ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1531/17 11 год. 16 хв.
ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Дмитрієвої О.О.,
при секретарі: Пономаренко М.М.,
за участю:
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства "ОСОБА_1 хлібокомбінат" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_1 міської ради про зобов'язання видати витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки,
встановив:
Приватне акціонерне товариство "ОСОБА_1 хлібокомбінат" (ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат", позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просить зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (ГУ Держгеокадастру у Херсонській області, відповідач) видати йому витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки площею 1,3757 під будівлями та спорудами цеху №3 в місті Херсоні по вулиці Ладичука, 146 (кадастровий номер земельної ділянки: 6510136300:28:001:005) станом на 14.09.2017 року - на дату звернення до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявою про надання зазначеного витягу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19 травня 2017 року у зв'язку із спливом строку оренди земельної ділянки під будівлями та спорудами цеху №3 площею 1,3757 га, яка знаходиться в місті Херсоні по вулиці Ладичука, 146, кадастровий номер земельної ділянки 6510136300:28:001:005, між ПАТ ОСОБА_1 хлібокомбінат та ОСОБА_1 міською радою було укладено додаткову угоду про пролонгацію основного договору оренди земельної ділянки. Разом із цим сторонами було внесено до основного договору зміни, за якими було погоджено доповнити основний договір пунктом 31, за яким "ОСОБА_1 хлібокомбінат" повинен замовити та надати витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки контролюючому органові за місцезнаходження земельної дялінки. У зв'язку із цим, 14.09.2017 року позивач звернувся через Центр надання адміністративних послуг в м. Херсоні до головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявою щодо надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, однак управління листом від 18.09.2017 року за №0-21-0.172-824/178-17 відмовило у наданні такого витягу, мотивуючи свою позицію тим, що постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 р. по справі № 821/1299/16 та від 02.03.2017 р. по справі № 821/2243/15-а визнано протиправними та скасовано рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Також вказує на те, що оскільки рішення ОСОБА_1 міської ради від 31.03.2011 № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" та від 22.11.2013 № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" визнано неправомірними та скасовано в судовому порядку, дійсною на даний час для землекористувачів на території м. Херсона є технічна документація, яка затверджена рішенням ОСОБА_1 міської ради від 27.04.2000 № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона". Тому відповідач мав обов'язок та можливість надати відповідний витяг. Окрім того, вказує на те, що Закон України Про оцінку земель не містить будь-яких обмежень щодо використання нормативної грошової оцінки, яка була проведена понад строків, встановлених ст.. 18 цього Закону.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити в повному обсязі. Звертає увагу суду, що за змістом положень закону України Про оцінку земель та згідно Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів в редакції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995 р. із наступними змінами поняття грошової оцінки землі не було скасовано законом України Про оцінку земель , а навпаки нормативно-грошова оцінка землі є видом грошової оцінки, відповідає суті врегулювання відносин з оренди земель комунальної та державної власності та визначені ставок земельного податку.
Таким чином, позивач, не погоджуючись із позицією Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, звернувся до суду за захистом своїх прав.
Представник Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області в судовому засіданні проти позову заперечував, надавши суду письмові заперечення проти заявлених позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що враховуючи положення Закону України "Про оцінку земель", Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою КМУ від 23.03.1995 № 213 та положення Податкового кодексу України, надання витягу позивачу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на підставі нормативної грошової оцінки затвердженої у 2000 році призведе до недоотримання коштів до місцевого бюджету та порушення вимог у сфері застосування Закону України "Про оцінку земель". Також, відповідач вважає, що необхідно врахувати постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 р. по справі № 821/1299/16 та від 02.03.2017 по справі № 821/2243/15-а, якими визнано протиправними та скасовано рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона". Як наслідок, оскільки діючого на даний час рішення ОСОБА_1 міської ради про затвердження документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона відсутнє, у відповідача відсутній обов'язок видавати витяги з технічної документації, що є виключною компетенцією ОСОБА_1 міської ради.
В судовому засіданні представник відповідача просив суд відмовити в задоволенні позову за необґрунтованістю та безпідставністю. Крім того, посилаючись на рішення Одеського апеляційного адміністративного суду з аналогічного питання, вважає, що поняття нормативна грошова оцінка земельної ділянки та грошова оцінка земельної ділянки не є рівнозначними. Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 27 квітня 2000 року №186 було затвердженно саме грошову оцінку земельних ділянок. Однак позивач просить отримати витяг про нормативно грошову оцінку земельних ділянок, що мала значення до 2003 року.
Таким чином, відповідач вважає, що він не має встановленого законом обов'язку видавати те чого не існує. Окрім того, зазначає про існування рішення ОСОБА_1 окружного адміністративного суду №821/888/17, за яким відповідач підготував та надав витяг позивачу по вказаній земельній ділянці.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до договору оренди земельної ділянки від 18.07.2006 ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат" на підставі рішення ОСОБА_1 міської ради від 27.01.2006 № 1057 має в оренді в строковому платному користуванні земельну ділянку, площею 1,3757 га, під будівлями та спорудами цеху №3, яка знаходиться у м. Херсон по вул. Ладичука, 146. Кадастровий номер земельної ділянки: 6510136300:28:001:0005. Пункт 4 договору оренди передбачає, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі, у розмірі 1,2 % від грошової оцінки земельної ділянки, згідно з рішенням міської ради від 21.021.2005 року №722, що складає 16709,73 грн.. Згідно із п. 3 договір укладено на 5 років та діє до 27.01.2011р..
Згідно акту про передачу та прийом земельної ділянки в натурі здійснено передачу та приймання земельної ділянки в натурі, із земель, наданих в постійне користування виробничо-торговельним підприємством Херсонхліб , відведеної на умовах оренди ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат", здійснено на підставі рішення міської ради від 27.01.2006 № 1057.
14.09.2017 р. позивач звертався із клопотанням до Центру надання адміністративних послуг в м. Херсоні та до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки. Від відповідача отримав лист від 18.09.2017 № 0-21-0.172-824/178-17, в якому повідомлено про неможливість надання витягу у зв'язку з тим, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Таким чином, спірні відносини виникли між сторонами внаслідок відмови Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області надати ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,3757 га на підставі того, що рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" скасовано в судовому порядку.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступних приписів законодавства.
Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначено Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-IV (далі - Закон № 1378-IV). Законом № 1378-IV передбачено, що він визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
Відповідно до ст.1 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно положення ст. 5 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до вимог ст. 18 Закону № 1378-IV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.
Абзацом 2 статті 20 Закону № 1378-IV визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Частиною 3 статті 23 Закону № 1378-IV визначено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
З аналізу норм діючого законодавства вбачається, що Закон України "Про оцінку земель" не містить будь-яких обмежень щодо використання нормативної грошової оцінки, яка була проведена понад строків, встановлених ст. 18 цього Закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком, зокрема, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - Положення № 308), п.1 якого визначено, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Пунктом 3 Положення № 308 передбачено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Херсонської області, а згідно пп.4 п.4 Положення № 308 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.
Згідно додатку № 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 № 835 "Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.
Відповідно до п.2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
З даних правових норм вбачається, що саме до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області входить надання адміністративних послуг на території Херсонської області, серед яких видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Підставою для видачі витягу є відповідна заява землевласника або землекористувача. Нормами діючого законодавства не встановлено будь-якого обмеження щодо здійснення зазначеного обов'язку.
Також суд наголошує, що при видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки територіальне управління Держгеокадастру зобов'язане використовувати відомості нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої відповідною сільською, селищною, міською радою, оскільки таке рішення є обов'язковим до виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади. Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється виключно на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку, тому при заповненні витягу територіальний орган Держгеокадастру не наділений повноваженнями перевіряти обґрунтованість визначення показників нормативної грошової оцінки земельної ділянки та, відповідно, відмовляти у наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Водночас, як вже зазначалось вище, нормами діючого законодавства не передбачено жодних підстав для відмови у видачі територіальними органами Держгеокадастру витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
З предмету позовних вимог вбачається, що ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат" у своїй заяві від 14.09.2017 просив Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею кадастровий номер 6510136300:28:001:0005, площею 1,3757 га по вул. Ладичука, 146 в м. Херсоні, в свою чергу відповідач по справі фактично відмовив у листі від 18.09.2017р., вказавши підставу такої відмови - скасування в судовому порядку рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 р. № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
З обставин справи та правових позицій сторін вбачається, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області не заперечує ні факт наявності у користуванні позивача земельної ділянки, ні правильність оформлення поданої ним заяви, ні наявність у ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат" права на отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а у відповідача повноважень на видачу такого витягу, а вказує на скасування в судовому порядку рішення органу місцевого самоврядування стосовно затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель 2013 року.
В даному випадку суд вважає необхідним зазначити наступне.
Постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 по справі № 821/299/16 та від 02.03.2017 по справі № 821/2243/15-а визнано неправомірним та скасовано рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 р. № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона та визнано нечинним рішення ОСОБА_1 міської ради від 31.03.2011 № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 по справі № 2-а-6907/11, яку залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.12.2015, визнано не чинним рішення ОСОБА_1 міської ради від 31.03.2011 № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона та визнано нечинним рішення ОСОБА_1 міської ради від 27.04.2000 № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".
Оскільки у судовому порядку скасовано рішення ОСОБА_1 міської ради від 31.03.2011 № 178 та від 22.11.2013 № 1238, то на даний час діючим є рішення ОСОБА_1 міської ради від 27.04.2000 р. № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".
Суд зазначає, що скасування в судовому порядку рішення ОСОБА_1 міської ради від 22.11.2013 № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" не звільняє Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області від виконання покладеного на нього обов'язку з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Таким чином, зазначення Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області у листі від 18.09.2017 за № 0-21-0.172-824/178-17 підстав відсутності можливості надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не відповідає вимогам Закону України "Про оцінку земель", Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 № 835 "Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" та Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213.
При цьому посилання представника відповідача на те, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області не може застосовувати оцінку землі 2000 року у зв'язку з тим, що фактори, які були використані при підготовці технічної документації, є застарілими, використання даної оцінки може призвести до недоотримання коштів місцевим бюджетом та порушення вимог законодавства в сфері застосування Закону України «Про оцінку земель» , суд вважає безпідставними, оскільки жодним законом чи нормативно-правовим актом, який регулює земельні відносини, не передбачено право органів Держгеокадастру не видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з таких підстав.
Окрім цього дана обставина не зазначена у листі від 18.09.2017 №0-21-0.172-824/178-17 серед підстав відсутності можливості надати ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат" витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Також суд вважає необґрунтованим посилання відповідача на судовий прецедент, як вважає управління, з аналогічною позицію, що викладено в рішенні Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2017 по справі № 821/1887/16 за позовом ТОВ "ТРЦ Фабрика" до ГУ Держгеокадастру у ХО, якою визнано правомірні дії управління, оскільки у даній справі розглядається питання законності дій управління, викладені в листі від 08.09.2017, обставини встановлені цим рішенням ніяк не можуть стосуватись спору ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат".
Також суд відхиляє доводи відповідача щодо того, що рішенням ОСОБА_1 міської ради від 27.04.2000 р. № 186 була затверджена грошова оцінка земель м. Херсона, а не нормативна грошова оцінка. Суд зазначає, що починаючи з 1992 року по 25.10.2001 року ще не існувало термінів "нормативна грошова оцінка земельної ділянки" та "експертна оцінка земельної ділянки", відповідно ОСОБА_1 міською радою з метою запровадження диференційних ставок земельного податку в залежності від місця розташування земельної ділянки було прийнято рішенням від 27.04.2000 № 186 що розроблено відповідно до "Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затвердженої постановою КМУ від 23.03.1995 № 213. Зокрема, за даною Методикою поняття "грошова оцінка" квадратного метра земельної ділянки в населеному пункті є тотожно та рівнозначною з поняттям "нормативної грошової оцінки" одного квадратного метра земельної ділянки. Згідно постанови КМУ від 05.07.2007 № 843 "Про внесення змін до деяких постанов КМУ" до даної Методики назву постанови після слова "Методику" доповнено словом "нормативно", у всіх відмінках замінено словами "нормативна грошова оцінка" у відповідному відмінку. Відповідно, поняття "нормативна грошова оцінка земельної ділянки" є похідним поняття "грошова оцінка", оскільки вони мають однакове за змістом визначення, а саме - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки; мають єдину формулу для розрахунку відповідно до Методики; мають єдине функціональне призначення - для визначення розміру земельного податку, орендної плати та земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.
Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Будь-яких інших належних та допустимих доказів, що свідчать про неможливість надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлені критерії, якими керується адміністративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень передбаченим ч. 3 ст. 2 КАС України критеріям перевіряється судом з урахуванням закріпленого ст. 9 цього Кодексу принципу законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В розумінні Кодексу адміністративного судочинства України виявлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності слугує підставою для задоволення адміністративного позову за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
В ході розгляду справи знайшов своє підтвердження факт порушення прав позивача з боку відповідача, при цьому останнім протилежного суду не доведено.
Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, оскільки позиція Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, викладена в листі від 18.09.2017 №0-21-0.172-824/178-17 призвела до необгрунтованої бездіяльності щодо не надання ПАТ "ОСОБА_1 хлібокомбінат" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та як наслідок, суд задовольняє спосіб поновлення порушених прав позивача у вигляді зобов'язання відповідача надати такий витяг.
Відповідно до ст. 94 КАС України на користь позивача стягується сплачений судовий збір.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд
постановив :
Позовні вимоги приватного акціонерного товариства "ОСОБА_1 хлібокомбінат" задовольнити.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати приватному акціонерному товариству "ОСОБА_1 хлібокомбінат" витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки площею 1,3757 під будівлями та спорудами цеху №3 в місті Херсоні по вулиці Ладичука, 146 (кадастровий номер земельної ділянки: 6510136300:28:001:005) станом на 14.09.2017 року - на дату звернення до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявою про надання зазначеного витягу.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь приватного акціонерного товариства "ОСОБА_1 хлібокомбінат" (код ЄДРПОУ 00380267) витрати зі сплати судового збору у сумі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень нуль копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 17 листопада 2017 р.
Суддя Дмитрієва О.О.
кат. 6.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2017 |
Оприлюднено | 20.11.2017 |
Номер документу | 70339361 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дмитрієва О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні