ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1644/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Одяг" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,
встановив:
Позивач звернувшись до суду, посилається на те, що ПрАТ "Одяг" не розкрило регулярну річну інформацію за 2016 р. шляхом розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії
За вказані правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Одяг" порушені справи, за наслідками яких винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів: № 61-ПУ-1-Е від 01.06.2017р. у розмірі 3 400, 00 грн. за нерозміщення річного звіту за 2016р. в базі даних НКЦПФР, № 62-ПУ-1-Е від 01.06.2017 р. у розмірі 3 400, 00 грн. за неопублікування річного звіту за 2016 р., № 63-ПУ-1-Е від 01.06.2017 р. у розмірі 3 400, 00 грн. за неподання звіту за 2016 р.
Постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2017р. № 66-ПУ-1-Е на ПрАТ "Одяг" накладено штраф у розмірі 3 400, 00 грн. за ненадання документів на запит територіального управління.
Накладені штрафи юридичною особою в добровільному порядку не сплачені.
Позивач просить стягнути з приватного акціонерного товариства "Одяг" штрафні санкції у сумі 13600 грн.
Представник позивача просить розглядати справу у порядку письмового провадження, без їхньої участі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. Позиція відповідача щодо заявлених позовних вимог суду не відома, оскільки, останнім заперечень на позовну заяву суду не надано, повноважного представника у судове засідання не направлено. Ухвала суду про відкриття провадження та закінчення підготовчого провадження, що була направлена на адресу відповідача, до суду повернувся конверт з відміткою Укрпошти "вибув".
Згідно з приписами ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Частиною 4 ст. 128 КАС України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
Відповідно до постанови № 58-ПУ-4-Е від 11.05.2017 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Одяг". Постановою від 11.05.2017 року встановлено, що за результатами розгляду розкриття регулярної інформації акціонерними товариствами за рік встановлено, що приватне акціонерне товариство "Одяг" (надалі - ПрАТ "Одяг") не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2016 рік не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог пункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ "Одяг" за 2016 рік в Системі моніторингу фондового ринку (звіти ЕДО).
Відповідно до постанови № 59-ПУ-4-Е від 11.05.2017 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Одяг". Постановою від 11.05.2017 року встановлено, що за результатами розгляду розкриття регулярної інформації акціонерними товариствами за рік встановлено, що приватне акціонерне товариство "Одяг" (надалі - ПрАТ "Одяг") не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, є порушенням підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів, підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ "Одяг" за 2016 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР.
Відповідно до постанови № 60-ПУ-4-Е від 11.05.2017 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Одяг". Постановою від 11.05.2017 року встановлено, що за результатами розгляду розкриття регулярної інформації акціонерними товариствами за рік встановлено, що приватне акціонерне товариство "Одяг" (надалі - ПрАТ "Одяг") не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826.
Відповідно до постанови № 62-ПУ-4-Е від 11.05.2017 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Одяг". Постановою від 11.05.2017 року встановлено, що за результатами аналізу бази даних скликання загальних зборів акціонерними товариствами встановлено, що приватне акціонерне товариство "Одяг" (надалі - ПрАТ "Одяг") в порушення вимог частини 2 статті 32 Закону України "Про акціонерні товариства", не скликало не пізніше 30 квітня наступного за звітним роком річні загальні збори акціонерів товариства за підсумками фінансово-господарської діяльності в 2016р., які мали бути проведені не пізніше 30 квітня 2017р. до порядку денного яких обов'язково вносяться питання, передбачені пунктами 11, 12 і 24 частини другої статті 33 цього Закону.
Актами № 57-ПУ-1-Е, 58-ПУ-1-Е, 59-ПУ-1-Е, 61-ПУ-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.05.2017 року зафіксовано факти вчинення правопорушення на ринку цінних паперів ПрАТ "Одяг".
22.05.2017 року винесено постанови № 34-ПУ-1-Е, № 35-ПУ-1-Е, № 36-ПУ-1-Е, № 38-ПУ-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до постанови № 61-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2017 року до ПрАТ "Одяг" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Відповідно до постанови № 62-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2017 року до ПрАТ "Одяг" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Відповідно до постанови № 63-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2017 року до ПрАТ "Одяг" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Відповідно до постанови № 66-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2017 року до ПрАТ "Одяг" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
ПрАТ "Одяг" штрафні санкції не сплатило.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст.6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України, що здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Згідно приписів Положення про Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Положення) управління утворено згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.01.2012 р. № 178 з урахуванням рішення від 08.11.2013 р. № 2558, є підпорядкованим і підзвітним Комісії.
Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР входить до системи Комісії та є її територіальним органом. Реалізує у Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях завдання та повноваження, покладені на Комісію Законами України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про Національну депозитарну систему України", "Про акціонерні товариства", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг", "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", та іншими законодавчими актами в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії, наказами Голови Комісії, та цим Положенням (п.п.1, 3 Положення).
Згідно пп.1 п.6 Положення Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за дотриманням в Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях законодавства про цінні папери.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. № 3480-ІV (далі - Закон № 3480-ІV) встановлено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст.40 Закону № 3480-ІV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Склад, порядок і строки розкриття регулярної (квартальної, річної) інформації емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 р. № 2826 (далі - Положення № 2826).
Пунктом 3 розділу І Положення № 2826 визначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (загальнодоступна інформаційна база даних Комісії); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; розміщення на власному веб-сайті (веб-сторінці); подання до Комісії.
Пунктом 4 глави 4 розділу IІ Положення № 2826 передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена ст.11 Закону № 448/96-ВР.
Відповідно до п.14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Пунктами 2, 11 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови, або до суду в порядку і строки, установлені законодавством.
Згідно положень ст.11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У відповідності до вимог ст.11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З огляду на викладене, враховуючи, що доказів сплати відповідачем заборгованості по штрафним санкціям за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанов від 01.06.2017 року № 61-ПУ-1-Е, № 62-ПУ-1-Е, № 63-ПУ-1-Е, № 66-ПУ-1-Е до суду не надано, позовні вимоги Південно-Українського територіального управління НКЦПФР підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 122, 158 - 163, 167 КАС України, суд
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного акціонерного товариства "Одяг" (код ЄДРПОУ 01554373) штрафні санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 13600 (тринадцять тисяч шістсот) гривень 00 коп., відповідно до постанови № 61-ПУ-1-Е від 01.06.2017 року, постанови № 62-ПУ-1-Е від 01.06.2017 року, постанови № 63-ПУ-1-Е від 01.06.2017 року, постанови № 66-ПУ-1-Е від 01.06.2017 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Варняк С.О.
кат. 9.4.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2017 |
Оприлюднено | 19.11.2017 |
Номер документу | 70322763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні