Постанова
від 07.11.2017 по справі 805/3318/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2017 р.                               Справа №805/3318/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          час прийняття постанови: 12 год. 10 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Бабаш Г.П.,

при секретарі – Кочетові В.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Комунального підприємства “Донецькміськводоканал” за участю третьої особи – Головного управління ДФС у Донецькій області про анулювання дозволів на експлуатацію РЕЗ аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби від 15.03.2013 року №БС30-14-0106259, від 15.03.2013 року №СА30-14-0106260 та від 15.03.2013 року №СА30-14-0106261, -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства “Донецькміськводоканал” за участю третьої особи – Головного управління ДФС у Донецькій області про анулювання дозволів на експлуатацію РЕЗ аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби від 15.03.2013 року №БС30-14-0106259, від 15.03.2013 року №СА30-14-0106260 та від 15.03.2013 року №СА30-14-0106261.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації ( далі- НКРЗІ) отримала листи Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.06.2017 року № 9721/10/05-99-12-04, від 03.08.2017 року №16540/10/05-99-12-05, яким НКРЗІ повідомлено, що КП “Донецькміськводоканал” не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців. Позивач вважає, що дії Комунального підприємства “Донецькміськводоканал” є такими, що прямо суперечать нормам законодавства України у сфері користування радіочастотним ресурсом. Просив анулювати КП “Донецькміськводоканал” дозволи на РЕЗ аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби від 15.03.2013 року №БС30-14-0106259, від 15.03.2013 року №СА30-14-0106260 та від 15.03.2013 року №СА30-14-0106261.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представники відповідача та третьої особи до судового засідання не з'явились, про місце, дату та час розгляду справи були повідомлені належним чином.

У зв'язку з неприбуттям у судове засідання всіх осіб, що беруть участь у справі, відповідно до приписів ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на 08.11.2017 року Комунальне підприємство “Донецькміськводоканал” зареєстроване 19.11.1993 року в якості юридичної особи (84301, Донецька обл., місто Краматорськ, вул. 19 Партз'їзду, б. 39, кв. 41, код ЄДРПОУ 03361477).

Комунальне підприємство “Донецькміськводоканал” здійснює користування радіочастотним ресурсом на підставі дозволів на експлуатацію РЕЗ каналового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби від 15.03.2013 року №БС30-14-0106259, від 15.03.2013 року №СА30-14-0106260 та від 15.03.2013 року №СА30-14-0106261.

З матеріалів справивбачається, що до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, надійшли листи Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.06.2017 року №9721/10/05-99-12-04 та від 03.08.2017 року №16540/10/05-99-12-05, якими повідомлено про несплату КП “Донецькміськводоканал” рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за період з 30.11.2014 року по 20.07.2017 року.

З метою вирішення порушеного контролюючим органом питання в порядку досудового врегулювання спору, позивачем направлено на адресу КП “Донецькміськводоканал” лист від 20.07.2017 року №01-5039/144 з пропозицією щодо сплати заборгованості зі сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом в добровільному порядку та з попередженням про наслідки несплати заборгованості - анулювання дозволів на експлуатацію РЕЗ у судовому порядку. Проте, інформації щодо сплати відповідачем заборгованості не надійшло.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступних мотивів та положень діючого законодавства.

Правова основа користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, визначені Законом України “Про радіочастотний ресурс України” від 1 червня 2000 року № 1770-III (далі - Закон № 1770-III).

Відповідно до ст. 1 Закону № 1770-ІІІ радіочастотний ресурс – частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону № 1770-ІІІ національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 14 Закону № 1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

Відповідно до ст. 1 Закону № 1770-III ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України – документ, який засвідчує право суб'єкта господарювання на користування радіочастотним ресурсом України протягом визначеного терміну в конкретних регіонах та в межах певних смуг, номіналів радіочастот з виконанням ліцензійних умов. Радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону № 1770-III органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України “Про телекомунікації”.

Частиною першою ст. 14 вказаного Закону передбачено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.14 Закону № 1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

Згідно п.1 ч. 2 ст. 30 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг. Ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України видаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, суб'єктам господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг (ч. 1 ст. 31 Закону № 1770-III).

Згідно із ст. 57 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пп. 318.1.1 п. 318.1 ст. 318 ПК України загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, які користуються радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, є платниками збору.

Згідно з пунктом 254.3 статті 254 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію РЕЗ та ВП.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 6 Закону № 1770-III користувачі радіочастотного ресурсу України зобов'язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 42 Закону України “Про радіочастотний ресурс України”, дозволи у смугах радіочастот загального користування видає Український державний центр радіочастот, який підпорядкований позивачу. Дозволи видаються на бланках, затверджених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

Відповідно до ст. 45 Закону № 1770 регламентований порядок анулювання дозволів РЕЗ. Так, згідно ч. 1 ст. 45 анулювання дозволу на експлуатацію здійснюється Державним підприємством «Український державний центр радіочастот» (далі – УДЦР) самостійно або за рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, тобто Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

Частиною 2 ст. 45 Закону № 1770 визначений вичерпний перелік підстав для анулювання дозволів на експлуатацію РЕЗ УДЦР самостійно або за рішенням НКРЗІ.

Підставами для прийняття національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, рішення про анулювання дозволу на експлуатацію є:

1) анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;

2) анулювання ліцензії на мовлення або відповідного подання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо багатоканальних телесистем, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України;

3) акт про невиконання користувачем радіочастотного ресурсу України законних вимог національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, або приписів та розпоряджень уповноважених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, посадових осіб;

4) акт про повторну відмову користувача радіочастотного ресурсу в допуску представників національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для проведення перевірки, а також про вчинення інших перешкод, які не дозволяють здійснювати перевірку в повному обсязі;

5) акт про те, що користувач з власної вини не розпочав експлуатацію радіоелектронного засобу у визначені дозволом терміни;

6) невикористання радіоелектронного засобу більше одного року;

7) виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих користувачем радіочастотного ресурсу України для отримання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою.

УДЦР приймає рішення про анулювання дозволу на експлуатацію на підставі:

1) заяви користувача радіочастотного ресурсу України про анулювання дозволу;

2) скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання - користувача радіочастотного ресурсу України;

3) нотаріально засвідченої копії свідоцтва про смерть фізичної особи - користувача радіочастотного ресурсу України.

Таким чином, норми ст. 45 Закону України № 1770 не передбачають повноважень НКРЗІ та УДЦР приймати рішення про анулювання дозволів на експлуатацію у разі несплати користувачами радіочастотного ресурсу щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців.

Крім того, Законом України « Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 року №1728-VIII з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року встановлено мораторій, зокрема для НКРЗІ, на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду( контролю) у сфері господарської діяльності. Так, планові заходи можуть бути проведені лише з підстав:

1) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав;

2) за письмовою заявою суб'єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

3) за рішенням суду;

4) у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.

Отже, в НКРЗІ у 2017 році відсутні повноваження на проведення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності КП “Донецькміськводоканал”, щодо користування радіочастотним ресурсом України, з метою застосування підстав, передбачених ст. 45 Закону України № 1770.

Відповідно до вимог ст.58 Закону України № 1770 у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Під час судового розгляду даної справи відповідачем не надано до суду доказів сплати існуючої заборгованості з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Донецький окружний адміністративний суд, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає, що адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації є таким, що підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Комунального підприємства “Донецькміськводоканал” за участю третьої особи – Головного управління ДФС у Донецькій області про анулювання дозволів на експлуатацію РЕЗ аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби від 15.03.2013 року №БС30-14-0106259, від 15.03.2013 року №СА30-14-0106260 та від 15.03.2013 року №СА30-14-0106261,- задовольнити.

Анулювати Комунальному підприємству “Донецькміськводоканал” дозволи на експлуатацію РЕЗ аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби від 15.03.2013 року №БС30-14-0106259, від 15.03.2013 року №СА30-14-0106260 та від 15.03.2013 року №СА30-14-0106261.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті 07 листопада 2017 року.

Повний текст постанови складено 13 листопада 2017 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                   Бабаш Г.П.

Дата ухвалення рішення07.11.2017
Оприлюднено16.11.2017
Номер документу70184802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3318/17-а

Постанова від 07.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 01.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні