Постанова
від 08.11.2017 по справі 802/1748/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

08 листопада 2017 р. Справа № 802/1748/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Поліщук Ірини Миколаївни,

суддів: Воробйової Інни Анатоліївни

Крапівницької Наталі Леонідівни

за участю:

секретаря судового засідання: Дмитрука М.В.

представника позивача: Дремлюха О.М.

представника відповідача: Кононова В.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест"

до: Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації

про: визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест" (далі- ТОВ "ТД "Вінтрастінвест", позивач) з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі -ДФС України, відповідач-1), Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС України, відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що ДФС України було зупинено реєстрацію податкових накладних, виписаних ТОВ "ТД "Вінтрастінвест" в липні-серпні 2017 року на адресу покупців, а саме: від 06.07.2017 року №4 на суму ПДВ 41666,67 грн., від 06.07.2017 року №5 на суму ПДВ 166666,67 грн., від 14.07.2017 року №8 на суму ПДВ 100000 грн., від 03.08.2017 року №3 на суму ПДВ 100000 грн.

Позивачем, на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України, направлено відповідачу-1 документи, які підтверджували реальність господарських операцій, в тому числі копії відомостей з ЄДРПОУ з видами діяльності згідно КВЕД-2010, Ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.01.2017 року №3-Л, договорів підряду, виписок банку про отримання коштів, інформаційну довідку про кількість працівників, таблиці даних платника податку.

Проте, рішеннями відповідача-2 від 08.08.2017 року №49040/34765828 було відмовлено в реєстрації податкової накладної від 06.07.2017 року №4;від 08.08.2017 року №48765/34765828 - податкової накладної від 06.07.2017 року №5; від 08.08.2017 року №49039/34765828 - податкової накладної від 14.07.2017 року №8; від 12.09.2017 року №154049/34765828 - податкової накладної від 03.08.2017 року №3.

В квитанціях №1 про зупинення реєстрації податкових накладних було зазначено, що для їх реєстрації необхідно наступні пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. "в" п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу. Підставою для зупинення реєстрації зазначено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД 41.00.40.

На переконання позивача, він надав ДФС України усі необхідні документи, зокрема копії Ліцензії, відомості з ЄДРОПУ, інформаційну довідку про кількість працівників, таблиці даних платника податку. Крім того, позивач стверджує, що в Таблиці даних платника податків чітко вказано, що він надає послуги згідно УКТЗЕД за кодом 41.00.40 "будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточні ремонти)". Зазначені послуги повністю відповідають інформації в відомостях з ЄДРПОУ та Ліцензії.

На думку позивача, ним виконано вимоги, вказані в квитанції №1, проте оскаржуваними рішеннями відповідача-2 було відмовлено у реєстрації даних податкових накладних з підстави "Надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної". При цьому, які саме порушення закону були допущенні при складені даних документів, або в чому полягає їх недостатність, в зазначеному рішенні не зазначено.

На підставі викладеного, позивач вважає, що відповідачами порушено його права, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом, у якому просив визнати протиправними рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в такій реєстрації про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "ТД "Вінтрастінвест", а також визнати зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказані податкові накладні товариства.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити, посилаючись на доводи позовної заяви.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в задоволенні адміністративного позову, зазначивши, що позивачем не у повному обсязі надано документи, які б підтверджували реальність господарських операцій.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову, з наступних підстав.

Судом встановлено, що 17.05.2017 року між позивачем та Публічним акціонерним товариством "Вінницяобленерго" укладено договір-підряду №2293 про "Капітальний ремонт адміністративно-господарської будівлі ПАТ "Вінницяобленерго" в м. Вінниця по вул. Магістратська, 2".

З метою виконання даного договору ПАТ "Вінницяобленерго" було здійснено авансовий платіж, після отримання якого позивачем виписана податкова накладна від 06.07.2017 року №4 на загальну суму 250000,00 грн., в тому числі ПДВ - 41666,67 грн. 27.07.2017 року податкову накладну №4 відправлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

28.07.2017 року за допомогою програми електронного документообігу "М.Е.Doc" позивачем отримано квитанцію №1, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки дана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 41.00.40 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу.

01.08.2017 року ТОВ "Торговий дім "Вінтрастінвест" подано пояснення та копії документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року.

Разом із тим, Комісією ДФС України 08.08.2017 року прийнято рішення № 49040/34765828 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 06.07.2017 року в ЄРПН.

Встановлено, що 07.06.2017 року між позивачем та Публічним акціонерним товариством "Вінницяобленерго" укладено договір-підряду №2323 про "Капітальний ремонт будівлі ДТУ зв'язку ПАТ "ВОЕ" в м. Вінниця, по вул. Магістратська, 2 (фасад, коридор, вбиральні та приміщення переходу 5 поверху)".

На виконання умов даного договору ПАТ "Вінницяобленерго" було здійснено авансовий платіж, внаслідок отримання якого позивачем виписано податкову накладну від 06.07.2017 року № 5 на загальну суму 1000000,00 грн. в тому числі ПДВ - 166666,67 грн. 27.07.2017 року вказану податкову накладу відправлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

28.07.2017 року за допомогою програми електронного документообігу "М.Е.Doc" позивачем отримано квитанцію №1, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки дана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 41.00.40 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу.

01.08.2017 року ТОВ "Торговий дім "Вінтрастінвест" подано пояснення та копії документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року.

Проте, Комісією ДФС України 08.08.2017 року прийнято рішення № 48765/34765828 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 06.07.2017 року в ЄРПН.

Крім того, 03.08.2017 року ПАТ "Вінницяобленерго", на виконання умов договору №2323 від 07.06.2017 року, було здійснено ще один авансовий платіж, у зв'язку з чим позивачем виписана податкова накладна від 03.08.2017 року № 3 на загальну суму 600000,00 грн. в тому числі ПДВ - 100000,00 грн. 28.08.2017 року вказану податкову накладу відправлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

01.09.2017 року за допомогою програми електронного документообігу "М.Е.Doc" позивачем отримано квитанцію №1, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки дана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 41.00.40 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу.

05.09.2017 року ТОВ "Торговий дім "Вінтрастінвест" подано пояснення та копії документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року.

Однак, Комісією ДФС України 12.09.2017 року прийнято рішення № 154049/34765828 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 03.08.2017 року в ЄРПН.

Також встановлено, що 12.07.2017 року між позивачем та Публічним акціонерним товариством "Вінницяобленерго" укладено договір-підряду №2359 про "Капітальний ремонт прибудинкової території ПАТ "Вінницяобленерго" в м. Вінниця по вул. Магістратська, 2".

З метою виконання даного договору ПАТ "Вінницяобленерго" було здійснено авансовий платіж, внаслідок отримання якого позивачем виписана податкова накладна від 14.07.2017 року № 8 на загальну суму 600 000,00 грн. грн. в тому числі ПДВ - 100000,00 грн. 28.07.2017 року вказану податкову накладу відправлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

28.07.2017 року за допомогою програми електронного документообігу "М.Е.Doc" позивачем отримано квитанцію №1, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки дана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 41.00.40 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу.

01.08.2017 року ТОВ "Торговий дім "Вінтрастінвест" подано пояснення та копії документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року.

Разом із тим, Комісією ДФС України 08.08.2017 року прийнято рішення № 49039/34765828 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 06.07.2017 року в ЄРПН.

Не погоджуючись з вказаним рішеннями відповідача-2, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту Квитанцій №1 по податкових накладних від 06.07.2017 року №4 на суму ПДВ 41666,67 грн., від 06.07.2017 року №5 на суму ПДВ 166666,67 грн., від 14.07.2017 року №8 на суму ПДВ 100000 грн., від 03.08.2017 року №3 на суму ПДВ 100000 грн. видно, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.

У вказаних Квитанціях №1 критерієм оцінки ступеня ризиків вказано, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 41.00.40, на підставі чого було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, зі змісту Квитанцій №1 по податкових накладних від 06.07.2017 року №4 на суму ПДВ 41666,67 грн., від 06.07.2017 року №5 на суму ПДВ 166666,67 грн., від 14.07.2017 року №8 на суму ПДВ 100000 грн., від 03.08.2017 року №3 на суму ПДВ 100000 грн. видно, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567, та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.

Судом встановлено, що у порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надані відповідачу копії Ліцензії, відомості з ЄДРОПУ, інформаційну довідку про кількість працівників, копії договорів підряду, виписок із банку про отримання коштів (авансових платежів).

В Таблиці даних платника податків вказано, що він надає послуги згідно КВЕД-2010 за кодом 41.20 та згідно УКТЗЕД за кодом 41.00.40 "будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточні ремонти)". Крім того, зазначені послуги повністю відповідають інформації в відомостях з ЄДРПОУ та Ліцензії.

Вказані документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків, відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України до Комісії ДФС України для прийняття Рішення щодо реєстрації податкових накладних.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позивачем виконано вимоги Квитанцій №1 та надано необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Однак, Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест":

- від 08.08.2017 року №49040/34765828 податкової накладної від 06.07.2017 року №4;

- від 08.08.2017 року №48765/34765828 податкової накладної від 06.07.2017 року №5;

- від 08.08.2017 року №49039/34765828 податкової накладної від 14.07.2017 року №8;

- від 12.09.2017 року №154049/34765828 податкової накладної від 03.08.2017 року №3.

Поряд із цим, абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017 (далі - Постанова №190) установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що рішення відповідача-2 про відмову у реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Тобто, в рішеннях не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Крім того слід наголосити на тій обставині, що право позивача на реєстрацію податкових накладних підтверджують також Висновки ГУ ДФС у Вінницькій області з пропозицією щодо їх реєстрації:

- Висновок №4062/34765828 від 08.09.2017 року податкової накладної від 03.08.2017 року №3;

- Висновок №1531/34765828 від 04.08.2017 року податкової накладної від 06.07.2017 року №4;

- Висновок №1533/347655828 від 04.08.2017 року податкової накладної від 06.07.2017 року №5;

- Висновок №1536/34765828 від 04.08.2017 року податкової накладної від 14.07.2017 року №8;

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи.

При цьому, слід також звернути увагу на ту обставину, що відповідні податкові накладні були виписані позивачем внаслідок отримання від ПАТ "Вінницяобленерго" авансових платежів, здійснених на виконання укладених із ним договорів підряду, а тому посилання представника відповідача на відсутність у повному обсязі документів, які б підтверджували реальність господарських операції, лише на стадії отримання авансових платежів, на переконання суду, є необґрунтованими.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Згідно з ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.08.2017 року №49040/34765828 податкової накладної від 06.07.2017 року №4; від 08.08.2017 року №48765/34765828 податкової накладної від 06.07.2017 року №5; від 08.08.2017 року №49039/34765828 податкової накладної від 14.07.2017 року №8; від 12.09.2017 року №154049/34765828 податкової накладної від 03.08.2017 року №3, прийняті не у спосіб визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.

Також до зазначених правовідносин слід застосовувати норми абз. 13 п.201.10 ст. 201 ПК України, згідно яких, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно матеріалів справи, квитанції №1 про зупинення податкових накладних від 06.07.2017 року №4 на суму ПДВ 41666,67 грн., від 06.07.2017 року №5 на суму ПДВ 166666,67 грн., від 14.07.2017 року №8 на суму ПДВ 100000 грн., від 03.08.2017 року №3 на суму ПДВ 100000 грн. надійшли до позивача на наступний операційний день.

З огляду на що, в силу положень абз. 13 п.201.10 ст. 201 ПК України, податкові від 06.07.2017 року №4, від 06.07.2017 року №5, від 14.07.2017 року №8, від 03.08.2017 року №3 вважаються зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Згідно ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест":

- від 08.08.2017 року №49040/34765828 податкової накладної від 06.07.2017 року №4;

- від 08.08.2017 року №48765/34765828 податкової накладної від 06.07.2017 року №5;

- від 08.08.2017 року №49039/34765828 податкової накладної від 14.07.2017 року №8;

- від 12.09.2017 року №154049/34765828 податкової накладної від 03.08.2017 року №3.

Визнати зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест":

- від 06.07.2017 року №4;

- від 06.07.2017 року №5;

- від 14.07.2017 року №8;

- від 03.08.2017 року №3.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінтрастінвест" (вул. Хмельницьке шосе, 82, к. 555, м. Вінниця, Вінницька область, код ЄДРПОУ 34765828) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 39292197) сплачений при звернені до суду судовий збір у розмірі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень).

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Головуючий суддя Поліщук Ірина Миколаївна

Судді Воробйова Інна Анатоліївна

Крапівницька Наталя Леонідівна

Дата ухвалення рішення08.11.2017
Оприлюднено16.11.2017

Судовий реєстр по справі —802/1748/17-а

Ухвала від 25.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 08.11.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні