Ухвала
від 16.11.2017 по справі 813/6048/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2017 рокуЛьвів№ 876/9968/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Глушка І.В., Гуляка В.В.

за участю секретаря судового засідання - Гнідець Р.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2017 року про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі №813/6048/13-а за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Франківському районі м. Львова до приватного підприємства Тур-Ретур про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

28 серпня 2017 року Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова звернулося в суд із заявою про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просило замінити сторону виконавчого провадження(стягувача) з примусового виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2013 року по справі № 813/6048/13-а щодо стягнення з приватного підприємства Тур-Ретур заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 17895,47 грн. з управління Пенсійного фонду України в Франківському районі м. Львова на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2017 року у задоволенні заяви Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова від 07.08.2017 року №5494/09-12 про заміну сторони у виконавчому провадженні відмовлено.

Ухвалу в апеляційному порядку оскаржило Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова, вважає її незаконною та необґрунтованою, просить ухвалу скасувати та постановити нову ухвалу, якою замінити сторону виконавчого провадження (стягувача) з примусового виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2013 року по справі № 813/6048/13-а щодо стягнення з приватного підприємства Тур-Ретур заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 17895,47 грн. з управління Пенсійного фонду України в Франківському районі м. Львова на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області. На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що функції, обов'язки і завдання щодо адміністрування єдиного внеску покладено на Міністерство доходів і зборів України, а боржника - платника єдиного соціального внеску приватне підприємство Тур-Ретур передано на облік до Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області.

Особи, які беруть участь в справі, в судове засідання не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до ч.1 ст. 41, ч.4 ст. 196 КАС України суд розглядає справу за їхньої відсутності без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2013 року в адміністративній справі № 813/6048/13-а задоволено позов управління Пенсійного фонду України в Франківському районі м. Львова до приватного підприємства Тур-Ретур про стягнення заборгованості про стягнення заборгованості в сумі 17895,47 грн. Постановою державного виконавця Франківського відділу ДВС Львівського міського управління юстиції від 07 березня 2014 року відкрито виконавче провадження № 42369457 з примусового виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2013 року в адміністративній справі № 813/6048/13-а. Сума заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за даним виконавчим листом складає 17895,47 грн.

Постановляючи оскаржувану ухвалу суд першої інстанції прийшов до висновку про відсутність правових підстав для заміни сторони виконавчого провадження.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 988 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова реорганізовано в Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова.

Колегія суддів зазначає, що Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» .

Згідно із ч. 4 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п. 3-1 ч. 1 ст. 1 того ж Закону органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.

В силу ч. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» , заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи". Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Колегія суддів зазначає, що Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» набрав чинності 11 серпня 2013 року.

Відповідно до пп. 14.1.1-1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом".

Частиною 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» передбачено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

Беручи до уваги вищевикладене колегія суддів приходить до висновку, що органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності вищевказаним Законом процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.

Тобто, Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова є органом, який відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» закінчує процедуру по стягненню сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне зстрахування з приватного підприємства "Тур-Ретур".

Відповідно до ч. 1 ст. 264 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що підстав для заміни сторони виконавчого провадження немає, оскільки у Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» , тому воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 813/6048/13-а, виданого 20 серпня 2013 року Львівським окружним адміністративним судом.

За наведених обставин колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції постановив ухвалу з додержанням норм процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану ухвалу слід залишити без змін.

Керуючись ст. 41, 160, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2017 року про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі №813/6048/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: В.Я. Макарик

Судді: І.В. Глушко

ОСОБА_1

Повний текст ухвали складений 20 листопада 2017 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2017
Оприлюднено22.11.2017
Номер документу70380326
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6048/13-а

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 01.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Постанова від 20.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні