Постанова
від 10.12.2009 по справі 2а-6123/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Кремлівська, 65-В, м. Запо ріжжя, 69041, тел.286-50-15, inbox@adm.zp.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2009р. Справа № 2а-6123/09/0870

За позовом: Товариства з обм еженою відповідальністю “Аг рос”, вул. Східна, 4, смт . Приазовське, Запорізька обл асть, 72400.

до: Приазовського районног о центру зайнятості, провул. Л ікарняний, 1, смт. Приазовське, Запорізька область, 72400.

про визнання протиправним та скасування рішення від 23.10.0 9р. № 4 про стягнення простроче ної заборгованості зі сплат и страхових внесків,-

У складі головуючого судді Нечипуренко О.М.

при секретарі судового зас ідання Бриль А.В.

за участі представників ст орін:

від позивача - Сосніна Л.І . (дов. № б/н від 28.09.2009р.)

від відповідача - Петро в Г.М. (дов. № б/н від 24.04.2009 р.)

Товариство з обмеженою від повідальністю “Агрос” зверн улось до суду із адміністрат ивним позовом до Приазовсько го районного центру зайнятос ті про визнання протиправним і скасування рішення від 23.10.09р . № 4 про стягнення прострочено ї заборгованості зі сплати с трахових внесків, у тому числ і донарахованих сум страхови х внесків (недоїмки), пені та ш трафу в сумі 85818,38 грн.

09.11.2009р. Запорізьким окружним адміністративним судом, на п ідставі ст. ст. 104-107 КАС України, відкрито провадження у адмін істративній справі № 2а-6123/09/0870 та призначено до судового розг ляду на 18.11.2009р. У зв' язку з неяв кою у судове засідання 18.11.2009 рок у представника відповідача, розгляд справи, в порядку ст. 1 28 КАС України, було відкладено на 30.11.2009 року.

Відповідно до ст. 41 Кодексу а дміністративного судочинст ва, в ході судового розгляду здійснювалось повне фіксува ння судового засідання за до помогою технічних засобів, а саме: комплексу «Камертон».

У засіданні 06.07.2009р., судом, відп овідно до ст.160 КАС України, сто ронам проголошено вступну та резолютивну частини постано ви та оголошено про час вигот овлення постанови у повному обсязі.

Позивач підтримав адмініс тративний позов у повному об сязі, з підстав, зазначених у п озовній заяві. Зокрема зазна чив, що у Приазовський район ний центр зайнятості не має п рава на вимогу боргів за пері од, коли діяв Закон України "Пр о проведення у Запорізькій, Л уганській та Львівській обла стях експерименту з підвищен ня ефективності роботи держа вних цільових фондів". Та, поси лаючись на зловживання праці вниками Приазовського район ного центру зайнятості служб овим становищем, оскільки за боргованість підприємства, щ одо якої винесено спірне ріш ення про стягнення, списана р ішенням Якимівської МДПІ в З апорізькій області № 59 від 16 се рпня 2004р., визнаним постановою господарського суду Запорі зької області від 15.08.07р. по спра ві №11/6 - 27/90-АП, просить рішення Пр иазовського районного центр у зайнятості від 23.10.09р. № 4 про ст ягнення простроченої заборг ованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарах ованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу в су мі 85818,38 грн. скасувати.

Відповідач проти позову за перечив та вказав на обґрунт ованість спірного рішення. В обґрунтування заперечень за значив, що рішенням Якимівсь кої МДПІ Запорізької області , на яке посилається позивач, с писано податковий борг, яким заборгованість по страховим внескам на випадок безробіт тя не відноситься.

Постанова господарського суду Запорізької області, як ою відмовлено центру зайнято сті у задоволенні позовних в имог щодо стягнення з позива ча такої заборгованості, оск аржена до касаційної інстан ції, а отже, законної сили не н абрала.

Перевірку правильності на рахування та своєчасності сп лати страхових внесків на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття ТОВ «Агрос» п роведена у відповідності та на виконання приписів чинно го законодавства України.

Перевіркою встановлено, що загальна сума заборгованост і позивача зі сплати страхов их внесків до Фонду загально обов'язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття скла дає 85818,38 грн. Оскільки керівник ТОВ „Агрос" у 30 - ти денний терм ін заборгованість не сплатив заборгованість зі сплати ст рахових внесків, 23.10.2009 р. директ ор Приазовського районного ц ентру зайнятості ОСОБА_1 п рийняла рішення № 4 про стягне ння простроченої заборгован ості у сумі 85818,38 грн.

Таким чином, дії відповідач а щодо проведення перевірки є законними, а рішення № 4 від 23. 10.09 про стягнення з ТОВ „Агрос" простроченої заборгованост і у сумі 85818,38 грн., прийняте дире ктором Приазовського районн ого центру зайнятості правом ірним.

З огляду на вказане просить у задоволені позову відмови ти.

Розглянувши матеріали спр ави та документи, надані стор онами додатково, заслухавши пояснення представників сто рін, суд вважає позовні вимог и обґрунтованими та такими, щ о підлягають задоволенню, ви ходячи з наступного:

Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних д оговорів, згода на обов'язков ість яких надана Верховною Р адою України.

Суд застосовує інші нормат ивно-правові акти, прийняті в ідповідним органом на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством.

Як свідчать матеріали спра ви та не заперечується сторо нами, з 17 по 21 вересня 2009 року При азовським районним центром з айнятості на підприємстві - Т ОВ«Агрос» була проведена пла нова перевірка з питань дотр имання законодавства щодо пр авильності нарахування та св оєчасності сплати внесків на загальнообов' язкове соціа льне страхування на випадок безробіття до Фонду загально обов' язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття за період з 01 березня 2006 року до 30 ч ервня 2009р. За результатами пер евірки 21 вересня 2009р. було скла дено Акт № 76.

В ході перевірки фахівцями Центру зайнятості зроблено висновок, що ТОВ «Агрос» пор ушено ч.2 ст.35 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття» та п.8.1. Ін струкції про порядок обчисле ння і сплати внесків на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття та обліку їх надх одження до Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування на випад ок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці т а соціальної політики № 339 від 18.12.2000р. за період з 17.03.2006р. по тепер ішній час несвоєчасно та не в повному обсязі сплачуються страхові внески до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, внаслідок чого нарахова но пеню в сумі 19833,35грн. Зменшено внески в сумі 170,91 гривень, нара ховані та утримані із сум лік арняних листів, та належить п ерерахувати в 30-денний термін до загальнообов' язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття.

Недоїмку із сплати страхов их внесків 51625,88гривень;

В т. ч. донарахованих внескі в 0,00 гривень;

Пеню 34192,50 гривень;

Штраф за неповне перерахув ання страхових внесків 0,00 гри вень.»

Як зазначено у самому Акті перевірки № 76, попередня пере вірка на підприємстві прове дена за період 01.11.2004р. до 20.03.2006р. і з а її результатами встановлен а прострочена заборгованіст ь в сумі 52482,84грн., пеня за несвоє часне перерахування 7563,11грн., т а пеня за Актом перевірки від 30.11.2004р. в сумі 6796,04грн., а всього 66841,99г рн.

Тобто, як встановлено судо м та підтверджено матеріалам и справи, заборгованість за п еревірений період у позивача відсутня та нарахування зді йснюються із заборгованості , виявленої перевіркою 2006 року (додаток № 2 до акту зазначає, що станом на 17.03.2006р. заборговані сть складає - 52482,84грн., тобто бор г, який був визначений в 2006 році .).

За результатами розгляду м атеріалів перевірки, 23 жовтн я 2009 року Приазовським центро м зайнятості винесене рішенн я № 4 про стягнення прострочен ої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому чис лі донарахованих сум страхов их внесків (недоїмки), пені та штрафу, всього в сумі 85818,38грн.: в тому числі: - недоїмка - 51625,88грн. т а пеня - 34192,50грн.

Суд не погоджується із таки ми висновками Приазовського районного центу зайнятості, з огляду на наступне:

Як свідчить текст самого сп ірного рішення № 4 від 23 жовтня 2009 року, його винесено щодо ст ягнення саме простроченої за боргованості зі сплати страх ових внесків. Однак, заборгов аність по сплаті страхових в несків у відповідача відсутн я, про що свідчить постанова господарського суду Запоріз ької області(яка набрала зак онної сили) у справі №11/6-27/90-АП за позовом Приазовського район ного центру зайнятості до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Агрос» про стягне ння 73715,78грн.

Відповідно до ст. 72 КАС Украї ни, о бставини, встановлені су довим рішенням в адміністрат ивній, цивільній або господа рській справі, що набрало зак онної сили, не доказуються пр и розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи а бо особа, щодо якої встановле но ці обставини.

Приймаючи рішення по суті с пору суд приймав до уваги, що з гідно 1 ст. 2 Закону України "Про проведення у Запорізькій, Лу ганській та Львівській облас тях експерименту з підвищенн я ефективності роботи держав них цільових фондів" Пенсійн ому фонду України на період п роведення експерименту у Зап орізькій, Луганській та Льві вській областях було надане право стягнення з платників донарахованих за результата ми перевірок сум збору на обо в'язкове соціальне страхуван ня на випадок безробіття, а та кож суми недоїмки, пені за цим збором та накладення адміні стративних стягнень за поруш ення його сплати. Кошти, стягн уті Пенсійним фондом України з платників збору на обов'язк ове соціальне страхування на випадок безробіття, повинні були зараховані на окремий р ахунок Державного бюджету Ук раїни, на якому акумулюються кошти обов'язкового соціаль ного страхування на випадок безробіття. Управління ними здійснювалось в порядку, вст ановленому законодавством У країни.

Крім того, Законом України в ід 20.02.2003р. № 550-ІУ "Про внесення змі н до Закону України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами" до числа контролююч их органів віднесено органи фондів загальнообов'язковог о соціального страхування ст осовно внесків на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування, у межах компете нції цих органів, встановлен ої законом (підпункт 2.1.3 пункту 2.1 статті 2 Закону №2181).

З огляду на викладене, після набрання чинності зазначени м Законом України від 20.02.03р. № 550-І У, тобто після 26.03.03р., не сплачен і в строк страхові внески до ф ондів загальнообов'язкового соціального страхування під падають під ознаки податково го боргу в розумінні пункту 1.3 статті 1 Закону України № 2181, а н а погашення зобов'язань зі сп лати внесків на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування поширюється дія З акону № 2181.

У 2003 - 2004 роках мали місце неспр иятливі погодні умови, що спр ичинили загибель посівів сіл ьськогосподарських культур на площах ТОВ «Агрос». ТОВ «Аг рос», відповідно до Порядку з верталося до позивача та до Я кимівської міжрайонної держ авної податкової інспекції в Запорізькій області з приво ду списання боргу як безнаді йного. У матеріалах адмініст ративної справи в Господарсь кому суді Запорізької област і міститься рішення Якимівсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції в Запоріз ькій області № 59 від 16 серпня 2004 року про списання безнадійно го податкового боргу з платн ика податків ТОВ «Агрос»., тоб то даним рішенням списано бу ло і заборгованість по сплат і страхових внесків на випад ок безробіття.

Відповідно до абзаців 1 і 4 ст атті 18 Закону України "Про зай нятість населення", діяльніс ть державної служби зайнятос ті здійснюється під керівниц твом Міністерства праці та с оціальної політики України, місцевих державних адмініст рацій та органів місцевого с амоврядування, і регулювання правового становища державн их службовців, які працюють у зазначених підрозділах держ авної служби зайнятості, зді йснюється відповідно до Зако ну України "Про державну служ бу". Вказане свідчить, що держа вна служба зайнятості віднос иться до виконавчої влади і є органом державної влади Укр аїни. Частиною другою статті 19 Конституції України передб ачено, що органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

При таких обставинах Позив ач в термін дії вказаного ран іше експерименту не мав повн оважень по здійсненню контро лю за повнотою та своєчасніс тю справляння зборів, в тому ч ислі проведення відповідних перевірок, а також не мав прав а стягнення сум недоїмки по з бору на обов'язкове соціальн е страхування на випадок без робіття і пені.

Тобто, оскільки у підприємс тва на період проведення пер евірки була відсутня заборго ваність (її списано за рішенн ям Якимівської МДПІ Запоріз ької області), то і її сплату п рострочити було неможливо, а отже, підстав для винесення о скаржуваного рішення, щодо с тягнення такої прострочено ї заборгованості, на перекон ання суду, у відповідача відс утні.

Посилання відповідача на н енабрання постановою господ арського суду Запорізької об ласті у справі №11/6-27/90-АП за позо вом Приазовського районного центру зайнятості до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Агрос» про стягнення 73715,78грн., у зв' язку із початко м касаційного оскарження за касаційною скаргою Приазовс ького районного центру зайня тості, не приймається судом д о уваги, оскільки за приписам и ст. 254 КАС України, У разі под ання апеляційної скарги суд ове рішення, якщо його не ск асовано, набирає законної с или після закінчення апеля ційного розгляду справи. Пос танова або ухвала суду апе ляційної чи касаційної інс танції за наслідками перег ляду, постанова Верховного Суду України набирають зако нної сили з моменту проголош ення. Тобто, постанова госпо дарського суду Запорізької о бласті у справі №11/6-27/90-АП набра ла законної сили з 18.02.2008 року, з моменту винесення ухвали Дн іпропетровським апеляційни м адміністративним судом у д аній справі.

Відповідно до вимог ст. 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.

З урахуванням вимог чинног о законодавства України та н аданням необхідних документ ів позивачем, суд вважає, що ві дповідачем не доведено право мірності проведення переві рки підприємства позивача та винесення спірного рішення про стягнення простроченої заборгованості по сплаті ст рахових внесків на випадок б езробіття.

Тобто, спірне рішення про ст ягнення простроченої заборг ованості по сплаті страхови х внесків на випадок безробі ття винесеним всупереч припи сам чинного законодавства, а , відтак, є незаконним та таким , що підлягає скасуванню, а, ві дповідно, позовні вимоги виз нанню обґрунтованими та задо воленню.

Згідно ч.1 ст.87 КАС України су дові витрати складаються із судового збору та витрат, пов ' язаних з розглядом справи.

Частиною ч. 1 ст. 94 Кодексу адм іністративного судочинства України, встановлено, що у раз і, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба). Отже, обґрунтовані та пі дтверджені судові витрати с лід присудити з Державного б юджету України на користь по зивача.

Відповідно до ст.162 КАС Украї ни у разі задоволення адміні стративного позову суд може прийняти постанову про визна ння протиправним рішення суб єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасува ння або визнання нечинним рі шення чи окремих його положе нь...

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших субєктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку субєктів влад них повноважень.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. 4, п. 1 ст. 17, ст. ст . 94, 158, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Товариства з обмеж еною відповідальністю “Агро с” до Приазовського районно го центру зайнятості про ви знання протиправним та скасу вання рішення від 23.10.09р. № 4, про с тягнення простроченої забор гованості зі сплати страхов их внесків, задовольнити.

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Приазовськ ого районного центру зайнято сті від 23.10.09р. № 4, про стягнення простроченої заборгованост і зі сплати страхових внескі в.

3.Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Агрос”, вул. Східна, 4, с мт. Приазовське, Запорізька о бласть, 72400; код ЄДРПОУ 20524064) 3,40 гр н. (три грн.40 коп.) судового збор у. Видати виконавчий лист.

П останова суду першої інс танції, якщо інше не встановл ено КАС України , набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встанов леного КАС України , якщо так у заяву не було подано.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення п останови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС Ук раїни - з дня складення в по вному обсязі. Апеляційна ск арга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оска рження чи апеляційна скарга , подані після закінчення ст років, встановлених статтею 186 КАС України , залишаються б ез розгляду, якщо суд апеляці йної інстанції за заявою осо би, яка їх подала, не знайде пі дстав для поновлення строку, про що постановляється ухва ла.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 10.12.2009р.

Суддя О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2009
Оприлюднено04.06.2010
Номер документу7018546
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6123/09/0870

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні