Постанова
від 06.11.2017 по справі 822/1366/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1366/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2017 року м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі :головуючого-судді суддівОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 при секретарі за участі:ОСОБА_4 представника позивача, представника відповідача, представника третьої осби розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Україна Агро-2С" , треті особи на стороні позивача - ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 до Міністерства юстиції України , третя особа на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Аграрна Долина" про скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Україна Агро-2С", за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 до Міністерства юстиції України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Аграрна Долина", в якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 27.03.2017 №990/5 в частині скасування рішень державного реєстратора Дунаєвецького районного управління юстиції у Хмельницькій області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень: №21152096 від 06.05.2015, №21132861 від 06.05.2015, №21145296 від 07.05.2015, №21143923 від 07.05.2015, №21142858 від 07.05.2015, №21141986 від 06.05.2015, №21133945 від 06.05.2015, №21129661 від 06.05.2015, №21149521 від 06.05.2015, №21131191 від 07.05.2015, №21152928 від 07.05.2015, №21151932 від 06.05.2015, №21150195 від 06.05.2015.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 27.03.2017 Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерстві юстиції України (далі - Комісія) розглянула скаргу ТОВ "Аграрна Долина" на рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Дунаєвецького РУЮ Хмельницької області щодо земельних ділянок, які знаходяться в користуванні ПП "Україна Агро-2С.

Комісія прийняла наказ №990/5, яким рішення від 07.05.2015 №21151254; від 10.06.2015 №21965167; від 15.06.2015 №22067786, від 13.06.2015 №22048919; від 12.06.2015 №22036574; від 07.05.2015 №21148399; від 07.05.2015 №21146026 скасувала, а решту спірних рішень залишила без змін.

Позивач вважає, що Комісією порушено його права, оскільки між фізичними особами та ПП "Україна Агро-2С" укладені договори оренди земельних ділянок, які не перебували у користуванні ТОВ "Аграрна Долина", укладені договори відповідно до норм законодавства, яке діяло на момент укладення даних договорів. Позивач зазначає, що на даний час виконує умови договору оренди землі, відтак підстав для скасування державної реєстрації договорів немає.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позовні вимоги задовольнити з підстав, що викладені в позовній заяві.

Треті особи на стороні позивача до суду не з'явилися, про час, дату та місце проведення судового засідання повідомленні належним чином.

Представник відповідача в судовому засіданні проти заявлених вимог позивача заперечив в повному обсязі, подав письмові заперечення на адміністративний позов. Згідно поданих заперечень, представник відповідача зазначив, що до повноважень Міністерства юстиції України входить, зокрема, розгляд скарг на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявних судовий спір).

Під час розгляду скарги по суті Комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначених у скарзі, та інші обставини, які мають значення для об'єктивного розгляду скарги, у тому числі шляхом перевірки відомостей, що містяться у Державному реєстрі прав.

Так, за результатами розгляду скарг, які подані ПП "Україна Агро-2С", відповідач встановив численні порушення з боку державних реєстраторів при прийнятті рішень про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок за ТОВ "Аграрна Долина", зокрема, державний реєстратор, з метою недопущення одночасного існування подвійної державної реєстрації, не перевірив інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих уже зареєстрованих прав оренди на земельну ділянку, що суперечить вимогам абз.1 п.3 ч.3 ст.10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Представник відповідача вважає прийнятий наказ правомірним, та таким, що не підлягає скасуванню, оскільки прийнятий на підставі закону, в межах наданих відповідачу повноважень, та у спосіб, передбачений чинним законодавством України.

Представник третьої особи на стороні відповідача в судовому засіданні проти заявленого позову заперечила. Зазначила, що Міністерство юстиції України за результатами розгляду поданих ПП "Україна Агро-2С" скарг, прийняло правомірні накази про скасування державної реєстрації прав оренди земельних ділянок за ТОВ "Аграрна Долина", оскільки договори земельних ділянок з ТОВ "Аграрна Долина" були укладені 20.12.2012, зареєстровані відділом Держкомзему у Чемеровецькому районі Хмельницької області в порядку, який існував на момент реєстрації. Договори не розривалися та не визнанні у судовому порядку не дійсними, однак реєстраційною службою Дунаєвецького районного управління юстиції проведено державну реєстрацію права оренди цих же земельних ділянок за ПП "Україна Агро-2С" .

Разом з тим, представник третьої особи наголосила на існуванні договору контрактації сільськогосподарської продукції №1/1-АД-УА2С-01/04/15, укладеного 01.04.2015 між ПП "Україна Агро-2С (Контрактант) та ТОВ "Аграрна Долина" (Виробник), за умовами якого ТОВ "Аграрна Долина" зобов'язалося виростити і передати у власність ПП "Україна Агро-2С" продукцію врожаю 2015 року. І ті земельні ділянки, державну реєстрацію оренди яких скасована наказом Міністерства юстиції України №990/5 від 27.03.2017, входять до полів, на яких вирощувалася продукція (соя) для ПП "Україна Агро-2С".

Щодо строку подання скарги зазначила, що про наявність рішень державних реєстраторів та вчинених реєстраційних дій керівництво ТОВ "Аграрна Долина" дізналось лише 29.09.2017, ознайомившись з відомостями з Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно.

Враховуючи вказані обставини, просила відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, враховуючи наступне.

Суд встановив, що 17.10.2016 до Міністерства юстиції України надійшла скарга ТОВ "Аграрна Долина" від 10.10.2016 №10-10/2016 щодо скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, а саме: від 07.05.2015 №21152096, від 06.05.2015 №21132861, від 07.05.2015 №21145296, від 07.05.2015 №21143923, від 07.05.2015 №21142858, від 07.05.2015 №21141986, від 06.05.2015 №21133945, від 06.05.2015 №21129661, від 07.05.2015 №21149521, від 06.05.2015 №21131191, від 07.05.2015 №21152928, від 07.05.2015 №21151932, від 07.05.2015 №21150195, від 07.05.2015 №21151254; від 10.06.2015 №21965167; від 15.06.2015 №22067786; від 13.05.2015 №22048919; від 12.06.2015 №22036574; від 07.05.2015 №21148399; від 07.05.2015 №21146026, прийнятих державними реєстраторами реєстраційної служби Дунаєвецького районного управління юстиції Хмельницької області ОСОБА_16 та ОСОБА_17

Статтею 37 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон) визначено порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації прав, яким передбачено, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Міністерство юстиції України розглядає скарги на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір).

Абзацом 1 п.8 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128, серед іншого передбачено, що під час розгляду скарги по суті Комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначених у скарзі, та інші обставини, які мають значення для об'єктивного розгляду скарги, у тому числі шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі прав.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру прав.

Відповідно до ст.12 Закону Державний реєстр прав містить записи про зареєстровані речові права на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва, їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав, відомості та електронні копії документів, поданих у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у процесі проведення таких реєстраційних дій.

Згідно зі ст.17 Закону реєстраційна справа формується у паперовій та електронній формі після відкриття розділу на об'єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об'єкта.

Реєстраційна справа включає документи у паперовій та електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у процесі проведення таких реєстраційних дій.

Статтею 18 Закону визначено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;

4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);

6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Статтею 24 Закону встановлено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;

3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;

7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;

9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;

11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав;

12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Крім того, виходячи з положень ч.3 ст. 3 Закону, речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.

Відповідно до абз.1 п.3 ч.3 ст.10 Закону під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 01.01.2013, державний реєстратор запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі.

З врахуванням вищезазначених норм законодавства державний реєстратор під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Суд встановив, що під час перевірки доводів, викладених у скарзі від 10.10.2016 №10-10/2016 Комісією було встановлено наступне:

З копій документів, поданих у додатках до скарги, вбачається, що між фізичними особами (орендодавцями) та ТОВ "Аграрна Долина" (орендар) 20.12.2012 було укладено договори оренди землі, відповідно до умов яких орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які розташовані на території Вишнівчицької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.

Відповідно до умов п.8 договорів оренди землі їх укладено строком на 5 років. Після закінчення строку дії договору орендар має переважне право поновити їх на новий строк. Договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації (п.43).

Пунктами 37 договорів оренди визначено, що дія договору припиняється у разі: закінчення строку, на який його було укладено; придбання орендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; ліквідації юридичної особи - орендаря. Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.40 договорів оренди землі перехід права власності на земельну ділянку до другої особи, а також реорганізація юридичної особи - орендаря не є підставою для зміни умов договору або розірвання договорів.

Згідно з даними Державного реєстру прав з 06.05. по 15.06.2015 державними реєстраторами ОСОБА_16 та ОСОБА_17 були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №№ 21152096; №21132861; № 21145296; №21151254; №21143923; № 21965167; № 22067786; №21142858; № 21141986; №21133945; № 22048919; № 22036574; № 21129661; №21149521; № 21131191; №21152928; № 21151932; № 21150195; № 21148399; № 21146026 (далі - оскаржувані рішення), на підставі яких до Державного реєстру прав внесені записи про право оренди ПП "Україна Агро-2С" на земельні ділянки з кадастровими номерами: 6825281200:04:002:0034, 6825281200:04:003:0079, 6825281200:04:002:0089, 6825281200:04:003:0090, 6825281200:04:001:0013, 6825281200:04:002:0029, 6825281200:04:001:0057, 6825281200:05:001:0150, 6825281200:04:001:0012, 6825281200:04:002:0014, 6825281200:04:001:0058, 6825281200:04:002:0033, 6825281200:08:004:0004, 6825281200:04:003:0107, 6825281200:05:002:0030; 6825281200:04:003:0073; 6825281200:04:003:0074; 825281200:04:003:0071; 6825281200:04:001:0020; 6825281200:04:001:0021, які розташовані на території Вишнівчицької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.

Статтею 125 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону (у редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації права оренди) (далі - Закон1) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру прав.

При цьому, виходячи з положень ч.3 ст.3 Закону, речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.

Вимогами порядку проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, визначеного ст.15 Закону, було передбачено такі етапи державної реєстрації, як прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; внесення записів до Державного реєстру прав; видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 Закону; надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

При цьому відповідно до ч.4 ст.15 Закону державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до п. 8-1 ч.2 ст.9 Закону під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені в установленому порядку до 01.01.2013, державний реєстратор запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент оформлення права законодавства проводили таке оформлення, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо оформлених речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки.

З урахуванням вищезазначених норм законодавства державний реєстратор під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Зазначена позиція узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постанові від 29.09.2015 у справі № 21-760а15.

Згідно з даними Державного реєстру прав державними реєстраторами ОСОБА_16 та ОСОБА_17 під час прийняття оскаржуваних рішень не було дотримано вимог вищезазначених норм, про що свідчить відсутність у Державному реєстрі прав інформації стосовно взаємодії, передбаченої такими нормами, з органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та здійснює ведення Державного земельного кадастру, який є розпорядником інформації про зареєстровані до 01.01.2013 речові права на земельні ділянки.

Крім того, до заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, за результатами розгляду яких було прийнято оскаржувані рішення, заявниками не надавалися витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, структура якого передбачає наявність інформації про чинні правовідносини оренди (суборенди) земельних ділянок.

Зазначені обставини свідчать про те, що державними реєстраторами ОСОБА_16 та ОСОБА_17 не було перевірено інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих прав оренди на земельні ділянки з кадастровими номерами 6825281200:04:002:0034, 6825281200:04:002:0089, 6825281200:04:002:0033, 6825281200:05:002:0030, 6825281200:04:002:0029, 6825281200:05:001:0150, 6825281200:04:003:0107, 6825281200:04:003:0074, 6825281200:04:003:0079, 6825281200:04:003:0090, 6825281200:08:004:0004, 6825281200:04:003:0073, 6825281200:04:003:0071, що суперечить вимогам п.8-1 ч.2 ст.9, ст.15 Закону і призвело до державної реєстрації права оренди земельних ділянок, які перебувають в оренді скаржника на строк згідно з чинним договором оренди, за ПП "Україна Агро-2С".

Крім того, суд встановив, що земельні ділянки, за якими виник спір, обробляє ТОВ "Аграрна Долина". На підтвердження зазначеного, в матеріалах справи (т.4 а.с.160) міститься Договір контрактації сільськогосподарської продукції №1/1-АД-УА2С-01/04/15, укладений 01.04.2015 між ПП "Україна Агро-2С (Контрактант) та ТОВ "Аграрна Долина" (Виробник). За умовами даного договору ТОВ "Аграрна Долина" зобов'язалося виростити і передати у власність ПП "Україна Агро-2С" продукцію врожаю 2015 року. І ті земельні ділянки, державну реєстрацію оренди яких скасована наказом Міністерства юстиції України №990/5 від 27.03.2017, входять до полів, на яких вирощувалася продукція (соя) для ПП "Україна Агро-2С".

Однак, не зважаючи на обізнаність позивача про існування договірних відносин ТОВ "Аграрна Долина" з власниками земельних ділянок, ПП "Україна Агро-2С" здійснила повторну реєстрацію права оренди на ті ж самі земельні ділянки.

Отже, суд вважає, що Комісія дійшла правильного висновку, що державну реєстрацію права оренди ПП "Україна Агро-2С" на вказані вище земельні ділянки здійснено з порушенням норм законодавства у сфері державної реєстрації прав, оскільки державними реєстраторами ОСОБА_16 та ОСОБА_17 не здійснено дій щодо встановлення факту відсутності або наявності уже зареєстрованих прав оренди землі, що виникли до 01.01.2013, а тому оскаржувані рішення №№ 21152096, 21132861, 21145296, 21143923, 21142858, 21141986, 21133945, 21129661, 21149521, 21131191, 21152928, 21151932, 21150195 підлягають скасуванню.

Згідно ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

У відповідності до ст.ст.71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позивач не надав суду достатньо належних доказів протиправності прийнятого Міністерством юстиції України наказу, натомість доводи відповідача підтверджуються матеріалами справи та поясненнями сторін та вказують на те, що наказ Міністерства юстиції України від 27.03.2017 №990/5 в частині скасування рішень державного реєстратора Дунаєвецького районного управління юстиції у Хмельницькій області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень: №21152096 від 06.05.2015, №21132861 від 06.05.2015, №21145296 від 07.05.2015, №21143923 від 07.05.2015, №21142858 від 07.05.2015, №21141986 від 06.05.2015, №21133945 від 06.05.2015, №21129661 від 06.05.2015, №21149521 від 06.05.2015, №21131191 від 07.05.2015, №21152928 від 07.05.2015, №21151932 від 06.05.2015, №21150195 від 06.05.2015 прийнятий на підставі, у спосіб та порядок, передбачений діючим на той час законодавством, а отже, у задоволенні позовних вимог ПП "Україна Агро-2С" необхідно відмовити в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Україна Агро-2С" до Міністерства юстиції України про скасування наказу від 27.03.2017 №990/5 в частині скасування рішень державного реєстратора Дунаєвецького районного управління юстиції у Хмельницькій області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень: №21152096 від 06.05.2015, №21132861 від 06.05.2015, №21145296 від 07.05.2015, №21143923 від 07.05.2015, №21142858 від 07.05.2015, №21141986 від 06.05.2015, №21133945 від 06.05.2015, №21129661 від 06.05.2015, №21149521 від 06.05.2015, №21131191 від 07.05.2015, №21152928 від 07.05.2015, №21151932 від 06.05.2015, №21150195 від 06.05.2015 - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 08 листопада 2017 року

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2017
Оприлюднено11.11.2017
Номер документу70160750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1366/17

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 06.11.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні