Постанова
від 02.11.2017 по справі 821/1346/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1346/17 16 год. 20 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Дудар Е.І.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Херсонській області до комунального підприємства База відпочинку "Арабатська стрілка" Херсонської обласної ради про застосування заходів реагування,

встановив:

Головне управління Держпраці у Херсонській області (далі - позивач, ГУ Держпраці у Херсонській області, Управління) звернулося до суду із позовом до комунального підприємства База відпочинку "Арабатська стрілка" (далі - відповідач, КП БВ " Арабатська стрілка", Підприємство), в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони виконання газонебезпечних робіт під час обслуговування газобалонних установок з пропан-бутаном, зберігання балонів з пропан-бутаном, виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В; заборони експлуатацію об'єктів системи газопостачання (посудин, що працюють під тиском понад 0,05 Мпа), та експлуатацію електричного устаткування електричних станцій та мереж напругою понад 1000 В до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.

Позов обґрунтований тим, що відповідно до наказу ГУ Держпраці у Херсонській області від 19.08.2017 року № 669, на підставі направлення на перевірку від 19.08.2017 року № 908 проведено позапланову перевірку усунення відповідачем порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки зазначених у приписах від 03.05.2017 року № 040-049, № 041-049, № 27-029 та встановлено, що зазначені в приписах порушення усунені частково. Відповідач не отримав дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки: газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах, робіт пов'язаних із зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт; роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти. Зважаючи на те, що відповідачем виконувались роботи без отримання дозвільних документів, позивач просить задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог у зв'язку з наступним. За результатами проведеної позивачем перевірки, крім невиконання вимог приписів від 03.05.2017 року, також встановлено, що КП "БВ "Арабатська Стрілка" вжило всіх заходів для усунення порушень законодавства з охорони праці, що було необхідною умовою для проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів. Між тим, проведення експертного дослідження та отримання відповідних дозволів не надалося можливим, оскільки, станом на серпень 2017 року, не було можливості здійснити плату за проведення експертизи, та закінчився період виробничого процесу, виходячи з сезонного характеру роботи Підприємства. На теперішній час виробничий процес припинено у зв'язку з закінченням літнього сезону відпочинку, тому відповідач не проводить роботи підвищеної небезпеки, а також не експлуатує об'єкти системи газопостачання. Відтак застосування до Підприємства за межами періоду здійснення виробничого процесу заходів реагування у сфері державного нагляду та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи, які вже фактично закінчились, призведе до зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру на початок наступного виробничого процесу з сезонним характером роботи. Відповідач просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 18.04.2017 року - 03.05.2017 року позивачем проведено перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини в КП БВ "Арабатська стрілка", в тому числі, при експлуатації системи газопостачання зрідженими вуглеводними газами та при зберіганні балонів з зрідженим вуглеводневими газами (проміжний склад балонів). За результатами перевірки суб'єкта господарювання складено акт від 03.05.2017 року № 50, яким зафіксовано виявлені перевіркою порушення.

03.05.2017 року ГУ Держпраці у Херсонській області за порушення при експлуатації системи газопостачання зрідженими вуглеводними газами винесено припис № 040-049 про усунення наступних порушень: відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (об'єкти систем газопостачання, газонебезпечні роботи під час обслуговування газобалонних установок з пропан-бутаном); відсутня (не розроблена) проектна - виконавча документація на газифікацію дерев'яних будників відпочинку зрідженим вуглеводневим газом пропан-бутан; відповідальна особа за газове обладнання не забезпечена чинною нормативно-правовою базою; не розроблені переліки газонебезпечних робіт; не оформлюються наряди-допуски на первинне виконання газонебезпечних робіт; не ведеться журнал реєстрації нарядів-допусків на виконання газонебезпечних робіт; не представлено відомості щодо технічного обслуговування газового обладнання у строки, що зазначені в паспортах, інструкціях заводів-виробників; на підприємстві не розроблені плани локалізації і ліквідації можливих аварій в системі газопостачання; Інструкція № 16 "З охорони праці для слюсаря з експлуатації та ремонту газового устаткуванню" не відповідає фактично виконуваним роботам, а саме обслуговування балонів ЗВГ; новоприйняті на підприємство працівники після первинного інструктажу на робочому місці до початку самостійної роботи не проходять стажування протягом не менше 2-15 змін під керівництвом досвідчених кваліфікованих працівників; при розміщенні ІГБУ поза будинком приєднання балона до газових приладів виконується гумовим рукавом; шафи для балонів не встановлені на неспалені основи висотою 0,3 м від рівня землі. Встановлено граничний строк для усунення недоліків - 01.07.2017 року.

Крім того, 03.05.2017 року ГУ Держпраці у Херсонській області за порушення при зберіганні балонів з зрідженим вуглеводневими газами (проміжний склад балонів) винесено припис № 041-049 про усунення наступних порушень: відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (об'єкти систем газопостачання; газонебезпечні роботи під час обслуговування газобалонних установок; зберігання балонів з пропан-бутаном); відсутня (не розроблена) проектна документація на діючий на території бази проміжний склад балонів; не проведено ідентифікацію та облік КП База відпочинку "Арабатська стрілка", як об'єкту підвищеної небезпеки; балони з ЗВГ зберігаються без встановлених на штуцері вентиля заглушок; відсутні інструкції на зберігання, експлуатацію та транспортування балонів. Встановлено граничний строк для усунення недоліків - 31.05.2017 року та 03.08.2017 року.

Також, 03.05.2017 року ГУ Держпраці у Херсонській області за порушення при зберіганні балонів з зрідженим вуглеводневими газами (проміжний склад балонів) винесено припис № 27-029 про усунення наступних порушень: не забезпечена достатня кількість електротехнічних працівників; не проведені профілактичні лабораторні випробування та вимірювання електроустановок; не розроблене Положення про енергетичну службу підприємства; не проведене опосвідчення безпечного стану електроустановок; відсутній перелік адміністративно-технічних працівників, яким надано право одноосібного огляду електроустановок; відсутній перелік комірок РП вище 1000 В, двері яких забороняється відчиняти під час огляду; не представлені переліки робіт, які повинні виконуватись за нарядами, розпорядженнями та у порядку поточної експлуатації; відсутній журнал обліку робіт за нарядами та розпорядженнями; відсутній журнал обліку, перевірки та випробування електроінструменту трансформаторів та переносних світильників; не призначена відповідальна особа за зберігання та справний стан переносного електроінструменту; не проведений інструктаж на 1 гр. з електробезпеки з працівниками підприємства, які працюють з електроустановками; не отримано дозвіл на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та експлуатацію електричного устаткування електричних станцій та мереж, напругою понад 1000 В. Встановлено граничний строк для усунення недоліків - 03.08.2017 року.

21-22.08.2017 року на підставі наказу Головного управління Держпраці у Херсонській області від 19.08.2017 року № 669, направлення на проведення перевірки від 19.07.2017 року посадовими особами позивача проведено позаплановий захід зі здійснення державного нагляду - перевірку виконання приписів від 03.05.2017 року № 040-049, № 041-049, № 27-029.

За результатами перевірки складно акт від 22.08.2017 року № 082-049 (далі - Акт № 082-049), яким зафіксовано порушення ст. 21 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-XII, а саме: не усунені порушення, зазначені в пункті 1 припису № 040-049 та пункті 1 припису № 041-049 від 03.05.2017 року - роботодавець не одержав дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (об'єкти систем газопостачання; (газонебезпечні роботи під час обслуговування газобалонних установок з пропан-бутаном, зберігання балонів з пропан-бутаном), що є порушенням пункту 3.1 розділу ІІІ НПАОП 0,00-1,76-15 Правил безпеки системи газопостачання, а також не усунено порушення, зазначене в пункті 12 припису від 03.05.2017 року № 27-029 - не отримано дозвіл на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та експлуатацію електричного устаткування електричних станцій та мереж напругою понад 1000 В , що є порушенням п. 12 Додатку 12, п. 15 Додатку постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107.

До акту додано в якості "пояснень, зауважень або заперечень щодо проведеного заходу та складеного Акту перевірки, що мають місце з боку суб'єкта господарювання" лист відповідача на ім'я начальника ГУ Держпраці у Херсонській області про вжиття ним на виконання зазначених приписів всіх можливих заходів, а саме: відновлена проектна документація на газове господарство підприємства, приведені у відповідність документи з охорони праці, укладений договір з ПП "Рік" на виконання робіт з монтажу вентканалів, встановлення металевих шаф для балонів, проведення інших робіт для приведення до вимог законодавства газового господарства, отримані акти випробовування індивідуальної газобалонної установки та акти перевірки технічного стану вентканалів. Також, додано довідку ХФ ПрАТ "Миколаївський експертно-технічний центр" про укладання 16.08.2017 року договору на виконання робіт по обстеженню КП "БВ "Арабатська Стрілка" Херсонської обласної ради з метою підтвердження відповідності підприємства вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, для подальшого отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки.

Відповідно до акту про прийняття електроустановки сезонного споживача на підключення до електричної мережі від 24.05.2017 року № 05/32-02-0005 складено висновок про допуск на підключення електроустановки до електричної мережі.

Згідно з договором на проведення робіт від 21.06.2017 року № 323-17 укладеним між відповідачем та підрядником, останній зобов'язаний у 2017 році зробити поточний ремонт газобалонних установок і вентиляції в будиночках КП "БВ "Арабатська стрілка". До вказаного договору додано зведений кошторисний розрахунок об'єкта будівництва № 323-17, розрахунок договірної ціни, довідку про вартість виконаних будівельних робіт від 24.07.2017 року, відомість ресурсів до Акту приймання виконаних будівельних робіт № 323-1 та дефектний акт за липень 2017 року.

Надаючи оцінку обґрунтованості вимог позивача про застосування до відповідача заходів реагування, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Статтею 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно із ч. 1 ст. 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні врегульовано Законом України "Про охорону праці" від 14.10.1992 року № 2694-XII (далі - Закон № 2694-ХІІ).

Відповідно до ст. 31 Закон № 2694-ХІІ органами державного управління охороною праці, які здійснюють державне управління охороною праці є Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.

За приписами статті 38 Закону № 2694-ХІІ державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Статтею 39 Закону № 2694-ХІІ визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право: безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об'єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції; одержувати від роботодавця і посадових осіб письмові чи усні пояснення, висновки експертних обстежень, аудитів, матеріали та інформацію з відповідних питань, звіти про рівень і стан профілактичної роботи, причини порушень законодавства та вжиті заходи щодо їх усунення; видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов'язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки; забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 (далі - Положення № 96), державна служба України з питань праці (Держпраця) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до пункту 3 Положення № 96 Держпраця здійснює комплексне управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; здійснює державне регулювання і контроль у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки; організовує та здійснює державний нагляд (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об'єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об'єктів Єдиної газотранспортної системи.

Держпраці відповідно до покладених на неї завдань видає в установленому порядку обов'язкові до виконання приписи щодо усунення порушень законодавства з питань, які належать до компетенції Держпраці, та вносить пропозиції щодо накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб, винних у порушенні законодавства; зупиняє, припиняє, обмежує експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень та інших виробничих об'єктів, виготовлення та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва, виконання певних робіт, у тому числі пов'язаних із користуванням надрами, застосуванням нових небезпечних речовин, реалізацію продукції шляхом видачі відповідного розпорядчого документа у передбачених законодавством випадках, а також анулює видані дозволи і ліцензії до усунення порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників (п.п. 50, 52 п. 4 Положення № 96).

Держпраця здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи, на які може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом (п.7 Положення №96).

Отже, Головне управління Держпраці у Херсонській області та його територіальні підрозділи є територіальними органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати нагляд у сфері охорони праці шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Частиною 5 статті 4 Закону № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Із аналізу вищенаведених норм вбачається, що підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.

Відповідно до статті 21 Закону № 2694-XII виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Окрім того, відповідно до статті 13 Закону № 2694-XII роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Згідно пункту 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.1998 року № 93/2533, керівник підприємства зобов'язаний забезпечити утримання, експлуатацію електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів.

Як вбачається із матеріалів справи, за результатами перевірки позивачем виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства.

У акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 22.08.2017 року № 082-049 попереджено відповідача про необхідність зупинення виконання робіт (виробництва) без дозволу.

Вирішуючи питання наявності підстав для вжиття відповідних заходів, про які просить заявник, суд зважає на те, що відповідно до ст. 39 Закону України "Про охорону праці" передумовою заборони, зупинення, припинення, обмеження експлуатації підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуску та експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт є створення суб'єктом господарювання загрози життю.

Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Отже, підставою для застосування відповідних заходів реагування є порушення суб'єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків.

Також, суд звертає увагу, що газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах, зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт, роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти, згідно Переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) до Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки" від 26.10.2011 року №1107, відносяться до видів робіт підвищеної небезпеки (п. 6, 11, 12 Переліку).

Станом на дату розгляду даної справи, порушення, які стали підставою для звернення позивача з даним позовом для застосування заходів реагування, відповідач не усунув в повній мірі та не спростував документально відсутність факту їх вчинення та існування.

У судовому засіданні представник відповідача посилався на те, що оскільки виробничий процес припинено у зв'язку з закінченням літнього сезону відпочинку та роботи підвищеної небезпеки не проводяться, отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки на період зупинення діяльності Підприємства не є обов'язковим.

Суд не бере до уваги зазначені твердження відповідача, оскільки законодавство, яке регулює порядок та умови отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки не пов'язує обов'язок отримання такого дозволу із сезонністю виробничого процесу.

Частиною 1 статті 71 КАС України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідачем не подано до суду належних та допустимих доказів на спростування твердження позивача про те, що порушення, які виявлені ГУ Держпраці в Херсонській області під час проведення позапланової перевірки, усунені на час розгляду справи або не мали місце.

За таких обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування до комунального підприємства "База відпочинку "Арабатська стрілка".

Пунктом 10 ч. 1 ст. 256 КАС України передбачено, що негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Таким чином, суд задовольняє позовні вимоги у повному обсязі, звернувши постанову суду до негайного виконання на підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України.

Керуючись ст. ст. 158, 161-163, 167, 183-2 , 256 КАС України, суд, -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати до комунального підприємства База відпочинку "Арабатська стрілка" Херсонської обласної ради (код ЄДРПОУ 04653816) заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони виконання газонебезпечних робіт під час обслуговування газобалонних установок з пропан-бутаном, зберігання балонів з пропан-бутаном, виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та заборони експлуатації об'єктів системи газопостачання (посудин, що працюють під тиском понад 0,05 Мпа), а також електричного устаткування електричних станцій та мереж напругою понад 1000 В до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 07 листопада 2017 р.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 5.1.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2017
Оприлюднено09.11.2017
Номер документу70094723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1346/17

Постанова від 02.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні