Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"14" листопада 2017 р. № 820/4157/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Попова А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Дочірнє підприємство "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.06.2017 року № НОМЕР_1 у сумі щтрафних санкцій - 332745,70 грн., винесене Головним управлінням ДФС у Харківській області. судові витрати покласти на відповідача.
В обґрунтування позову зазначено, що в період з 28.10.2016 року по 17.05.2017 року, фахівцями Головного управління ДФС у Харківській області, Харківської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області проведена документальна планова виїзна перевірка Філії Чугуївське ДЕП ДП Харківський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , код ЄДРПОУ 03448913 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року, по 30.06.2016 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року, за результатами якої був складений акт від 24.05.2017 р., № 3959/20-40-14-20-08/03448913.
На підставі зазначеного акту перевірки № 3959/20-40-14-20-08/03448913 від 24.05.2017 року було складено прийнято податкове повідомлення - рішення від 08.06.2017 р., № НОМЕР_1, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у сумі штрафних санкцій - 341 895,55 грн., пеня - 16 325,50 грн.
Позивач з зазначеним податковим повідомленням-рішенням від 08.06.2017 р., № НОМЕР_1 не погоджується, вважає його незаконним та таким, що прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав та просив суд його задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання з'явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що податкове повідомлення-рішення від 08.06.2017 р., № НОМЕР_1 є законним та таким, що прийняте в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що в період з 28.10.2016 року по 17.05.2017 року фахівцями Харківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області була проведена документальна планова виїзна перевірка Філії Чугуївське ДЕП ДП Харківський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , код ЄДРПОУ 03448913 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 р. по 30.06.2016 р., за результатами якої був складений акт від 24.05.2017 року, №3959/20-40-14-20-08/03448913.
За результатами перевірки складено акт № 3959/20-40-14-20-08/03448913 від 24.05.2017 року яким встановлено порушення п. 168.1.2, п.п.168.1.5, п.168.1 ст.168 ст. 168, абз. а п.171.2 ст.171 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-УІ із змінами та доповненнями - несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 1091820,66 грн., у тому числі : за серпень 2012 р. на суму 29119,2 грн., вересень 2012 р. на суму 45416,64 грн., жовтень 2012 р., на загальну суму 37628,18 грн., листопад 2012 р. на загальну суму 31396,67 грн., грудні 2012 р. на загальну суму 43946,72 грн., січень 2013 р. на загальну суму 43765,03 грн., лютому 2013 р. на загальну суму 44822,29 грн., березень 2013 р. на загальну суму 46953,95 грн., квітень 2013 р. на загальну суму 57785,54 грн., травні 2013 р. на суму 44770,18 грн., червень 2013 р. на суму 395,78 грн., липень 2013 р. на суму 53101,92 грн., грудень 2013 р. на суму 5864,71 грн., січень 2014 р. на суму 35160,15 грн., лютий 2014 р. на суму 39873,85 грн., березень 2014 р. на суму 10627,38 грн., квітень 2014 р. на суму 1165,96 грн., травень 2014 р. на суму 424,17 грн., листопад 2014 р. на суму 17995,59 грн., грудень 2014 р. на суму 24863,79 грн., січень 2015 р. на суму 39188,2 грн., лютий 2015 р. на суму 35364,2 грн., березень 2015 р. на суму 29944,02 грн., квітень 2015 р. на суму 10765,77 грн., травень 2015 р. на суму 29862,34 грн., червень 2015 р. на суму 24889,69 грн., липень 2015 р. на суму 29828,79 грн., серпень 2015 р. на суму 17542,21 грн., листопад 2015 грн., на суму 8084,83 грн., грудень 2015 р. на суму 41666,52 грн., січень 2016 р. на суму 61283,43 грн., лютий 2016 р. на суму 52800,31 грн., березень 2016 р. на суму 35117,52 грн., квітень 2016 р. на суму 38830,19 грн., травень 2016 р. на суму 21583,94 грн.
На підставі зазначеного акту № 3959/20-40-14-20-08/03448913 від 24.05.2017 року було прийнято податкове повідомлення - рішення від 08.06.2017 року, № НОМЕР_1, яким Філії збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у сумі штрафних санкцій - 341 895,55 грн., пеня - 16 325,50 грн.
Суд зазначає, що предметом розгляду справи є застосування положень п. 127.1 ст. 127 ПК України, а саме одночасного застосування штрафних санкцій у розмірах 25%, 50%, 75%.
Також суд зазначає, що позивач в судовому засіданні не заперечував сам факт порушень, а лише наголошував, що відповідач не може згідно положень п. 127.1 ст. 127 ПК України одночасно застосувала штрафні санкції у розмірах 25%, 50%, 75%.
Відповідно до ч. 1 п. 127.1 ст. 127 Податкового Кодексу України, ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
При цьому, згідно з п.61.1 ст.61 Податкового Кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.62.1 ст.62 Податкового Кодексу України податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно з пп.54.3.5 п.54.3 ст.54 Податкового Кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
Відповідно до п.86.1 ст.86 Податкового Кодексу України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.
Отже, факт порушення податкового законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складається акт.
Підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень (50%, 75%) застосовуються не за сам факт виявлення будь-яких порушень, а за повторне вчинення діянь за обставин, передбачених, зокрема, підпунктом 54.3.5 пункту 54.4 статті 54 ПК України.
З аналізу вищенаведеної норми вбачається, що застосування штрафу більшого розміру можливе у разі встановлення контролюючим органом повторності порушення протягом 1095 днів, яке зафіксовано в акті перевірки та, відповідно, в податковому повідомленні-рішенні.
Вказана правова позиція узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі №К/800/59780/14 від 03.02.2015 року, №К/800/2730/15 від 22.07.2015р., Верховного Суду України від 10.11.2015р.
Згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення-рішення від 08.06.2017 року № НОМЕР_1, контролюючим органом застосовано до позивача штрафну санкцію за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб на підставі п. 126.1 ст. 126 ПК України у розмірі 10% на загальну суму 9149,85 грн., що узгоджується з висновками Акту перевірки в частині щодо несвоєчасного перерахування податку.
Також судом було встановлено, що відповідно до розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення-рішення контролюючим органом на підставі п. 127.1 ст.127 ПК України за несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб за квітень 2014 р. застосована штрафна санкція у розмірі 25 %, що становить 58,22 грн.; за травень 2014 р. Відповідачем, одночасно застосована штрафна санкція у розмірі 50 % - 118,22 грн. та 75 % - 140,81 грн. Надалі, за період з листопада 2014 р. по серпень 2015 р., та з листопада 2015 р., по червень 2016 р., Відповідачем також застосовано штрафну санкцію у розмірі 75% загальна сума якої становить 332 428,45 грн. Таким чином, штрафна санкція у розмірі 25 % становить 58,22 грн.; у розмірі 50 % - 118,22 грн.; у розмірі 75 % - 332 569,26 грн. Всього загальна сума штрафної санкції згідно ст. 127 ПК України становить 332 745,70 грн.
Таким чином, штрафна санкція у розмірі 25 % становить 58,22 грн.; у розмірі 50 % - 118,22 грн.; у розмірі 75 % - 332 569,26 грн. Всього загальна сума штрафної санкції згідно ст. 127 ПК України становить 332 745,70 грн.
Однак, в даному випадку факт повторного протягом 1095 днів не утримання та не перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб відповідачем жодним актом встановлено та зафіксовано не було, не надано доказів винесення податкового повідомлення-рішення, яким позивачу було б збільшено суми грошового зобов'язання двічі тричі протягом року, що передували прийняттю оскарженого податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, суд зазначає, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача штрафну (фінансову) санкцію по не утриманому і не перерахованому до бюджету податку на доходи фізичних осіб в розмірах 50% та 75% за травень 2014 року у розмірі 50% - 118,22 грн. та 75% у сумі 140,81 грн. та за період листопада 2014 р. по серпень 2015 р., та з листопада 2015 р., по червень 2016 р. також застосовано штрафну санкцію у розмірі 75% загальна сума якої становить 332 428,45 грн., тому в цій частині податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 08.06.2017 року № НОМЕР_1 не відповідає вимогам чинного законодавства та підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
В іншій частині податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 08.06.2017 року, № НОМЕР_1 є винесеним у відповідності до норм чинного податкового законодавства та підлягає сплаті.
Таким чином суд дійшов висновку, що відповідач відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України правомірність винесеного податкового повідомлення - рішення від 08.06.2017 року № НОМЕР_1 в частині застосування до Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" штрафних санкцій у сумі 221771,95 грн. належним чином в суді не довів, у зв'язку з чим податкове повідомлення-рішення в цій частині підлягає скасуванню, а позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Дочірнє підприємство "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головне управління ДФС у Харківській області скасування податкового повідомлення-рішення -задовольнити частково.
Скасувати податкове повідомлення-рішення винесене Головним управлінням ДФС у Харківській області від 08.06.2017 року № НОМЕР_1 в частині застосування до Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" штрафних санкцій у сумі 221771,95 грн.
В іншій частині податкове повідомлення-рішення винесене Головним управлінням ДФС у Харківській області від 08.06.2017 року № НОМЕР_1 залишити без змін.
Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області на користь Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 3582 (три тисячі п'ятсот вісімдесят дві) грн. 21 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлено 20 листопада 2017 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2017 |
Оприлюднено | 22.11.2017 |
Номер документу | 70378426 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні