Постанова
від 15.11.2017 по справі 822/2814/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2814/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі :головуючого-судді суддівОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 при секретарі за участі:ОСОБА_4 представника позивача ОСОБА_5 представника відповідача ОСОБА_6 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" до Державного фіскальної служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом від 06.10.2017 року, в якому вказує на порушення відповідачем ОСОБА_7 кодексу України та його прав і просить: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Державної фіскальної служби України №138950\37993469 від 05.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №22 від 04.08.2017 в Єдиному реєстрі ОСОБА_7 накладних, поданої СОК "Війтовецький", Рішення Комісії Державної фіскальної служби України №138951\37993469 від 05.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №24 від 08.08.2017 в Єдиному реєстрі ОСОБА_7 накладних, поданої СОК "Війтовецький", Рішення Комісії Державної фіскальної служби України №144694\37993469 від 07.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №25 від 08.08.2017 в Єдиному реєстрі ОСОБА_7 накладних, поданої СОК "Війтовецький", Рішення Комісії Державної фіскальної служби України №138948\37993469 від 05.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 09.08.2017 в Єдиному реєстрі ОСОБА_7 накладних, поданої СОК "Війтовецький", Рішення Комісії Державної фіскальної служби України №138949\37993469 від 05.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 10.08.2017 в Єдиному реєстрі ОСОБА_7 накладних, поданої СОК "Війтовецький"; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №22 від 04.08.2017 року, податкову накладну №24 від 08.08.2017 року, податкову накладну №25 від 08.08.2017 року, податкову накладну №26 від 09.08.2017 року, податкову накладну №27 від 10.08.2017 року, поданих Сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом "Війтовецький".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Так, позивач вказує, що на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних, платником податків були надані усі належні документи, вичерпний перелік яких встановлений наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Проте, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав на подання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування. Позивач зазначає, що такі рішення суб'єкта владних повноважень суперечать приписам чинного законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з тих же підстав, які вказані у позовній заяві.

Представник відповідача в задоволенні позову просив відмовити, про що надав письмові заперечення, які підтвердив в суді (стор. 64-67 справи).

Заслухавши учасників судового розгляду і перевіривши докази по справі, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

03 серпня 2017 року, між TOB Грін Експрес (Покупець) та СОК Війтовецький (Продавець) укладено Договір купівлі-продажу №ГРЕ030817/2, згідно з яким Продавець зобов'язується передати у власність Покупця 200 (двісті) тон ячменю українського походження, врожаю 2017 року за ціною 3516,67 грн. за тонну (без ПДВ), в тому числі ПДВ - 703,33 гривень (стор. 7-8 справи).

08 серпня 2017 року, між TOB ОСОБА_8 Україна (Покупець) та СОК Війтовецький (Постачальник) укладено Договір купівлі - продажу №1000030392, предметом якого є купівля 200 тонн ячменю 3 класу, за ціною 3666,67 грн. за тонну (без ПДВ) в тому числі ПДВ 733,33 грн. Загальна сума з ПДВ становить 880 000, 80 грн. (в т.ч. ПДВ 146 666, 80 грн.) (стор. 9-10 справи).

На виконання вказаних договорів складено податкові накладні: №22 від 04.08.2017 року на загальну суму 201800,59 грн., в тому числі ПДВ 33633,43 грн.; №24 від 08.08.2017 року на загальну суму 402419,58 грн., в тому числі ПДВ 67069,93 грн.; №25 від 08.08.2017 року на загальну суму 260040,24 грн., в тому числі ПДВ 43340,04 грн.; №26 від 09.08.2017 року на загальну суму 343024,32 грн., в тому числі ПДВ 57170,72 грн.; №27 від 10.08.2017 року на загальну суму 176264,16 грн., в тому числі ПДВ 29377,36 гривень (стор. 20-24 справи).

Згідно Квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну №22 від 04.08.2017 року прийнято 29.08.2017 року, зареєстровано в ЄРПН за №9172699614, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1003. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (стор. 25 справи);

- податкову накладну №24 від 08.08.2017 року прийнято 30.08.2017 року, зареєстровано в ЄРПН за №9173996668, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1003. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (стор. 26 справи);

- податкову накладну №25 від 08.08.2017 року прийнято 30.08.2017 року, зареєстровано в ЄРПН за №9174017925, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1003. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (стор. 27 справи);

- податкову накладну №26 від 09.08.2017 року прийнято 30.08.2017 року, зареєстровано в ЄРПН за №9174445081, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1003. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (стор. 28 справи);

- податкову накладну №27 від 10.08.2017 року прийнято 29.08.2017 року, зареєстровано в ЄРПН за №9173245206, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1003. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (стор. 29 справи).

Відповідно до Повідомлень від 30.08.2017 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, позивачем в електронному вигляді надіслано до ДФС України документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН із поясненнями щодо наявності у позивача проданої продукції (30-34 справи).

Згідно Рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- №138950\37993469 від 05.09.2017 року, щодо податкової накладної №22 від 04.08.2017 року, відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (стор. 83 справи);

- №138951\37993469 від 05.09.2017 року, щодо податкової накладної №24 від 08.08.2017 року, відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (стор. 89 справи);

- №138948\37993469 від 05.09.2017 року, щодо податкової накладної №26 від 09.08.2017 року, відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (стор. 68 справи);

- №138949\37993469 від 05.09.2017 року, щодо податкової накладної №27 від 10.08.2017 року, відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (стор. 77 справи);

Також, згідно з Квитанцією від 07.09.2017 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, комісією ДФС прийнято Рішення №144694\37993469 від 07.09.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 08.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (стор. 39 справи).

Відповідно до абз.1 п. 201.1 ст. 201 ОСОБА_7 кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, зокрема, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Пунктом 74.2 ст. 74 ПК України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пп. 201.16.1-201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно з п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з п. 15 Порядку №1246, у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Пунктом 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії №567), встановлено, що оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Відповідно до п.п. 1-2 п. 6 Критеріїв №567, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ОСОБА_7 кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Вичерпний перелік документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, та передбачає надання платником податків для критерію:

- зазначеного в пп. 1 п. 6 Критеріїв №567: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- зазначеного в п.п. 2 п. 6 Критеріїв №567: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

В порушення вказаних норм, відповідач в Квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, при прийнятті рішення про зупинення реєстрації ПН/РК зазначив лише загальне посилання на п. 6 Критеріїв №567.

Також, контролюючим органом не вказано, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи позивачем було надано до ДФС України письмові пояснення та підтверджуючі документи по проведеним операціям з продажу ячменю TOB Грін Експрес та TOB ОСОБА_8 Україна в кількості більше 500 тонн, зокрема, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур, перелік основних засобів Сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" станом на 01.01.2017 року, звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.08.2017 року, договори купівлі-продажу, договори оренди складських приміщень, відомості про вантаж, товарно-транспортні накладні, видаткові накладні.

Крім цього, позивачем надано суду докази, які підтверджують придбання позивачем насіння ярого ячменю, засобів захисту рослин та мінеральних добрив (договори поставки, договори купівлі-продажу, видаткові накладні, рахунки-фактури), довідку про основні засоби станом на 01.01.2017, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2017 року ( стор. 116 - 139 справи).

Отже позивачем надано всі документи, визначені вичерпним переліком, які достатні для реєстрації податкових накладних №22 від 04.08.2017 року, №24 від 08.08.2017 року, №25 від 08.08.2017 року, №26 від 09.08.2017 року, №27 від 10.08.2017 року, в Єдиному реєстрі податкових накладних, що спростовує висновки контролюючого органу на підставі яких прийнято оскаржувані рішення.

Також, у цій справі суд враховує правову позицію висловлену Європейським судом з прав людини у рішеннях від 14.10.2011 року у справі "Щокін проти України" (заява №23759/03) та від 07.07.2011 року у справі "Серков проти України" (заява №39766/05) в яких ЄСзПЛ дійшов висновку, про те що, по-перше національне законодавство не було чітким та узгодженим та не відповідало вимозі "якості" закону і не забезпечувало адекватного захисту від свавільного втручання у майнові права заявника; по-друге, національними органами не було дотримано вимоги законодавства щодо застосування підходу, який був би найбільш сприятливим для заявника-платника податку, коли в його справі національне законодавство допускало неоднозначне трактування.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб'єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів законність своїх рішень, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється.

Відповідно до частин 1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з квитанцією №0.0.864463094.1 від 06.10.2017 року на суму 3200,00 грн., та платіжного доручення від 20.10.2017 №230 на суму 12800,00 грн., позивачем сплачено 16000,00 грн. судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ПК України і ст.ст. 4-15, 41, 70-71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" від 06.10.2017 року задовольнити.

Скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України №138950\37993469 від 05.09.2017 року, №138951\37993469 від 05.09.2017 року, №144694\37993469 від 07.09.2017 року, №138948\37993469 від 05.09.2017 року, №138949\37993469 від 05.09.2017 року про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі ОСОБА_7 накладних, визнавши їх протиправними.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України, зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні №22 від 04.08.2017 року, №24 від 08.08.2017 року, №25 від 08.08.2017 року, №26 від 09.08.2017 року, №27 від 10.08.2017 року, подані Сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом "Війтовецький".

Стягнути на користь Сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" (код 37993469) судові витрати в розмірі 16000,00 (шістнадцять тисяч) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Копії постанови надати сторонам, повний текст якої виготовлено 17.11.2017.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2017
Оприлюднено22.11.2017
Номер документу70378376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2814/17

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Постанова від 15.11.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні