ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" листопада 2017 р. Справа № 914/1606/14
Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого-судді Желік М.Б.
суддів Костів Т.С.
Марко Р.І.
розглянувши апеляційні скарги Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області б/н від 12.05.2017 року, Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області вих.№ 4700/13-04-10-00-10 від 02.06.2017 року, Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України вих.№ 2023/1012 від 17.05.2017 року
на ухвалу господарського суду Львівської області від 20.04.2017 року
у справі №914/1606/14
за заявою: Публічного акціонерного товариства "Комерційний банк "Хрещатик", м. Київ
про банкрутство: Закритого акціонерного товариства "Проектно-будівельне об'єднання "Львівміськбуд" (вул. Зелена, буд. 238, м. Львів, 79035; код ЄДРПОУ 01273906),
за участю представників :
від заявника: не з'явився,
від боржника: не з'явився,
від Галицької ОДПІ: не з'явився,
від Галицького об'єднаного управління ПФ України: Стець Н.Я.,
від Личаківської ОДПІ: Антонюк П.Б.,
від арбітражного керуючого: Шимчишин І.С.
Учасникам процесу роз'яснено їх права та обов'язки, передбачені ст. 20,22 ГПК України. Заяв про відвід складу суду не надходило. Клопотань про здійснення технічної фіксації судового процесу не заявлялось.
У судовому засіданні 01.11.2017 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Ухвалою господарського Львівської області від 20.04.2017 року у справі №914/1606/14 (суддя Цікало А.І.) замінено кредитора - управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова правонаступником - Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова (п.1),
затверджено мирову угоду від 27 березня 2017 року, укладену між Закритим акціонерним товариством Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд в особі ліквідатора Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд арбітражного керуючого Шимчишина Ігоря Степановича та кредиторами Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд в особі голови комітету кредиторів Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд - фізичної особи-підприємця ОСОБА_7 (п.2),
вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені протягом провадження у справі № 914/1606/14 про банкрутство Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд (код ЄДРПОУ 01273906) в установлений Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом строк або відхилені господарським судом, ухвалено вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню (п.3),
провадження у справі № 914/1606/14 про банкрутство Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд (код ЄДРПОУ 01273906) - припинено (п.4).
Не погоджуючись з ухвалою господарського суду Львівської області від 20.04.2017 року у справі №914/1606/14, Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області подала апеляційну скаргу б/н від 12.05.2017 року (вх.№ 01-05/2479/17 від 30.05.2017 року). Апелянт зазначає, що всупереч вимогам ст.78 Закону судом затверджено мирову угоду, яка не була підписана керівником органу доходів і зборів. Крім цього, суд не врахував, що ліквідатором не вказано чітких сум податкового боргу, який виник у строк, що передував трьом повним рокам до дня подання заяви про порушення справи про банкрутство і який підлягає списанню, та не вказано податковий борг, який виник протягом трьох останніх перед днем подання заяви про порушення справи про банкрутство; частина податкового боргу виникла в період процедури банкрутства. А тому на суму податкового боргу не можуть поширюватись положення ст.78 Закону. Апелянт не вважає доцільним затвердження мирової угоди, оскільки до підприємства боржника протягом тривалого часу була застосована процедура санації, яка не дала позитивного результату. Відтак, просить скасувати ухвалу господарського Львівської області від 20.04.2017 року про затвердження мирової угоди та прийняти нову, якою відмовити у такому затвердженні.
Згідно з автоматизованим розподілом справ КП "Документообіг господарських судів", 30.05.2017 року справу за №914/1606/14 передано до розгляду головуючому судді Желіку М.Б., членам колегії - суддям Костів Т.С., Галушко Н.А.
Ухвалою суд від 01.06.2017 року відкладено вирішення питання про прийняття до провадження вказаної апеляційної скарги до повернення матеріалів справи №914/1606/14 з суду касаційної інстанції.
31.08.2017 року матеріали справи надійшли до Львівського апеляційного господарського суду.
Враховуючи перебування члена колегії - судді Галушко Н.А. у відпустці, 05.09.2017 року на підставі розпорядження керівника апарату суду №438 здійснено автоматизовану зміну складу суду та згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду суддю Галушко Н.А. замінено на суддю Марка Р.І.
Ухвалою від 05.09.2017 року апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні 20.09.2017 року.
Крім цього, не погоджуючись з ухвалою господарського Львівської області від 20.04.2017 року, Галицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області подала апеляційну скаргу вих.№ 4700/13-04-10-00-10 від 02.06.2017 року (вх.№ 01-05/4103/17 від 31.08.2017 року). Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України також подало апеляційну скаргу вих.№ 2023/1012 від 17.05.2017 року (вх.№ 01-05/4104/17 від 31.08.2017 року).
Згідно з автоматизованим розподілом справ КП "Документообіг господарських судів", 04.09.2017 року справу за №914/1606/14 передано раніше визначеному складу суду: головуючий суддя Желік М.Б., члени колегії - судді Костів Т.С., Марко Р.І.
Апелянт Галицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області зазначає, що в наданій на затвердження мировій угоді ліквідатором не вказано чітких сум податкового боргу, який виник у строк, що передував трьом повним рокам до дня подання заяви про порушення справи про банкрутство і який підлягає списанню, та не вказано податковий борг, який виник протягом трьох останніх перед днем подання заяви про порушення справи про банкрутство; станом на 21.04.2017 року ЗАТ ПБО Львівміськбуд має податковий борг перед бюджетом на суму 8 636 453,99 грн.; із п.3 мирової угоди не вбачається, протягом якого періоду після спливу 15-річного строку буде відбуватися сплата податкового боргу. Відтак, просить скасувати ухвалу господарського Львівської області від 20.04.2017 року і прийняти нове рішення, яким комітету кредиторів ЗАТ ПБО Львівміськбуд відмовити у задоволенні мирової угоди повністю.
Апелянт Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України зазначає, що відстрочка погашення грошових вимог Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України позбавляє працівників підприємства пенсійного забезпечення; всупереч вимогам ст.78 Закону мирова угода не підписана керівником відповідного органу доходів і зборів. Відтак, просить скасувати ухвалу господарського Львівської області від 20.04.2017 року про затвердження мирової угоди та прийняти нову, якою відмовити у такому затвердженні.
Ухвалами суду від 05.09.2017 року вказані апеляційні скарги прийнято до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні на 20.09.2017 року. Розгляд апеляційних скарг 20.09.2017 року відкладено на 11.10.2017 року з підстав, зазначених у відповідній ухвалі суду.
11.10.2017 року розгляд справи не відбувся у зв'язку із тимчасовою відсутністю члена колегії судді Марка Р.І. (перебування у відпустці) та з урахуванням положень абз. 2 пп.2.3.25 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України № 21 від 03.03.2016 року, про що 17.10.2017 року винесено ухвалу та призначено розгляд апеляційних скарг на 25.10.2017 року. 25.10.2017 року розгляд апеляційних справ відкладено на 01.11.2017 року
31.10.2017 року арбітражним керуючим Шимчишин І.С. подано клопотання про долучення до матеріалів справи платіжного доручення.
У судовому засіданні 01.11.2017 року присутні представники апелянтів вимоги апеляційних скарг підтримали. Арбітражний керуючий проти задоволення вимог апеляційних скарг заперечив.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.101 ГПК України у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обгрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обгрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши апеляційні скарги, дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, колегія суддів дійшла до висновку про те, що вимоги апеляційних скарг не підлягають задоволенню у зв'язку з наступним.
Ухвалою суду від 16.10.2014 року порушено провадження у справі № 914/1606/14 про банкрутство ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , визнано безспірні вимоги кредитора - ПАТ Комерційний банк Хрещатик до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд у розмірі 2 649 779 грн. 52 коп., введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном, розпорядником майна ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд призначено арбітражного керуючого Бахтина В. В.
Ухвалою суду від 29.01.2015 року затверджено реєстр вимог кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд у наступних розмірах:
Вимоги першої черги:
- Державний бюджет України на суму 3 654 грн. 00 коп. - судовий збір за подання Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області, Державною податковою інспекцією у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області та управлінням Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова заяв з кредиторськими вимогами до Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд .
- Публічне акціонерне товариство Комерційний банк Хрещатик на суму 7 308 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Міжрегіональна науково-виробнича асоціація підприємств Авіокон проект на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Публічне акціонерне товариство Львівобленерго на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд на суму 1 218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Суб'єкт підприємницької діяльності-фізична особа ОСОБА_7 на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Публічне акціонерне товариство Закритий не диверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Сордант від імені та в інтересах якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Домініон-Капітал (вул. Драгомирова, буд. 10/10, офіс 60, м. Київ, 01103; код ЄДРПОУ 37356012) на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Публічне акціонерне товариство Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
Вимоги другої черги:
- Державна податкова інспекція у Сихівському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на суму 70080 грн. 74 коп.
- Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м.Львова а суму 187721 грн. 33 коп.
Вимоги третьої черги:
- Державна податкова інспекція у Сихівському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на суму 2844342 грн. 17 коп.
- Державна податкова інспекція у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на суму 279088 грн. 06 коп.
Вимоги четвертої черги:
- Публічне акціонерне товариство Комерційний банк Хрещатик на суму 4803855 грн. 09 коп.
- Міжрегіональна науково-виробнича асоціація підприємств Авіокон проект на суму 1016690 грн. 74 коп.
- Публічне акціонерне товариство Львівобленерго на суму 34 522 грн. 23 коп.
- Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд на суму 7 560 831 грн. 14 коп.
- Суб'єкт підприємницької діяльності-фізична особа ОСОБА_7 на суму 3 062 919 грн. 10 коп.
Вимоги п'ятої черги - відсутні.
Вимоги шостої черги:
- Публічне акціонерне товариство Комерційний банк Хрещатик на суму 56 137 грн. 09 коп.
- Міжрегіональна науково-виробнича асоціація підприємств Авіокон проект на суму 134 339 грн. 29 коп.
- Державна податкова інспекція у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на суму 13 859 грн. 35 коп.
- Публічне акціонерне товариство Львівобленерго на суму 68 грн. 07 коп.
- Державна податкова інспекція у Сихівському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на суму 1 254 799 грн. 95 коп.
- Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова на суму 70 543 грн. 94 коп.
- Публічне акціонерне товариство Закритий не диверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Сордант від імені та в інтересах якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Домініон-Капітал на суму 835 139 грн. 48 коп.
Окремо внесені до реєстру вимог кредиторів вимоги Публічного акціонерного товариства Закритий не диверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Сордант від імені та в інтересах якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Домініон-Капітал (вул. Драгомирова, буд. 10/10, офіс 60, м. Київ, 01103; код ЄДРПОУ 37356012) на суму 43 070 691 грн. 72 коп., як вимоги, що забезпечені заставою майна боржника та підлягають погашенню за рахунок майна, що є предметом застави у позачерговому порядку.
Окремо внесені до реєстру вимог кредиторів Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд вимоги Публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик (вул. Хрещатик, 8а, м. Київ, 01001; код ЄДРПОУ 19364259) на суму 212 000 грн. 00 коп., як вимоги, що забезпечені заставою майна боржника та підлягають погашенню за рахунок майна, що є предметом застави у позачерговому порядку.
Крім того, ухвалою суду від 29.01.2015 р. визнано вимоги ПАТ Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд на суму 6 043 грн. 59 коп., як вимоги, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі. Сплачений ПАТ Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта судовий збір у розмірі 1 218 грн. 00 коп. погашається у першу чергу.
Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 12.10.2015 р. апеляційну скаргу ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ задоволено часткову, ухвалу господарського суду Львівської області від 29.01.2015 р. у справі №914/1606/14 щодо розгляду кредиторських вимог ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ скасовано і прийнято нове судове рішення: Визнати вимоги ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ (код ЄДРПОУ 13300008) до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд (код ЄДРПОУ 01273906) у сумі 70 075 394,62 грн., з яких: 38 670 000,00 грн. - вимоги, що забезпечені заставою майна боржника та підлягають погашенню за рахунок заставного майна в позачерговому порядку; 31 405 394,62 грн. - конкурсні вимоги, що підлягають задоволенню у четверту чергу; 1 218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору за подання заяви з вимогами до боржника, що підлягають задоволенню в першу чергу. Пеня у сумі 835169,48 грн. підлягає включенню у шосту чергу реєстру вимог кредиторів. У решті заявлені грошові вимоги ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ відхилити .
Постановою Вищого господарського суду України від 26.01.2016 р. касаційну скаргу ПАТ Комерційний банк Хрещатик задоволено частково, постанову Львівського апеляційного господарського суду від 12.10.2015 р. та ухвалу господарського суду Львівської області від 29.01.2015 р. у справі № 914/1606/14 щодо розгляду кредиторських вимог ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ скасовано, справу передано на новий розгляд до господарського суду Львівської області.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 23.03.2016 р. визнано грошові вимоги ТзОВ Девелопмент Галичини (правонаступник ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ ) в сумі 70 185 589,49 грн., які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне обєднання Львівміськбуд , з яких: 1218,00 грн. (судовий збір) - перша черга; 32613292,88 грн. (основний борг) - четверта черга; 119 803,88 грн. (пеня) - шоста черга. Також окремо включено до реєстру вимог кредиторів боржника вимоги, які забезпечені заставою, в сумі 37 451 274,73 грн. Припинено провадження в частині пені на суму 44 556 240,85 грн. У решті заявлені грошові вимоги ТзОВ Девелопмент Галичини відхилено.
Ухвалою суду від 17.11.2015 року замінено кредитора - ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ правонаступником - ТзОВ Девелопмент Галичини . Введено процедуру санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд строком на шість місяців.
Постановою Вищого господарського суду України від 22.03.2016 р. касаційну скаргу ПАТ Комерційний банк Хрещатик задоволено частково, ухвалу господарського суду Львівської області від 17.11.2015 р. та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 11.01.2016 р. у справі № 914/1606/14 в частині затвердження плану санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд скасовано, справу в цій частині передано на новий розгляд до господарського суду Львівської області в іншому складі суду.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 25.04.2016 р. задоволено заяву голови комітету кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд від 19.04.2016 р., заяву про затвердження плану санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , що погоджений кредиторами відповідно до протоколу засідання загальних зборів кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд від 04.11.2015 р., залишено без розгляду.
Ухвалою суду від 02.06.2016 р. відхилено вимоги ДПІ у Сихівському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд на суму 1 103 952,87 грн., відхилено вимоги ВВД ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Львові до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд на суму 1 176 052,78 грн., затверджено план санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , продовжено строк процедури санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд на шість місяців.
Ухвалою суду від 06.09.2016 року вимоги Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго до Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд визнано на суму 383 567 грн. 15 коп., як вимоги, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі (вимоги заявлено після закінчення строку, встановленого ч. 1 ст. 23 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом для їх подання). Судовий збір в розмірі 2 756 грн. 00 коп. погашається у першу чергу.
Постановою суду від 20.12.2016 р. припинено процедуру санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд визнано банкрутом і відкрито ліквідаційну процедуру.
Ухвалою суду від 07.03.2017 р. замінено кредитора - ДПІ у Сихівському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області правонаступником - Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області;
визнано вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Львові на суму 1 197 918 грн. 22 коп., що задовольняються у другу чергу, та судовий збір в розмірі 2 756 грн. 00 коп., що задовольняється у першу чергу;
визнано вимоги Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на суму 4 537 311 грн. 87 коп (з яких: 3 986 180,17 грн. (основний платіж) - задовольняються у третю чергу; 551 131,70 грн. (штрафні санкції і пеня) - задовольняються у шосту чергу), судовий збір в розмірі 2 756 грн. 00 коп., що задовольняється у першу чергу; заборгованість виникла під час проведення процедур банкрутства Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд та підтверджується податковими деклараціями з податку на додану вартість, уточнюючими розрахунками податкових зобов'язань з податку на додану вартість, податковим повідомленням-рішенням від 24.06.2016 р.;
визнано вимоги об'єднаного Управління пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова на суму 149 806 грн. 38 коп. (з яких: 79 262,44 грн. (основний платіж) - задовольняються у другу чергу; 70 543,94 грн. (фінансова санкція) - задовольняються у шосту чергу), які виникли під час проведення процедур банкрутства, судовий збір в розмірі 3 200 грн. 00 коп., що задовольняється у першу чергу.
28.03.2017 року суду подано мирову угоду від 27.03.2017 року у справі №914/1606/14 за вх. № 1394/17.
Ухвалою суду від 31.03.2017 року замінено кредитора Державну податкову інспекцію у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області правонаступником - Личаківською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Львівській області.
Ухвалою суду від 06.04.2017 р. визнано вимоги Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на суму 636 974 грн. 13 коп., як вимоги, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , однак, заявлені після закінчення строку встановленого ч. 1 ст. 38 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом для їх подання.
18.04.2017 року від Галицького об'єднаного Управління пенсійного фонду України м. Львова надійшло клопотання про заміну кредитора правонаступником, яке задоволене судом у судовому засіданні 20.04.2017 року.
18.04.2017 року суду надано заперечення щодо укладення мирової угоди від Галицького ОУПФУ м. Львова та від Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, 19.04.2017 року - від Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом під мировою угодою у справі про банкрутство розуміється домовленість між боржником і кредиторами стосовно відстрочки та/або розстрочки, а також прощення (списання) кредиторами боргів боржника, яка оформляється шляхом укладення угоди між сторонами.
Мирова угода може бути укладена на будь-якій стадії провадження у справі про банкрутство. У процедурі розпорядження майном боржника мирову угоду може бути укладено лише після виявлення всіх кредиторів і затвердження господарським судом реєстру вимог кредиторів.
Рішення про укладення мирової угоди від імені кредиторів приймається комітетом кредиторів більшістю голосів кредиторів - членів комітету та вважається прийнятим за умови, що всі кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника, висловили письмову згоду на укладення мирової угоди.
Рішення про укладення мирової угоди приймається від імені боржника керівником боржника чи арбітражним керуючим (керуючим санацією, ліквідатором), які виконують повноваження органів управління та керівника боржника і підписують її.
Від імені кредиторів мирову угоду підписує голова комітету кредиторів.
Власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника має право брати участь в обговоренні умов мирової угоди в процедурах санації та ліквідації.
Арбітражний керуючий зобов'язаний попередньо погоджувати мирову угоду з органом, уповноваженим управляти державним майном, стосовно державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків. Цей орган у десятиденний строк з дня одержання проекту мирової угоди зобов'язаний його розглянути та надати свій висновок про погодження або відмову у погодженні мирової угоди.
Дії (бездіяльність) уповноважених державних органів щодо погодження мирової угоди можуть бути оскаржені арбітражним керуючим до господарського суду у межах провадження справи про банкрутство.
З прийняттям рішення про укладення мирової угоди припиняється дія процедур розпорядження майном боржника, санації та ліквідації.
Якщо мирова угода містить умови про виконання зобов'язань боржника третьою особою, то така мирова угода має бути підписана з боку третьої особи.
Як вбачається з листа вих.№07/03-1 від 07.03.2017 року, арбітражний керуючий повідомляв кредиторів, що 17.03.2017 року відбудуться загальні збори кредиторів.
Згідно з протоколом засідання зборів кредиторів у справі про банкрутство ЗАТ ПБО Львівміськбуд від 17.03.2017 року обрано комітет кредиторів в кількості трьох кредиторів: ТОВ Девелопмент Галичини , ФОП ОСОБА_7 і ТзОВ Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд . На вказаних зборах кредиторів були відсутні ПАТ КБ Хрещатик , ПАТ Львівобленерго , МНВАП Авіокон проект . ПАТ КБ Хрещатик у запереченнях щодо мирової угоди, наданих суду 06.04.2017 року, зазначив про отримання ним повідомлення про скликання комітету кредиторів на 17.03.2017 року, однак, про скликання комітету кредиторів на 27.03.2017 року його не повідомляли, що свідчить про умисне усунення його від голосування з питання укладення мирової угоди. З наведеного вбачається, що кредитор, знаючи про збори кредиторів 17.03.2017 року, не з'явився на них. Разом з тим, обов'язку надсилати вказаному кредитору повідомлення про скликання на 27.03.2017 року засідання комітету кредиторів у арбітражного керуючого не було, оскільки ПАТ КБ Хрещатик не є членом комітету кредиторів, а 27.03.2017 року відбувалося саме засідання комітету кредиторів. Рішення зборів кредиторів, оформлене протоколом від 17.03.2017 року, не оскаржувалось та не скасовувалось.
27.03.2017 року відбулося засідання комітету кредиторів у справі про банкрутство ЗАТ ПБО Львівміськбуд , за участю ТОВ Девелопмент Галичини (кількість голосів - 32 613), ФОП ОСОБА_7 (3 062) і ТзОВ Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд (7 560), про що складено відповідний протокол. Комітетом кредиторів обрано голову комітету кредиторів - ОСОБА_7, а також розглянуто питання укладення мирової угоди і вирішено укласти мирову угоду у справі №914/1606/14, умовами якої передбачити відстрочення погашення боржником грошових вимог кредиторів: віднесених до другої черги - на 10 років з моменту затвердження судом мирової угоди, до третьої черги - на 15 років з моменту затвердження судом мирової угоди, до четвертої черги - на 20 років з моменту затвердження судом мирової угоди, а також прощення (списання) грошових вимог кредиторів, що віднесені до шостої черги.
Як вбачається з поданої в матеріали справи тексту мирової угоди від 27.03.2017 року, така підписана від імені ЗАТ ПБО Львівміськбуд ліквідатором - арбітражним керуючим Шимчишин І. С., від імені кредиторів - головою комітету кредиторів ОСОБА_7 та схвалена комітетом кредиторів ЗАТ ПБО Львівміськбуд (протокол від 27.03.2017 року №1, голова комітету ОСОБА_7.).
Листом б/н від 29.03.2017 року арбітражний керуючий повідомляв кредиторів про призначене на 06.04.2017 року судове засідання, на якому розглядатиметься питання щодо затвердження мирової угоди. Докази надіслання (реєстр відправленої кореспонденції 30.03.2017 року) вказаного листа кредиторам долучені до матеріалів справи.
Згідно з ухвалою суду від 06.04.2017 року розгляд мирової угоди відкладено на 20.04.2017 року.
Щодо вимоги закону про схвалення мирової угоди забезпеченими кредиторами - ТзОВ Девелопмент Галичини і ПАТ Комерційний банк Хрещатик , суд зазначає наступне.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 23.03.2016 року визнано грошові вимоги ТзОВ Девелопмент Галичини (правонаступник ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд СОРДАНТ ) в сумі 70 185 589,49 грн., які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , з яких: 1 218,00 грн. (судовий збір) - перша черга; 32 613 292,88 грн. (основний борг) - четверта черга; 119 803,88 грн. (пеня) - шоста черга. Також окремо включено до реєстру вимог кредиторів боржника вимоги, які забезпечені заставою, в сумі 37 451 274,73 грн. Крім цього, ухвалою суду від 29.01.2015 року окремо внесені до реєстру вимог кредиторів Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд вимоги Публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик на суму 212 000 грн. 00 коп., як вимоги, що забезпечені заставою майна боржника та підлягають погашенню за рахунок майна, що є предметом застави у позачерговому порядку.
Так, вимоги ТзОВ Девелопмент Галичини забезпечувались майном, що належало ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , а саме цех № 1 та цех № 2 загальною площею 8 378,5 кв.м., що знаходяться за адресою м. Львів, вул. Зелена, 238; земельні ділянки з кадастровим номером 4610160300:04:002:0013 площею 2,1590 га та з кадастровим номером 4610160300:03:001:0050 площею 3,0981 га, які знаходяться за адресою м. Винники, вул. Лісна; будівля адміністративного корпусу загальною площею 2834,5 кв.м, який знаходиться за адресою м. Львів, вул. Зелена, 238.
З метою виконання плану санації, схваленого комітетом кредиторів, Товариством з обмеженою відповідальністю Девелопмент Галичини , та затвердженого судом 02.06.2016 року, ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , між ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , ТзОВ Інвестори Галичини (інвестор), за згодою ТзОВ Девелопмент Галичини укладено договір про перевід боргу від 22.06.2016 р., відповідно до умов якого, ТзОВ Інвестори Галичини (інвестор, новий боржник за договором) замінює ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд (первісний боржник за договором) у зобов'язаннях щодо грошових вимог ТзОВ Девелопмент Галичини у розмірі 37 451 274,73 грн., які окремо внесено до реєстру вимог кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , як забезпечені заставою майна боржника. Тобто, борг в сумі 37 451 274,73 грн. у ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд відсутній.
В подальшому, 06.07.2016 року між ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд та ТзОВ Інвестори Галичини укладено договір про передачу частки у статутному капіталі ТзОВ Нерухомість Галичини , відповідно до умов якого, у зв'язку з повним та належним виконанням ТзОВ Інвестори Галичини інвестиційних зобов'язань, встановлених у плані санації ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд , ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд передало ТзОВ Інвестори Галичини частку в статутному капіталі ТзОВ Нерухомість Галичини та, відповідно, до ТзОВ Інвестори Галичини перейшли всі права та обов'язки учасника ТзОВ Нерухомість Галичини .
Щодо забезпечених майном боржника вимог ПАТ Комерційний банк Хрещатик на суму 212 000,00 грн., то на виконання плану санації згідно з протоколами проведення аукціонів, договорами купівлі-продажу майна боржника на аукціоні та актами про передання права власності на придбане майно, бетононасос Putzmeister AG BSA 1005D, зав. № 210101833, 2004 р.в.,Німеччина (лот №1), станція компресорна пересувна НВЭ-20/0,8 M УЗ, зав. № 056, 2004 р.в., Україна (лот №2) та станція компресорна пересувна НВЭ-20/0,8 УЗ, зав. № 095, 2006 р.в., Україна (лот №3), тобто майно, що забезпечувало вимоги ПАТ Комерційний банк Хрещатик , продано на аукціоні. Кошти, отримані від продажу зазначено майна, перераховано забезпеченому кредитору ПАТ Комерційний банк Хрещатик , що підтверджується платіжним дорученням від 15.12.2016 р. № 1804.
Враховуючи наведене, забезпечені вимоги є погашеними, тому мирова угода не потребувала схвалення забезпеченими кредиторами.
Згідно з умовами укладення мирової угоди, визначеними ст.78 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , мирова угода може бути укладена тільки щодо вимог, забезпечених заставою, вимог другої та наступних черг задоволення вимог кредиторів, визначених цим Законом.
У разі якщо умови мирової угоди передбачають розстрочку чи відстрочку або прощення (списання) боргів чи їх частини, орган стягнення зобов'язаний погодитися із задоволенням частини вимог з податків, зборів (обов'язкових платежів) на умовах такої мирової угоди з метою забезпечення відновлення платоспроможності підприємства. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом повним календарним рокам до дня подання заяви про порушення справи про банкрутство до господарського суду, визнається безнадійним та списується, а податкові зобов'язання чи податковий борг, які виникли у строк протягом трьох останніх перед днем подання заяви про порушення справи про банкрутство до господарського суду календарних років, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах мирової угоди. Зазначену мирову угоду підписує керівник відповідного органу доходів і зборів за місцезнаходженням боржника.
Не підлягає прощенню (списанню), відстрочці та/або розстрочці за умовами мирової угоди заборгованість із заробітної плати перед працюючими та звільненими працівниками банкрута, грошові компенсації за невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв'язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов'язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, що направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, що направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідної допомоги, належної працівникам у зв'язку з припиненням трудових відносин.
Не підлягає прощенню (списанню) за умовами мирової угоди заборгованість із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, невикористаних та своєчасно не повернутих коштів Фонду соціального страхування України.
Погашення вимог кредиторів за умовами мирової угоди здійснюється з дотриманням черговості, встановленої цим Законом.
Для кредиторів, які не брали участі в голосуванні або проголосували проти укладення мирової угоди, не можуть бути встановлені умови гірші, ніж для кредиторів, які висловили згоду на укладення мирової угоди, вимоги яких віднесені до однієї черги.
Умовами мирової угоди від 27.03.2017 року передбачено наступне:
п.2 - на десять років з моменту затвердження судом мирової угоди відстрочується погашення ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд грошових вимог кредиторів віднесених до другої черги, а саме: грошових вимог Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова (пр. Ч. Калини, 35, м. Львів, 79070; код ЄДРПОУ 20847365) на суму 266 983,77 грн.; Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Львові (вул. Пасічна, 102, м. Львів, 79032; код ЄДРПОУ 25258840) на суму 1 197 918,22 грн. (п. 2 мирової угоди від 27.03.2017 р.);
п.3 - на п'ятнадцять років з моменту затвердження судом мирової угоди відстрочується погашення ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд грошових вимог кредиторів віднесених до третьої черги, а саме: Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів 79003; код ЄДРПОУ 39508163) на суму 6 830 522,34 грн.; Державної податкової інспекції у Личаківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003; код ЄДРПОУ 38821938) на суму 279 088,06 грн.;
п.4 - на двадцять років з моменту затвердження судом мирової угоди відстрочується погашення ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд грошових вимог кредиторів віднесених до четвертої черги, а саме: фізичної особи-підприємця ОСОБА_7 (АДРЕСА_1, 79007; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на суму 3062919,10 грн.; Міжрегіональної науково-виробничої асоціації підприємств Авіокон проект (вул. Січинського, 7, м. Львів, 79035; код ЄДРПОУ 23958467) на суму 1016690,74 грн.; Публічного акціонерного товариства Львівобленерго (вул. Козельницька, 3, м. Львів, 79026; код ЄДРПОУ 00131587) на суму 34522,23 грн.; Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд (вул. Соняшникова, 20А, офіс 2, м. Львів, 79066; код ЄДРПОУ 38172602) на суму 7 560 831,14 грн.; Публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик (вул. Хрещатик, 8а, м. Київ, 01001; код ЄДРПОУ 19364259) на суму 4 803 855,09 грн.; Товариства з обмеженою відповідальністю Девелопмент Галичини (пр. Шевченка 7, кв.17, м. Львів, 79005; код ЄДРПОУ 39839197) на суму 32 613 292,88 грн. (п. 4 мирової угоди від 27.03.2017 р.);
п.5 - погашаються шляхом прощення (списання) грошові вимоги кредиторів віднесені до шостої черги, а саме: Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ 39508163) на суму 1 805 931,65 грн.; Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова (пр. Ч. Калини, 35, м.Львів, 79070; код ЄДРПОУ 20847365) на суму 141 087,88 грн.; Державної податкової інспекції у Личаківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003; код ЄДРПОУ 38821938) на суму 13 859,35 грн.; Міжрегіональної науково-виробничої асоціації підприємств Авіокон проект (вул. Січинського, 7, м. Львів, 79035; код ЄДРПОУ 23958467) на суму 134 339,29 грн.; Публічного акціонерного товариства Львівобленерго (вул.Козельницька, 3, м. Львів, 79026; код ЄДРПОУ 00131587) на суму 68,07 грн.; Публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик (вул. Хрещатик, 8а, м. Київ, 01001; код ЄДРПОУ 19364259) на суму 56 137,09 грн.; Товариства з обмеженою відповідальністю Девелопмент Галичини (пр. Шевченка 7, кв.17, м. Львів, 79005; код ЄДРПОУ 39839197) на суму 119 803,88 грн. (п. 5 мирової угоди від 27.03.2017 р.).
Згідно з реєстром вимог кредиторів та наступними ухвалами суду, якими визнавалися вимоги заявників, вимоги першої черги заборгованості були наступними:
- Державний бюджет України на суму 3 654 грн. 00 коп. - судовий збір за подання Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області, Державною податковою інспекцією у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області та управлінням Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова заяв з кредиторськими вимогами до Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд .
- Публічне акціонерне товариство Комерційний банк Хрещатик на суму 7 308 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Міжрегіональна науково-виробнича асоціація підприємств Авіокон проект на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Публічне акціонерне товариство Львівобленерго на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд на суму 1 218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Суб'єкт підприємницької діяльності-фізична особа ОСОБА_7 на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- Публічне акціонерне товариство Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта на суму 1218 грн. 00 коп. - витрати по сплаті судового збору у справі про банкрутство.
- ТзОВ Девелопмент Галичини 1218,00 грн. (судовий збір);
- Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго 2 756 грн. 00 коп. судового збору;
- відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Львові - судовий збір в розмірі 2 756 грн. 00 коп.;
- Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області судовий збір в розмірі 2 756 грн. 00 коп.;
- об'єднаного Управління пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова на судовий збір в розмірі 3 200 грн. 00 коп.
Планом санації боржника, затвердженого судом 02.06.2016 року, встановлено, що вимоги першої черги (Державний бюджет України на суму 3 654 грн. 00 коп., ПАТ Комерційний банк Хрещатик на суму 7 308 грн. 00 коп., Міжрегіональна науково-виробнича асоціація підприємств Авіокон проект на суму 1218 грн. 00 коп., ПАТ Львівобленерго на суму 1218 грн. 00 коп., ТОВ Інвестиційна будівельна компанія Львівміськбуд на суму 1 218 грн. 00 коп., Суб'єкт підприємницької діяльності-фізична особа ОСОБА_7 на суму 1218 грн. 00 коп., ПАТ Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта на суму 1218 грн. 00 коп., ПАТ Закритий не диверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Сордант 1218,00 грн.) погашені в процедурі розпорядження майном.
Згідно з платіжним дорученням №1842 від 27.03.2017 року на суму 3 200,00 грн. погашено вимоги першої черги перед УДК Личаківського району міста Львова, згідно з платіжним дорученням №1840 від 27.03.2017 року на суму 2 576,00 грн. - перед ВВД ФСНВ у м.Львові, згідно з платіжним дорученням №1841 від 27.03.2017 року на суму 2 576,00 грн. - перед Галицькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби, згідно з платіжним дорученням№1984 від 30.10.2017 року на суму 2 756,00 грн. - перед ЛМКП Львівтеплоенерго .
Відповідно, всі вимоги першої черги задоволенні, а заборгованість із заробітної плати перед працюючими та звільненими працівниками банкрута, грошові компенсації за невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв'язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов'язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, що направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, що направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідної допомоги, належної працівникам у зв'язку з припиненням трудових відносин, заборгованість із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, невикористаних та своєчасно не повернутих коштів Фонду соціального страхування України у боржника відсутня. Відповідно, умови укладення мирової угоди від 27.03.2017 року відповідають в цій частині вимогам закону.
Законом не передбачено та не обмежено жодним строком період відстрочення погашення заборгованості, тому визначення в мировій угоді відстрочення на десять, п'ятнадцять і двадцять років не суперечить нормам законодавства.
Галицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області в апеляційній скарзі стверджує, що на її адресу надійшла для погодження мирова угода, проти якої вона заперечує. Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області також в апеляційній скарзі стверджує про неправомірність дій суду по затвердженню угоди, яка не підписана органом доходів і зборів. Колегія суддів звертає увагу, що ч.2 ст. 78 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлює обов'язок такого органу підписати мирову угоду - у разі, якщо умови мирової угоди передбачають розстрочку чи відстрочку або прощення (списання) боргів чи їх частини, орган стягнення зобов'язаний погодитися із задоволенням частини вимог з податків, зборів (обов'язкових платежів) на умовах такої мирової угоди з метою забезпечення відновлення платоспроможності підприємства. При цьому обов'язок арбітражного керуючого та комітету кредиторів отримання згоди від органу доходів і зборів на укладення мирової угоди також законодавством не встановлено. Тобто, комітетом кредиторів надано органу податків і з борів для підписання мирову угоду, однак, вказаним органом не виконано свого обов'язку щодо погодження з умовами мирової угоди та її підписання. Вказане не може бути підставою для не затвердження мирової угоди судом.
Крім цього, апелянти Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області та Галицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області стверджують, що ліквідатором не вказано чітких сум податкового боргу, який виник у строк, що передував трьом повним рокам до дня подання заяви про порушення справи про банкрутство і який підлягає списанню, та не вказано податковий борг, який виник протягом трьох останніх перед днем подання заяви про порушення справи про банкрутство; що частина податкового боргу виникла в період процедури банкрутства, тому на суму податкового боргу не можуть поширюватись положення ст.78 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Згідно з ч.2 ст.78 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом податковий борг, який виник у строк, що передував трьом повним календарним рокам до дня подання заяви про порушення справи про банкрутство до господарського суду, визнається безнадійним та списується, а податкові зобов'язання чи податковий борг, які виникли у строк протягом трьох останніх перед днем подання заяви про порушення справи про банкрутство до господарського суду календарних років, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах мирової угоди. При цьому, обмежень щодо розстрочення (відстрочення) або списання податкового боргу, який виник після подання заяви про порушення справи про банкрутство, вказаною нормою не встановлено.
Заява про порушення справи про банкрутство Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд надійшла до суду 06.05.2014 р. Відповідно, податковий борг, що виник до 06.05.2011 року, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, що виник з 06.05.2011 року, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах мирової угоди.
Ухвалою суду від 07.03.2017 р. визнано вимоги Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на суму 4 537 311 грн. 87 коп. (заборгованість виникла під час проведення процедур банкрутства Закритого акціонерного товариства Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд ); ухвалою суду від 06.04.2017 р. визнано вимоги Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на суму 636 974 грн. 13 коп. (вимоги виникли після порушення провадження у справі про банкрутство ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд і є такими, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі). Тобто вимоги Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на суму 4 537 311 грн. 87 коп. є такими, що виникли після подання заяви про порушення справи про банкрутство, і можуть розстрочуватись (відстрочуватись) або списуватись на умовах мирової угоди.
Ухвалою суду 29.01.2015 року було визнано вимоги Державної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на суму 4 169 222 грн. 86 коп. (з яких: 2 844 342,17грн. - основний платіж (податки і збори); 70 080,74 грн. - основний платіж (соціальний внесок); 1 254 799,95грн. - штрафні санкції та пеня), 1218 грн. судового збору (1 черга), однак, ухвалою від 07.03.2017 р. замінено кредитора ДПІ у Сихівському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області правонаступником - Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області. Відповідно, вимоги в розмірі 4 169 222 грн. 86 коп. також належать Галицькій ОДПІ. Вказані вимоги виникли на підставі податкової декларації з плати за землю від 21.02.2013 року, податкового повідомлення-рішення від 21.02.2014 року, податкового повідомлення-рішення від 12.05.2014 року, податкового повідомлення-рішення від 24.07.2014 року, податкової декларації від 28.01.2011 року на суму 50031,30 грн.; податкової декларації від 28.12.2011 року, податкової декларації від 19.01.2012 року, податкової декларації від 14.02.2012 року, податкової декларації від 21.02.2013 року, податкової декларації від 19.02.2014 року, податкового повідомлення-рішення від 23.10.2012 року, податкового повідомлення-рішення від 04.12.2012 року, податкового повідомлення-рішення від 24.12.2012 року, податкового повідомлення-рішення від 14.03.2013 року, податкового повідомлення-рішення від 25.03.2013 року, податкового повідомлення-рішення від 21.02.2014 року, податкової декларації від 21.03.2011 року на суму 568166,41 грн. (залишок не сплаченого боргу становить 543809,38 грн.); податкового повідомлення-рішення від 25.08.2011 року, податкового повідомлення-рішення від 28.12.2011 року, податкового повідомлення-рішення від 15.10.2013 року, податкової декларації від 20.05.2014 року, податкової декларації від 18.07.2014 року, податкової декларації від 19.08.2014 року, податкової декларації від 17.09.2014 року, податкової декларації від 17.10.2014 року, податкового повідомлення-рішення від 18.06.2014 року, податкового повідомлення-рішення від 18.06.2014 року, податкової декларації від 14.05.2014 року, податкової декларації від 17.06.2014 року, податкової декларації від 07.07.2014 року, податкової декларації від 12.08.2014 року, податкової декларації від 10.09.2014 року, податкової декларації від 14.10.2014 року, податкового повідомлення-рішення від 26.05.2014 року, повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 26.08.2011 року, податкове повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 16.10.2013 року, податкове повідомлення-рішення з податку на прибуток від 16.10.2013 року, податкове повідомлення-рішення по адміністративних штрафах та інших санкціях від 16.10.2013 року, податкове повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 27.09.2012 р., податкове повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 21.07.2013 року. Тобто, вимоги в розмірі 593 840,68 грн. є такими, що виникли до 06.05.2011 року (податкова декларація від 21.03.2011 року та 28.01.2011 року), тому визнаються безнадійним та списуються, а решта вимог можуть розстрочуватись (відстрочуватись) або списуватись на умовах мирової угоди.
Отже, сума вимог Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби, погашення яких підлягає врегулювання мировою угодою, становить 8 706 534,73 грн. Із вказаної суми кредитору сплачено 70 080,74 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1452 від 30.06.2016 року, долученим до звіту про виконану роботу станом на 13.07.2016 року. Згідно з умовами мирової угоди відстрочуються та списуються 8 636 453,99 грн. Вказаний розмір заборгованості не заперечується апелянтом та відображений в апеляційній скарзі. Відтак, жодних порушень щодо відстрочення вказаної суми згідно з умовами мирової угоди суд не вбачає. Щодо вимог в розмірі 636 974 грн. 13 коп., то такі вимоги виникли після порушення провадження у справі про банкрутство і вважаються погашеними згідно з положеннями ч.4 ст.83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Згідно з ухвалою суду від 29.01.2015 року про затвердження реєстру вимог кредиторів та ухвалою суду від 31.03.2017 року про заміну кредитора вимоги Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на суму 279 088 грн. 06 коп. віднесені до третьої черги, а вимоги на суму 13 859 грн. 35 коп. до шостої черги. Згідно з умовами мирової угоди відстрочується погашення боргу в розмірі 279 088 грн. 06 коп. та прощається заборгованість у розмірі суму 13 859 грн. 35 коп. Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області в апеляційній скарзі також вказує, що мирова угода передбачає розстрочення частини податкового боргу, який вже погашений в процедурі санації. Однак, апелянтом не вказано та не підтверджено, які саме суми він вважає погашеними, а зі встановлених вище обставин судом перевірено правильність віднесення заборгованості відповідної черги до умов відстрочення та прощення мирової угоди, та не встановлено доказів часткового погашення вимог перед вказаним кредитором. Тому такі заперечення апелянта є безпідставними та не доведеними.
Апелянти також наводять заперечення щодо того, що у мировій угоді не вказано періоду, за який виник податковий борг, та суми податкового боргу. Однак, вимоги ст.79 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом щодо положень мирової угоди не передбачають обов'язкового зазначення у мировій угоді строків виникнення податкового боргу.
Щодо вимог об'єднаного Управління пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова, то ухвалою суду від 29.01.2017 року визнано його вимоги на суму 187 721 грн. 33 коп. (вимоги другої черги), на суму 70 543 грн. 94 коп. (вимоги шостої черги), ухвалою суду від 07.03.2017 року визнано вимоги на суму 149 806 грн. 38 коп. (з яких: 79 262,44 грн. (основний платіж) - задовольняються у другу чергу; 70 543,94 грн. (фінансова санкція) - задовольняються у шосту чергу), які виникли під час проведення процедур банкрутства, судовий збір в розмірі 3 200 грн. 00 коп., що задовольняється у першу чергу.
Як зазначалося вище, судовий збір у розмірі 3 200,00 грн. відшкодовано Пенсійному фонду в процедурі розпорядження майном, тому несплаченими залишились вимоги в розмірі 408 071,65 грн. Саме така сума вимог відстрочена і списана згідно з мировою угодою від 27.03.2017 року, що відповідає вимогам законодавства.
Наведене спростовує доводи Личаківської та Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області щодо незаконності винесеної судом 20.04.2017 року ухвали. Заперечення Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України також є безпідставними та не доводять незаконності дій суду при розгляді мирової угоди.
Щодо вимог Публічного акціонерного товариства Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта на суму 6 043 грн. 59 коп., Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на суму 636 974 грн. 13 коп. та Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго на суму 383 567 грн. 15 коп., колегія суддів зазначає, що в мировій угоді доля вказаних вимог не визначена. Проте, місцевим судом правильно зазначено, що такі вимоги вважаються погашеними у зв'язку з наступним.
Частиною четвертою статті 23 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено, що особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі. Відповідно до частини першої статті 38 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Згідно з ухвалою суду від 29.01.2015 р. визнано вимоги ПАТ Укртранснафта в особі Філії Магістральні нафтопроводи Дружба ПАТ Укртранснафта до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд на суму 6 043 грн. 59 коп., як вимоги, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; згідно з ухвалою суду від 06.04.2017 р. визнано вимоги Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на суму 636 974 грн. 13 коп., як вимоги, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; згідно з ухвалою суду від 06.09.2016 року вимоги Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго визнано на суму 383 567 грн. 15 коп., як вимоги, що погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі, оскільки такі вимоги заявлено вимоги до ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд після закінчення строку, встановленого ч. 1 ст. 23 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом для їх подання.
Частиною першою статті 7 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено, що мирова угода є окремою судовою процедурою щодо боржника.
Відповідно до частини четвертою статті 83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , у випадках припинення провадження у справі, зокрема, у зв'язку із затвердження мирової угоди в порядку, передбаченому цим Законом, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Відповідно до ч.1 ст.79 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом мирова угода укладається у письмовій формі та підлягає затвердженню господарським судом, про що зазначається в ухвалі господарського суду про припинення провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч.ч.3,4 ст.83 Закону господарський суд відмовляє в затвердженні мирової угоди у разі:
порушення порядку укладення мирової угоди, встановленого цим Законом;
якщо умови мирової угоди суперечать законодавству.
Про відмову в затвердженні мирової угоди господарський суд виносить ухвалу. У разі винесення господарським судом ухвали про відмову в затвердженні мирової угоди мирова угода вважається неукладеною.
Із проаналізованих доказів і зібраних у справі матеріалів, із врахуванням описаних вище обставин справи, колегією суддів не встановлено порушення порядку укладення мирової угоди та не доведено, що умови мирової угоди суперечать законодавству. Відтак, місцевим судом в цілому прийнято законне та обґрунтоване рішення за результатами розгляду відповідної мирової угоди. Місцевим судом обгрунтовано відхилено заперечення ПАТ Комерційний банк Хрещатик щодо мирової угоди, адже відповідно до протоколу зборів кредиторів від 17.03.2017 року та відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів від 27.03.2017 року станом на 27.03.2017 року ПАТ Комерційний банк Хрещатик не було членом комітету кредиторів ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд і не впливало на прийняття комітетом кредиторів рішення про укладення мирової угоди.
Крім цього, оскаржуваною ухвалою було задоволено клопотання Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну кредитора правонаступником. Відповідно до положень ст.101 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції здійснює перегляд оскаржуваного судового рішення у повному обсязі.
Статтею 21 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншої особи, яка бере участь у справі, здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Як зазначено в поданому клопотанні, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 26.12.2016 р. № 988 Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України шляхом злиття Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова та Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області, створене Галицьке об'єднане Управління Пенсійного фонду України м. Львова. Державну реєстрацію новоствореного територіального органу Пенсійного фонду України проведено 31.03.2017 р. Відповідно, Галицьке об'єднане Управління Пенсійного фонду України м. Львова є правонаступником Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова та Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає законним висновок місцевого суду про обгрунтованість клопотання про заміну кредитора.
Відповідно до чинного законодавства рішення суду є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а за їх відсутності - на підставі закону, що регулює подібні відносини, або виходячи із загальних засад і змісту законодавства України. Оскаржувана ухвала вказаним вимогам відповідає.
У відповідності до ст. 103 Господарського процесуального кодексу України колегія суддів вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню, а ухвала господарського суду Львівської області від 20.04.2017 року є законною та скасуванню не підлягає. Вимоги апеляційних скарг є недоведеними, а обставини, наведені апелянтами спростовуються матеріалами справи з підстав, описаних судом вище.
Сплачений судовий збір за подання апеляційних скарг залишається за скаржниками.
На підставі наведеного та відповідно до вимог ст. ст. 99, 101, 103, 105, 106 ГПК України Львівський апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області б/н від 12.05.2017 року залишити без задоволення.
2. Апеляційну скаргу Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області вих.№ 4700/13-04-10-00-10 від 02.06.2017 року залишити без задоволення.
3. Апеляційну скаргу Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України вих.№ 2023/1012 від 17.05.2017 року залишити без задоволення.
4. Ухвалу господарського суду Львівської області від 20.04.2017 року у справі №914/1606/14 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Матеріали даної справи повернути в місцевий господарський суд.
Повний текст постанови складено 06.11.2017 року.
.
Головуючий суддя Желік М.Б.
суддя Костів Т.С.
суддя Марко Р.І.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2017 |
Оприлюднено | 10.11.2017 |
Номер документу | 70058637 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Желік Максим Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні