Ухвала
від 16.11.2017 по справі 922/1738/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"16" листопада 2017 р.Справа № 922/1738/17

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Савченко А.А.

при секретарі судового засідання Романченко Н.С.

за участю:

представника Головного управління ДФС у Харківській області - ОСОБА_1, довіреність № 4809/9/20-40-10-07-01 від 30.06.2017 р.

представника ліквідатора - ОСОБА_2, дов. №2148 від 11.11.2017р.

розглянувши справу

за заявою ТОВ "Страйк Фінанс", м.Харків до ТОВ "Страйк Фінанс", м.Харків про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 06.07.2017р. ТОВ "Страйк Фінанс" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3. Зобов'язано ліквідатора в строк до 06.07.2018 року виконати ліквідаційну процедуру, надати суду звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури.

06 липня 2017 року на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури за номером 44315.

16 серпня до суду надійшло клопотання ГУ ДФС у Харківській області про зобов'язання ліквідатора вчинити певні дії (вх. № 26617), в якому заявник просить суд зобов'язати ліквідатора ОСОБА_3 забезпечити можливість для проведення ГУ ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ "Страйк Фінанс".

Ухвалою суду від 21.08.2017р. клопотання ГУ ДФС у Харківській області про зобов'язання ліквідатора вчинити певні дії (вх. № 26617) прийнято та призначено до розгляду в судовому засіданні, зобов'язано ГУ ДФС у Харківській області надати до суду письмове обґрунтування стосовно наявності повноважень на звернення до суду з відповідним клопотанням та докази в обґрунтування клопотання та неправомірності дій ліквідатора. Ліквідатора зобов'язано надати до суду відзив на клопотання, з наданням необхідних документів в його обґрунтування.

12 вересня 2017 року ліквідатором надано до суду відзив на клопотання Головного управління ДФС у Харківській області, в якому ліквідатор заперечує проти клопотання в повному обсязі та просить суд відмовити в його задоволенні з тих підстав, що посилання на не надання документів для перевірки контролюючому органу ліквідатором є безпідставними, так як документи не могли бути надані, оскільки працівники податкової не узгодили час та місце надання таких документів із ліквідатором. Жодного разу з початку ліквідації в загальному порядку, та з моменту звернення Товариства як боржника до суду із заявою про порушення провадження про банкрутство боржника, та під час вказаного провадження в суді працівники ДФС не зверталися за місцезнаходженням ліквідатора з вимогою надання документів до перевірки. При цьому заяву встановленого зразка щодо повідомлення про початок стану припинення товариства та прохання провести перевірку було направлено до районної податкової інспекції, оскільки саме районна податкова є контролюючим органом уповноваженим контролювати діяльність товариства, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який є в матеріалах справи. Таким чином ГУ ДФС не є стороною у даній справі. Крім того, скарга є безпідставною, оскільки працівниками ДФС не виконані всі передбачені Податковим кодексом України заходи щодо забезпечення законності проведення вказаної перевірки та за таких обставин така перевірка не може бути розпочата.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 22.09.2017р. відкладено розгляд клопотання ГУ ДФС у Харківській області про зобов'язання ліквідатора вчинити певні дії (вх. № 26617) на "16" листопада 2017 р. о(об) 10:50, зобов'язано ГУ ДФС у Харківській області надати до суду письмове обґрунтування стосовно наявності повноважень на звернення до суду з відповідним клопотанням та докази в обґрунтування клопотання та неправомірності дій ліквідатора. Зобов'язано ліквідатора надати до суду відзив на клопотання, з наданням необхідних документів в його обґрунтування.

15 листопада 2017р. ГУ ДФС у Харківській області надано до суду додаткові письмові пояснення, в яких зазначається, що Головне управління ДФС у Харківській області є контролюючим органом, що діє в інтересах держави та має всі необхідні функції для звернення до суду з відповідними вимогами на підставі ст. 19-1 та ст. 20 Податкового кодексу України.

Представник ГУ ДФС у Харківській області в судовому засіданні підтримав клопотання в повному обсязі, просив суд його задовольнити.

Представник ліквідатора проти клопотання заперечував з підстав, зазначених у відзиві на клопотання, просив суд відмовити в його задоволенні.

Суд, вислухавши пояснення представників ГУ ДФС у Харківській області та ліквідатора, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, встановив наступне.

Відповідно до ст. 41 Податкового кодексу України, в редакції Закону №1797-VIII від 21.12.2016р., контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Згідно зі ст.19-1 Податкового кодексу України, в редакції Закону №1797-VIII від 21.12.2016р., однією із функцій контролюючих органів є здійснення адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проведення відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.

Оскільки з 01.01.2017р. ГУ ДФС у Харківській області наділене повноваженнями проведення відповідно до законодавства перевірок та звірок платників податків, суд вважає, що Головне управління ДФС у Харківській області має право на звернення до суду з відповідним клопотанням.

Даючи оцінку клопотанню, суд вважає необхідним зазначити наступне.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

В своєму клопотанні Головне управління ДФС у Харківській області посилається на те, що ліквідатором, в порушення вимог чинного законодавства, не було надано до контролюючого органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку, необхідних для проведення перевірки.

Проте, ГУ ДФС у Харківській області не надано суду доказів, які б свідчили про його звернення безпосередньо до ліквідатора з вимогою щодо надання вищезазначених документів у визначений у клопотанні період.

В обґрунтуваннях до клопотання Головне управління ДФС у Харківській області посилається на те, що посадовими особами контролюючого органу для пред'явлення копії наказу про проведення перевірки та направлень було здійснено виїзд за юридичною адресою боржника, та у зв'язку з відсутністю підприємства за місцезнаходженням, розпочати перевірку не виявилося можливим, про що був складений акт.

Проте, суд не приймає ці доводи до уваги, виходячи з наступного.

Матеріали справи свідчать що, ліквідатором було належним чином повідомлено ГУ ДФС у Харківській області про ліквідацію боржника та про необхідність проведення документальної перевірки про нарахування, обчислення та сплату загальнообов'язкових платежів (т.1 а.с. 46).

Крім того, судом на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України було оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Таким чином, судом встановлено, що податковий орган був повідомлений про ліквідацію підприємства.

Суд зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує ліквідатора самостійно подавати документи до податкового органу для проведення перевірки в процедурі ліквідації підприємства. Обов'язок щодо проведення перевірки покладається саме на контролюючий орган, а не на платника податків.

Згідно з п. 85.2 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки (п.78.4 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 42.2 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Згідно з ч. 2 ст. 38 та ч. 3 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом, з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

Враховуючи, що постановою господарського суду Харківської області від 06.07.2017р. ТОВ "Страйк Фінанс" призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3, суд зазначає, що з 06.07.2017 р. до нього перейшли права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута, а тому контролюючий орган зобов'язаний про проведення документальної позапланової перевірки та необхідність надання документів для її проведення повідомити саме ліквідатора.

Проте доказів направлення будь-якого повідомлення про проведення перевірки на адресу ліквідатора ГУ ДФС у Харківській області до суду не надано.

Крім того, стаття 36 ГПК України встановлює, що письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії. Оригінали документів подаються, коли обставини справи відповідно до законодавства мають бути засвідчені тільки такими документами, а також в інших випадках на вимогу господарського суду.

В разі подання копії документу вона повинна бути засвідчена відповідно до вимог чинного законодавства України (Закону України "Про нотаріат", Закону України "Про адвокатуру" або ін.) Відповідно до п. 5.27 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації (ДСТУ 4163-2003) відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів „Згідно з оригіналом» , назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії, засвідчуватись повинна кожна сторінка документу з відтиском печатки підприємства, установи, організації іншої юридичної особи (СПД-ФО - за наявності).

Проте, в порушення вказаних норм ГУ ДФС у Харківській області до клопотання додані документи, які не засвідчені у відповідності до вимог чинного законодавства України, оскільки на них є лише печатка установи та відсутній підпис, який має засвідчувати відповідність цих документів оригіналу.

Разом з тим, зважаючи на те, що перевірку має бути проведено у порядку, встановленому чинним законодавством та з огляду на те, що ліквідатор має виконувати свої повноваження відповідно до ч. 3 ст. 98 Закону про банкрутство, згідно з якою під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство, суд вважає за необхідне клопотання Головного управління ДФС у Харківській області задовольнити частково та зобов'язати ліквідатора ОСОБА_3 забезпечити можливість для проведення ГУ ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ "Страйк Фінанс", в іншій частині вимог за клопотанням відмовити.

Керуючись ст. ст. 38, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", ст. 86 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання ГУ ДФС у Харківській області про зобов'язання ліквідатора вчинити певні дії (вх. № 26617) задовольнити частково.

Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_3 забезпечити можливість для проведення ГУ ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ "Страйк Фінанс".

В решті вимог за клопотанням відмовити.

Ухвалу суду направити ліквідатору, банкруту, кредиторам, Головному управлінню ДФС у Харківській області.

Ухвалу підписано 20.11.2017р.

Суддя ОСОБА_4

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення16.11.2017
Оприлюднено21.11.2017
Номер документу70348581
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1738/17

Ухвала від 29.10.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 18.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 11.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Барбашова С.В.

Ухвала від 14.06.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шутенко І.А.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 10.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 16.11.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні