вимог щодо вищезазначеного порушення, зокрема, в частині відшкодування заподіяних Державному бюджету України збитків.

Відповідно до частин 1, 2 статті 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі - Закон № 2939-ХІІ) головними завданнями органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 10 Закону № 2939-ХІІ органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Частиною 2 статті 15 Закону № 2939-ХІІ встановлено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів, пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 2939-ХІІ органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави.

Отже, органу державного фінансового контролю надано повноваження здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред'являти обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

При виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Вимога органу державного фінансового контролю спрямована на корегування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства, і у цій частині вона є обов'язковою для виконання.

Оскільки вимога начальника управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про усунення порушень законодавства від 30.05.2017 р. № 13-19-05-12/2969 відповідачем не виконана, зазначена сума збитків відповідачем не сплачена, то суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає до задоволення повністю.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю БУ Спецтехбуд (вул. Бродівська, 59, офіс 32, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 37944144) в дохід Державного бюджету України кошти в сумі 65711,82 грн на рахунок № 31116090700002, одержувач ГУ ДКСУ у Тернопільській області, код одержувача 37977726, МФО 838012, код класифікації 21080500 Інші надходження .

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Шульгач М.П.

копія вірна

Суддя Шульгач М.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2017
Оприлюднено10.11.2017
Номер документу70056703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1462/17

Постанова від 30.10.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 08.09.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні