Рішення
від 13.11.2017 по справі 624/580/17
КЕГИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Кегичівський районний суд Харківської області

Справа № 624/580/17

№ провадження 2/624/403/17

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

смт. Кегичівка 13 листопада 2017 року

Кегичівський районний суд Харківської області у складі головуючої судді Куст Н.М., за участю секретаря Проскурні Л.М., у відсутність сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні, в порядку заочного провадження, у залі суду, позов Кегичівського районного центру зайнятості в особі його представника ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про стягнення матеріального забезпечення,-

В С Т А Н О В И В:

Представники позивача просять стягнути з відповідача на користь позивача суму виплаченого матеріального забезпечення в розмірі 894 грн. 62 коп.

Сторони у судове засідання не з'явились. Представник позивача надала заяву про підтримання позову, розгляд справи без її участі, в разі неявки відповідача не заперечує проти заочного розгляду справи.

Відповідач, належним чином повідомлена про дату, час і місце розгляду справи, у судові засідання двічі поспіль не з'явилась, причини неявки не повідомила, заяв від неї не надходило.

Згідно з ч.1 ст.224 ЦПК України у разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності або якщо повідомлені ним причини неявки визнані неповажними, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, якщо позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

Згідно з позовом, 14 листопада 2016 року громадянка ОСОБА_2 звернулась за сприянням у працевлаштуванні до Кегичівського районного центру зайнятості, де була зареєстрована як безробітна з відкриттям персональної картки № 202616111400003.

Згідно цієї заяви наказом від 14 листопада 2016 року № НТ 161114 відповідачеві надано статус безробітної.

Наказом від 21 листопада 2016 року № НТ161121 відповідачеві призначена допомога по безробіттю залежно від страхового стажу відповідно до ч. ч. 1, 3, 4, ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття понад 10 років - 70% середньої зарплати (доходу залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру 100 % - 90 календарних днів, 80 % - 90 календарних днів, 70% - 180 календарних днів з 21 листопада 2016 року по 15 листопада 2017 року.

Згідно з наказом від 05 липня 2016 року № НТ170705 припинено реєстрацію відповідача як безробітної, у зв'язку із поданням нею заяви про припинення реєстрації відповідно до абзацу 17 п. п. 1 п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою КМУ від 20 березня 2013 року №198 № 198, та припинено виплату допомоги по безробіттю з 21 червня 2017 року.

Позивачем проведена перевірка достовірних даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної і виплати їй матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, шляхом звіряння з інформацією Пенсійного фонду України.

В результаті звірки встановлено, що ОСОБА_2 в період перебування на обліку в центрі зайнятості в статусі безробітної водночас виконувала роботи у ТОВ Агрофірма Українське насіння за договором на виконання сільськогосподарських робіт № 20 від 31 травня 2017 року та згідно акту прийому-передачі робіт від 30 червня 2017 року відповідачу нараховано винагороду в сумі 4071 грн. 60 коп.

За результатами цієї звірки складено акт № 98 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 14 серпня 2017 року.

Внаслідок невиконання своїх обов'язків щодо повідомлення центру зайнятості про укладення цивільно-правового договору щодо виконання робіт, відповідач незаконно отримала допомогу по безробіттю за період з 31 травня 2017 року по 20 червня 2017 року в сумі 894 грн. 62 грн., чим завдано суттєвої майнової шкоди Фонду.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує наступним.

Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Статтею цього ж Закону передбачено, що кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття використовуються на виплату забезпечення на надання соціальних послуг, передбачених Законом.

Статтею 43 Закону України Про зайнятість населення передбачено, що статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших, передбачених законодавством доходів готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до п. 5 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198, статус безробітного надається особам, які зазначені у частині першій статті 43 Закону України Про зайнятість населення , з першого дня реєстрації у територіальному органі на підставі заяви за формою, затвердженою Мінсоцполітики України, у разі відсутності підходящої роботи, підбір якої здійснюється відповідно до ст. 46 зазначеного Закону.

Пунктом 39 Порядку передбачено, що особа має право перереєструватися у тому ж або іншому центрі зайнятості як безробітна у разі, коли після припинення реєстрації залишилася безробітною та належить до категорії осіб, які зазначені у частині першій статті 43 Закону України Про зайнятість населення .

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 44 Закону України Про зайнятість населення безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.

Частиною 3 цієї статті визначено, що відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Статтею 18 цього ж Закону визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України.

Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

На виконання зазначених вимог директором Кегичівського районного центру зайнятості прийнято рішення, про що видано наказ № 161 від 14 серпня 2017 року про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю ОСОБА_2 у сумі 894 грн. 62 коп.

14 серпня 2017 року позивачем направлено відповідачеві лист - претензію з пропозицією повернути кошти в сумі 894 грн. 62 коп. в п'ятнадцятиденний термін з дня отримання листа, який отримано боржником разом з вищевказаним наказом особисто.

До теперішнього часу незаконно отримані відповідачем кошти службі зайнятості не відшкодовано, чим завдано суттєвих збитків Фонду.

У судовому засіданні досліджені: копія персональної картки безробітного ОСОБА_2 з додатками щодо відвідування нею центру зайнятості, надання послуги, рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню, прийнятих рішень щодо неї, нарахування допомоги по безробіттю та платежів; копія заяви про надання статусу безробітного ОСОБА_2 від 14 листопада 2016 року; копія додатку до ПК про прийняті рішення щодо нарахувань та платежів ОСОБА_2; копія витягу з Реєстру персональних карток ПФУ про періоди зайнятості ОСОБА_2 та про результати перевірки, з якої вбачається, що ОСОБА_2 перебувала в трудових відносинах з ТОВ АФ Українське насіння в період з 31 травня 2017 року, перевіркою від 18 серпня 2017 троку виявлено порушення, про що складено акт розслідування №98 від 14 серпня 2017 року; копія договору на виконання сільськогосподарських робіт №20 від 31 травня 2017 року між ТОВ АФ Українське насіння та ОСОБА_2, строк дії якого з 31 травня 2017 року по 23 серпня 2017 року; копія акту приймання-передачі від 30 червня 2017 року з прополки сільськогосподарських культур ОСОБА_2; копія акту №98 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про зайнятість населення від 14 серпня 2017 року, складеного представниками Кегичівського районного центру зайнятості, яким встановлено, що ОСОБА_2 перебувала на обліку з 14 листопада 2016 року до 21 червня 2017 року, за результатами звірки з ПФУ виявлена інформація про її перебування в трудових відносинах з ТОВ АФ Українське насіння ; копія наказу директора Кегичівського районного центру зайнятості від 14 серпня 2017 року №161 Про повернення коштів безробітною ОСОБА_2 виплачених як допомога по безробіттю , яким зобов'язано посадових осіб центру зайнятості вжити заходи по відшкодуванню коштів в сумі 894,62 грн.; копія листа-претензії Кегичівського районного центру зайнятості ОСОБА_2 про повернення нею незаконно виплачених коштів в сумі 894,62 грн.; довідка про розрахунок переплати допомоги ОСОБА_2, згідно з якою переплата становить 21 день в сумі 894,62 грн.; розрахунок коштів, які підлягають поверненню ОСОБА_2 на суму 894,62 грн.

Дослідивши докази, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Судом встановлено, що факт трудових відносин відповідача з ТОВ АФ Українське насіння під час перебування на обліку в центрі зайнятості, як безробітної, та отримання допомоги по безробіттю, в тому числі переплаченої за 21 день в сумі 894,62 грн., підтверджується матеріалами справи, відповідачем не заперечений та не спростований.

Незаконно отримані кошти службі зайнятості не відшкодовано, чим завдано суттєвих збитків Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в зв'язку з чим суд вважає позовні вимоги належним чином доведеними та обґрунтованими.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 215 ЦПК України, при прийнятті рішення, суд вирішує питання щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до ч.3 ст. 88 Кодексу, якщо позивача, на користь якого ухвалено рішення, звільнено від сплати судового збору, він стягується з відповідача в дохід держави пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.

Тому, витрати по сплаті судового збору у даній справі підлягають присудженню з відповідача на користь держави в сумі 640 грн.

Підстав допустити негайне виконання цього рішення суд не вбачає.

Керуючись ст.ст.213-215 ЦПК України,-

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2, яка народилась 10 червня 1980 року, ІПН НОМЕР_1, зареєстрована в ІНФОРМАЦІЯ_1, на користь Кегичівського районного центру зайнятості (64003, смт. Кегичівка, вул. Калинова, 1а, код ЄДРПОУ 22683347) суму виплаченого матеріального забезпечення в розмірі 894 (вісімсот дев'яносто чотири) грн. 62 коп. та судовий збір на користь держави в сумі 640 (шістсот сорок) грн.. 00 коп.

Заочне рішення може бути переглянуте Кегичівським районним судом Харківської області, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом десяти днів з дня отримання його копії.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення, воно може бути оскаржене відповідачем в апеляційному порядку.

Позивачем дане рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Харківської області, через Кегичівський районний суд, протягом десяти днів з дня отримання його копії.

При відсутності заяви про перегляд чи апеляційного оскарження, рішення набирає законної сили після закінчення зазначених строків на їх подання.

Суддя Н.М. Куст

СудКегичівський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.11.2017
Оприлюднено16.11.2017
Номер документу70252069
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —624/580/17

Ухвала від 13.11.2017

Цивільне

Кегичівський районний суд Харківської області

Куст Н. М.

Рішення від 13.11.2017

Цивільне

Кегичівський районний суд Харківської області

Куст Н. М.

Ухвала від 13.11.2017

Цивільне

Кегичівський районний суд Харківської області

Куст Н. М.

Ухвала від 17.10.2017

Цивільне

Кегичівський районний суд Харківської області

Куст Н. М.

Ухвала від 15.09.2017

Цивільне

Кегичівський районний суд Харківської області

Куст Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні