Постанова
від 31.10.2017 по справі 822/2707/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2707/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2017 року 10.00год.м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача: ОСОБА_3, представника третіх осіб: ОСОБА_4, представника третьої особи: ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Україна" до Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля", третя особа на стороні позивача ОСОБА_6 Держгеокадастру у Дунаєвецькому районі Хмельницької області, треті особи на стороні відповідача ОСОБА_7 підприємство "ГВМ-АГРО", ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, Головне управління Дергеокадастру у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля", третя особа на стороні позивача ОСОБА_6 Держгеокадастру у Дунаєвецькому районі Хмельницької області, треті особи на стороні відповідача ОСОБА_7 підприємство "ГВМ-АГРО", ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, Головне управління Дергеокадастру у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення реєстратора Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля" про державну реєстрацію прав та їх обтяжень:

- індексний номер: 36045636 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:005:0043, площею 1,19 га, укладений між ПП "ГВМ-АГРО" та ОСОБА_8;

- індексний номер: 36045980 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:005:0044, площею 1,19 га, укладений між ПП "ГВМ-АГРО" та ОСОБА_8;

- індексний номер: 36046173 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:005:0042, площею 2,2 га, укладений між ПП "ГВМ-АГРО" та ОСОБА_9;

- індексний номер: 36046060 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:003:0116, площею 1,12 га, укладений між ПП "ГВМ-АГРО" та ОСОБА_10.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Україна" користується земельними ділянками сільськогосподарського призначення на території Великожванчицької сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області на підставі укладених на десять років договорів оренди землі з ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, державну реєстрацію яких відповідно до чинного законодавства (на момент реєстрації вказаних правочинів) проведено Відділом Дунаєвецької регіональної філії ДП "Центр ДЗК" у Хмельницькій області.

Вказує, що в вересні 2017 року дізнався, що власники земельних ділянок - ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, якими користується Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Україна", уклали з ОСОБА_7 підприємством "ГВМ-АГРО" договори оренди землі на ці ж самі земельні ділянки, право оренди на які зареєстрували 05.07.2017 року, про що державним реєстратором Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля" прийняті відповідні рішення індексні номери: 36045636, 36045980, 36046173, 36046060.

Вважає спірні рішення протиправними та таким, що підлягають скасуванню, оскільки державним реєстратором здійснено подвійну реєстрацію прав оренди на одні і ті ж земельні ділянки.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Надіслав до суду заперечення, в якому просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі, з підстав викладених у ньому.

Представник третьої особи - ОСОБА_6 Держгеокадастру у Дунаєвецькому районі Хмельницької області у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Надіслав до суду клопотання в якому просить розгляд справи проводити без його участі. У вирішенні справи покладається на думку суду.

Представник третіх осіб - Приватного підприємства "ГВМ-АГРО", ОСОБА_8, ОСОБА_9 в судовому засіданні щодо позову заперечував. Просив суд у його задоволенні відмовити.

Представник третьої особи - Головного управління Дергеокадастру у Хмельницькій області в судовому засіданні щодо позову заперечувала. Просила суд у його задоволенні відмовити.

Третя особа - ОСОБА_10 у судове засідання не з'явилась. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представників третіх осіб, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Встановлено, що 01.08.2009 року та 28.08.2009 року між ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 (надалі - орендодавець) та СТОВ "Агрофірма "Україна" (надалі - орендар) укладено договори оренди землі №№32, 62, 64, 66.

Згідно п.1 Договорів, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться в адмінмежах Великожванчицької сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області.

Відповідно до п.2 Договорів, в оренду передаються земельні ділянки загальною площею: 1,12 га, в тому числі ріллі 1,12 га, кад. №6821880600:06:003:0116; 1,19 га, в тому числі ріллі 1,19 га, кад. №6821880600:06:005:0043; 1,19 га, в тому числі ріллі 1,19 га, кад. №6821880600:06:005:0044; 2,2 га, в тому числі ріллі 2,2 га, кад. №6821880600:06:005:0042.

Згідно п.8 Договорів, ці Договори укладено строком на 10 років. Після закінчення терміну договорів Орендар має переважне право поновлення їх на новий строк.

Вказані договори зареєстровані у районному відділі Дунаєвецької регіональної філії ДП "Центр ДЗК" у Хмельницькій області при Державному Комітеті України по земельних ресурсах про що у Державному реєстрі земель вчинено записи від 01.03.2010 року №№041075300030, 041075300019, 041075300017, 041075300015.

01.07.2017 року між ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 (надалі - орендодавець) та ОСОБА_7 підприємство "ГВМ-АГРО" (надалі - орендар) укладено договори оренди землі.

В силу пп. 1.1 п.1 , пп. 2.1 п.2 Договорів, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки загальною площею: 1,12 га, в тому числі ріллі 1,12 га, кад. №6821880600:06:003:0116; 1,19 га, в тому числі ріллі 1,19 га, кад. №6821880600:06:005:0043; 1,19 га, в тому числі ріллі 1,19 га, кад. №6821880600:06:005:0044; 2,2 га, в тому числі ріллі 2,2 га, кад. №6821880600:06:005:0042, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які знаходяться на території Великожванчицької сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області.

Відповідно до пп. 3.1 п.3 Договорів, договори укладено строком на 7 років. За домовленістю сторін, перебіг строку оренди розпочинається з дати державної реєстрації права оренди.

07 липня 2017 року державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_11 Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля", на підставі договорів оренди землі від 01.07.2017 року, прийнято рішення індексні номери 36045636, 36045980, 36046173, 36046060 про державну реєстрацію іншого речового права, права оренди земельних ділянок, що розташовані на території Великожванчицької сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області, кадастрові номери земельних ділянок 6821880600:06:003:0116, 6821880600:06:005:0043, 6821880600:06:005:0044, 6821880600:06:005:0042 за ОСОБА_7 підприємством "ГВМ-АГРО".

Оцінюючи оскаржувані рішення, суд виходить з наступного.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав), згідно зі статтею 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-IV (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 1952-IV), - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктом 2 частини першої статті 4 Закону № 1952-IV передбачено, що обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном.

Згідно зі частиною четвертою статті 3 Закону № 1952-IV, права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.

Відносини із реєстрації договору оренди землі, на час укладення позивачем договору оренди земельної ділянки, регулювалися, зокрема, Цивільним кодексом України, Земельним кодексом України, Законом України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV, Порядком державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073, Тимчасовим порядком ведення державного реєстру земель, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962, Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженою наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 1999 р. N 43 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 р. за N 354/3647.

Відповідно до частини першої статті 210 Цивільного кодексу України, правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.

Згідно зі статтею 18 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV (у редакції, чинній на момент укладення позивачем договору оренди), договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Частиною другою статті 125 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент укладення позивачем договору оренди) визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про оренду землі", укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Єдині умови реєстрації договорів оренди та договорів суборенди земельних ділянок (далі - договори оренди), на час укладення позивачем зазначеного договору оренди, були визначені Порядком державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073.

Відповідно до пункту 2 Порядку державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073 (у редакції, чинній на час укладення позивачем договору, надалі - Порядок № 2073), державна реєстрація договорів оренди є офіційним визнанням і підтвердженням державою факту виникнення або припинення права оренди земельних ділянок.

Згідно пунктів 12, 13 Порядку № 2073, факт державної реєстрації засвідчується у 10-денний термін гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації або уповноваженої ними посадової особи. Печатка та підпис ставляться на всіх примірниках договору оренди (суборенди). Після засвідчення факту державної реєстрації договір оренди реєструється у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, яка ведеться державним органом земельних ресурсів за формою згідно з додатком. Книга записів державної реєстрації договорів оренди землі ведеться окремо в розрізі кожної сільської, селищної, міської ради, а також у розрізі Київської, Севастопольської міської державної адміністрації. Книга прошнуровується, засвідчується підписами сільського, селищного, міського голови та начальника районного відділу, міського управління (відділу) земельних ресурсів і скріплюється печатками.

Датою реєстрації договору оренди у Книзі записів є дата засвідчення факту державної реєстрації (пункт 14 Порядку № 2073).

Пунктом 4.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962 (чинного на момент укладення позивачем договорів) визначено, що державна реєстрація державного акта на право власності на земельну ділянку, державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, договору оренди землі здійснюється шляхом внесення записів реєстрації до книги реєстрації.

В силу приписів пункту 3.2 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 1999 р. N 43 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 р. за N 354/3647, державна реєстрація договорів оренди землі здійснюється структурними підрозділами Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України.

Аналізуючи наведені правові норми, суд приходить до висновку, що державна реєстрація договорів оренди землі, відповідно до законодавства, яке діяло на момент укладення позивачем договорів оренди земельної ділянки, здійснювалась шляхом відповідного запису у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі.

Із договорів оренди землі укладених 01.08.2009 року, та 28.08.2009 року між ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 та СТОВ "Агрофірма "Україна" №№32, 62, 64, 66, копії яких знаходяться в матеріалах справи вбачається, що вказані договори зареєстровані у районному відділі Дунаєвецької регіональної філії ДП "Центр ДЗК" у Хмельницькій області при Державному Комітеті України по земельних ресурсах, про що у Державному реєстрі земель вчинено відповідні записи від 01.03.2010 року №№041075300030, 041075300019, 041075300017, 041075300015.

Встановлені обставини свідчать про те, що договори оренди землі набрали чинності з моменту їх державної реєстрації, тому строк їх дії ще не закінчився.

У ході судового розгляду було встановлено, що в липні 2017 року ОСОБА_7 підприємство "ГВМ-АГРО" звернулося до Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля" із заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права), а саме реєстрацію виникнення права оренди земельних ділянок.

Заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень розглянуто державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_11 Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля" і прийнято рішення про державну реєстрацію іншого речового права - право оренди земельних ділянок, що розташовані на території Великожванчицької сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області, кадастрові номери земельних ділянок 6821880600:06:003:0116, 6821880600:06:005:0043, 6821880600:06:005:0044, 6821880600:06:005:0042 за ОСОБА_7 підприємством "ГВМ-АГРО".

Відповідно до частини першої статті 15 Закону № 1952-IV, державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:

1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;

2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;

3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;

4) внесення записів до Державного реєстру прав;

5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам (частина четверта 4 стаття 15 Закону № 1952-IV).

За змістом частини другої статті 9 Закону № 1952-IV, державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом);

відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав;

2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав;

3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи;

4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна;

5) присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації;

6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

7) надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у її наданні у випадках, передбачених цим Законом;

8) у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень;

8-1) під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент оформлення права законодавства проводили таке оформлення, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо оформлених речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки;

9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Необхідність запитувати інформацію про зареєстровані права оренди на земельні ділянки відповідно до законодавства, яке діяло до 01.01.2013 висловила і Державна реєстраційна служба України у листі від 06.08.2013 № 2951/05-15-13 "Щодо запобігання випадкам подвійної реєстрації прав оренди на земельну ділянку за різними правонабувачами". У цьому листі, зокрема, вказано, що з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права оренди на земельну ділянку, сформовану у результаті виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв), державному реєстратору слід запитувати інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрацію до 01.01.2013, зокрема виконавчих комітетів сільської, селищної, міської ради за місцем розташування земельної частки (паю).

При цьому суд враховує, що на сьогоднішній день в Україні не існує єдиної бази, за допомогою якої можна встановити реєстрацію прав, які виникли та зареєстровані до 01 січня 2013 року.

Однак, відсутність в Україні єдиної системи реєстрації прав, які виникли та зареєстровані до 01.01.2013, не може позбавляти особу цього права.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що саме державний реєстратор як суб'єкт владних повноважень, з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права оренди на земельну ділянку та уникнення подвійної реєстрації повинен запитувати інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрацію до 01 січня 2013 року.

Судом з'ясовано, що на виконання вище вказаних норм законодавства державним реєстратором було подано до відділу Держгеокадастру у Дунаєвецькому районі Хмельницької області запит щодо наявності укладених договорів оренди спірних земельних ділянок та отримано відповідь за №22-0,24-48/108-17 від 31.03.2017 року де зазначено, що реєстрація договорів оренди по вказаним земельним ділянкам відсутня.

При цьому, суд встановив, що відділом Держгеокадастру у Дунаєвецькому районі подано недостовірні відомості, що підтверджується відповідними записами в Книзі реєстрації договорів оренди та відмітками у договорах про їх реєстрацію оглянутих в судовому засіданні.

Відповідно до ч.2 ст.5 Закону України "Про державний земельний кадастр" державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.

Аналогічний правовий підхід викладено у постанові Верховного Суду України від 29.09.2015 року по справі №21-760а15.

Разом з цим, суд наголошує на тому, що реєстрація договорів оренди землі за новим орендарем можлива лише після реєстрації угод про розірвання договорів оренди землі з попереднім орендарем.

Державна реєстрація припинення іншого речового права Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Україна" на земельні ділянки з кадастровими номерами 6821880600:06:003:0116, 6821880600:06:005:0043, 6821880600:06:005:0044, 6821880600:06:005:0042 на підставі договорів оренди землі не здійснювалась, укладені позивачем з Орендодавцями договори оренди землі не визнані недійсними, а здійснена районним відділом Дунаєвецької регіональної філії ДП "Центр ДЗК" у Хмельницькій області при Державному Комітеті України по земельних ресурсах державна реєстрація - не скасована та є чинною.

В силу пункту 6 частини першої статті 24 Закону № 1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

За таких обставин, суд вважає, що відповідач під час прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень здійснив подвійну реєстрацію договорів оренди земельних ділянок, що є недопустимим, оскільки зумовлює ситуацію, за якої одну і ту ж земельну ділянку було передано в оренду різним орендарям, адже право оренди в них виникло з моменту реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Враховуючи викладене, рішення державного реєстратора Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля" про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексні номери: 36045636, 36045980, 36046173, 36046060 від 07.07.2017 року, якими зареєстровано договори оренди земельних ділянок з кадастровим номером 6821880600:06:003:0116, 6821880600:06:005:0043, 6821880600:06:005:0044, 6821880600:06:005:0042, укладені між ОСОБА_7 підприємством "ГВМ-АГРО" та ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 є протиправними та підлягають скасуванню.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Україна" є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення реєстратора Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля": індексний номер: 36045636 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:005:0043, площею 1,19га, укладений між ПП"ГВМ-АГРО" та ОСОБА_8;

індексний номер: 36045980 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:005:0044, площею 1,19га, укладений між ПП"ГВМ-АГРО" та ОСОБА_8;

індексний номер: 36046173 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:005:0042, площею 2,2га, укладений між ПП"ГВМ-АГРО" та ОСОБА_9;

індексний номер: 36046060 від 07.07.2017 року, яким зареєстровано договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6821880600:06:003:0116, площею 1,12га, укладений між ПП"ГВМ-АГРО" та ОСОБА_10.

Присудити на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Україна" (с. Маків, Дунаєвецького району, Хмельницької області, код ЄДРПОУ 03786314) судові витрати (судовий збір) в сумі 6400,00грн.(шість тисяч чотириста грн.) з бюджетних асигнувань Комунального підприємства "Бюро нерухомості "Поділля"(32445, вул. Воздвиженська, 22 с. Маків, Дунаєвецького району, Хмельницької області, код ЄДРПОУ 40972035).

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 03 листопада 2017 року о 17 год. 00 хв.

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2017
Оприлюднено10.11.2017
Номер документу70057107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2707/17

Постанова від 31.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні