ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"15" листопада 2017 р.Справа № 916/2207/17
За позовом: Державної екологічної інспекції в Одеській області;
до відповідача: Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ ;
за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 сільської ради Великомихайлівського району Одеської області;
про стягнення;
Суддя Оборотова О.Ю.
За участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2, за довіреністю №3 від 11.07.2017р.; ОСОБА_3 за довіреністю №5 від 15.11.2017р.
від відповідача : ОСОБА_4, (голова) за посвідченням серії КЕ433496.
від третьої особи : не з'явився.
СУТЬ СПОРУ: 08.09.2017р. Державна екологічна інспекція в Одеській області звернулась до господарського суду Одеської області із позовною заявою до Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ про стягнення суми збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.09.2017р. прийнято позовну заяву до розгляду і порушено провадження у справі №916/2207/17.
23.10.2017р. від Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ надійшло клопотання про доручення документів до матеріалів справи.
30.10.2017р. від Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ надійшло клопотання про залучення в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 сільську раду Великомихайлівського району Одеської області.
30.10.2017р. від Державної екологічної інспекції в Одеській області надійшло клопотання про продовження строку розгляду справи на п'ятнадцять днів.
30.10.2017р. від Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав викладених у відзиві.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 30.10.2017р. продовжено строк розгляду справи №916/2207/17 на п'ятнадцять днів, а саме до 23 листопада 2017р.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 30.10.2017р. залучено до участі у справі № 916/2207/17 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 сільську раду Великомихайлівського району Одеської області.
У судовому засіданні 15.11.2017р. після виходу судді з нарадчої кімнати було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив.
Державною екологічною інспекцією в Одеській області у період з 20.03.2017 року по 31.03.2017 року проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ (СПП ПРОМІНЬ ).
У ході перевірки було встановлено наступне:
Підприємство для власних потреб сільськогосподарського виробництва та централізованого водопостачання а також для потреб у питній воді жителів с. Привільне, с. Сокорове, здійснювало використання підземних вод зі свердловин, що розташовані в межах земель Вишевської (Кіровської) сільської ради Великомихайлівського району Одеської області.
Водокористування підприємством здійснювалось при відсутності дозволу на спеціальне водокористування в період з 19.02.2012р. по 31.12.2016р. та є порушенням пункту 9 ст.44, ст.48 Водного Кодексу України, відповідальність за яке передбачена ст. ст. 110, 111 Водного кодексу України.
Даний факт зафіксовано в акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, який складено державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Одеської області за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог природоохоронного законодавства СПП ПРОМІНЬ від 31.03.2017р.
Акт перевірки підписаний зі сторони Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ без жодних зауважень та заперечень.
Відповідно до відзиву на позовну заяву, СПП ПРОМІНЬ звертає увагу суду на те, що воно неодноразово зверталось до ОСОБА_1 сільської ради Великомихайлівського району Одеської області з метою взяття останньою на баланс свердловини та водопроводів.
В результаті таких звернень, ОСОБА_1 сільська рада Великомихайлівського району Одеської області прийняла рішення від 22.02.2017р. про прийняття на баланс свердловини та водопроводів.
Державна екологічна інспекція в Одеській області зазначає, що відповідно до наданих СПП ПРОМІНЬ звітів про використання води форми 2-ТП (водгосп) за 2014-2016 роки, довідки від 22.03.2017р. про використання води в період з 01.01.2017р. по 22.03.2017р. обсяг використання підземних вод у період з 01.04.2014р. по 31.12.2016р. зі свердловин склав 5,5 тисяч кубічних метрів.
Посадовими особами Державної екологічної інспекції в Одеській області відповідно до ОСОБА_5 розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів було зроблено розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та розмір збитків склав 23969,00 грн.
Враховуючи викладені обставини, позивач був вимушений звернутися до господарського суду Одеської області з відповідним позовом, з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та надавши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.
Згідно з п.9 ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Відповідно до ч.1 ст.149 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання використовують у господарській діяльності природні ресурси в порядку спеціального або загального природокористування відповідно до цього кодексу та інших законів, що узгоджується з приписами ч.1 ст.38 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .
Водночас, в порядку спеціального використання природних ресурсів громадянам, підприємствам, установам і організаціям надаються у володіння, користування або оренду природні ресурси на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, - на пільгових умовах ч.3 ст.38 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ).
Згідно з Водним Кодексом України підземні води належать до державного водного фонду України.
За визначеннями, наведеними у статті першої Водного кодексу України, використання води-процес вилучення води для використання у виробництві з метою отримання продукції та для господарсько-питних потреб населення, а також без її вилучення для потреб гідроенергетики, рибництва, водного, повітряного транспорту та інших потреб.
За статтею 46 зазначеного Кодексу водокористування може бути двох видів: загальне і спеціальне.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст.48 Водного кодексу України спеціальне водокористування-це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.
Не належать до спеціального водокористування: пропуск води через гідровузли крім гідроенергетичних); подача (перекачування) води водокористувачам у маловодні регіони; усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення); використання підземних вод для вилучення корисних компонентів; вилучення води з надр разом з видобуванням корисних копалин; виконання будівельних, днопоглиблювальних і вибухових робіт; видобування корисних копалин і водних рослин; прокладання трубопроводів і кабелів; проведення бурових, геологорозвідувальних робіт; інші роботи, які виконуються без забору води та скидання зворотних вод.
Таким чином, водним законодавством передбачено вичерпний перелік видів використання води, які не відносяться до спеціального водокористування, а значить і не потребують отримання дозволу на спец водокористування.
У відповідності до приписів статей 68, 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Згідно статті 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Водокористувачі звільняються від відповідальності за порушення водного законодавства, якщо вони виникли внаслідок дії непереборних сил природи чи воєнних дій. Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні, зокрема у порушенні правил спеціального водокористування.
Статтею 111 Водного кодексу України передбачено, що підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. Притягнення винних у порушенні водного законодавства до відповідальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування збитків, завданих ними внаслідок порушення водного законодавства.
Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. №389 затверджено ОСОБА_5 розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів.
ОСОБА_5 розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів встановлює єдині вимоги до визначення збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів суб'єктами господарювання фізичними і юридичними особами), та застосовується державними інспекторами України з охорони навколишнього природного середовища та державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища відповідних територій при розрахунку розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які виявлені за результатами державного контролю за додержанням вимог суб'єктами господарювання природоохоронного законодавства.
З аналізу пункту 1.2. Методики вбачається, що вказана ОСОБА_5 встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі як внаслідок таких порушень законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, що призвели до забруднення водних об'єктів, забруднення поверхневих та підземних вод, так і внаслідок порушень законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, обумовлених самовільним використанням, забором, використанням води та скидом забруднюючих речовин з порушенням умов водокористування, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування.
Відповідно до пункту 1.7. Методики самовільне водокористування-це здійснення спеціального водокористування без наявності дозволу на нього.
Судом встановлено, що дозвіл на спеціальне водокористування УКР 2958, відповідно до Акту перевірки який отриманий СПП ПРОМІНЬ 11.03.2009р. діяв до 18.02.2012р.
Термін дії даного дозволу не продовжувався, новий отриманий не був, а тому суд констатує факт самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів з 19.02.2012р.
В розділі ІХ пункти 9.1 та 9.2 ОСОБА_5 визначено порядок розрахунку розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів (при відсутності дозвільних документів дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами підземних вод), який здійснюється за формулою: Зсам=5 х W х ТАР, де W-обєм води метри кубічні), що використана самовільно без дозвільних документів дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами підземні води)), Тар-розмір, грн./100 куб.м., аналогічний ставці збору за спеціальне використання води, встановленої статтею 255 Податкового кодексу України на дату виявлення порушення.
Так, положення ОСОБА_5 розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. № 389, встановлюють самостійні та окремі підстави для відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушень законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів без дозволу на спеціальне водокористування.
Отже, чинним законодавством встановлено самостійні підстави для відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, зокрема внаслідок самовільного використання водних ресурсів без відповідного дозволу на спеціальне водокористування.
Державною екологічною інспекцією в Одеській області відповідно до вищевказаної ОСОБА_5 було зроблено розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та розмір збитків склав 23969,00 грн.
Під час розрахунку збитків СПП ПРОМІНЬ використовувались наступні показники об'ємів забраних вод із звітів форми 2-ТП(водгосп).
За 2014 рік використано 2-ТП(водгосп) за II (квітень, травень, червень), III (липень, серпень, вересень) та 4 (жовтень, листопад, грудень) квартали 2014 року.
2-ТП(водгосп) за II квартал 2014:
200 м 3 взято з графи 3 За перший місяць звітного кварталу (квітень) звіту за II квартал 2014 року;
300 м 3 взято з графи 4 За перший місяць звітного кварталу (травень) звіту за II квартал 2014 року;
300 м 3 взято з графи 5 За перший місяць звітного кварталу (червень) звіту за II квартал 2014 року.
2-ТП(водгосп) за III квартал 2014:
100 м 3 взято з графи 3 За перший місяць звітного кварталу (липень) звіту за III квартал 2014 року;
100 м взято з графи 4 За перший місяць звітного кварталу (серпень) звіту за III квартал 2014 року;
100 м взято з графи 5 За перший місяць звітного кварталу (вересень) звіту за III квартал 2014 року
2-ТП(водгосп) за 4 квартал 2014:
100 м взято з графи 3 За перший місяць звітного кварталу (жовтень) звіту за 4 квартал 2014 року;
100 м 3 взято з графи 4 За перший місяць звітного кварталу (листоп.) звіту за 4 квартал 2014 року;
100 м взято з графи 5 За перший місяць звітного кварталу (грудень) звіту за 4 квартал 2014 року
Всього за період з 01.04.2014 по 31.12.2014 використано об'єми із звіту в розмірі 1,4 тис. м 3 .
За 2015 рік використано в розрахунку обсяги забраних СПП ПРОМІНЬ вод відповідно до звіту 2-ТП(водгосп), наданого СПП ПРОМІНЬ під час перевірки. А саме: на сторінці 1 Звіту в графі 2 Забрано або одержано від початку року, всього зазначені обсяги забору во ли за 20 1 5 рік зазначені в кількості 2,0 тис.м 3 .
За 2016 рік використано в розрахунку обсяги забраних СПП ПРОМІНЬ вод відповідно до звіту 2-ТП(водгосп). А саме: на сторінці 2 Звіту в графі 1 Усього зазначені обсяги забору води за 2016 рік зазначені в кількості 2,1 тис.м 3 .
Розрахунок збитків здійснено по наступним об'ємам забраних та використаних вод СПП Промінь :
1,4 тис. м 3 + 2,0 тис.м 3 + 2,1 тис.м 3 = 5,5 тис.м 3 .
Зсам = 5 х 5500 м 3х 0,8716 грн./м 3 = 23969,0 грн.
Згідно ст.20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду(контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить пред'являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища (підпункт і ), вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах (підпункт й ).
Відповідно до ст.ст. 16, 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , наказу Міністерства екології та природних ресурсів від 04.11.2011 №429 Про затвердження положень про територіальні органи Держекоінспекції України , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.11.2011 за №1347/20085, Державна екологічна інспекція в Одеські області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України.
Державна екологічна інспекція в Одеській області, відповідно до вищевказаного Положення, має право розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства; виступати позивачем та відповідачем у судах.
Враховуючи, що позивачем заявлено позовну вимогу про застосування до СПП ПРОМІНЬ цивільної відповідальності за порушення природоохоронного законодавства, господарський суд вважає за необхідне звернутись до відповідних положень Цивільного кодексу України, якими врегульовано підстави та порядок притягнення до цивільної відповідальності за завдану шкоду.
Положеннями ч. ч. 1-2 ст. 22 Цивільного кодексу України передбачено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. При цьому, збитками є витрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.
Згідно з ч. ч. 1-2 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Господарський суд зазначає, що для настання деліктної відповідальності необхідна наявність складу цивільного правопорушення, а саме: вина особи, яка заподіяла шкоду; протиправна поведінка заподіювача шкоди; наявність шкоди; причинний зв?язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача. Відсутність одного з елементів складу цивільного правопорушення, які утворюють склад цивільного правопорушення, звільняє боржника від відповідальності за заподіяну шкоду, оскільки його поведінка не може бути кваліфікована як правопорушення.
Аналогічну правову позицію висловлено у п. 1.3 роз'яснень Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища від 27.06.2001р. № 02-5/744, згідно з яким розглядаючи справи про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення природноресурсового, природоохоронного законодавства про забезпечення екологічної безпеки, господарські суди повинні обов'язково враховувати наявність таких умов відповідальності, як безпосередній причинний зв'язок між відповідними діями (бездіяльністю) і шкодою та вина відповідача.
В силу положень ч. ч. 1-3 ст. 614 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання. Відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов'язання.
Разом з тим, положеннями п. у п. 1.6 роз'яснень Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища від 27.06.2001р. № 02-5/744 передбачено, що господарський суд, вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, повинен виходити з презумпції вини правопорушника (статті 440 та 442 Цивільного кодексу). Отже позивач не повинен доводити наявність вини відповідача у заподіянні шкоди навколишньому природному середовищу, навпаки, відповідач повинен довести, що у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди.
З огляду на викладене, господарський суд вважає за необхідне при вирішенні даного спору встановити факт наявності або відсутності у діях СПП ПРОМІНЬ елементів складу цивільного правопорушення, які, в даному випадку, збігаються з елементами складу порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Водокористування підприємством здійснювалось при відсутності дозволу на спеціальне водокористування в період з 19.02.2012р. по 31.12.2016р. та є порушенням пункту 9 ст.44, ст.48 Водного Кодексу України, відповідальність за яке передбачена ст. ст. 110, 111 Водного кодексу України.
Даний факт зафіксовано в акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, який складено державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Одеської області за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог природоохоронного законодавства СПП Промінь від 31.03.2017р.
Акт перевірки підписаний зі сторони Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ без жодних зауважень та заперечень.
Суд приймає до уваги правову позицію СПП ПРОМІНЬ стосовно того, що водокористування здійснювалось також для потреб у питній воді жителів с. Привільне, с. Сокорове, та факт неодноразових звернень до ОСОБА_1 сільської ради Великомихайлівського району Одеської області, однак, в аспекті спірних правовідносин, дані підстави не можуть бути підставою для звільнення від відповідальності СПП ПРОМІНЬ за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Посилання відповідача щодо зволікання ОСОБА_1 сільської ради Великомихайлівського району Одеської області у прийнятті рішення про прийняття на баланс свердловини та водопроводів не відноситься до предмету розгляду справи №916/2207/17, оскільки у спірний період дані об'єкти перебували на балансі СПП ПРОМІНЬ , а тому позивач вірно визначив суб'єктний склад у даній справі.
Дійсно, відключення водопостачання населенню може мати негативні наслідки, однак суд звертає увагу, що СПП ПРОМІНЬ взагалі не надано пояснень, з приводу того, що зумовило неможливість продовження або отримання нового дозволу на спеціальне водокористування після закінчення дії дозволу УКР 2958 (після 18.02.2012р.).
Отже, враховуючи той факт, що СПП ПРОМІНЬ було обізнане з тим, що дозвільний документ що надає право на спеціальне водокористування закінчив свою дію. Однак відповідач продовжив використання підземних вод зі свердловин, що розташовані в межах земель Вишевської (Кіровської) сільської ради Великомихайлівського району Одеської області для власних потреб сільськогосподарського виробництва та централізованого водопостачання а також для потреб у питній воді жителів с. Привільне, с. Сокорове.
Суд вбачає в діях СПП ПРОМІНЬ елементний склад цивільного правопорушення, який, в даному випадку, збігається з елементами складу порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Державної екологічної інспекції в Одеській області до СПП Промінь про стягнення із останнього розміру заподіяних збитків, які складають 23969,00 грн.
Інші наявні у матеріалах справи докази та пояснення сторін вищевикладених висновків суду не спростовують
Згідно вимог ст.ст. 32, 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. При цьому, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Разом з тим, ст. 43 ГПК України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.
Підсумовуючи вищезазначене, суд доходить висновку щодо необхідності задоволення заявлених Державною екологічною інспекцією в Одеській області позовних вимог до СПП Промінь у повному обсязі.
Судові витрати зі сплати судового збору судом покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов - задовольнити.
2. Стягнути з Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ (с.Привільне, Великомихайлівський район, Одеська область, 67123 код ЄДРПОУ 19216671) на користь Державного бюджету України на розрахунковий рахунок №33112331700182 фонду охорони навколишнього природного середовища ОСОБА_1 сільської ради, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37838652, банк - ГУДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Великомихайлівському районі, код бюджетної класифікації 24062100, балансовий рахунок 3311, символ звітності банку 331 збитки заподіяні державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства у розмірі 23969,00грн.
3. Стягнути з Сільськогосподарського приватного підприємства ПРОМІНЬ (с.Привільне, Великомихайлівський район, Одеська область, 67123 код ЄДРПОУ 19216671) на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області (65107, м. Одеса, проспект Шевченка, 12, код ЄДРПОУ 38017120) судовий збір у розмірі 1600 грн.
Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення складено та підписано 20.11.2017р.
Суддя О.Ю. Оборотова
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2017 |
Оприлюднено | 21.11.2017 |
Номер документу | 70348421 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Оборотова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні