Постанова
від 20.11.2017 по справі 826/1343/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 листопада 2017 року № 826/1343/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика телепрограм" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 29.06.2016 № 0050811202,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фабрика телепрограм" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 29.06.2016 № 0050811202.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що податкове зобов'язання визначене в декларації з податку на додану вартість за І квартал 2016 року від 19.04.2016 № 9059440177 у розмірі 383 638,00 грн. було сплачено ним своєчасно згідно платіжних доручень від 01.02.2016 № 194, від 04.02.2016 № 196, від 01.03.2016 № 209, від 31.03.2016 № 226.

Представник позивача у судовому засідання підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, заперечень проти позову та матеріалів, що були або мали бути взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності з приводу яких подано позов, на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.01.2017 суду, не надав; про дату, час та місце розгляду справи відповідач був повідомлений належним чином. Після судового засідання 27.06.2017 через канцелярію суду надійшло клопотання відповідача про вкладення.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд, ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Під час судового розгляду справи, суд,-

В С Т А Н О В И В:

Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі Головного управління ДФС у місті Києві проведена перевірка своєчасності сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю "Фабрика телепрограм" за результатами якої складено акт від 10.06.2016 № 313/1-26-50-12-02-39230151.

Зазначеним актом встановлено, що згідно з наявною в базах даних інформацією, наданою платником податків до територіальних органів ДФС України, платником порушено терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків визначених пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, а саме грошове зобов'язання у розмірі 383 638,00 грн. визначене в податковій декларації від 19.04.2016 № 9059440177 сплачено 26.05.2016 з огляду на що відповідно до положень статті 126 Податкового кодексу України підлягає застосуванню штрафна (фінансова) санкція у розмірі 38 363,80 грн.

29.06.2016 на підставі вказаного акту прийнято податкове повідомлення - рішення №0050811202, яким за затримку сплати грошового зобов'язання у розмірі 383 638,00 грн. на 6 календарних днів застосовано штраф у розмірі 38 363,80 грн.

Позивач, не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України встановлено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

Згідно з підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України встановлено, що сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до пункту 200 1 .6 статті 200 1 Податкового кодексу України за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 цього Кодексу.

Пунктом 209.2.1 пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України встановлено, що сільськогосподарські підприємства для забезпечення перерахування, зазначеного у: підпункті "а" пункту 209.2 цієї статті, зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкриті для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів для здійснення операцій з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва); підпункті "б" пункту 209.2 цієї статті, зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкриті для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових і технічних культур; підпункті "в" пункту 209.2 цієї статті, зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкриті для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій із продукцією тваринництва.

Згідно з пунктом 209.2.3 пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України для перерахування до державного бюджету коштів, зарахованих на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість з рахунків платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, зазначених у підпункті 209.2.1 пункту 209.2 цієї статті, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету, зазначена у податковій декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування за звітний (податковий) період. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету.

Відповідно до підпункту 209.2.4 пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України сільськогосподарські підприємства - суб'єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їхні рахунки у системі електронного адміністрування податку, зазначені у підпункті 209.2.1 пункту 209.2 цієї статті, коштів у розмірі, достатньому для перерахування до державного бюджету та на спеціальний рахунок, на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду.

Пунктом 19 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 встановлено, що за підсумками звітного (податкового) періоду відповідно до задекларованих у податковій декларації з податку результатів діяльності платником податку проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 і 209 Кодексу, та/або здійснюється перерахування сум податку на поточний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, яке відповідає пункту 209.18 статті 209 Кодексу, реквізити якого він зазначає в податковій декларації з податку. Суми податку, зазначені в податковій звітності з податку, перераховуються до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, яке відповідає пункту 209.18 статті 209 Кодексу, з електронного рахунка платника податку.

Згідно з пунктом 20 вказаного Порядку для перерахування до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, яке відповідає пункту 209.18 статті 209 Кодексу, сум узгоджених податкових зобов'язань (в тому числі сум податку, що підлягають перерахуванню до державного бюджету згідно з пунктом 23 цього Порядку) відповідно до поданої податкової звітності з податку ДФС не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, яке відповідає пункту 209.18 статті 209 Кодексу. На підставі таких реєстрів Казначейство не пізніше останнього дня строку, встановленого Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, яке відповідає пункту 209.18 статті 209 Кодексу, з електронних рахунків платників податку. У разі зміни платником даних щодо його реквізитів та/або реквізитів рахунків, на які зараховуються кошти з електронних рахунків, ДФС має право надсилати Казначейству коригуючи реєстри для коригування таких реквізитів або відкликання реєстрів.

Позивачем було подано декларацію з податку на додану вартість за І квартал 2016 року від 19.04.2016 № 9059440177 в якій самостійно визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 38 363,80 грн.

Відповідно до положень підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України граничним строком сплати вказаного грошового зобов'язання є 20.05.2016.

Позивачем на підтвердження сплати визначено ним в декларації з податку на додану вартість за І квартал 2016 року від 19.04.2016 № 9059440177 суми грошового зобов'язання у розмірі 38 363,80 грн. надано суду копії платіжних доручень на загальну суму 383 671,00 грн. з призначенням платежу "*;101;;ПДВ за січень 2016р. ТОВ "ФАБРИКА ТЕЛЕПРОГРАМ" (код ЄДРПОУ 39230151);;;" від 01.02.2016 № 194 на суму 100 335,00 грн., від 04.02.2016 № 196 на суму 23 335,00 грн., від 01.03.2016 № 209 на суму 93 334,00 грн., від 31.03.2016 № 226 на суму 166 667,00 грн.

Також, позивачем надано суду копію рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 20.04.2017 № 10005/10/26-15-10-01-35 в якому зазначено про те, що згідно з реєстром транзацій зарахування та списання коштів на електронний рахунок, станом на граничний термін сплати грошового зобов'язання за І квартал 2016 року ТОВ "Фабрика телепрограм" було перераховано на електронний рахунок кошти у розмірі 481 388,61 грн., яких було достатньо для сплати грошового зобов'язання за І квартал 2016 року, водночас ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві сформований 13.05.2016 реєстр підтвердження сплати ПДВ за І квартал 2016 року у розмірі 383 638,00 грн. направлено до Державної казначейської служби лише 26.05.2016, що зумовило несвоєчасність сплати ПДВ за І квартал 2016 року.

Таким чином, наданими позивачем суду доказами підтверджується факт своєчасного зарахування ним на рахунок у системі електронного адміністрування податку грошових коштів достатніх для сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету визначеного в податковій декларації з податку на додану вартість за І квартал 2016 року від 19.04.2016 № 9059440177 у розмірі 38 363,80 грн., а факт несвоєчасного перерахування вказаних коштів відповідно до рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 20.04.2017 № 10005/10/26-15-10-01-35 зумовлений тим, що реєстр підтвердження сплати ПДВ за І квартал 2016 року у розмірі 383 638,00 грн. був направлений ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві до Державної казначейської служби несвоєчасно, а саме, 26.05.2016.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що порушення термінів сплати (перерахування) податку на додану вартість за І квартал 2016 року відбулось внаслідок дій ПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, а не з вини позивача, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 29.06.2016 № 0050811202.

Відповідно до частини першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов - задовольнити повністю .

2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 29.06.2016 № 0050811202.

3.Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 23, код ЄДРПОУ 39468461) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика телепрограм" (13143, м. Київ, вул. Заболотного Академіка, буд. 33/162-А. код ЄДРПОУ 39230151)понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот грн. 00 коп.).

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.11.2017
Оприлюднено20.11.2017
Номер документу70340113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1343/17

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 20.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні