ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
30 жовтня 2017 року (16 год. 00 хв.) Справа № 808/2094/17 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Прудивуса О.В.,
за участю секретаря судового засідання Заболотньої Н.Ю.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя
до: Товариства з обмеженою відповідальністю Сила росту
про: стягнення різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність , і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.
12.07.2017 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Сила росту (далі - відповідач), в якому позивач просить стягнути з відповідача на його користь суму позовних вимог у розмірі 4 111,85 грн. по фінансуванню різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 848-19 Про наукову і науково-технічну діяльність (далі - Закон України від 26.11.2015 № 848-19), і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів працівнику відповідача ОСОБА_1 за період з січня по травень 2017 року у розмірі 4 111,85 грн.
Позивач обґрунтував свої вимоги тим, що колишньому працівнику відповідача ОСОБА_1 призначено пенсію як науковому працівнику відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 848-19, сума витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеної відповідно до вказаного Закону і сумою пенсій, обчислених відповідно до умов інших законодавчих актів, належна до відшкодування з січня по травень 2017 року по вказаній особі, складає 4 111,85 грн. і досі відповідачем не відшкодована.
Посилаючись на п. 13 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003 №1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон України від 09.07.2003 №1058-IV), п. 5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372 Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність , та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи , позивач просив суд стягнути з відповідача зазначену заборгованість.
Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 17 липня 2017 року позовну заяву залишено без руху, надано строк для усунення її недоліків до 11 вересня 2017 року.
Позивачем було усунено недоліки позовної заяви.
Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 14.09.2017 відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
30.10.2017 судом було отримано клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності та підтримку позовних вимог. У судове засідання представник позивача не прибув.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання двічі не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття, а також не надіслав суду будь-яких заяв та заперечень проти позову.
За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи по суті за відсутності представників сторін.
Враховуючи неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд на підставі ч. 1 ст. 41 КАС України не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи та дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 25) позивача 31.03.2017 зареєстровано як юридичну особу - орган державної влади. Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 22) позивача 17.09.1993 зареєстровано як юридичну особу.
У відповідності до Розпорядження від 25.02.2014 № 113923 (а.с. 16), довідки позивача про розмір призначеної та фактично отриманої пенсії за січень-травень 2017 року (а.с. 21) колишньому працівнику відповідача ОСОБА_1 була призначена та виплачувалась наукова (науково-педагогічна) пенсія. Відповідно до розрахунку стажу (а.с. 18) пенсіонер має науковий стаж 17 років 4 місяці 0 днів, з яких частка різниці у розмірі пенсії, що фінансується за рахунок відповідача - 63,22 %. Розмір пенсії, отриманої вказаним пенсіонером за січень-травень 2017 року склав 4 111,85 грн. (а.с. 21).
Згідно з повідомленнями про суму витрат на фінансування різниці між сумами пенсій, різниця між сумою пенсії, призначеною ОСОБА_1 як науковому працівнику, та сумою пенсії, обчисленої на загальних підставах, в період з січня по травень 2017 року (а.с. 10, 12) складає 4 111,85 грн. (822,37 грн. за січень 2017 року + 822,37 грн. за лютий 2017 року + 822,37 грн. за березень 2017 року + 822,37 грн. за квітень 2017 року + 822,37 грн. = 4 111,85 грн.) (а.с. 5).
Відповідно до положень п. 13 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003 №1058-IV у разі, якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України від від 26.11.2015 № 848-19 та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України.
За приписами п. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 26.11.2015 № 848-19 різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної згідно з цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Відповідно до п. 2 Порядку, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
Згідно п. 9 Порядку різниця у розмірі пенсій наукових працівників установ, організацій фінансується за рахунок коштів цих установ та організацій.
Пунктом 5 Порядку, розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність , про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком.
Перерахування органу Пенсійного фонду відповідних коштів для фінансування різниці пенсій повинно здійснюватися установами, організаціями щомісяця до 25 числа. У разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та заклади у місячний строк з дня виникнення таких обставин.
Отже, наявними у матеріалах справи документами, зокрема повідомленнями про фактичні витрати фінансування різниці у розмірі пенсії за грудень 2014 р. - лютий 2015 р. (а.с. 10, 12) підтверджується наявність у відповідача зобов'язання з відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України Про наукову та науково-технічну діяльність і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів на загальну суму 4 111,85 грн. (по пенсіонеру ОСОБА_1В.), яке не було виконано ним.
Зазначені повідомлення складені відповідно до вимог Порядку та отримані відповідачем, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень (а.с. 10, 12).
За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Позивач довів обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. У свою чергу, відповідач не надав жодних доказів на спростування обставин, якими позивач обґрунтував позовні вимоги.
Таким чином суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим, а відтак - підлягає задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю Сила росту про стягнення різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність , і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Сила росту (69035, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, буд. 24; ідентифікаційний код 13871446) на користь Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя (69057, м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, буд. 2-Б; ідентифікаційний код 41248629; р/р 25609311001061, МФО 313957, банк: філія Запорізького обласного управління АТ Державний ощадний банк України ) витрати на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України Про наукову і науково-технічну діяльність і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 4 111,85 грн. (чотири тисячі сто одинадцять гривень вісімдесят п'ять копійок) по пенсіонеру ОСОБА_1 за період з січня по травень 2017 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Прудивус
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2017 |
Оприлюднено | 20.11.2017 |
Номер документу | 70338897 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні