Україна
ОСОБА_1 окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
14 листопада 2017 р. Справа №805/3995/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Шинкарьова І.В.,
ознайомившись з позовною заявою ОСОБА_2
до Слов'янської міської ради
про визнання дії неправомірними, скасування державної реєстрації речового права
ВСТАНОВИВ:
10 листопада 2017 року до ОСОБА_1 окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до Слов'янської міської ради про визнання дій державного реєстратора Слов'янської міської ради щодо державної реєстрації 11 вересня 2017 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (номер запису 22348202) іншого речового права - права оренди земельної ділянки кадастровий номер 1420384400:01:000:0010, власник ОСОБА_3 між власником - ОСОБА_3 та ОСОБА_4 неправомірними, скасування державної реєстрації від 11 вересня 2017 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (номер запису 22348202) іншого речового права - права оренди земельної ділянки кадастровий номер 1420384400:01:000:0010, власник ОСОБА_3 між власником - ОСОБА_3 та ОСОБА_4
Відповідно норм до статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу, подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними), чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Як вбачається із позовної заяви, позивач просить визнати дії державного реєстратора Слов'янської міської ради неправомірними та скасувати державну реєстрацію речового права.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає разом з іншим міську раду. Суд зазначає, що відповідач по справі - Слов'янська міська рада, за своєю організаційно-правовою формою є органом місцевого самоврядування.
Приписами частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до пункту 1 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Суд зазначає, що посада державного реєстратора, дії якого позивач просить визнати неправомірними, відноситься до посад відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відповідного органу місцевого самоврядування, у даному випадку Слов'янської міської ради.
Крім того, відповідно до положень статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районні ради належать до органів місцевого самоврядування, тому, Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Слов'янської міської ради у даному випадку входить до структури органу місцевого самоврядування.
Пунктом 1.1 Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Слов'янської міської ради, затвердженого рішенням Слов'янської міської ради від 25 травня 2016 року № 23-ХІІ-7, встановлено, що Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Слов'янської міської ради є виконавчим органом Слов'янської міської ради.
Згідно з підпунктом 5.1.1 пункту 5.1 вказаного Положення передбачено, що Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у відповідності з покладеними на нього завданнями зобов'язаний здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.
Суд зазначає, що Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно є органом Слов'янської міської ради.
Позивач у позовній заяві зазначає, що відповідач як орган місцевого самоврядування допустив дії, які позивач вважає неправомірними. Таким чином, правовідносини, які виникли між сторонами відносяться до предметної підсудності місцевих загальних судів як адміністративних судів. Таким чином, дана справа не підсудна ОСОБА_1 окружному адміністративному суду, а належить до предметної підсудності місцевого загального суду як адміністративного суду. Крім того, дана правова позиція підтверджується, зокрема, наявною судовою практикою, зокрема, знаходження на розгляді у Слов'янському міськрайонному суді Донецької області адміністративної справи № 2-а/243/91/2017.
Відповідно до вимог пункту 6 частини 3 статі 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку про повернення позовної заяви позивачу та вважає за необхідне роз'яснити, що відповідно до частини 6 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Керуючись статтею 18, пунктом 6 частини 3 статті 108, статті 160, статті 165, статті 185, статті 186, статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
1. Повернути позовну заяву ОСОБА_2 до Слов'янської міської ради про визнання дії неправомірними, скасування державної реєстрації речового права.
2. Ухвала може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву, в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до ОСОБА_1 апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
3. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70210744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні