Справа № 815/4643/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2017 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя -Балан Я.В.
суддя – Аракелян М.М.,
суддя – Стефанов С.О.,
розглянувши у порядку письмового провадження за наявними матеріалами справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСА АНГАРБУД» до Державної фіскальної служби України про скасування рішення ДФС України про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСА АНГАРБУД» до Державної фіскальної служби України про:
- скасування рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р.;
- зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було складено податкові накладні №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. та направлено до ДФС для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманих квитанцій №1 від 14.07.2017р., 15.07.2017р., 31.07.2017р. та від 15.08.2017р. вказані податкові накладні були прийнято, однак реєстрацію зупинено. На виконання п.п.201.16.2. п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» (код ЄДРПОУ 40917215) направлено на адресу ДФС повідомлення №2 від 14.07.2017р., від 15.07.2017р. та від 01.08.2017р., №3 від 01.08.2017р., №1 від 16.08.2017р., №4 та №5 від 19.08.2017р. щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договорів підряду №13/06-17 від 13.06.2017р., №19/2/05-17 від 19.05.2017р., №07/07-17 від 07.07.2017р., №13/06-17 від 13.06.2017р., №19/05-17 від 19.05.2017р. таблиці даних платника податків №1 від 17.07.2017р. Таким чином, на думку позивача, ним було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковим накладним №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. Однак, рішенням ДФС України №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р. відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних. Позивач вважає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних за своїм характером є необґрунтоване як нормативно, так і документально з огляду на те, що ДФС України не взято до уваги специфіку діяльності ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД», а саме: виконання комплексу робіт з виготовлення та монтажу без каркасних аркових ангарів. Так, специфіка вказаного виду діяльності полягає у тому, що для надання послуг ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» закуповує відповідне устаткування, матеріали (гайки, саморізи, свердла, електроди, круги відрізні та ін.), пристрої та відповідні послуги (транспортно-експедиторські, поглуги порізки та ін.) та орендує обладнання. Позивач зазначає, що враховуючи значні об'єми витрат, які постійно мають забезпечувальний характер, з метою мінімізації ризиків неплатежів, ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» вимушено застосовувати змішану систему оплати вартості послуг: перша частина – аванс та друга частина – оплата по факту наданих послуг, вказана система взаємовідносин оформлена відповідними договорами. Окрім того, позивач зазначає, що ДФС України обмежилась лише аналізом наданих позивачем документів та пояснень, що є порушенням принципів всебічності та неупередженості, у зв'язку з чим ДФС України фактично здійснено «спрощений» варіант невиїзної документальної перевірки без дотримання жодної процедурної норми. Також, позивач зазначає, що на даний час Кабінет Міністрів України так і не визначив порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, що свідчить про функціонування усього механізму за рамками правового поля. Позивач вважає, що наведені обставини у своїй сукупності свідчать про те, що ДФС України зупиняючи реєстрацію податкових накладних №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. допущено перевищення повноважень при здійсненні функції податкового контролю, що автоматично призводить до визнання таких дій та рішення у вигляді квитанції №1 незаконними та позбавляє їх будь-яких правових наслідків, у тому числі компетенції на прийняття рішення комісії ДФС України, що приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або про відмову у такій реєстрації №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р.
07.11.2017р. від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. (Т.1, а.с.245)
Представник відповідача проти продовження розгляду справи у порядку письмового провадження не заперечував. Заперечення на адміністративний позов до суду не було подано.
Враховуючи відсутність потреби заслухати свідка або експерта, та можливість вирішення справи на підставі наявних у ній доказів, суд вирішив за доцільне розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 КАС України.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, колегією суддів встановлено наступне.
ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» (код ЄДРПОУ 40917215) засобами електронного зв'язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних було надіслано податкові накладні: №6 від 23.06.2017р. на користь ТОВ «АГРОЛЕНД ХЕРСОН» на загальну суму 521 800,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 86 966,67 грн. (Т.1, а.с.11); №7 від 03.07.2017р. на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «Істок» на загальну суму 60 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 10 000,00 грн. (Т.1, а.с.13); №8 від 12.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 1 520 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 253 333,33 грн.(Т.1, а.с.15); №9 від 13.07.2017р. на користь ТОВ «АГРОЛЕНД ХЕРСОН» на загальну суму 193 200,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 32 200,00 грн. (Т.1. а.с.17); №11 від 20.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 1 500 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 250 000,00 грн. (Т.1, а.с.19); №12 від 27.07.2017р. на користь Товариства з додатковою відповідальністю « 2-ге ім. Петровського» на загальну суму 237 600,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 39 600,00 грн. (Т.1. а.с.21); №13 від 28.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 500 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 83 333,33 грн. (Т.1, а.с.23), однак у вказаній реєстрації позивачу було відмовлено.
Згідно отриманих квитанцій №1 з єдиного порталу приймання звітності ДФС України ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» повідомлено щодо необхідності подачі документів про реальність підтвердження здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за період липень 2017 року. (Т.1, а. с. 28, 33, 36, 38)
На виконання п. п. 201.16.2. п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» (код ЄДРПОУ 40917215) засобами електронного зв'язку направлено на адресу ДФС України Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РН: №1 від 14.07.2017р., №1 від 01.08.2017р., №2 від 01.08.2017р., №3 від 01.08.2017р., №4 від 16.08.2017р., №5 від 16.08.2017р., №6 від 16.08.2017р. у яких позивачем були надані пояснення по кожній з відмовлених податкових накладних у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та копії договорів підряду №13/06-17 від 13.06.2017р., №19/2/05-17 від 19.05.2017р., №07/07-17 від 07.07.2017р., №13/06-17 від 13.06.2017р., №19/05-17 від 19.05.2017р., таблиці даних платника податків №1 від 17.07.2017р.
Рішеннями комісії ДФС України №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р. ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Розділу 5 Податкового кодексу України - відмовлено у реєстрації податкових накладних №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. (Т.2, а.с. 2, 4, 7, 17, 20, 31, 42) Як вбачається з вказаних рішень, у якості підстави для відмови зазначено, що надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Оцінюючи спірні правовідносини, колегія суддів звертає увагу на наступне.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797- VIII внесено ряд суттєвих змін до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Відповідним Законом було доповнено статтю 201 Податкового кодексу України пунктом 201.16 наступного змісту: «реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування» в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74 статті 74 цього Кодексу».
У відповідності до вимог п. 74.2 ст. 72 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію / відмову у реєстрації на даний час регламентована:
Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями); Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (далі за текстом - Наказ № 567); Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій» (далі за текстом - Постанова № 190); Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 566 «Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30620 (далі за текстом - Наказ № 566); Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» від 29 грудня 2010 р. № 1246 (зі змінами та доповненнями; далі за текстом - Постанова № 1246).
У відповідності до вимог п. 12 Постанови №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
У відповідності до вимог п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом № 567, Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно з пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Такий перелік затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, та передбачає надання платником податків для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв необхідно надати: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (п.2 Вичерпного переліку, затвердженого наказом № 567).
У відповідності до вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» № 566, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку № 566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації».
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України № 190 від 29.03.2017 року підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилаєте платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України).
У відповідності до п. 20 Постанови № 1246 у разі надходження до ДФС рішенню суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням фактичних обставин справи, ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» після отримання квитанцій щодо відмови у реєстрації податкових накладних: №6 від 23.06.2017р. на користь ТОВ «АГРОЛЕНД ХЕРСОН» на загальну суму 521 800,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 86 966,67 грн. (Т.1, а.с.11); №7 від 03.07.2017р. на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «Істок» на загальну суму 60 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 10 000,00 грн. (Т.1, а.с.13); №8 від 12.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 1 520 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 253 333,33 грн.(Т.1, а.с.15); №9 від 13.07.2017р. на користь ТОВ «АГРОЛЕНД ХЕРСОН» на загальну суму 193 200,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 32 200,00 грн. (Т.1. а.с.17); №11 від 20.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 1 500 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 250 000,00 грн. (Т.1, а.с.19); №12 від 27.07.2017р. на користь Товариства з додатковою відповідальністю « 2-ге ім. Петровського» на загальну суму 237 600,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 39 600,00 грн. (Т.1. а.с.21); №13 від 28.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 500 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 83 333,33 грн. (Т.1, а.с.23) було відправлено засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.
Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України по кожній з відмовлених податкових накладних пояснення та документи у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
- №6 від 23.06.2017р. на користь ТОВ «АГРОЛЕНД ХЕРСОН» на загальну суму 521 800,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 86 966,67 грн. (Т.1, а.с.11) пояснення «авансовий платіж згідно договору №13/069-17 від 13.06.2017р.» (Т.2, а.с.3)
- №9 від 13.07.2017р. на користь ТОВ «АГРОЛЕНД ХЕРСОН» на загальну суму 193 200,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 32 200,00 грн. (Т.1. а.с.17) пояснення «авансовий платіж, згідно договору №13/06-17»; додаток 1 документ: платіжне доручення №83 від 13.07.2017р. (Т.2, а.с.18-19)
- №7 від 03.07.2017р. на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «Істок» на загальну суму 60 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 10 000,00 грн. (Т.1, а.с.13) пояснення «авансовий платіж, згідно договору №19/2/05-17 від 19.05.2017р.»; додаток 1 документ: платіжне доручення №349 від 03.07.2017р. (Т.2, а.с.5-6)
- №8 від 12.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 1 520 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 253 333,33 грн. (Т.1, а.с.15) пояснення «авансовий платіж, згідно договору №07/2/07-17 від 07.07.2017р.»; додаток 4 документа: договір підряду №07/07-17/2, платіжне доручення №752 від 11.07.2017р., договір №49 від 23.05.2017р., договір купівлі-продажу продукції №КД 13-06-2017/1, ліцензія ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» №49-Л від 26.1.2016р., видаткова накладна №545 від 01.06.2017р. (Т.2, а.с.8-16)
- №11 від 20.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 1 500 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 250 000,00 грн. (Т.1, а.с.19) пояснення «авансовий платіж, згідно договору №07/2/07-17 від 07.07.2017р.»; додаток 5 документів: платіжне доручення №818 від 20.07.2017р., №855 від 28.07.2017р. та №752 від 11.07.2017р., договір підряду №07/07-17-2 від 07.07.2017р., договір №49 від 23.05.2017р., договір купівлі-продажу продукції №КТД 13-06-2017/1, ліцензія ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» №49-Л від 26.1.2016р., видаткова накладна №545 від 01.06.2017р. (Т.2, а.с.21-30)
- №13 від 28.07.2017р. на користь ТОВ «Трофімова» на загальну суму 500 000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 83 333,33 грн. (Т.1, а.с.23) пояснення «авансовий платіж, згідно договору №07/2/07-17 від 07.07.2017р.»; додаток 5 документів: платіжне доручення №818 від 20.07.2017р., №855 від 28.07.2017р., договір підряду №07/07-17/2 від 07.07.2017р., платіжне доручення №752 від 11.07.2017р., договір №49 від 23.05.2017р., договір купівлі-продажу №КТД 13-06-2017/1, ліцензія ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» №49-Л від 26.1.2016р., видаткова накладна №545 від 01.06.2017р. (Т.2, а.с.33-41)
- №12 від 27.07.2017р. на користь Товариства з додатковою відповідальністю « 2-ге ім. Петровського» на загальну суму 237 600,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 39 600,00 грн. (Т.1. а.с.21) пояснення «авансовий платіж, згідно договору №19/05-17 від 19.05.2017р.»; додаток у кількості 5 документів: договір підряду №19/05-17 від 19.05.2017р., ліцензія ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» №49-Л від 26.1.2016р., платіжне доручення №828 від 27.07.2017р., видаткова накладна №120 від 08.06.2017р., товарно-транспортна накладна (Т.2, а.с.43-48)
Також, позивачем засобами електронного зв'язку направлено на адресу ДФС України подано таблицю даних платника податків №1 від 17.07.2017р. щодо специфіки діяльності ТОВ «ОДЕСА АНГАРБУД» (Т.1, а.с.39) як додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що платником податків не надано у підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК копій первинних документів, а саме: договорів, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством, платником не додержано вимог наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.
Таким чином, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення комісія ДФС України комісії №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р. із посиланням на підставу – надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування - діяла у межах повноважень, та у спосіб, передбачені чинним законодавством.
У зв'язку з чим, колегія суддів вважає, що позовна вимога Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСА АНГАРБУД» щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. задоволенню не підлягає.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
У відповідності до ст. ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів дійшла висновку, що у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСА АНГАРБУД» до Державної фіскальної служби України про скасування рішення комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р.; зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. – слід відмовити.
Судові витрати розподілити відповідно до статті 94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСА АНГАРБУД» (код ЄДРПОУ 40917215, адреса: 65014, м.Одеса, вул.Канатна, буд. 1/б) до Державної фіскальної служби України про скасування рішення комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №33465/40917215 від 02.08.2017р., №48894/40917215 від 08.08.2017р., №48842/40917215 від 08.08.2017р., №48832/40917215 від 08.08.2017р., №102275/40917215 від 19.08.2017р., №102276/40917215 від 19.08.2017р., №102280/40917215 від 19.08.2017р.; зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №6 від 23.06.2017р., №7 від 03.07.2017р., №8 від 12.07.2017р., №9 від 13.07.2017р., №11 від 20.07.2017р., №12 від 27.07.2017р., №13 від 28.07.2017р. – відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Балан Я.В.
Суддя Аракелян М.М.
Суддя Стефанов С.О.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70160332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні