Постанова
від 05.10.2017 по справі 653/2202/17
ГЕНІЧЕСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 653/2202/17

Провадження № 2-а/653/69/17

П О С Т А Н О В А

іменем України

05 жовтня 2017 року м. Генічеськ

Генічеський районний суд Херсонської області в складі головуючого Крапівіної О.П., при секретарі Пшеничній В.М. , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Генічеську адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чонгарської сільської ради про визнання незаконним рішень сесії, поновлення на посаді

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась з вказаним адміністративним позовом до Чонгарської сільської ради, мотивуючи свої вимоги тим, що рішенням першої організаційної сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 04 листопада 2015 року вона була обрана на посаду секретаря Чонгарської сільської ради і секретарем виконкому Чонгарської сільської ради. 25 квітня 2017 року рішенням 24 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради № 134 їй, як секретарю сільської ради виразили недовіру. 25 травня 2017 року рішенням позачергової 26 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради № 155 ОСОБА_1 звільнено з займаної посади секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради. 14 червня 2017 року розпорядженням № 24 сільського голови Чонгарської сільської ради на підставі рішення сесії Чонгарської сільської ради від 25 травня 2017 року її звільнено з посади секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради. Підставою для розгляду питання про вираження недовіри ОСОБА_1 був акт перевірки рішень Чонгарської сільської ради депутатською комісією з питань бюджету, планування та фінансів Чонгарської сільської ради від 03 квітня 2017 року, який зачитано на сесії сільської ради від 25 квітня 2017 року, де вказано, що ОСОБА_1 оформила рішення № 35 VI сесії 7 скликання від 29 січня 2016 року про преміювання голови і секретаря виконкому Чонгарської сільської ради, хоча як вказано в акті секретаря даної комісії ОСОБА_2 дане питання на 6 сесії 29 січня 2016 року не розглядалось і не голосувалоеь депутатами. Крім того, в даному акті також вказано, що ОСОБА_1 внесла неточні дані в протокол 23 сесії 7 скликання від 23 березня 2017 року про голосування депутатами питання про виділення комунальному підприємству Атлант-Чонгар коштів на ремонт насосних агрегатів. З даними обставинами ОСОБА_1 незгОдна і вважає, що вищезазначені рішення сесій Чонгарської сільської ради і розпорядження сільського голови про недовіру і звільнення її з посади секретаря ради і секретаря виконкому Чонгарської сільської ради винесено з порушенням Конституції України, законодавства України і регламенту, затвердженим Чонгарською сільською радою. Просить суд визнати незаконним та скасувати рішення 24 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.04.2017 року № 134 , яким висловлено недовіру секретарю сільської ради ОСОБА_1 , рішення 26 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.05.2017 року №155 про звільнення з посади секретаря ради та виконкому ОСОБА_1 , розпорядження сільського голови Чонгарської сільської ради від 14.06.2017 року № 24 про звільнення , поновити її на зазначеній посаді.

В судовому засіданні позивач та її адвокат ОСОБА_3 вимоги позову підтримали в повному обсязі, просять його задовольнити.

ОСОБА_1 в суді пояснила, що депутати Чонгарської сільської ради її безпідставно обвинувачують, що вона вписала до протоколів сесії питання, які не розглядались на сесії. Депутати з цього приводу звернулись до правоохоронних органів, проводяться розслідування, але вона ні в чому не винна. Про прийняте рішення 25.04.2017 Чонгарської сільської ради вона знала, була присутньою, на сесію 25.05.2017 року її запросили вранці того ж дня, перед початком сесії.

ОСОБА_4 Чонгарської сільської ради ОСОБА_5 в суді позов підтримала, пояснила, що дійсно на сесії Чонгарської сільської ради 25.04.2017 року депутатами було прийнято рішення про недовіру секретарю сільської ради та виконкому ОСОБА_1, вона особисто за це рішення не голосувала так як вважає його безпідставним. 25.05.2017 року було проведено позачергову сесію Чонгарської сільської ради. На якій прийнято рішення про звільнення з посади секретаря сільської ради та виконкому ОСОБА_1, така сесія була скликана та проведена по ініціативі декількох депутатів. На цій сесії вона не була присутньою та не голосувала, вже пізніше її змусили підписати розпорядження про звільнення ОСОБА_1

Представники Чонгарської сільської ради ОСОБА_6 та ОСОБА_7 в судовому засіданні вимоги позову не визнали, заперечили проти його задоволення, пояснили, що депутатами Чонгарської сільської ради в 2017 року було виявлено, що існують рішення Чонгарської сільської ради, якими вирішено преміювати голову сільської ради та секретаря ради та виконкому за високі досягнення в роботі, але фактично такі рішення не обговорювались та не приймались, що було встановлено шляхом опитування депутатів Чонгарської сільської ради, за таких умов 25.04.2017 року було прийнято рішення про недовіру секретарю Чонгарської сільської ради та виконкому ОСОБА_1 Рішення прийнято відповідною кількістю депутатів. Про виявлені порушення повідомили правоохоронні органи. На підставі прийнятого рішення про недовіру секретарю Чонгарської сільської ради та виконкому депутати 10.05.2017 року звернулись до сільського голови зі зверненням зібрати позачергову сесію, на яку винести питання для розгляду про звільнення секретаря виконкому ОСОБА_1 ОСОБА_4 сільської ради проігнорувала таке звернення, потім з*явилось розпорядження голови про призначення позачергової сесії на 29.05.2017 року, але спливав термін визначений законом для проведення такої сесії, тому за ініціативою групи депутатів було прийнято рішення провести позачергову сесію 25.05.2017 року. Сповістили всіх депутатів напередодні по телефону, що відповідає регламенту роботи Чонгарської сільської ради. 25.05.2017 року було проведено сесію, обрано секретаря, голосування проводилось таємно, була обрана лічильна комісія. Рішення було прийнято відповідною кількістю депутатів про звільнення секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради ОСОБА_1 14.06.2017 року голова сільської ради підписала розпорядження про звільнення ОСОБА_1

Дослідивши матеріали справи, вислухавши учасників судового процесу, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлені наступні факти і відповідні їм правовідносини:

Рішенням першої організаційної сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 04 листопада 2015 року ОСОБА_1 була обрана на посаду секретаря Чонгарської сільської ради і секретарем виконкому Чонгарської сільської ради.

25 квітня 2017 року рішенням 24 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради № 134 секретарю Чонгарської сільської ради виразили недовіру.

Відповідно до протоколу 24 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.04.2017 року на сесії були присутні 12 депутатів з 14 обраних. Першим питання в порядку денному - недовіра секретарю виконкому Чонгарської сільської ради. Після обговорення такого питання, думки самої ОСОБА_1, прийнято рішення №134 .Відповідно до протоколу проголосувало 9 депутатів за недовіру, 1 депутат довіряє, 1 депутат утримався.

10 червня 2017 року ініціативна група депутатів в кількості 6 осіб звертаються письмово до голови Чонгарської сільської ради з пропозицією скликання позачергової сесії для розгляду двох питань, одне з яких звільнення з посади секретаря виконкому ОСОБА_1 Такий лист зареєстрований в сільській раді 10.05.2017 року.

18.05.2017 року сільський голова Чонгарської сільської ради ОСОБА_5 надає відповідь одному з депутатів, що винком розглянув таке клопотання про проведення позачергової сесіїї та повідомляє, що позачергова сесія відбудеться 29.05.2017 року з приводу звільнення з посади секретаря ради та виконкому.

15.05.2017 року сільський голова Чонгарської сільської ради ОСОБА_5 видає розпорядження №9 про проведення позачергової сесіїї яка відбудеться 29.05.2017 року з приводу звільнення з посади секретаря ради та виконкому.

25 травня 2017 року рішенням позачергової 26 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради № 155 ОСОБА_1 звільнено з займаної посади секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради. Відповідно до протоколу 26 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради на сесії присутні 11 депутатів, обрано головуючого сесії ОСОБА_6 , секретаря сесії ОСОБА_8, поставлено на обговорення перше питання звільнення секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради ОСОБА_1, лічильна комісії провела підрахунок голосів за результатами таємного голосування , прийнято рішення за 11 депутатами № 155 Про звільнення секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради ОСОБА_1,

14 червня 2017 року розпорядженням № 24 сільського голови Чонгарської сільської ради на підставі рішення сесії Чонгарської сільської ради від 25 травня 2017 року ОСОБА_1 звільнено з посади секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради.

Правовий статус секретаря сільської, селищної, міської ради визначений у статті 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні . Відповідно до частини першої цієї статті секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.

У відповідності до частини першої статті 20 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , цим та іншими законами України.

Згідно частини п'ятою статті 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.

Частиною четвертою статті 26 зазначеного Закону передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом.

На підставі ст. 46 вказаного Закону сесії сільської, селищної, міської ради скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою. У разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови або неможливості скликати сесію ради сесія скликається секретарем сільської, селищної, міської ради. У такому випадку сесія скликається якщо сільський, селищний, міський голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після надходження пропизиції не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради.

Отже, у разі якщо голова або секретар сільської, селищної, міської ради у двотижневий строк не скликають сесію на вимоги вказаного числа депутатів сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

З матеріалів справи вбачається, що групою детутатів Чонгарської сільської ради була подана заява до голови Чонгарської сільської ради про призначення позачергової сесії ради з метою звільнення секретаря Чонгарської сільської ради та виконкому, яка була зареєстрована у журналі реєстрації вхідної кореспонденції 10.05.2017 року.

Таким чином, 10.05.2017 року розпочався двотижневий строк, протягом якого голова Чонгарської сільської ради Генічеського району повинна була розглянути подану заяву депутатів та прийняти рішення щодо скликання відповідної сесії ради. Вказаний строк закінчувався - 25.05.2017 року.

15.05.2017 року сільський голова Чонгарської сільської ради ОСОБА_5 видає розпорядження №9 про проведення позачергової сесіїї яка відбудеться 29.05.2017 року з приводу звільнення з посади секретаря ради та виконкому.

Тобто в даному випадку строк проведення такої позачергової сесії був визначений сільським головою з порушенням закону. Тому дії ініціативної групи щодо призначення позачергової сесії 25.05.2017 року відповідають закону. Таке повідомлення за підписом 5 депутатів зареєстроване в Чонгарській сільській раді 24.05.2017 року, що відповідає п.3.1.5, 3.1.6 Регламенту роботи Чонгарської сільської ради.

Секретарем ради також не були вчинені дії щодо зібрання позачергової сесії.

Як встановлено частиною 9 статті 46 Закону рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Однак депутати дійшли помилкового висновку, про те, відповідно до ч. 5 ст. 50 , ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , що секретар сільської ради може бути звільнений сесією ради, без вказівки на підстави такого звільнення.

Відповідно до ст..7 с Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» - Правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад" , "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"), цим та іншими законами України. На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Зокрема, статтею 20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» передбачено, що крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» , цим та іншими законами України, а також у разі: відмови посадової особи місцевого самоврядування від складання ОСОБА_9 (стаття 11 цього Закону); порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування (стаття 5 цього Закону); неподання відомостей або подання посадовою особою місцевого самоврядування неправдивих відомостей щодо її доходів у встановлений термін (стаття 13 цього Закону); виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню на службі, чи недотримання вимог, пов'язаних із проходженням служби в органах місцевого самоврядування (стаття 12 цього Закону); досягнення посадовою особою місцевого самоврядування граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування (стаття 18 цього Закону).

Відповідно до ст..23 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування Особи, винні у порушенні законодавства про службу в органах місцевого самоврядування, притягуються до цивільної, адміністративної або кримінальної відповідальності згідно із законом.

В порушення вимог статті 20 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування у рішеннях про недовіру, про звільнення секретаря сільської ради , в оскаржуваному розпорядженні голови сільської ради не вказано посилання на відповідні положення закону та не зазначено підставу звільнення.

В даному випадку підставою для прийняття таких рішень було вчинення дій секретарем Чонгарської сільської ради ОСОБА_1 підробки документів, саме протоколів 6 сесії 7 скликання від 29.01.2016 року№ 35 і рішення 35 про преміювання ОСОБА_1 у розмірі 100% щомісячно(протокол позачергової сесії від 25.05.2017 року, протокол сесії від 25.04.2017 року).

Тобто фактично депутатами встановлений факт підробки документів(вчинення кримінального або іншого правопорушення). Відповідно до ст.. 62 Конституції України - особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Учасниками процесу не оспорюється, що такий вирок суду про встановлення вини ОСОБА_1 щодо підробки документів відсутній.

Також відсутні будь-які рішення судів відповідної юрисдикції про визнання дій ОСОБА_1 щодо підробки документів незаконними, також рішення про преміювання не оспорені та є чинними.

В судовому засіданні були допитані свідки ОСОБА_10, ОСОБА_2, ОСОБА_11, ОСОБА_12,ОСОБА_4,ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_13,ОСОБА_14 та інші, які пояснили, як проходили сесії, рішення яких опорються, але в даному випадку суд прийшов до висновку, що процедура таких сесій була законною. Також такі свідки пояснили, що рішення про преміювання не приймались, але в даному провадженні суд не перевіряє такі обставини, так як це не є предметом розгляду, зустрічного позову не було заявлено щодо оскарження таких рішень.

Таким чином суд приходить до висновку, що порядок звільнення позивача регулюється Законом України Про службу в органах місцевого самоврядування якщо прямо передбачені підстави звільнення, а також ст.. 36, 40, 41 , 147,149 КЗпП України. В даному випадку такі вимоги не були виконані.

Відповідно суд приходить до висновку, що процедура проведення сесії 24 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.04.2017 року, позачергової 26 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.05.2017 року відповідають Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , але прийняті рішення, які є предметом оскарження не відповідають вимогам Законоу України Про службу в органах місцевого самоврядування , КЗпП України, ст..62 Конституції України в частині формулювання звільнення позивача. Розпорядження голови Чонгарської сільської ради від 14.06.2017 року № 24 про звільнення ОСОБА_1 з посади секретаря ради та виконкому є похідним від рішень сесій, які не відповідають Закону тому підлягає скасуванню.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про поновлення на посаді у відносинах публічної служби, а тому постанова суду в частині поновлення ОСОБА_1на посаді посаді секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст.46 ЗУ "Про місцеве самоврядування", ст. 104, 161-163 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Чонгарської сільської ради про визнання незаконним рішень сесії -задовольнити.

Визнати незаконними та скасувати:

рішення 24 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.04.2017 року № 134 про недовіру секретарю Чонгарської сільської ради ОСОБА_1;

рішення 26 сесії 7 скликання Чонгарської сільської ради від 25.05.2017 року № 155 про звільнення з посади секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради ОСОБА_1;

розпорядження сільського голови Чонгарської сільської ради від 14.06.2017 року № 24 про звільнення ОСОБА_1 з посади секретаря ради та виконкому і призначення її на посаду спеціаліста 2-ї категорії по земельним питанням;

Поновити ОСОБА_1 на посаді секретаря ради та виконкому Чонгарської сільської ради;

В частині поновлення на посаді постанова підлягає негайному виконанню.

Стягнути з Чонгарської сільської ради Херсонської області (вул. Гагаріна, 18-а, с. Чрнгар, Генічеського району, Херсонської області, Код ЄДРПОУ 34895676) судові витрати на користь ОСОБА_1 (вул. Козацька, 12, с. Чонгар, Генічеського району, Херсонської області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) в сумі 640 гривень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Генічеський районний суд протягом десяти діб з моменту оголошення.

Суддя Генічеського районного суду ОСОБА_15

СудГенічеський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення05.10.2017
Оприлюднено10.11.2017
Номер документу70136249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —653/2202/17

Постанова від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні