ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2017 року о/об 12 год. 58 хв.Справа № 808/2343/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд в складі колегії суддів: головуючого судді Прасова О.О., суддів Стрельнікової Н.В., Татаринова Д.В., при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РІДНА ХАТА
до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації
про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання винести рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю РІДНА ХАТА (далі - позивач або ТОВ РІДНА ХАТА ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1 або ДФС України), Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - відповідач-2), в якому позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог (т.3, а.с.41-42), просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №29313/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №12/- від 22.06.2017; №29222/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №13/- від 22.06.2017; №29314/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №14/- від 23.06.2017; №29224/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №16/- від 30.06.2017; №29223/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №17/- від 27.06.2017; 2) зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ПН №12/- від 22.06.2017, податкову накладну ПН №13/- від 22.06.2017, податкову накладну ПН №14/- від 23.06.2017, податкову накладну ПН №16/- від 30.06.2017, податкову накладну ПН №17/- від 27.06.2017, що подані Товариством з обмеженою відповідальністю РІДНА ХАТА .
У позові, з урахуванням уточнень (т.1, а.с.4-15; т.2, а.с.1-20; т.3, а.с.41-42) зазначено, що основним видом діяльності ТОВ РІДНА ХАТА є виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості (Код КВЕД 10.61). Для здійснення ж діяльності позивач придбаває (за кодом згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016 - 2010 (придбання (отримання), товарів/послуг)) пшеницю і суміш пшениці та жита (меслин) код УКТ ЗЕД (для Товарів) - НОМЕР_1; яку переробляє та продає (код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016 - 2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг): Борошно вищого ґатунку код УКТ ЗБД (для Товарів) - НОМЕР_2, Борошно першого гатунку Код УКТ ЗБД (для Товарів) - НОМЕР_2, Висівки пшеничні Код УКТ ЗБД (для Товарів) - НОМЕР_3. Переробку зерна пшениці на борошно та висівки ТОВ РІДНА ХАТА здійснює на виробничому обладнанні, що на праві власності належить ТОВ УНМАК , а використовується позивачем за Договором найму виробничих приміщень - Договір №01/-2-0 від 01.02.2017 силами найманих працівників. Між ТОВ РІДНА ХАТА (Постачальник) та: ТОВ МІ-ТРЕЙД (Покупець) укладено Договір поставки №70-СХП від 21.06.2017 (висівки пшеничні); ТОВ АЛЬТА ВІСТА (Покупець) укладено Договір поставки №08-М від 01.02.2017 (борошно пшеничне); ТОВ УРОЖАЙ (Покупець) укладено Договір поставки №07-М від 01.02.2017 (борошно пшеничне); ТОВ ТК ЗОЛОТИЙ УРОЖАЙ (Покупець) укладено Договір поставки №56-М від 30.03.2017 (борошно пшеничне). Згідно із Договором №230520171 про визнання електронних документів від 23.05.2017, укладеного між ТОВ РІДНА ХАТА та Вільнянською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, визнано податкові документи, подані платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу. Рішення №11766/40980161 від 20.07.2017. Тобто станом на сьогодні є чинною функція обміну податковими накладними через систему електронного документообігу. Згідно Договору №70-СХП від 21.06.2017 та Рахунку №96 від 22.06.2017, 22.06.2017 ТОВ МІ-ТРЕЙД на адресу позивача здійснено передплату за товар - висівки пшеничні в сумі 180000 грн. 00 коп., з яких 30000 грн. 00 коп. ПДВ. 22.06.2017 складено ПН №12/-, яку 07.07.2017 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. 07.07.2017 згідно Квитанції №1 дану ПН не прийнято, виявлено помилку: Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається . 10.07.2017 дану ПН №12 від 22.06.2017 повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.2017 отримано Квитанцію №1 за №9130404367, за якою зупинено реєстрацію, виявлено помилку: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2302. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього накази . Згідно Договору №07-М від 01.02.2017, Видаткової накладної №276 від 22.06.2017, Товарно-транспортної накладної №256 від 22.06.2017 на ТОВ УРОЖАЙ , 22.06.2017 відвантажено товар - борошно вищого ґатунку у кількості 5т. на суму 31500 грн. 00 коп., з яких 5250 грн. 00 коп. ПДВ. 22.06.2017 складено ПН №13/-, яку 07.07.2017 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. 07.07.2017 згідно Квитанції №1 дану ПН не прийнято, виявлено помилку: Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається . 10.07.2017 дану ПН №16 від 22.06.2017 повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.2017 отримано Квитанцію №1 за №9130416918, за якою зупинено реєстрацію, виявлено помилку: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1101. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп.201.16.1 п.201.16 cт.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 нього наказу . Згідно Договору №70-СХП від 21.06.2017 та Рахунку №96 від 22.06.2017, 23.06.2017 ТОВ МІ-ТРЕЙД на адресу позивача здійснено передплату за товар - висівки пшеничні в сумі 205000 грн. 00 коп., з яких 34166 грн. 67 коп. ПДВ. 23.06.2017 на суму 34166 грн. 67 коп. ПДВ складено ПН №14/-, яку 07.07.2017 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. 07.07.2017 згідно Квитанції №1 дану ПН не прийнято, виявлено помилку: "Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається.". 10.07.2017 дану ПН №14 від 23.06.2017 повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.2017 отримано Квитанцію №1 за №9130410907, за якою зупинено реєстрацію, виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. затв. Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2302. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 нього наказу". Згідно Договору №56-М від 30.03.2017 та Рахунку №99 від 30.06.2017, 30.06.2017 позивачем від ТОВ "ТК "ЗОЛОТИЙ УРОЖАЙ" отримано передплату за товар - борошно вищого ґатунку в сумі 180000 грн. 00 коп., з яких 30000 грн. 00 коп. ПДВ. 30.06.2017 складено ПН №16/-, яку 07.07.2017 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. 07.07.2017 згідно Квитанції №1 дану ПН не прийнято, виявлено помилку: "Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається.". 10.07.2017 дану ПН №16 від 30.06.2017 повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.2017 отримано Квитанцію №1 за №9130404167, за якою зупинено реєстрацію, виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. затв. Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1101. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункти "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу". Згідно Договору №70-СХП від 21.06.2017 та Рахунку №96 від 22.06.2017, 27.06.2017 ТОВ "МІ-ТРЕЙД" на адресу позивача здійснено передплату за товар - висівки пшеничні в сумі 33033 грн. 55 коп., з яких 5505 грн. 59 коп. ПДВ. 27.06.2017 складено ПН №17/-, яку направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.2017 дану ПН доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.2017 отримано Квитанцію №1 за №9130326974, за якою зупинено реєстрацію, виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2302. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу". Згідно із Квитанціями №2 від 31.07.2017 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "РІДНА ХАТА" 31.07.2017 отримало рішення комісії ДФС: №29220/40980161 від 31.07.2017, №29221/40980161 від 31.07.2017, №29313/40980161 від 31.07.2017, №29222/40980161 від 31.07.2017, №29314/40980161 від 31.07.2017, №29224/40980161 від 31.07.2017, №29223/40980161 від 31.07.2017 з підставою для відмови у реєстрації ПН: "Надання платником податку копій документів, які складені із порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування". ТОВ "РІДНА ХАТА" надало до органів ДФС за місцем реєстрації: належним чином оформлені повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відповідним ПН/РК; належним чином заповнений Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; копії Договорів на постачання товару ТОВ "АЛЬТА ВІСТА", ТОВ "ТК "ЗОЛОТИЙ УРОЖАЙ", ТОВ "УРОЖАЙ", ТОВ "МІ-ТРЕЙД" виписки банку щодо сплати на користь позивача; копію Штатного розкладу про наявність працівників; копію Договору найму виробничих приміщень, на яких здійснюється виробництво борошна та висівок - Договір найму (оренди) №01/-2-0 від 01.02.2017; копію довідки про схему роботи підприємства (стосовно того, що підприємство орендує виробничі цеха, скуповує зерно пшениці, яке переробляється у борошно, що згодом продається); Довідку про наявність виробничих, складських приміщень та виробничих потужностей. Також на думку позивача комісією ДФС України грубо порушені строки розгляду письмових пояснень та/або копій документів, зазначені у пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України та Повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відповідним ПН/РК №№2-8, а саме - відповідно до пп.201.16.2 201.16.3 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України. 12.07.2017 та 13.07.2017 згідно із Висновками контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних робоча група ГУ ДФС у Запорізькій області розглянула письмові пояснення та/або копії документів, визначених у пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України, які надані платником податків, та надала пропозиції щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням вимог п.200-1.3 ст.200-1 ОСОБА_2 кодексу України. Фіскальним органом у Квитанціях №1 зазначено лише загальне посилання на невідповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію. Враховуючи позицію фіскального органу щодо необхідності надання платником податків переліку документів та/або Таблиці даних, йому, як вважає позивач, необхідно чітко зазначати, що пункт 4 відноситься до Критеріїв оцінки ризиків, що затверджені Наказом №567, а п.4 самого Наказу №567. Після подання позивачем ОСОБА_2 декларації з ПДВ за червень 2017 року з реєстраційного ліміту ДФС для реєстрації податкових накладних позивача було знято 720999 грн. 00 коп. - суму ПДВ у зупинених в реєстрації ПН що фактично свідчить про прийняття останніх. Також слід зазначити, що зняття грошових коштів з реєстраційного ліміту ДФС призводить до неможливості використання даного знятого ліміту при реєстрації податкових накладних, а у випадку ж реєстрації останніх повторно буде знято цю ж суму - 720999 грн. 00 коп., що фактично призведе до подвійної сплати одного й того ж податку, а при меншому реєстраційному ліміті останній потрібно буде збільшувати шляхом внесення готівкових коштів з особистих рахунків по господарській діяльності.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Відповідачем-1,2 подано до суду письмові заперечення (т.3, а.с.18-19), в яких зазначено, що Комісією ДФС прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки наданні платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Згідно з п.2 Наказу №567 позивачем надано копії електронних документів та схему роботи підприємства ТОВ "Рідна Хата", згідно якої укладено договори: на оренду обладнання, на якому буде здійснено переробку зерна у готову продукцію: борошно та висівки; на закупівлю сировини, з якої буде здійснено переробку зерна у готову продукцію: борошно та висівки; договір із перевізником, який буде здійснювати поставлення зерна пшениці від постачальника на адресу ТОВ "Рідна Хата"; здійснення переробки зерна пшениці на орендованих потужностях; договір на постачання готової продукції: борошна та/або висівок; договір із перевізником, який буде здійснювати доставляння готової продукції: борошна та/або висівок до Покупця; договір за яким здійснюється доставка готової продукції борошна та/або висівок на адресу Покупця. Так згідно декларацій №10 від 20.06.2017 та №10 від 21.06.2017 виписаних на покупця ТОВ "Альта-Віста", №13 від 22.06.2017 виписаної на покупця Українсько-Іспанського товариства з обмеженою відповідальністю "Урожай", №16 від 30.06.2017 виписаної на покупця ТОВ "Торгівельна компанія "Золотий Урожай" у відповідності п.2 Наказу №567 позивачем не надано копії електронних документів щодо підтвердження придбання пшениці за результатами переробки якої виготовлено борошно, а отже виявлено невідповідність обсягів постачання обсягами придбання по товарах. По податковим накладними: від 22.06.2017 №12, від 23.06.2017 №14 та від 27.06.2017 №17, виписаними на покупця ТОВ "Мі-Трейд" позивачем не було надано копію видаткової накладної та товарно-транспортну накладну, а також виявлено невідповідність обсягів постачання обсягами придбання по товарах. Враховуючи зазначене, відповідач-1 вважає, що рішення Комісії ДФС є таким, що не може бути скасовано, так як було прийнято виключно в межах діючого законодавства, а тому і дії Комісії є правомірними.
Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
У п.201.1 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.201.10 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп.201.16.1 п.201 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
У пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України зазначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з пп.201.16.4 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 (надалі - Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (надалі - "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ОСОБА_2 кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 за №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації постановлено установити, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ОСОБА_2 кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ОСОБА_2 кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: податкові накладні на поставку позивачем товарів; Квитанції; Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК; Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; договори на підставі яких постачався товар; видаткові накладні; накладні на товар; рахунки на оплату товару; товарно-транспортні накладні; штатний розпис; посвідчення якості; звіти про рух хлібопродуктів і тари на елеваторах і складах; реєстри документів по реалізації; договір оренди майна з додатковою угодою та Актом приймання-передачі орендованого майна (щодо оренди позивачем виробничого обладнання у ТОВ "УНМАК"); платіжні та інші документи.
Також, позивачем надано до суду ОСОБА_2 декларацію з податку на додану вартість за 06 місяць 2017 року з додатками (т.1, а.с.82-89).
В оскаржуваних Рішеннях комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №29313/40980161 від 31.07.2017 (т.2, а.с.22); №29222/40980161 від 31.07.2017 (т.2, а.с.27); №29314/40980161 від 31.07.2017 (т.2, а.с.29); №29224/40980161 від 31.07.2017 (т.2, а.с.31); №29223/40980161 від 31.07.2017 (т.2, а.с.33) підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено наступне: "Надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК №4 від 13.07.2017 позивачем надані наступні пояснення: "Зг.дог.№70-СХП від 21.06.2017 та Рахунку №96 від 22.06.2017, 22.06.2017 ТОВ "МІ-ТРЕЙД" було зд-но передплату за Товар - висівки пшеничні в сумі 180 000 грн., з яких ЗО 000 ПДВ. 22.06.17 на цю ж суму було складено ПН №12, яку 07.07.17 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. 07.07.17 згідно Квитанції №1 дану ПН НЕ ПРИЙНЯТО - Виявлено помилку: "Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається.". 10.07.17 дану ПН №12 від 22.06.17 було повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.17 отримано Квитанцію №1 за Реєстр.№9130404367, за якою ЗУПИНЕНО РЕЄСТРАЦІЮ - Виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.17 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2302. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.17 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу." На виконання Наказу МФУ від 13.06.17 №567 надаємо документи на підтвердження законності реєстрації ПН" (т.1, а.с.64).
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК №5 від 13.07.2017 позивачем надані наступні пояснення: "ОСОБА_3. №07-М від 01.02.17, Видаткової накладної №276 від 22.06.17, Товаро-транспортної накладної №256 від 22.06.17 на УІ ТОВ "УРОЖАЙ" було відвантажено Товар - борошно в/г у кількості 5т. на суму 31500 грн., з яких 5250 грн. ПДВ, 22.06.17 на цю ж суму було складено ПН №13, яку 07.07.17 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. 07.07.17 згідно Квитанції №1 дану ПН НЕ ПРИЙНЯТО - Виявлено помилку: "Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається.". 10.07.17 дану ПН №16 від 22.06.17 було повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.17 отримано Квитанцію №1 за Реєстр.№9130416918, за якою ЗУПИНЕНО РЕЄСТРАЦІЮ - Виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.17 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1101. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.17 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу." На виконання Наказу МФУ від 13.06.17 №567 надаємо документи на підтвердження законності реєстрації ПН" (т.1, а.с.65).
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК №6 від 13.07.2017 позивачем надані наступні пояснення: "Зг.дог.№70-СХП від 21.06.2017 та Рахунку №96 від 22.06.2017, 27.06.2017 ТОВ "МІ-ТРЕЙД" було зд-но передплату за Товар - висівки пшеничні в сумі 33033,55 грн., з яких 5505,59 грн. ПДВ. 27.06.17 на цю ж суму складено ПН №17, яку було направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.17 отримано Квитанцію №1 за Реєстр.№9130326974, за якою ЗУПИНЕНО РЕЄСТРАЦІЮ - Виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.17 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2302. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.17 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу." На виконання Наказу МФУ від 13.06.17 №567 надаємо документи на підтвердження законності реєстрації ПН" (т.1, а.с.66).
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК №7 від 13.07.2017 позивачем надані наступні пояснення: Зг.дог.№70-СХП від 21.06.2017 та Рахунку №96 від 22.06.2017, 23.06.2017 ТОВ МІ-ТРЕЙД було зд-но передплату за Товар - висівки пшеничні в сумі 205000 грн., з яких 34166,67 грн. ПДВ. 23.06.17 на цю ж суму складено ПН №14, яку 07.07.17 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. 07.07.17 згідно Квитанції №1 дану ПН НЕ ПРИЙНЯТО - Виявлено помилку: Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається. . 10.07.17р. дану ПН №14 від 23.06.17 було повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.17 отримано Квитанцію №1 за Реєстр.№9130410907, за якою ЗУПИНЕНО РЕЄСТРАЦІЮ - Виявлено помилку: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.17 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2302. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.17р. №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу. На виконання Наказу МФУ від 13.06.17 №567 надаємо документи на підтвердження законності реєстрації ПН (т.1, а.с.67).
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК №8 від 13.07.2017 позивачем надані наступні пояснення: "Зг.дог.№56-М від 30.03.2017 та Рахунку №99 від 30.06.2017, 30.06.2017 ТОВ "ТК "ЗОЛОТИЙ УРОЖАЙ" було зд-но передплату за Товар - борошно в/г, в сумі 180000 грн., з яких 30000 ПДВ. 30.06.17 на цю ж суму було складено ПН №16, яку 07.07.17 направлено у ЄРПН на реєстрацію. 07.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. 07.07.17 згідно Квитанції №1 дану ПН НЕ ПРИЙНЯТО - Виявлено помилку: "Порушено вимоги Наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається.". 10.07.17 дану ПН №16 від 30.06.17 було повторно направлено у ЄРПН на реєстрацію. 10.07.17 дану ПН було доставлено до ДФС. Цього ж дня - 10.07.17 отримано Квитанцію №1 за Реєстр.№9130404167, за якою ЗУПИНЕНО РЕЄСТРАЦІЮ - Виявлено помилку: "Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затв. Наказом МФУ від 13.06.17 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1101. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом МФУ від 13.06.17 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу." На виконання Наказу МФУ від 13.06.17 №567 надаємо документи на підтвердження законності реєстрації ПН" (т.1, а.с.68-69).
Відповідачем документально не доведена відповідність податкових накладних позивача критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
У чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД - відповідач документально суду не довів.
Звідси, пропонування відповідачем надати позивачу "пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу" - є необґрунтованим.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідач суду не довів.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України.
Отже, позиція відповідача щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України - є необґрунтованою.
Контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як свідчать матеріали справи, позивачем як до контролюючого органу, так і до суду надані копії документів відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України.
У позивача, на думку суду, були наявні документи достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідачем не надано до суду доказів подання платником податку контролюючому органу копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Таким чином, відповідачем не доведено надання платником податку "копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".
З урахуванням приписів ч.3 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення: №29313/40980161 від 31.07.2017; №29222/40980161 від 31.07.2017; №29314/40980161 від 31.07.2017; №29224/40980161 від 31.07.2017; №29223/40980161 від 31.07.2017 прийняті Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними.
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_1 фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкові накладні: ПН №12/- від 22.06.2017, ПН №13/- від 22.06.2017, ПН №14/- від 23.06.2017, ПН №16/- від 30.06.2017, ПН №17/- від 27.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою (ч.1 ст.98 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.87 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №29313/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №12/- від 22.06.2017; №29222/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №13/- від 22.06.2017; №29314/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №14/- від 23.06.2017; №29224/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №16/- від 30.06.2017; №29223/40980161 від 31.07.2017 про відмову від реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПН №17/- від 27.06.2017.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну ПН №12/- від 22.06.2017, податкову накладну ПН №13/- від 22.06.2017, податкову накладну ПН №14/- від 23.06.2017, податкову накладну ПН №16/- від 30.06.2017, податкову накладну ПН №17/- від 27.06.2017, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "РІДНА ХАТА".
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "РІДНА ХАТА" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір у сумі 3200 грн. 00 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова у повному обсязі виготовлена 06.11.2017.
Головуючий суддя О.О. Прасов
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2017 |
Оприлюднено | 19.11.2017 |
Номер документу | 70321790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні