Рішення
від 06.11.2017 по справі 908/1760/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 22/59/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.11.2017 Справа № 908/1760/17

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ярешко О.В. , при секретарі Масліхіній О.І.

За участю представників сторін:

представник позивача - ОСОБА_1, довіреність № 10-951/д від 20.12.2016 р.;

представник відповідача - ОСОБА_2, довіреність № 01/02-16101451 від 02.06.2017 р.;

Розглянувши в судовому засіданні матеріали справи № 908/1760/17

за позовом: Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» (04053, м. Київ, пров. Несторівський, 3-5)

до відповідача: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206)

про врегулювання розбіжностей та визнання укладеним договору оренди землі

СУТЬ СПОРУ:

31.08.2017 р. до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» до відповідача - Запорізької міської ради про врегулювання розбіжностей та визнання укладеним в редакції позивача договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:015:0011, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 31.08.2017 р. справу № 908/1760/17 передано на розгляд судді Ярешко О.В.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 01.09.2017 р. позовна заява прийнята до розгляду суддею Ярешко О.В., порушено провадження у справі № 908/1760/17, якій присвоєно номер провадження 22/59/17, справу до розгляду в засіданні господарського суду призначено на 02.10.2017 р.

02.10.2017 р. у судовому засіданні на підставі ст. 77 ГПК України була оголошена перерва до 11.10.2017 р.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 11.10.2017 р. на підставі ст. 69 ГПК України продовжено строк розгляду справи на 15 днів до 15.11.2017 р., на підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладено на 30.10.2017 р.

30.10.2017 р. у судовому засіданні на підставі ст. 77 ГПК України була оголошена перерва до 06.11.2017 р.

У судовому засіданні 06.11.2017 р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

За клопотанням представників сторін судове засідання здійснювалося без застосування фіксації процесу за допомогою технічних засобів.

Позивач підтримав позовні вимоги, викладені в позовній заяві, просив позов задовольнити на підставі ст.ст. 509, 627, 628, 648, 792 ЦК України, ст.ст. 179, 181, 188 ГК України, Закону України Про оренду землі , Податкового Кодексу України.

Представник відповідача проти позову заперечив, про що зазначив у письмовому відзиві.

Розглянувши матеріали справи, оригінали яких оглядалися в судовому засіданні, та вислухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 22 сесії 4 скликання Запорізької міської ради від 01.08.2005 р. № 37/59 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання договору оренди землі площею 0,2500 га по вул. Макаренка, 2а Відкритому акціонерному товариству Укрнафта ; вирішено передати в оренду строком на 10 років Відкритому акціонерному товариству Укрнафта земельну ділянку загальною площею 0,2500 га (землі комерційного використання) по вул. Макаренка, 2а для розташування автозаправної станції, за рахунок земель Запорізької міської ради.

24.11.2005 р. між Запорізькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством Укрнафта укладений договір оренди землі, відповідно до якого орендодавець (Запорізька міська рада) надає орендарю (Відкритому акціонерному товариству Укрнафта ) у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,2500 га, кадастровий номер 2310100000:05:015:0011, для розташування автозаправної станції, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а.

Договір був укладений на десять років, зареєстрований у Запорізькій регіональній філії ДП Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.01.2006 р. за № 040626100024.

Згідно акту прийому-передачі від 17.01.2006 р. вказана земельна ділянка передана орендодавцем орендарю.

Відповідно до статуту ПАТ Укрнафта , рішенням загальних зборів акціонерів від 22.03.2011 р. змінено тип та назву товариства з Відкритого акціонерного товариства Укрнафта на Публічне акціонерне товариство Укрнафта .

ПАТ Укрнафта звернулось до Запорізької міської ради з листом від 19.05.2015 р. про подовження терміну дії договору оренди земельної ділянки № 040626100024 від 17.01.2006 р. для розташування автозаправної станції за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а.

У відповідь на зазначений лист, Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради зазначило, що вважає за можливе згідно Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі" поновити договір оренди землі після надання відповідного доручення.

Договором № 040626100024 не передбачено право на подовження терміну дії договору. Згідно ст. 33 Закону України Про оренду землі по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі ).

Рішенням 8 сесії 7 скликання Запорізької міської ради від 25.08.2016 р. № 93/129 поновлено ПАТ Укрнафта строком на 19 років договір оренди землі (кадастровий номер 2310100000:05:015:0011) площею 0,2500 га по вул. Макаренка, 2а для розташування автозаправної станції, за рахунок земель Запорізької міської ради.

Пунктом 2 вказаного рішення зобов'язано ПАТ Укрнафта після прийняття даного рішення у чотиримісячний термін отримати витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, укласти з Запорізькою міською радою договір оренди землі та здійснити державну реєстрацію права користування в установленому законодавством порядку.

Позивачем отримано витяг № 580/86-16 від 08.02.2016 р. з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 2500.00 кв.м по вул. Макаренка, 2а у м. Запоріжжі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки склала 5806300,00 грн.

Листом від 16.01.2017 р. № 03/02-32/00105, адресованим ПАТ Укрнафта , виконавчий комітет Запорізької міської ради зазначив про невиконання останнім рішення Запорізької міської ради від 25.08.2016 р. № 93/129 та неукладення договору оренди земельної ділянки.

Листом від 14.02.2017 р. ПАТ Укрнафта направило на адресу Запорізької міської ради підписані зі свого боку та скріплені печаткою три примірники договору оренди землі по вул. Макаренка, 2а. Просило підписати та скріпити печаткою договір та повернути два примірники договору для подальшої реєстрації речового права оренди. Також у листі зазначено, що запропонований Запорізькою міською радою проект договору оренди землі товариством не розглядався, оскільки на договорі були відсутні підпис та печатка Запорізької міської ради.

Листом від 07.03.2017 р. № 451/02-03, адресованим ПАТ Укрнафта , Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради зазначило, що надіслані листом від 14.02.2017 р. документи не можуть вважатися належними проектами договорів оренди землі, оскільки не містять всіх необхідних умов договору згідно рішення ЗМР № 29 від 26.06.2013 р. Про внесення змін до рішення міської ради від 18.05.2011 р. № 35 Про затвердження зразку договору оренди землі у м. Запоріжжя , та підтверджених належними додатками до нього (витяги НГО та інші) суттєвих умов договору, а також не підписані уповноваженою особою з боку орендаря.

Листом від 03.07.2017 р. № 61 ПАТ Укрнафта направило на адресу Запорізької міської ради підписаний зі свого боку та скріплений печаткою проект договору оренди землі по вул. Макаренка, 2а, який відповідає актуальній Типовій формі договору оренди землі, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. № 220, зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 843. Просило підписати та скріпити печаткою договір та повернути два примірники договору для подальшої реєстрації речового права оренди.

Запорізька міська рада підписала проект договору оренди землі по вул. Макаренка, 2а площею 0,2500 га, скріпила його печаткою. Договір підписаний позивачем з протоколом розбіжностей.

У листі від 28.07.2017 р. № 1413/02-03 відповідач зазначив, що в ході перевірки проекту договору оренди землі управлінням з питань земельних відносин Запорізької міської ради було встановлено, що зазначений проект не відповідає формі зразку договору оренди землі, затвердженого рішенням Запорізької міської ради від 18.05.2011 р. № 35 Про затвердження зразку договору оренди землі у м. Запоріжжі (із змінами та доповненнями, внесеними на підставі рішення Запорізької міської ради від 26.06.2013 р. № 29), внаслідок чого складений протокол розбіжностей до договору оренди землі.

Позивач, у свою чергу, склав та підписав протокол узгодження розбіжностей до договору оренди землі (кадастровий номер 2310100000:05:015:0011), відповідно до якого включив до договору оренди землі майже всі запропоновані відповідачем пункти (згідно протоколу розбіжностей), окрім пунктів 34.17, 34.20, абзац 2 пп. 38.2 п. 38, 39.2, 47.

Протокол узгодження розбіжностей до договору оренди землі направив відповідачу листом від 23.08.2017 р. № 68. Відповідач даний протокол не підписав.

31.08.2017 р. ПАТ Укрнафта звернулося до господарського суду Запорізької області з позовною заявою, за якою порушено провадження в даній справі, та просить врегулювати розбіжності та визнати договір оренди земельної ділянки, кадастровий номер 2310100000:05:015:0011, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а, укладеним у запропонованій позивачем редакції.

Відповідно до ст. 181 ГК України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони. У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами тощо). Якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими. У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами Цивільного кодексу України.

Відповідно до ст. 16 ЦК України кожний суб'єкт має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Вказана стаття Цивільного Кодексу України не встановлює вичерпного переліку способів захисту цивільного права, вказуючи на те, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Згідно з ч. 2 ст. 20 ГК України кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються зокрема, шляхом установлення, зміни і припинення господарських правовідносин.

Таким чином, орендар має право передати неврегульовані розбіжності на розгляд господарського суду.

Як вбачається з позовної заяви ПАТ Укрнафта , між сторонами в справі існують неузгоджені умови договору оренди землі, а саме пп. 34.17, 34.20, абзац 2 пп. 38.2 п. 38, 39.2, 47.

У письмовому додатковому поясненні, яке надійшло до суду 27.10.2017 р., позивач зазначив, що між сторонами існують розбіжності щодо умов договору оренди землі. У випадку врегулювання спірних пунктів договору в судовому порядку надання органам реєстрації договору, протоколу розбіжностей та рішення суду, не дасть повної картини розуміння тексту договору. Тому єдиним правильним рішенням у даному випадку, на думку позивача, є врегулювання розбіжностей та визнання укладеним договору в наступній редакції (редакції позивача). Зазначає, що текст договору, викладений у прохальній частині, відповідає тексту, запропонованому міською радою, за виключенням пунктів, що позивач вважає недопустимими для прийняття та в зв'язку з цим передає на врегулювання до суду.

Приписами частини 1, 2 статті 13 Конституції України унормовано, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

За приписами ч. 1 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Частиною 8 ст. 93 ЗК України передбачено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

За статтею 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ч.ч. 1, 5 ст. 6 Закону України Про оренду землі орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Статтею 13 вказаного Закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст. 14 даного Закону договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.

За приписами ст. 15 Закону України Про оренду землі істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Як слідує з матеріалів справи, між сторонами підписаний із протоколом розбіжностей та скріплений печатками договір оренди земельної ділянки площею 0,2500 га, кадастровий номер 2310100000:05:015:0011, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а.

У даному договорі сторони передбачили істотні умови договору оренди землі: об'єкт оренди (кадастровий номер земельної ділянки: 2310100000:05:015:0011, місце розташування: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а та розмір земельної ділянки: 0,2500 га); строк дії договору оренди - до 25.08.2035 року; орендну плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальність за її несплату.

Представники сторін у судовому засіданні пояснили, що позивач користується земельною ділянкою площею 0,2500 га, кадастровий номер 2310100000:05:015:0011, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а, сплачує орендну плату в розмірі, визначеному договором, який підписаний між сторонами з протоколом розбіжностей.

Фактично позивачем передано до суду спір щодо врегулювання розбіжностей до вказаного договору.

До повноважень сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, згідно ст. 12 Земельного кодексу України, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Статтею 627 Цивільного кодексу України визначено, що згідно з статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 179 ГК України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. № 220 затверджений Типовий договір оренди землі.

Рішенням Запорізької міської ради від 18.05.2011 р. № 35, з метою конкретизації типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Типового договору оренди землі від 03.03.2004 р. № 220, затверджений зразок договору оренди землі згідно з додатком. Згідно пункту 3 рішення, дане рішення набирає чинності з моменту його офіційного оприлюднення у встановленому законодавством порядку. З моменту набрання чинності даного рішення, укладення нових та поновлення договорів оренди землі державної та комунальної власності мають вчинятись згідно з затвердженим зразком договору оренди землі.

Рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2013 р. № 29 внесено зміни до зразку договору оренди землі у м. Запоріжжя, який затверджено рішенням міської ради від 18.05.2011 р. № 35, та викладено його в новій редакції. Відповідно до п. 2 дане рішення набирає чинності з моменту його офіційного оприлюднення у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 25 даного Закону встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 57 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти, які визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.

Згідно зі статтею 22 Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" рішення органів місцевого самоврядування, інші нормативно-правові акти публікуються в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо) та друкованих засобах масової інформації відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Недержавні друковані засоби масової інформації мають право оприлюднювати офіційні документи органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до законодавства України і на засадах, передбачених укладеною угодою між цими органами та редакціями друкованих засобів масової інформації.

Відповідно до частин 1, 5, 11 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" (у редакції станом на 26.06.2013 р. - день прийняття рішення № 29 міською радою) Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Із матеріалів справи вбачається, що рішення Запорізької міської ради від 26 червня 2013 року № 29 "Про внесення змін до рішення міської ради від 18.05.2011 № 35 Про затвердження зразку договору оренди землі у м. Запоріжжя разом із додатком до нього Договір оренди землі у встановленому вищенаведеною нормою порядку 23 липня 2013 року було опубліковано відповідачем у газеті Запорізька Січ № 146 (5350).

Крім того, рішення міської ради від 18.05.2011 р. № 35, від 26.06.2013 р. № 29 розміщені на офіційному порталі Запорізької міської влади в мережі Інтернет.

Представник позивача в судовому засіданні зазначив, що йому відомо про існування такого рішення, однак з деякими пунктами затвердженого зразку договору оренди землі він не згоден.

Позивач не погоджується з пунктами 34.17, 34.20, абз. 2 пп. 38.2 п. 38, 39.2, 47, викладеними відповідачем у протоколі розбіжностей до договору оренди землі по вул. Макаренка, 2а:

34.17. У випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, Орендар протягом місяця з моменту прийняття такого рішення Запорізькою міською радою та/або вступу в дію відповідного нормативно-правового акту, зобов'язаний звернутись до Орендодавця із заявою про внесення змін до пункту 12 договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для виготовлення, укладення додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати цю додаткову угоду до податкових органів. У випадку невиконання Орендарем вищевказаного обов'язку та/або відсутності укладеної додаткової угоди щодо зміни розміру орендної плати за договором оренди землі протягом 3 місяців з дати подачі заяви, вказаної у даному пункті, це є підставою для одностороннього розірвання договору оренди землі Орендодавцем, та/або стягнення з Орендаря збитків, що складаються з неоплаченої суми орендної плати за весь строк її недоплати, та/або звернення Запорізької міської ради до суду з вимогою викласти договір оренди в частині розміру орендної плати у новій редакції .

Пункт 34.20, який слід читати в контексті пункту 34 34. Обов'язки Орендаря. Орендар зобов'язаний:

34.20. Зареєструвати право оренди у порядку, встановленому законодавством протягом 4 місяців з дати прийняття рішення міської ради про надання земельної ділянки в оренду .

Абзац 2 підпункту 38.2 пункту 38 Фактичне продовження користування майном після закінчення строку дії даного договору не є підставою для поновлення договору .

Пункт 39.2, який слід читати в контексті пункту 39 39. Розірвання договору оренди землі допускається в односторонньому порядку. Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є:

39.2. Невиконання обов'язку передбаченого п. 34.17 Договору .

47. У випадку невиконання Орендарем обов'язку, визначеного п. 34.20 Договору, та реєстрації права оренди з перевищенням, вказаного в п. 34.20 Договору строку, або ухилення від такої реєстрації, це є підставою для нарахування та сплати Орендарем збитків, що заподіяні міській раді, які складаються з неоплаченої суми орендної плати, починаючи з наступного дня після завершення вказаного строку, за весь строк її недоплати .

Усі вказані пункти, з якими незгоден позивач, відповідають пунктам зразку договору оренди землі, затвердженому рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2013 р. № 29.

Суд констатує, що в матеріалах справи відсутні будь-які допустимі та належні докази скасування рішень Запорізької міської ради від 18.05.2011 р. № 35, від 26.06.2013 р. № 29, відтак вони є чинними.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

У силу приписів ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення Запорізької міської ради від 18.05.2011 р. № 35, від 26.06.2013 р. № 29 підлягають обов'язковому виконанню землекористувачем, тобто позивачем.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та недоведеними, у задоволенні позову судом відмовляється повністю.

Згідно з ст. 49 ГПК України судовий збір у сумі 1600,00 грн. покладається позивача.

Керуючись ст.ст. 22, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» до відповідача - Запорізької міської ради про врегулювання розбіжностей та визнання укладеним в редакції позивача договору оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:015:0011, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Макаренка, 2а, - відмовити повністю.

Повне рішення складено 13 листопада 2017 р.

Суддя О.В. Ярешко

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення06.11.2017
Оприлюднено15.11.2017
Номер документу70227382
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1760/17

Постанова від 10.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Постанова від 13.12.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 06.12.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 04.12.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Рішення від 06.11.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 01.09.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні