ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (0322)-61-58-10 У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
14 листопада 2017 року Справа №813/4139/17 Суддя Львівського окружного адміністративного суду Грень Н.М., перевірив матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Фієста-Фантастика до Львівської міської ради, Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Фієста-Фантастика до Львівської міської ради Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, із вимогами:
- визнати протиправними дії Львівської міської ради, Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради щодо ініціювання та подання на розгляд Комісії інженерного господарства, транспорту, зв'язку та житлової політики Львівської міської ради документів про включення з переліку спеціальних земельних ділянок, визначених для забезпечення паркування транспортних засобів із призначенням місця розташування, загальної площі та кількості місць для паркування - площі Івана Підкови, 1 у м. Львові;
- зобов'язати Львівську міську раду, в тому числі в особі Комісії інженерного господарства, транспорту, зв'язку та житлової політики, не погоджувати проект рішення (ухвали) щодо виключення з переліку спеціальних земельних ділянок, визначених для забезпечення паркування транспортних засобів із зазначенням місця розташування, загальної площі та кількості місць для паркування - площу Івана Підкови, 1 у м. Львові.
Згідно з ч.1 ст.107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства і чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Перевіривши матеріали позовної заяви, вважаю, що така підлягає поверненню, з огляду на наступне.
Завданням адміністративного судочинства, у відповідності до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 КАС України, справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України визначено, що суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно п.1 ч.1 ст.18 Кодексу адміністративного судочинства України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
У відповідності до частини 2 статті 18 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні справи, у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Системний аналіз вказаних норм права дає підстави стверджувати, що адміністративні спори щодо правомірності рішень, дій чи бездіяльності органу чи посадової особи місцевого самоврядування віднесено до предметної підсудності місцевого загального суду як адміністративного незалежно від статусу позивача. Єдиним винятком, визначеним процесуальним законом, є спори щодо правомірності рішень, дій чи бездіяльності обласних, Київської або Севастопольської міських рад, посадових чи службових осіб цих рад, які віднесено до предметної підсудності окружного адміністративного суду.
Статтею 140 Конституції України регламентовано, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Як встановлено із матеріалів позовної заяви, відповідачами за даним позовом є Львівська міська рада та Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради.
Згідно з ч.1 ст.5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року №280/97-ВР, система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
У містах з районним поділом за рішенням територіальної громади міста або міської ради відповідно до цього Закону можуть утворюватися районні в місті ради. Районні в містах ради утворюють свої виконавчі органи та обирають голову ради, який одночасно є і головою її виконавчого комітету.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 № 505 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів , утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Управління є підзвітним і підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради, Львівському міському голові і підпорядкованим директору департаменту житлового господарства та інфраструктури.
Львівська міська рада - це орган місцевого самоврядування у Львівській області з адміністративним центром у місті Львові.
Таким чином, оскільки у позовній заяві позивачем визначено відповідачами у справі саме: Львівську міську раду та Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, які належить до системи органів місцевого самоврядування , при цьому, предметом спору є дії вказаного органу місцевого самоврядування, тому дана адміністративна справа підсудна не Львівському окружному адміністративному суду, а місцевому загальному суду як адміністративному.
Згідно з частиною першою статті 21 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 07.07.2010 року №2453-VI, місцевими загальними судами є районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди.
У розумінні пункту 2 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України місцеві загальні суди при розгляді та вирішенні адміністративних справ є адміністративними судами.
Отже, даний позов повинен розглядатися місцевим загальним судом як адміністративним.
Відповідно до п.6 ч.3 ст.108 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Враховуючи наведене, суддя дійшов висновку, що дану позовну заяву слід повернути позивачу та роз'яснити, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 7 Закону України Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі повернення заяви або скарги.
Враховуючи вказану норму, судовий збір сплачений згідно з квитанціями № 0.0891130464.1 від 13.11.2017 року в сумі 3200,00 грн. та № 0.0. 891129805.1 від 13.11.2017 року в сумі 480,00 грн. слід повернути позивачу.
Керуючись ст.ст.18, 108, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
у х в а л и в :
1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Фієста-Фантастика до Львівської міської ради, Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії повернути позивачу.
2. Судовий збір сплачений згідно з квитанціями № 0.0891130464.1 від 13.11.2017 року в сумі 3200,00 грн. та № 0.0. 891129805.1 від 13.11.2017 року в сумі 480,00 грн., повернути Товариству з обмеженою відповідальністю Фієста-Фантастика (79008, м. Львів, площа І. Підкови, 1; ЄДРПОУ 23268581).
3. Копію ухвали про повернення позовної заяви, позовну заяву та додані до неї матеріали невідкладно надіслати позивачу.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала може бути оскаржена протягом 5 днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд, згідно ст. 186 КАС України. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з ч. 3 ст. 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано, згідно ст. 254 КАС України. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Грень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2017 |
Оприлюднено | 15.11.2017 |
Номер документу | 70238447 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні