Справа № 344/187/17
Провадження № 2-а/344/541/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2017 року м.Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області у складі:
головуючого - судді Пастернак І.А.
секретаря Кріцак Г.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Івано-Франківськ адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м.Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Комунального підприємства «Центр сприяння бізнесу міста Києва» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» від 05.12.2016 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 податкова інспекція у місті Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області звернувся до суду з позовом до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Комунального підприємства «Центр сприяння бізнесу міста Києва» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» від 05.12.2016 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, мотивуючи тим, що на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження ТОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» було здійснено внесення змін до установчих документів ТОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» за адресою: вул.Симона Петлюри, 10 в м.Івано-Франківську, що не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки за даною адресою підприємство не знаходиться. За таких обставин позивач просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» від 05.12.2016 року, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в адміністративному позові, просив задоволити у повному обсязі.
Представник виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в судове засідання не з явився, попередньо подав до суду заперечення, в якому заявив клопотання про заміну неналежного відповідача виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради на Печерську районну в місті Києві державну адміністрацію, оскільки, виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради не вчинялось жодних реєстраційних дій щодо ТОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» (а.с. 16).
Ухвалою суду від 09.11.2017 року в задоволенні клопотання виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про заміну неналежного відповідача виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради на Печерську районну в місті Києві державну адміністрацію відмовлено.
Представник відповідача - Комунального підприємства «Центр сприяння бізнесу міста Києва» в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с. 29-31, 41).
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог - Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с. 26-28, 24-44).
Суд, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
ОСОБА_2 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001848582 від 15.12.2016 року внесено запис від 05.12.2016 року, відповідно до якого внесено зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» , що стосуються, в тому числі, зміни місцезнаходження підприємства (а.с. 8-10).
Як вбачається з Акту обстеження суб'єкта підприємницької діяльності № 87 від 06.12.2016 року Державної податкової інспекцієї у місті Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області було проведено перевірку місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» , яким зафіксовано відсутність даного підприємства за адресою: вул.Симона Петлюри, 10 в м.Івано-Франківську (а.с. 7).
ОСОБА_1 податковою інспекцією у місті Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області направлявся запит №14338/10/09-15-08-032/1874/1 від 08.12.2016 року Публічному акціонерному товариству «Івано-Франківський м'ясокомбінат» , на яке надано відповідь №303 від 14.12.2016 року, з якої вбачається, що між ПАТ «Івано-Франківський м'ясокомбінат» та Товариством з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» (Код ЄДРПОУ 38003322) відсутні будь-які правовідносини, договір оренди приміщення за адресою вул.Симона Петлюри, 10 в м.Івано-Франківську не укладався, даного підприємства за такою адресою немає (а.с. 11).
ОСОБА_2 частини другої статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (в редакції зі змінами з 01 січня 2016 року), державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 9 вказаного Закону, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, місцезнаходження юридичної особи.
Пунктом 1 частини четвертої статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема, заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Статтею 93 Цивільного кодексу України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Статтею 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань врегульований порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.
ОСОБА_1 реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації (частина перша статті 25 зазначеного Закону).
ОСОБА_2 частини другої статті 25, порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Статтею27 цього Закону передбачені підстави для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, до яких, зокрема, належать: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі
У статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань викладені підстави для відмови у державній реєстрації.
Таким чином, зі змісту даних норм не вбачається такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою.
Це дає підстави суду дійти висновку про відсутність порушень державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» . Разом з тим, державний реєстратор вніс до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому відомості, надані юридичною особою, як встановлено позивачем, та підтверджується матеріалами справи, є недостовірними.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження третьої особи було проведено внесення змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» за адресою: вул.Симона Петлюри, 10 в місті Івано-Франківську, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Внаслідок вищезазначеного позивач позбавлений можливості виконувати функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи, оскільки відомостей про фактичну адресу третьою особою до контролюючих органів не подавалось.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів в установленому порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Аналогічну правову позицію висловив і Вищий адміністративний суд України у постанові від 13 квітня 2016 року у справі № К/800/38990/15.
За статтею 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа має реєстраційний номер, що присвоюється при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях. Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи. Порядок формування та зберігання реєстраційних справ визначається Міністерством юстиції України.
ОСОБА_2 пункту 6.1 Порядку зберігання та пересилання реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10 лютого 2012 року № 238/5 (Наказ втратив чинність згідно з наказом Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року № 3267/5), діючого на час проведення державної реєстрації, підставою для передачі реєстраційних справ до іншого органу, що здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, є: реєстраційна дія, проведена державним реєстратором, що пов'язана зі зміною місцезнаходження юридичної особи, зміною місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
За пунктом 6.2 вказаного Порядку, за наявності підстави, що передбачена абзацом другим пункту 6.1 цього розділу, передача реєстраційних справ здійснюється державним реєстратором протягом десяти робочих днів з дати настання визначеної події поштовим відправленням за описом разом з актом прийому-передачі реєстраційної справи на зберігання до іншого органу, що здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (додаток 6), який складається у двох примірниках, по одному для державних реєстраторів.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Виходячи з вищевикладеного, суд, оцінивши докази, надані сторонами у справі, їх належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, дійшов висновку, що в ході розгляду справи представником позивача доведені ті обставини, на які посилається як на підстави позовних вимог, тому зазначений адміністративний позов слід задоволити.
На підставі вищевикладеного, відповідно до статті 67 Податкового кодексу України, статей 6, 9, 17, 25, 26, 27, 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , керуючись статтями 2, 6-14, 17, 18, 71, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Державної податкової інспекції у м.Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Комунального підприємства «Центр сприяння бізнесу міста Києва» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «СПЕЦУКРМОНТАЖ» від 05.12.2016 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства - задоволити.
Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦУКРМОНТАЖ» від 05.12.2016 року, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а у випадку застосування частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Пастернак І.А.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2017 |
Оприлюднено | 15.11.2017 |
Номер документу | 70216284 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні