Ухвала
від 14.11.2017 по справі 920/1229/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

14.11.2017 Справа № 920/1229/16

Господарський суд Сумської області, в особі - судді Соп 'яненко О.Ю.,

при секретарі судового засідання Середі І. Г.

за участю представників сторін:

Головного управління ДФС у Сумській області - Притула Д. А., за довіреністю від 16 червня 2017 року б/н;

ліквідатор - Савостян Н. В.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Господарського суду Сумської області матеріали справи № 920/1229/16 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Сумихімтрейд (40034, м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, буд. 22, кв. 160, код ЄДРПОУ 35539727), суд -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Сумської області № 920/1229/16 від 23 грудня 2016 року порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю Сумихімтрейд , розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Савостян Надію Вікторівну (свідоцтво від 06 грудня 2016 року № 1782).

Постановою Господарського суду Сумської області від 06 квітня 2017 року було визнано боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Савостян Надію Вікторівну (свідоцтво від 06 грудня 2016 року № 1782).

23 листопада 2017 року надійшло клопотання Головного управління ДФС у Сумській області б/д, б/н (Вх. № 3045(з) від 23.10.2017), відповідно до якого Головне управління ДФС у Сумській області просить суд замінити кредитора у справі № 920/1229/16 ДПІ у м. Сумах Головного управління ДФС Сумської області на правонаступника - Головне управління ДФС у Сумській області.

Дослідивши матеріали справи, суд задовольняє заяву Головного управління ДФС у Сумській області б/д, б/н (Вх. № 3045(з) від 23.10.2017) з наступних правових підстав та мотивів.

Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Державна податкова інспекція у м. Сумах є контролюючим органом у сфері податків і зборів функції (повноваження, компетенція) якої визначаються Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

Відповідно до п. 1.1 ст. 1 ПК України Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 ст. 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З 01 січня 2017 року ст. 19-1 ПК України викладена в новій редакції згідно з Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року N 1797-УШ та закріплені функції контролюючих органів.

Відповідно до п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу:

-здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів (п.п. 19 1.1.22);

-звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством (п.п. 19 1.1.45).

Функції державних податкових інспекцій передбачені в статті 19-3 ПК України, до яких належать:

-здійсннення сервісного обслуговування платників податків (п.п. 19 3.1.1);

-здійснення реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням (п.п. 19 3.1.2);

-формування та ведення Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи (п.п. 19 3.1.3);

-виконання інших функцій сервісного обслуговування платників податків, визначені законом (п.п. 19 3.1.4).

Таким чином, починаючи з 01 січня 2017 року ПК України, який визначає функції (компетенцію, повноваження) контролюючих органів, не наділив державні податкові інспекції функціями, які передбачали б право на звернення до суду та здійснення заходів з погашення податкового боргу. В зв'язку з цим державні податкові інспекції, як органи державної влади, повинні діяти у порядок та спосіб передбачений чинним законодавством, однак ПК України з 01 січня 2017 року не передбачає права бути кредитором у справі про банкрутство. Вказані функції здійснюють контролюючі органи в областях, в данному випадку - це Головне управління ДФС у Сумській області.

Статтею 25 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

У свою чергу, Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не містить заборони на перехід прав кредиторів за грошовими зобов'язаннями до іншої особи у провадженні у справі про банкрутство.

Аналогічну думку висловив Пленум Верховного Суду України, виклавши її у постанові Про судову практику у справах про банкрутство № 15 від 18 грудня 2009 року.

Зокрема, в пункті 51 вищезазначеної постанови вказано, що Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не передбачено заборони на перехід прав кредиторів за грошовими зобов'язаннями до іншої особи у провадженні у справі про банкрутство. Тому арбітражні керуючі мають вносити до реєстру відомості відповідно до правил Цивільного кодексу України, а господарські суди - зобов'язувати арбітражних керуючих вносити відповідні зміни до реєстру в разі оскарження необґрунтованої відмови арбітражних керуючих у внесенні відомостей про заміну кредитора. Особа, до якої перейшли права кредитора під час провадження у справі про банкрутство, отримує статус учасника провадження відповідно до абзацу двадцять другого статті 1 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Тому, з огляду на вищевикладене, клопотання Головного управління ДФС у Сумській області б/д, б/н (Вх. № 3045(з) від 23.10.2017), суд визнає його правомірним, обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. 19 Податкового кодексу України статтями 4-1, 25, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання Головного управління ДФС у Сумській області б/д, б/н (Вх. № 3045(з) від 23.10.2017) - задовольнити.

2. Залучити до участі у справі № 920/1229/16 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Сумихімтрейд (40034, м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, буд. 22, кв. 160, код ЄДРПОУ 35539727) правонаступника кредитора - Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області - Головне управління ДФС у Сумській області.

3. Зобов'язати ліквідатора внести до реєстру вимог кредиторів відомості про заміну первісного кредитора - Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області на нового кредитора - Головне управління ДФС у Сумській області.

4. Копію ухвали направити Головному управлінню ДФС у Сумській області та ліквідатору.

Суддя О.Ю.Соп'яненко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення14.11.2017
Оприлюднено16.11.2017
Номер документу70246972
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/1229/16

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 31.10.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 24.10.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Постанова від 06.04.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 06.04.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 21.03.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні