Постанова
від 25.09.2017 по справі 804/8029/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2017 р. Справа № 804/8029/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до фізичної особи ОСОБА_2 про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ :

18 листопада 2016 року Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до фізичної особи ОСОБА_2 (далі - відповідач) з вимогами про стягнення з платника податку - фізичної особи ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) суми податкового боргу в розмірі 78 205,10грн. по платежу орендна плата з фізичних осіб (код платежу 18010900).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.12.2016 р. відкрито скорочене провадження у адміністративній справі №804/8029/16 (суддя Ляшко О.Б.).

04.09.2017 року Розпорядженням в.о.керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду №2411 д здійснено повторний автоматичний розподіл справи №804/8029/16, за результатами якого адміністративна справа №804/8029/16 розподілена судді Рябчук О.С.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.09.2017 р. справу №804/8029/16 прийнято до провадження та призначено до слухання в судовому засіданні.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про судове засідання позивач повідомлений належним чином. В обґрунтування позовних вимог в адміністративному позові зазначено наступне. Фізична особа ОСОБА_2 має податковий борг по орендній платі за землю за 2015-2016 рр. у загальному розмірі 78205,1грн., в т.ч. 78205,10грн. - залишку несплаченої суми нарахованого грошового зобов'язання. Податковий борг з орендної плати у розмірі, що заявлений до стягнення, утворився за рахунок зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, про що прийняті податкові повідомлення-рішення від 02.03.2016 р. №87-1703, №88-1703, №89-1703, №90-1703, №91-1703, №92-1703, №93-1703, №94-1703, №95-1703, №96-1703. На виконання ст.59 Податкового кодексу України боржнику виставлено податкову вимогу від 15.06.2016 р. №6085-17 на суму 107 326,50грн. Проте, податкова заборгованість з орендної плати залишається не погашеною, що зумовило звернення до суду.

Відповідач в судове засідання не з'явився з урахуванням належного повідомлення про судове засідання. Про причини неявки в судове засідання відповідач суд не повідомлено, будь-яких клопотань або заперечень на позовні вимоги не надано.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) мешкає за адресою: 53200, Дніпропетровська область, місто Нікополь, вулиця Архангельська, будинок 36.

Згідно з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб0підприємців та громадських формувань, відповідач не є суб'єктом підприємницької діяльності.

Згідно з інформаційною довідкою Новософіївської сільської ради щодо оренди земельних ділянок, які перебувають у державній та комунальній власності, ОСОБА_2 орендує 5 (п'ять земельних ділянок), в тому числі в с. Хмельницьке та с. Путилівка (а.с.12).

Так, згідно з Договором оренди земельної ділянки від 20.05.2015 р., укладеного між Нікопольською районною державною адміністрацією та ОСОБА_2 (далі - орендар), орендарю надано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (кадастровий номер 1222984500:01:003:0078) із земель невитребуваних земельних ділянок (паїв) колишнього КСП ім. Тельмана на території Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області загальною площею 9,3958га строком на 40 років, нормативна грошова оцінка - 193 450,3грн. (а.с.13-15).

Згідно з Договором оренди земельної ділянки від 20.05.2015 р., укладеного між Нікопольською районною державною адміністрацією та ОСОБА_2 (далі - орендар), орендарю надано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (кадастровий номер 1222984500:01:005:0006) із земель невитребуваних земельних ділянок (паїв) колишнього КСП ім. Тельмана на території Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області загальною площею 10,3037га строком на 20 років, нормативна грошова оцінка - 193 450,3грн. (а.с.16-18).

Згідно з Договором оренди земельної ділянки від 20.05.2015 р., укладеного між Нікопольською районною державною адміністрацією та ОСОБА_2 (далі - орендар), орендарю надано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (кадастровий номер 1222984500:01:002:0001) із земель невитребуваних земельних ділянок (паїв) колишнього КСП ім. Тельмана на території Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області загальною площею 11,2141га строком на 20 років, нормативна грошова оцінка - 193 450,3грн. (а.с.19-21).

Згідно з Договором оренди земельної ділянки від 20.05.2015 р., укладеного між Нікопольською районною державною адміністрацією та ОСОБА_2 (далі - орендар), орендарю надано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (кадастровий номер 1222984500:01:005:0009) із земель невитребуваних земельних ділянок (паїв) колишнього КСП ім. Тельмана на території Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області загальною площею 9,5345га строком на 20 років, нормативна грошова оцінка - 193 450,3грн. (а.с.22-24).

Згідно з Договором оренди земельної ділянки від 20.05.2015 р., укладеного між Нікопольською районною державною адміністрацією та ОСОБА_2 (далі - орендар), орендарю надано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (кадастровий номер 1222984500:01:005:0010) із земель невитребуваних земельних ділянок (паїв) колишнього КСП ім. Тельмана на території Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області загальною площею 9,5343га строком на 20 років, нормативна грошова оцінка - 193450,3грн. (а.с.25-27).

02 березня 2016 року позивачем було здійснено нарахування ФО ОСОБА_2 орендної плати з фізичних осіб з урахуванням ставки нормативної грошової оцінки землі, про що прийнято наступні податкові повідомлення-рішення форми Ф :

-№87-1703 про нарахування 11 606,52грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№88-1703 про нарахування 5840,50грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№89-1703 про нарахування 11 606,52грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№90-1703 про нарахування 11 606,52грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№91-1703 про нарахування 5840,50грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№92-1703 про нарахування 11606,52грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№93-1703 про нарахування 5840,50грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№94-1703 про нарахування 5840,50грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№95-1703 про нарахування 11606,52грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900;

-№96-1703 про нарахування 5840,50грн. грошового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб код 18010900 (а.с.28-29).

Копії податкових повідомлень-рішень направлені відповідачу та вручені 24.03.2016 (а.с.29).

Термін сплати 60 днів з дати вручення.

На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України позивачем сформовано та направлено відповідачу податкову вимогу від 15.06.2016 №6085-17 про сплату податкового боргу з орендної плати за землю на суму 107 326,50грн., яку вручено відповідачу 06.07.2016 р. (а.с.30).

Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства., регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).

Приписами статті 269 ПК України передбачено, що платниками земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Статтею 270 ПК України визначено, що об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно статті 271 ПК України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

У відповідності до вимог частини 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно статті 1 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 року (Закону № 161 - XIV), оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до абзацу другого статті 4 та абзацом першим статті 5 Закону № 161 - XIV, орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом. Орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.

Статтею 15 Закону № 161 - XIV передбачено, що істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до абзацу першого, другого статті 21 Закону № 161 - XIV, орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно статті 24 Закону № 161 - XIV, орендодавець має право вимагати від орендаря: своєчасного внесення орендної плати.

Приписами підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Приписами пункту 289.2 статті 289 ПК України передбачено, що Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою.

Відповідно до пп. пп. 288.5.1, 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

У відповідності до абз.1 п.286.5 ст. 286 р. ПК Кодексу, нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Згідно з п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

В ході судового розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_2 є користувачем земельних ділянок на території Новософіївської селищної ради Нікопольського районі Дніпропетровської області (а.с.13-27), що також підтверджено інформаційною довідкою з Новософіївської сільської ради (а.с.12), а отже є платником орендної плати з фізичних осіб в розумінні ст. 288 ПК України.

12 березня 2016 року позивачем проведено нарахування відповідачу орендної плати за період 2015-2016 рр., про що прийнято податкові повідомлення-рішення від 02.03.2016 р. №87-1703, №88-1703, №89-1703, №90-1703, №91-1703, №92-1703, №93-1703, №94-1703, №95-1703, №96-1703, виходячи з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Матеріалами справи підтверджено належність направлення відповідачу податкових повідомлень-рішень від 02.03.2016 р. №87-1703, №88-1703, №89-1703, №90-1703, №91-1703, №92-1703, №93-1703, №94-1703, №95-1703, №96-1703.

Докази оскарження їх в адміністративному та/або в судовому порідку відсутні.

Отже, сума податкової заборгованості, що заявлена у позові до стягнення, є саме податковим боргом відповідача.

Матеріалами також підтверджено виконання позивачем дій, в порядку ст. 59 Податкового кодексу України.

Позивачем здійснено всіх передбачені чинним податковим законодавством дії, що передують звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу.

Враховуючи викладене, а також відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача щодо наявності боргу та відповідних проплат (в тому числі часткових), суд вважає позов підлягає задоволенню, а саме, кошти у розмірі 78 205,10грн. підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 86, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до фізичної особи ОСОБА_2 про стягнення коштів - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути суму податкового боргу з орендної плати з фізичних осіб (код бюджетної класифікації 18010900) в розмірі 78 205,10грн. (сімдесят вісім тисяч двісті п'ять гривень 10 копійок) з фізичної особи ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 25.09.2017 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_1 ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2017
Оприлюднено11.11.2017
Номер документу70159138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8029/16

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 25.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні