ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
17 листопада 2017 року № 813/4142/17
м.Львів
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Крутько Олена Василівна, ознайомившись з позовною заявою Західного офісу Держаудитслужби до Міського палацу культури ім.Гната Хоткевича про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Західного офісу Держаудитслужби до Міського палацу культури ім.Гната Хоткевича, із вимогою:
-стягнути з Міського палацу культури ім.Гната Хоткевича (код ЄДРПОУ 02597433) зайво отримані та безпідставно витрачені кошти місцевого бюджету за КТКВК 110204 «Палаци і будинки культури, клуби та інші заклади клубного типу» в сумі 30947,01 грн. до міського бюджету м.Львова.
Відповідно до вимог ст.107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), суддя після одержання позовної заяви, у тому числі з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Перевіривши матеріали позовної заяви, суддею встановлено, що таку подано без додержання вимог, визначених ст.106 КАС України.
Відповідно до частини 3 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
При цьому, відповідно до п.5 ч.1 ст.106 КАС України, у позовній заяві зазначаються, у разі необхідності - клопотання про звільнення від сплати/відстрочення сплати судового збору; про витребування доказів.
За визначенням статті 1 Закону України “Про судовий збір”, судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Одночасно із позовною заявою позивач звернувся до суду з клопотанням про відстрочення сплати судового збору.
Клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору обґрунтовано тим, що позивач не має можливості сплатити судовий збір, у зв'язку із складним матеріальним становищем. Зазначає, що бюджетні асигнування в Держаудитслужбі для сплати судового збору є значно обмежені, у зв'язку із чим питання щодо сплати судового збору в кожному окремому випадку погоджуються письмово з Державною аудиторською службою України.
Згідно ст.8 Закону України “Про судовий збір”, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, також суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.
Відповідно до ст.88 КАС України, суд враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
За приписами вищезазначених норм відстрочення або розстрочення сплати судового збору чи звільнення від сплати судового збору є правом суду, а відповідна заява сторони розглядається виходячи із визначених стороною обставин, що унеможливлюють сплату судового збору та підтвердження цих обставин належними доказами.
Таким чином, оскільки у даному випадку позивачем не надано до суду належних (достатніх) доказів на підтвердження обставин того, що його майновий стан перешкоджає сплаті судового збору за поданий до суду позов у встановленому законом порядку та розмірі, суддя вважає, що клопотання про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає.
Отже, відсутність документа про сплату судового збору свідчить про неналежне виконання позивачем вимог КАС України при зверненні до суду з означеним позовом.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України “Про судовий збір”, судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору на сьогодні визначено Законом України “Про судовий збір” від 08.07.2011 року №3674-VI (із відповідними змінами і доповненнями).
Частиною першою статті 4 Закону України “Про судовий збір” передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно ч.2 ст.4 Закону України “Про судовий збір”, за подання суб'єктом владних повноважень до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У свою чергу, відповідно до статті 7 Закону України “Про Державний бюджет України на 2017 рік”, установлено у 2017 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року - 1600 грн.
Таким чином, за звернення позивача до адміністративного суду із позовною вимогою про стягнення з відповідача 30947,01 грн. (вимога майнового характеру), судовий збір складає 1 600,00 грн.
У відповідності до положень ч.1 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене, позовну заяву належить залишити без руху та встановити позивачу строк для усунення її недоліків.
Керуючись ст.ст.106, 108, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -
У Х В А Л И В :
Залишити без руху позовну заяву Західного офісу Держаудитслужби до Міського палацу культури ім.Гната Хоткевича про стягнення коштів.
Позивачу усунути у строк включно до 29 листопада 2017 року недоліки позовної заяви, що зазначені у мотивувальній частині даної ухвали.
Роз'яснити позивачу, що у разі неусунення вказаних недоліків у строк до 29 листопада 2017 року включно, позовна заява, яку залишено без руху, підлягає поверненню.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати позивачу.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 КАС України.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2017 |
Оприлюднено | 21.11.2017 |
Номер документу | 70322035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні