Постанова
від 06.11.2017 по справі 820/3663/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

06 листопада 2017 р. № 820/3663/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В :

Головне управління ДФС у Сумській області звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- стягнути з усіх рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" (код ЄДРПОУ - 39616679) відкритих у фінансових установах на розрахунковий рахунок 31418531700011 Роменського УДКС, код платежу - 14040000, код отримувача - 37929744, банк ГУДКСУ у Сумській області, МФО - 837013, податковий борг з акцизного податку в сумі 83006 грн. 27 коп. (вісімдесят три тисячі шість гривень двадцять сім копійок);

- стягнути з усіх рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" (код ЄДРПОУ - 39616679) відкритих у фінансових установах на розрахунковий рахунок 31418531700260 УДКСУ у Недригайлівському районі, код платежу - 14040000, код отримувача - 37427397, банк ГУДКСУ у Сумській області, МФО - 837013, податковий борг з акцизного податку в сумі 1891 грн. 55 коп. (одна тисяча вісімсот дев'яносто одна гривня, п'ятдесят п'ять копійок).

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до облікових даних контролюючого органу товариство з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" має податковий борг перед бюджетом з акцизного податку в загальному розмірі 84897,82 грн., який виник на підставі податкових повідомлень - рішень від 08.06.2016 року №0000191400 та №0000201400. У зв'язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму боргу позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку.

Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративна справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження від 28.08.2017 року надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та отримана представником за довіреністю 09.10.2017 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

У десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачем не надано до суду заперечення проти позову.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" зареєстровано як суб'єкт господарювання 03.02.2015 року та перебуває на обліку як платник податків в Київській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Харківській області з 04.02.2015 року, а також в Роменській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Сумській області як платник податків за неосновним місцем обліку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.

Відповідно до п.п.19-1.1.1, 19-1.1.2, 19-1.1.7, 19-1.1.10, 19-1.1.34, 19-1.1.45, 19-1.1.46 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; реєструють та ведуть облік платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством; здійснюють інші функції, визначені законами України.

Згідно з п.п. 20.1.4, 20.1.18 та 20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Судом встановлено, що контролюючим органом на підставі акта перевірки від 17.05.2016 №1029/1402/39616679/84 прийняті податкові повідомлення-рішення від 08.06.2016 №0000191400, яким збільшено грошове зобов'язання з акцизного податку в розмірі 72516,25 грн., та №0000201400, яким збільшено грошове зобов'язання з акцизного податку в розмірі 1652,50 грн.

Вказані податкові повідомлення були надіслані на адресу відповідача засобами поштового зв'язку рекомендованим листом та одержані останнім 14.06.2016 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення наявною в матеріалах справи.

З матеріалів адміністративного позову вбачається, що відповідач скористався своїм правом та оскаржив податкові повідомлення-рішення №0000191400 та № 0000201400 від 08 червня 2016 року в адміністративному порядку, проте за результатами адміністративного оскарження вказані рішення контролюючого органу залишені без змін.

Доказів оскарження чи скасування вказаних рішень в судовому порядку відповідачем до суду не надано, а судом в рамках офіційного з'ясування обставин не встановлено.

З матеріалів адміністративного позову судом встановлено, що за відповідачем рахується сума несплаченої пені в загальному розмірі 10729,07 грн.

Суд зазначає, що відповідно до п.1, п.2 ч.1 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до п.1 ч.3 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.

Згідно з положеннями ч.4 ст.129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Отже, на теперішній час відповідач має податковий борг, який з урахуванням нарахованої контролюючим органом пені, у загальному розмірі становить 84897,82 грн., що підтверджується наданою контролюючим органом обліковою карткою.

Відповідно до п.п.59.1 та 59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У зв'язку з непогашенням відповідачем суми податкового зобов'язання протягом встановленого строку, контролюючим органом винесено податкову вимогу №5060-17 від 06.12.2016. З матеріалів справи вбачається, що податкова вимога 12.12.2016 року була направлена засобами поштового зв'язку на адресу відповідача, однак у зв'язку з відсутністю останнього за своєю адресою поштове відправлення вручено не було.

Відповідно до п.176.1е ст.176 Податкового кодексу України платники податку зобов'язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов'язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.

Грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. (Підпункт 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.)

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. (Підпункт 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.)

Згідно з п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 137 п. 1 ст.14 Податкового кодексу України орган стягнення - Державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених Податковим кодексом України та законами України.

На час розгляду справи податковий борг в сумі 84897,82 грн. у добровільному порядку не сплачений, доказів самостійної сплати заборгованості у повному обсязі відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч.1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на загальних засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" (61033, м. Харків, вул. Кисловодська, буд. 11-Б, код ЄДРПОУ - 39616679) відкритих у фінансових установах на розрахунковий рахунок 31418531700011 Роменського УДКС, код платежу - 14040000, код отримувача - 37929744, банк ГУДКСУ у Сумській області, МФО - 837013, податковий борг з акцизного податку в сумі 83006 (вісімдесят три тисячі шість) грн. 27 коп.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Ланд-Сіті" (61033, м. Харків, вул. Кисловодська, буд. 11-Б, код ЄДРПОУ - 39616679) відкритих у фінансових установах на розрахунковий рахунок 31418531700260 УДКСУ у Недригайлівському районі, код платежу - 14040000, код отримувача - 37427397, банк ГУДКСУ у Сумській області, МФО - 837013, податковий борг з акцизного податку в сумі 1891 (одна тисяча вісімсот дев'яносто одна) грн. 55 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2017
Оприлюднено10.11.2017
Номер документу70056751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3663/17

Постанова від 06.11.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні