Справа №716/924/17
Провадження № 1-кс/716/322/2017
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07.11.2017 року м.Заставна
Слідчий суддя Заставнівського районного суду Чернівецької області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 розглянув клопотання заступника начальника ВП - начальника СВ Заставнівського ВП Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області капітана поліції ОСОБА_4 у кримінальному провадженні, внесеному в ЄДРДР за №12017260060000002 від 04 січня 2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364-1 КК України про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,
В С Т А Н О В И В :
Заступник начальника ВП - начальник СВ Заставнівського ВП Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області ОСОБА_4 звернувся до суду із клопотання про надання дозволу на проведення позапланової перевірки працівниками Управління Держпраці у Чернівецькій області Заставнівської районної організації громадських організацій «Українське товариство мисливців і рибалок» та Заставнівського мисливського рибальського підприємства «Діброва».
Суд перевірив надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017260060000002 від 04 січня 2017 року щодо кримінального провадження.
Посилається на те, що відповідно до листа Кіцманської місцевої прокуратури від 08.02.2017 р. №17-67 за матеріалами кримінального провадження №12017260090000002 від 04.01.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1.ст.364-1 КК України, на підставі п.3 Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, затвердженого спільним наказом Голови КРУ України, МВС України, Службою безпеки України, Генеральною прокуратурою України від 19.10.2006 №346\1025\685\53, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за №1166\13040, головним держфінінспектором відділу взаємодії з правоохоронними органами управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області ОСОБА_5 проведено перевірку використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, взяття зобов`язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності Заставнівської районної організації громадської організації "Українське товариство мисливців і рибалок" (надалі Заставніське УТМР, або Товариство) за 2015-2016 роки, проведеної у якості залученого спеціаліста. Перевірку проведено в термін з 15.05.2017 по 26.05.2017 року.
Згідно довідки від 31.05.2017 року про перевірку використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, взяття зобов`язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності Заставнівської районної організації громадської організації "Українське товариство мисливців і рибалок" за2015-2016 роки, проведеної у якості залученого спеціаліста виявлено ряд порушень трудового законодавства.
Зокрема, виявлено, що мали місце факти накладки годин робочого часу голови Товариства ОСОБА_6 з годинами робочого часу за основним місцем роботи як директор ЗМРП «Діброва» по 4 години щоденно (за винятком періоду хвороби, та перебування у відпустці). Мали місце факти накладки годин робочого часу бухгалтера Товариства ОСОБА_7 з годинами робочого часу за основним місцем роботи - головного бухгалтера ЗМРП «Діброва» по 4 години щоденно за період з 01.01.2015 по 31.12.2016 року (за винятком вказаних вище періодів). Мали місце також факти накладки годин робочого часу бухгалтера Товариства ОСОБА_8 з годинами робочого часу за основним місцем роботи бухгалтера касира ЗМРП «Діброва» за період з 01.08.2015 по 31.12.2016 року по 2 години щоденно (окрім періоду з 01.07.2016 по 14.08.2016 року).
В той же час, нарахування та виплату заробітної плати вказаним вище працівникам проведено відповідно до табелів відпрацювання робочого часу одночасно за години роботи і в Товаристві, і на Підприємстві, чим порушено ст. 94 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIIІ, абз. 1 ст.1 Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР Про оплату праці.
Всього вищевказаним працівникам нараховано та виплачено заробітної плати працівникам одночасно за години роботи і в Товаристві, і на Підприємстві за період 2015-2016 роки на суми 24604,0 грн. та 34926,15 грн. відповідно, на яку перераховано єдиного соціального внеску на суми 5412,88грн. та 5682,3 грн. відповідно, всього на суму 70625,73 гривень.
Порушення допущено директором ЗМРП «Діброва» ОСОБА_6 , яким затверджувались табеля, головним бухгалтером Підпрємства ОСОБА_7 та бухгалтером ОСОБА_8 , якими складались та підписувались табеля обліку відпрацьовання робочого часу.
Крім того, перевіркою штатної дисципліни, оплати праці працівників та нарахування на заробітну плату встановлено нарахування та виплата заробітної плати відповідно до табелів відпрацювання робочого часу одночасно за години роботи і в Товаристві і на Підприємстві на загальну суму 59530,15 грн., зайве надання 2-х днів додаткової відпустки, які оплачено в повному обсязі, на суму 548,38 грн., на суми яких перераховано єдиного внеску на загальну суму 11215,82гривень.
З метою перевірки питань штатної дисципліни, оплати праці працівникам та правильність нарахування заробітної плати «в тому числі оплати плати сумісникам» за 2015 по 2016 роки, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки Заставнівської районної організації громадської організації «Українське товариство мисливців і рибалок», яке розташоване за адресою м. Заставна Чернівецької області по вул. Бажанського, 47 А, та Заставнівського мисливського рибальського підприємства «Діброва», яке розташоване за адресою м. Заставна Чернівецької області по вул. Бажанського, 47 А, оскільки це має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.
В судовому засіданні слідчий подане клопотання підтримав в повному обсязі. Вказав, що є потреба в проведенні позапланової перевірки Заставнівської районної організації громадських організацій «Українське товариство мисливців і рибалок» та Заставнівського мисливського рибальського підприємства «Діброва», оскільки в ході проведення перевірки використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, взяття зобов`язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності зазначених підприємств виявлено факти порушення вимог законодавства про працю, а також завдання шкоди державним інтересам. Перевірка виявлених фактів можлива лише шляхом проведення позапланової передвіки фахівцями Управління Держпраці у Чернівецькій області. Також вказав, що вони зверталися до суду з аналогічним клопотанням, однак не мали можливості його виконати з тих підстав, що працівники Управління Держпраці у Чернівецькій області не мали посвідчень відповідного зразка, що не давало змогу їм проводити відповідні перевірки.
Заслухавши думку сторін кримінального провадження, розглянувши клопотання, копії матеріалів, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання є обґрунтованим та такими, що підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Частиною статті 364-1 КК України передбачена кримінальна відповідальність за зловживання повноваженнями, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб використання всупереч інтересам юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми службовою особою такої юридичної особи своїх повноважень, якщо це завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам або інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.
Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
Згідно з ч.2 ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст.94 КПК України, слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Відповідно до ч. 1, п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українидокументом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Як вбачається з п.75.1. ст.75 ПК України,контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно із п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.
Згідно зіст. 38 Закону України «Про охорону праці»державний нагляд за додерженням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сфері охорони праці.
Відповідно дост.259 Кодексу законів про працю України, державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 96 (далі Положення), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п.3 Положення,одним з основних завдань новоствореного державного органу єздійснення державного нагляду за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питаньмонтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
З метою реалізації даних повноважень, відповідно п.п. 5 п.6 Положення посадові особи Державної службу України з питань праці мають право безперешкодно проводити відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та обєктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.
Дослідивши надані докази, слідчий суддя вважає, що з метою перевірки дотримання вимог законодавства України про працю, перевірки питань штатної дисципліни, оплати праці працівникам та правильність нарахування заробітної плати протягом 2015-2016 років у даному кримінальному провадженні необхідно провести позапланову виїзну перевірку.
Проведення перевірки забезпечить отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть встановленню осіб, що можливо скоїли кримінальне правопорушення, а також підтвердити/спростувати факт зловживання повноваженнями службовими особами юридичної особи приватного права та розміру спричиненої можливої шкоди. Дані відомості неможливо отримати в інший спосіб, окрім як з залученням спеціалістів Управління Держпраці у Чернівецькій області.
Строк проведення позапланової перевірки визначити тривалістю 20 робочих днів.
Слідчим суддею також встановлено, що аналогічне клопотання вже було предметом розгляду, що підтверджується ухвалою від 20.06.2017 року (а.с. 25-26). Однак як вбачається з листа начальника Управління Держпраці у Чернівецькій області від 30.06.2017 року №1670/0/04-2/17 (а.с. 28) на момент дії попередньої ухвали слідчого судді у них були відсутні посвідчення нового зразка, що унеможливлювало здійснення інспекційних відвідувань з питань додержання законодавства про працю та зайнятість населення, що стало підставою для неможливості проведення відповідної перевірки. Таким чином, ухвала слідчого судді від 20.06.2017 не була реалізована.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 93, 131, 132 КПК України,слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання заступника начальника ВП - начальника СВ Заставнівського ВП Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області капітана поліції ОСОБА_4 у кримінальному провадженні, внесеному в ЄДРДР за №12017260060000002 від 04 січня 2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364-1 КК України про надання дозволу на проведення позапланової перевірки задовольнити.
Надати дозвіл працівникам Управління Держпраці у Чернівецькій області, на проведення позапланової перевірки Заставнівської районної організації громадської організації «Українське товариство мисливців і рибалок» (Заставнівського РО УТМР) (код ЄДРПОУ 25076079), яке розташоване за адресою: 59400, Чернівецька область, м. Заставна по вул. Бажанського, 47 А та Заставнівського мисливського рибальського підприємства «Діброва», яке розташоване за адресою м. Заставна Чернівецької області по вул. Бажанського, 47 А, з метою перевірки питань штатної дисципліни, оплати праці працівникам та правильність нарахування заробітної плати (в тому числі оплати плати сумісникам) за 2015 по 2016 роки.
Визначити термін проведення перевірки тривалістю 20 робочих днів, починаючи з 08 листопада 2017 року.
Виконання ухвали доручити Управлінню Держпраці у Чернівецькій області.
Висновок перевірки направити на адресу Заставнівського ВП Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Заставнівський районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 70067719 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Заставнівський районний суд Чернівецької області
Стрілець Я. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні