У Х В А Л А Справа № 200/19811/17
Ім`ям України Провадження № 1-кс/200/11975/17
14 листопада 2017 року м. Дніпро
Слідчий суддя Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,
за участю слідчого ОСОБА_2 ,
розглянувши у судовому засіданні у приміщенні суду у м. Дніпропетровську клопотання слідчого по кримінальному провадженню №42017040000000544 про проведення позапланової перевірки, -
В С Т А Н О В И В:
14 листопада 2017 року слідчий СУ ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_2 звернувся до суду із клопотанням, погодженим із прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг», код ЄДРПОУ 40710221, з питань державної митної справи.
Необхідність проведення позапланової перевірки слідчий обґрунтував тим, що ним здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017040000000544, за ознакою складу злочину, передбаченому ч. 5 ст. 191 КК України.
Згідно з матеріалами наданого слідчим клопотання встановлено, що власником ДП «Фесто» є компанія «Фесто Актіенгезельшафт», основним видом діяльності ДП «Фесто» є оптова та роздрібна торгівля обладнанням виробництва компанії «Фесто Актіенгезельшафт» на території України. ДП «Фесто» є єдиною юридичною особою, яка уповноважена материнською компанією на дану комерційну діяльність. Будь-яких інших офіційних дилерів компанії на території України не існує. Підприємство здійснює торгівельну діяльність продукцією під брендом «FESTO» самостійно або через своїх партнерів, належним чином уповноважених на це ДП «Фесто» офіційними документами.
У квітні 2017 регіональною філією «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» оголошено тендер на закупівлю пневмокамери до вагонних уповільнювачів КЗ-3.
У цьому тендері брали участь партнери ДП «Фесто» - ПП «Тейло-Ком» та ТОВ «Дніпротрансдизель», які належним чином уповноважені на реалізацію оригінальної продукції під брендом «FESTO».
Також у тендері брало участь ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг», код ЄДРПОУ 40710221, посадові особи якого до тендерної документації надало: сертифікат за реєстраційним номером 07 16220, згідно якого компанія «Фесто Актіенгезельшафт» нібито наділило товариство дилерськими повноваженнями з питань продажу, ремонту, сервісного обслуговування та підтримці гарантійних обов`язків заводу-виробника балонних циліндрів на території України. Даний сертифікат, як і наданий сертифікат якості партії товару, є очевидною підробкою, оскільки ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг» ніколи не наділялось правами дилера компанії «Фесто Актіенгезельшафт», тому воно об`єктивно не має можливості поставляти залізниці якісну оригінальну продукцію під брендом «FESTO». Разом з тим встановлено, що ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг» поставляє товар компанії «Airtech», Туреччина, наклеївши на вироби наклейки з брендом «FESTO».
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав у повному обсязі та прохав задовольнити. Надав пояснення аналогічні його тексту.
З огляду на викладене вбачається наявність достатніх підстав призначити перевірку дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг» код ЄДРПОУ 40710221 з приводу поставки із-за кордону до вказаного підприємства пневмокамер (вагонних циліндрів) до вагонних уповільнювачів КЗ-3, марка товару ЕВ 385-230-ТТ, каталожний номер SA 215980.
В зв`язку з викладеним виникла необхідність в проведенні документальної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; а також направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів, оскільки іншим шляхом встановити законність здійснення експортних операцій вказаними підприємствами неможливо.
Виконання вказаних заходів відноситься до компетенції митних органів України відповідно до положень Митного кодексу України.
Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.
Разом з тим, з 16.07.2015 року з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п.4 ч.2 ст.40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
НормамиКПК Українине визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців.
Однак, дане питання чітко регулюється п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014, відповідно до якого надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.
Отже, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення вказаної перевірки є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про її призначення.
Відповідно до вимог ст. 336 Митного кодексу України, документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів. Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України. Органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо: 1) правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; 2) обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; 3) правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; 4) відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; 5) законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
Постановою Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2008 р. № 339 про Порядок здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів установлено випадки, коли здійснюється пост-аудит:
- виникнення обґрунтованих сумнівів стосовно достовірностей, що містяться в наданих до митного оформлення документах;
- надходження інформації від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності наданих до митного оформлення документів;
- виявлення фактів митного оформлення товарів, рівень митної вартості яких нижчий за рівень вартості прямих витрат, пов`язаних з їх виробництвом;
- виявлення обставин, що мали вплив на митну вартість товарів та не були відомі чи документально підтверджені на момент їх митного контролю та оформлення.
В силу п. 8 ст. 346 Митного кодексу України, тривалість документальної виїзної перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів.
Враховуючи викладене, з метою ефективного, швидкого, повного, неупередженого та всебічного розслідування кримінального правопорушення, встановлення надходження із-за кордону до ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг» код ЄДРПОУ 40710221 пневмокамер (вагонних циліндрів) до вагонних уповільнювачів КЗ-3, марка товару ЕВ 385-230-ТТ, каталожний номер SA 215980, під час досудового розслідування виникла необхідність у призначенні документальної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; а також направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.
Наказом Державної фіскальної служби України №484 від 09.07.2015 «Про функціональні повноваження структурних підрозділів територіальних органів ДФС» повноваження щодо проведення документальних перевірок з питань державної митної справи делеговано головним управлінням ДФС в областях.
На підставі викладеного, керуючись п. 5 ч. 2 ст. 40, 132 КПК України, а також ст.ст. 336, 346 Митного кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2008 р. № 339 про Порядок здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СУ ГУНП України в Дніпропетровській області ОСОБА_2 - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення, в межах кримінального провадження №42017040000000544, документальної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, чи поставлялись із-за кордону до ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг» код ЄДРПОУ 40710221, адреса: Київська область, м. Київ, вул. Академіка Туполєва, 12-А, пневмокамери (вагонні циліндри) до вагонних уповільнювачів КЗ-3, марка товару ЕВ 385-230-ТТ, каталожний номер SA 215980, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів за всіма експортними та імпортними операціями, проведеними упродовж 2016-2017 років ТОВ «НВП «Український компресорний холдинг» код ЄДРПОУ 40710221, юридична адреса: Київська область, м. Київ, вул. Академіка Туполєва, 12-А, а також направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.
Проведення документальної позапланової перевірки доручити співробітникам Головного управління ДФС у м. Києві.
Визначити термін проведення позапланової перевірки у 15 робочих днів з 07 по 27 грудня 2017 року включно, без урахування вихідних та святкових днів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2023 |
Номер документу | 70380693 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Литвиненко І. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні