УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 564/2346/17
15 листопада 2017 року
Слідчий суддя Костопільського районного суду Рівненської області ОСОБА_1 , розглянув у судовому засіданні в м.Костопіль клопотання старшого слідчого СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_2 , погоджене з начальником Костопільського відділу Здолбунівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки у кримінальному провадженні №12015180150000426 від 23.07.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.254 КК України,
ВСТАНОВИВ:
13.11.2017 року старший слідчий СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області ОСОБА_2 звернувся із клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання СКП «Малолюбашанське» (код ЄДРПОУ 32512173), юридична адреса - Рівненська область, Костопільський район, с. Мала Любаша, вулиця Колгоспна 10, вимог законодавства у сфері користування надрами при видобуванні корисних копалин на земельній ділянці площею 3,7762 га, кадастровий номер 5623483900:04:011:0016, цільове призначення якої для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована на території Малолюбашанської сільської ради, що в с. М.Любаша, Костопільського району, Рівненської області, зі складанням відповідних актів перевірок, та відповідних документів, які обумовлені проведенням перевірки в строки, що відповідають чинному законодавству України.
В обґрунтування клопотання зазначає, що у провадженні СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області перебувають матеріали досудового розслідування №12015180150000426 від 23.07.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 254 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи СКП «Малолюбашанське» 20.07.2015 року на території урочища «Гори» Малолюбашанської сільської ради здійснили зняття та перенесення ґрунтового покриву землі без спеціального дозволу.
Так, в липні 2015 року працівниками СКП «Малолюбашанське» на території урочища «Гори» Малолюбашанської сільської ради, що поблизу с. М.Любаша, Костопільського району було здійснено зняття та перенесення ґрунтового покриву землі. Даний факт особисто під час проведення допиту підтвердив директор СКП «Малолюбашанське» ОСОБА_4 та подію було зафіксовано проведеним оглядом місця події від 20.07.2015 року.
В ході проведення перевірки гр. ОСОБА_4 надав копію спеціального дозволу № 000039 від 23.09.2014 року виданого йому Державною інспекцією сільського господарства в Рівненській області на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки на території Малолюбашанської сільської ради.
Земельна ділянка, на якій проводились роботи є комунальною власністю площею 3, 7762 га, кадастровий номер 5623483900:04:011:0016, цільове призначення якої для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована на території Малолюбашанської сільської ради, що в с. М.Любаша, Костопільського району, Рівненської області.
Приймаючи до уваги вищевикладене, з метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищевказаного факту, зокрема встановлення всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки додержання СКП «Малолюбашанське» (код ЄДРПОУ 32512173), юридична адреса - Рівненська область, Костопільський район, с. Мала Любаша, вулиця Колгоспна 10, вимог законодавства у сфері користування надрами при видобуванні корисних копалин.
Відповідно до п.п. 12 п.4 «Положення про Державну службу геології та надр України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1174 від 30.12.2015 року, здійснення державного контролю за геологічним вивченням надр та раціональним і ефективним їх використанням, покладено на Державну службу геології та надр України.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав на підставах викладених у ньому та просив слідчого суддю його задовольнити.
Враховуючи вимоги ч.1 ст.107 КПК України та враховуючи думку прокурора, слідчий суддя вважає за можливе проводити розгляд клопотання без фіксування процесуальної дії за допомогою технічних засобів.
Заслухавши думку прокурора, слідчого, всебічно та об`єктивно дослідивши клопотання і додані до нього документи, слідчий суддя прийшов до висновку, що останнє підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що 23 липня 2015 року Костопільським РВ УМВС України розпочато досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст. 254 КК України, відомості про яке внесено до ЄРДР за № 12015180150000426.
29 грудня 2015 року старшим слідчим СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області ОСОБА_2 було винесено постанову про закриття кримінального провадження за № 12015180150000426 від 23 липня 2015 року у зв`язку з відсутністю складу кримінального правопорушення в діях посадових осіб СКП «Малолюбашанське», яка 03 липня 2017 року була скасована постановою керівника Здолбунівської місцевої прокуратури Рівненської області ОСОБА_5 , згідно якої матеріали досудового розслідування № 12015180150000426 були направлені для подальшого розслідування.
Так, в силу ст.91 КПК України, у кримінальному провадженні підлягає доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення) та інші обставини, які закріплені законодавцем у зазначеній нормі.
Відповідно до ст.84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Згідно з ч.2 ст.84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п.4 ч.2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.
Відповідно до ст.85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Відповідно до ст.86 КПК України доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч.2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.
Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Так, слідчий суддя, згідно з ч.4 ст. 132 КПК для оцінки потреб досудового розслідування враховує можливість без застосовуваного заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні. У цьому контексті потрібно враховувати, що речі і документи могли би бути отримані шляхом проведення слідчих дій, тобто без застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Крім того, відповідно до ч.1 ст. 223 КПК саме слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.
Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про використання та охорону земель покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики і здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища,раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Пунктом другим Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ч. ч.7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
З метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин скоєного злочину та їх належної правової оцінки, в ході досудового розслідування виникла необхідність у вимірі земельної ділянки, визначенні шкоди, розмірів заподіяних збитків завданих внаслідок без господарського використання земель, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів Державної служби геології та надр України шляхом проведення виїзної позапланової перевірки дотримання вимог чинного земельного законодавства, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
Результати позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства, при використанні вказаних земельних ділянок, має суттєве значення для встановлення факту самовільного зайняття земельних ділянок та можуть бути використані у якості доказів.
За наведених обставин, та у відповідності з чинним законодавством, суд вважає клопотання прокурора обґрунтованим та наявні всі підстави для задоволення такого клопотання.
На підставі викладеного і керуючись ст. 40, 93 КПК України, Постановою КМУ від 13.08.2014 № 408, -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_2 , погоджене з начальником Костопільського відділу Здолбунівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки у кримінальному провадженні №12015180150000426 від 23.07.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.254 КК України задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання СКП «Малолюбашанське» (код ЄДРПОУ 32512173), юридична адреса- Рівненська область, Костопільський район, с. Мала Любаша, вулиця Колгоспна 10, вимог законодавства у сфері користування надрами при видобуванні корисних копалин на земельній ділянці площею 3,7762 га, кадастровий номер 5623483900:04:011:0016, цільове призначення якої для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована на території Малолюбашанської сільської ради, що в с. М.Любаша, Костопільського району, Рівненської області, зі складанням відповідних актів перевірок, та відповідних документів, які обумовлені проведенням перевірки в строки, що відповідають чинному законодавству України.
Проведення позапланової виїзної перевірки прошу доручити спеціалістам Державної служби геології та надр України (03680, м. Київ, вул. Ежена Потьє, 16)
Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Костопільський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2023 |
Номер документу | 70270724 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Костопільський районний суд Рівненської області
Цвіркун О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні