ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1756/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Єресько Л.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Шевченко О.С.,
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Громадської організації "Агентство розвитку територій м. Кременчука" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
05 жовтня 2017 року Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (надалі по тексту - позивач, ГУ Держпродспоживслужба в Полтавській області) звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Громадської організації "Агентство розвитку територій м. Кременчука" (надалі по тексту -відповідач, ГО "Агентство розвитку територій м. Кременчука") про стягнення штрафу у розмірі 6 300,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався, що ГО "Агентство розвитку територій м. Кременчука" не дотримано вимоги Закону України Про рекламу щодо змісту реклами, у зв'язку із чим прийнято рішення від 13.06.2017 № 0004 про накладення штрафу. Враховуючи те, що відповідач добровільно штраф не сплатив, ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області звернулися до суду із цим адміністративним позовом.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, клопотань або заяв не надсилав. Судова повістка, що направлялась на його адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань (39600, Полтавська область, м. Кременчук, Крюківський район, вул. Шевченко, 33) повернулась до суду з відміткою поштового відділення "не розшукано".
Згідно п. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Зважаючи на вищезазначену норму, суд вирішив слухати справу за даної явки.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до таких висновків.
03.03.2017 головним спеціалістом контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства ОСОБА_2 складено протокол № 17 про порушення законодавства про рекламу відносно реклами V Міжнародного джазового фестивалю ENERGY.France ім. Дмитра Тьомкіна , розміщеної біля будівлі Кременчуцької райдержадміністрації по вул. Соборності, м. Кременчук, яка не містила інформації про використання чи не використання фонограми, що є порушенням вимог абз. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України Про рекламу від 03.07.1996 № 270-96-ВР .
Власником рекламного засобу є ФОП ОСОБА_3 (юридична адреса 39600, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Матросова, 76) /а.с. 25/.
До протоколу додано фото рекламного засобу /а.с. 26/.
Відповідно до п. 11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі по тексту - Порядок № 693) за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
На виконання вищевказаної норми та на підставі протоколу № 17 від 03.03.2017 начальником ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_4 прийнято рішення № 17 від 07.03.2017 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу щодо змісту вищевказаної реклами /а.с. 27/.
Згідно з абз. 1 ч. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
На підставі зазначеної норми ФОП ОСОБА_3 як розповсюджувачу реклами надіслано лист від 10.03.2017 № 01-27/1039 із вимогою надати до 28.03.2017 оригінал (для огляду) та належним чином засвідчені копії свідоцтва про державну реєстрацію або витягу з ЄДРПОУ, макет замовлення та документальне підтвердження вартості виготовлення та розповсюдження реклами (договори, акти виконаних робіт, рахунки, платіжні документи), а також письмові пояснення з приводу виявленого порушення /а.с. 28/.
За змістом протоколу засідання № 16 від 28.03.2017 лист від 10.03.2017 № 01-27/1039 станом на 28.03.2017 згідно інформації сайту Укрпошта ФОП ОСОБА_3 не вручено, відповідно документи або письмові пояснення до ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області не надходили. У зв'язку із чим розгляд справи про порушення законодавства про рекламу перенесено на 18.04.2017 з повторним направленням ФОП ОСОБА_3 повідомлення про розгляд справи та вимогою про надання документів /а.с.29, 30/
06.04.2017 на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області надійшов лист від ФОП ОСОБА_3, яким повідомлено, що реклама про V Міжнародний джазовий фестиваль ENERGY.France ім. Дмитра Тьомкіна дійсно розташовано на його рекламній площині по вул. Соборності, 14, за замовленням Громадської організації "Агентство розвитку територій м. Кременчука", якою розроблено та надруковано макет реклами. Оскільки ФОП ОСОБА_3 тільки розміщено наданий макет реклами, то документи на підтвердження соціальності проекту, узгодження із міськвиконкомом м. Кременчука знаходяться у Громадської організації "Агентство розвитку територій м. Кременчука" /а.с. 33/.
Також ФОП ОСОБА_3 до листа надано копію свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, договір № ДГ-3/1 про розміщення зовнішньої реклами із додатком № 1 від 01.03.2017 /а.с. 34-38/.
Так, 01.03.2017 між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 (виконавець) та Громадською організацією "Агентство розвитку територій м. Кременчука" (замовник) укладено договір від 01.03.2017 № ДГ-3/1 про розміщення зовнішньої реклами, згідно умов якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання розмістити рекламні матеріали замовника на рекламоносіях в період зазначений у додатку до договору, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити вартість проведення рекламної компанії (п. 1.1 договору) /а.с. 35-36/.
Відповідно до додатку № 1 від 01.03.2017 до договору 01.03.2017 № ДГ-3/1 між 2017 між сторонами укладено додаткову угоду про рекламні послуги, площа реклами 18 кв. м, кількість 1 одиниця, період експонування з 01.03.2017 по 04.04.2017, ціна за місяць 1260,00 грн /а.с. 38/.
На підставі отриманої інформації, головний спеціаліст контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства ОСОБА_2 звернулася до начальника ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_4 із заявою про продовження терміну розгляду вказаної справи до трьох місяців у відповідності до вимог п. 12 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу № 693 /а.с. 39/.
Пунктом 12 Порядку встановлено, що справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду.
Строк розгляду справи може бути продовжений Головою Держспоживінспекції, його заступниками, начальниками територіальних органів
Резолюцією начальника ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_4 від 07.04.2017 погоджено продовжити терміну розгляду справи до трьох місяців /а.с. 39/.
10.04.2017 на адресу відповідача ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області направлено лист № 0127/1555 із повідомленням призначений розгляд справи на 25.04.2017 10:00, із вимогою надати до 25.04.2017 такі документи: оригінал (для огляду) та належним чином засвідчені копії свідоцтва про державну реєстрацію або витягу з ЄДРПОУ, макет замовлення та документальне підтвердження вартості виготовлення та розповсюдження реклами (договори, акти виконаних робіт, рахунки, платіжні документи), а також письмові пояснення з приводу виявленого порушення /а.с. 40/.
Згідно з пунктом 16 Порядку № 693 справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
За змістом протоколу засідання № 38 від 25.04.2017 лист від 10.04.2017 № 0127/1555 станом на 28.03.2017 згідно інформації сайту Укрпошта ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука не вручено, відповідно документи до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області не надходили. У зв'язку із чим розгляд справи про порушення законодавства про рекламу перенесено на 16.05.2017 з повторним направленням ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука повідомлення про розгляд справи /а.с.44-46/.
Як вбачається з протоколу № 46 від 16.05.2017 засідання відповідач на розгляд справи не з'явився /а.с.48/. Головним спеціалістом ОСОБА_5 пояснено, що ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука в рамках розгляду справи неодноразово направлялися листи, які були не вручені. За результатами розгляду матеріалів справи встановлено, що відповідно до статті 27 Закону України Про рекламу , ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука не дотримано встановлених вимог щодо змісту рекламу, що передбачає накладення штрафу у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами. Враховуючи, що вартість розповсюдження реклами складає 1 2600 грн , сума штрафу складає 6 300,00 грн.
Відповідно до ч. 8 ст. 27 Закону України Про рекламу рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
На виконання вищевказаної норми листом від 19.05.2017 № 0127/2327 ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області направлено Департаменту захисту споживачів Дерпродспоживслужби України матеріали справи про порушення законодавства про рекламу ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука для розгляду та прийняття відповідного рішення /а.с. 49/.
Висновком від 13.06.2017, погодженим т.в.о. заступника Голови Державної служби України з питань безпечності, запропоновано відповідно до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693, прийняти рішення про накладення на ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 6300,00 грн.
Згідно з пунктом 18 Порядку № 693 за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Держпродспоживслужбою України 13.06.2017 на підставі матеріалів справи прийнято рішення № 0004 про накладення штрафу за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами на ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука у розмірі 6300,00 грн та зобов'язано сплатити в установленому порядку штрафу зазначеному розмірі до державного бюджету /а.с. 52/.
Пунктом 20 Порядку № 693 визначено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Оскільки відповідачем добровільно суму штрафу не було сплачено, позивач звернувся до суду.
Вирішуючи позовні вимоги ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області, суд виходить із такого.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 (надалі - Положення № 667), основними завданнями Держпродспоживслужби є: реалізація державної політики зокрема у сефері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері.
Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та яерез свої територіальні органи ( п. 7 Положення № 667).
Також згідно з підпунктом 12 пункту 7 Положення про ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження /а.с. 70 зворотній бік/.
Відповідно до статті 26 Закону України "Про рекламу" контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.
На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю (частина друга статті 26 Закону України "Про рекламу").
Засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами регулюється Законом України Про рекламу .
Частиною 1 ст. 7 Закону України "Про рекламу" визначено основні принципи реклами, а саме законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.
Так, нормою абз. 11 ч. 1 статті 8 Закону України "Про рекламу" чітко визначено заборону рекламувати послуги, пов'язані з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів. Ця інформація повинна займати на афішах, інших рекламних засобах щодо конкретної послуги не менше 5 відсотків загальної площі, обсягу всієї реклами.
Відповідачем в порушення вимог у рекламі V Міжнародний джазовий фестиваль ENERGY.France ім. Дмитра Тьомкіна не було зазначено інформація про використання чи не використання фонограм виконавцями музичних творів.
При цьому відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України Про рекламу особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Відповідно до пункту 1 ч. 2 ст .27 Закону України Про рекламу відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, винні зокрема у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами.
Частиною 4 статті 27 Закону України Про рекламу центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:
- рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами;
- виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості виготовлення реклами;
- розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдження реклами.
Вартість реклами V Міжнародний джазовий фестиваль ENERGY.France ім. Дмитра Тьомкіна за змістом додатку № 1 від 01.03.2017 до договору 01.03.2017 № ДГ-3/1 між 2017 складає 1260,00 грн.
Виходячи з вимог ч. 4 ст. 27 Закону України суд погоджується із визначеною відповідачем сумою штрафу в розмірі 6 300, 00 грн (1 260,00 грн*5).
Щодо дотримання порядку направлення рішення від 13.06.2017 № 0004, то суд зазначає таке.
За змістом службової записки за підписом начальника Адміністративного управління ОСОБА_6 /а.с. 98/ вбачається, що лист Держпродспоживслужби від 13.06.2017 № вих.. -ЦА-154/5752-17 за підписом т.в.о. заступника Голови ОСОБА_7 разом із рішенням від 13.06.2017 № 0004 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу направлено поштовим зв'язком до ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука за адресою: вул. Шевченко, 33, м. Кременчук, 39600.
Також проінформовано, що Держпродспоживслужбою України направлено лист від 27.07.2017 № вих-ЦА-154/8497-17 разом із матеріалами справи про порушення ГО Агентство розвитку територій м. Кременчука законодавства до ГУ Держпродспожислужби в Полтавській області /а.с. 98/.
Як пояснив представника позивача в судовому засіданні, отримавши вказані матеріали справи, ними направлено на юридичну адресу відповідача копію рішення від 13.06.2017 № 0004 з метою подальшого звернення до суду про стягнення штрафу, яке повернулось разом із конвертом не врученим.
Таким чином позивачем було вжито всі заходи для виконання вимог пункту 18 Порядку № 693.
Доказів оскарження в судовому порядку рішення від 13.06.2017 № 0004 про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про рекламу суду не надано, як не надано доказів сплати штрафу відповідачем.
Враховуючи, що штраф за порушення вимог Закону України "Про рекламу" у розмірі 6 300 грн відповідачем не сплачено, а також за відсутності підстав вважати рішення від 13.06.2017 № 0004 неправомірним, суд прийшов до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Громадської організації "Агентство розвитку територій м.Кременчука" про стягнення штрафу задовольнити.
Стягнути з Громадської організації "Агентство розвитку територій м. Кременчука" (код ЄДРПОУ 33809994) до Державного бюджету України (ГУДКС України у Полтавській області, р/р 31115106700002, МФО 831019, код ЄДРПОУ 38019510, КБК 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, одержувач платежу УДКС України у м. Полтаві) штраф у розмірі 6 300,00 грн (шість тисяч триста гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови в повному обсязі.
Повний текст постанови складено 13 листопада 2017 року.
Суддя Л.О. Єресько
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70211455 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.О. Єресько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні