Іванківський районний суд Київської області
смт. Іванків, вул. Проскури, 14a, 07201, (04591) 5-16-52
Справа №2-1163/2010p.
РІШЕННЯ
іменем України
07 вересня 2010 року Іванківський районний суд Київської області у складі: головуючої судді Яковенко B.C. при секретарі Кулик А.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Іванків Київської області справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни,
ВСТАНОВИВ:
Позивачка ОСОБА_1 звернулась до відповідача з позовом про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни за період з 01.01.2007 року. Позивачка посилається на те, що вона є відповідно до ст. 1 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» дитиною війни, у зв'язку з чим їй повинна виплачуватися, щомісячна грошова допомога у вигляді надбавки до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
Вона зверталась до відповідача з письмовою заявою з проханням нарахувати та виплатити відповідні кошти, проте , отримала відмову у цьому.
Доплата до пенсії їй нараховується у розмірі меншому ніж визначено законом.
Позивачка просить зобов'язати відповідача нарахувати та виплатити недоплачені надбавки провести перерахунок її пенсії.
Позивачка в судове засідання не з'явилась, звернулась до суду з заявою у якій позовні вимоги підтримує та просить слухати справу у її відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не заявився, про день і час слухання справи відповідач повідомлений вчасно і надіслав до суду письмове заперечення, в якому позови не визнає. Фінансування оспорюваних виплат проводиться з бюджету України, а не з бюджету Пенсійного фонду України У 2007 році жодним документом не було врегульовано питання підвищення пенсій дітям війни. Це питання врегульовано постановою КМ України № 530 від 28.05.2008 року, де п.8 було передбачено таке підвищення у визначених у них розмірах. Ст. 28 Закону України „ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом 1 цієї статті, застосовується виключно для визначення пенсій, призначених згідно із цим законом, а тому щодо пенсіонерів, яким призначена пенсія за іншими законами, він не застосовується. Відповідач просить справу слухати у відсутності його представника та у задоволенні позовів відмовити.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає позов підлягає задоволенню частково. Позивачка відповідно до ст. 1 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» має право на отримання передбачених цим Законом пільг та державної соціальної допомоги.
Ст. 6 зазначеного Закону передбачено право таких громадян на отримання державної соціальної підтримки, а саме підвищення пенсії на 30% мінімальної пенсії за віком.
Позов пред'явлено 20.08.2010 року.
Позивачці виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, враховуючи механізм реалізації положень ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» врегульований шляхом внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України» .
Відповідно до ч.2 ст. З Закону України „Про соціальний захист дітей війни» державні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені чи скасовані іншими нормативно-правовими актами.
Щодо розрахункової величини мінімальної пенсії за віком, з якої необхідно рахувати підвищення до пенсії дітям війни в розмірі 30%, суд приходить до наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 28 Закону України „ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування » мінімальний розмір пенсії за віком на наявному у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу, встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
При цьому ч.3 ст. 28 цього Закону передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений ч.1 цієї статті, застосовується виключно до розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом.
Однак, враховуючи той факт, що Закон України „Про загальнообов*язкове державне пенсійне страхування» є єдиним законодавчим актом, який визначає розмір мінімальної пенсії за віком та зважаючи на позицію Європейського суду з прав людини, відповідно до якої держава не може посилатися на відсутність певного нормативного акту, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституційних та інших актах, а громадяни повинні мати змогу покладатися на зобов'язання, взяті державою, навіть якщо такі зобов'язання містяться у законодавчому акті, який загалом не має автоматичної прямої дії, суд вважає за можливе застосувати саме ч.1 ст. 28 Закону України „Про загальнообов*язкове державне пенсійне страхування» для розрахунку зазначеного підвищення дітям війни.
Крім того, в даному випадку мінімальний розмір пенсій за віком використовується не для визначення розміру будь-якої пенсії, а лише як розрахункова величина для розміру щомісячної доплати до пенсі, передбаченої Законом України „Про соціальний захист дітей війни» , оскільки цей Закон передбачає у якості критерію визначення розміру щомісячної доплати до пенсії саме із розрахунку мінімальної пенсії за віком, що на думку суду не суперечить вимогам ч.3 ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» .
Пенсія та доплата до пенсії, як дитині війни, позивачу нараховувалася та виплачувалася саме відповідачем, а тому посилання на те, що такі виплати фінансуються не з бюджету Пенсійного фонду, а з державного бюджету ( яким зазначених видатків у таких розмірах не передбачено), є некоректним, як і посилання на те, що коштів на такі виплати Пенсійний фонд немає. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи зміни в законодавство. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок, і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовити у цих виплатах доки відповідні положення є чинними.
В даному випадку мають враховуватися засади пріоритетності Законів України над урядовими нормативними актами та вимоги ст. 92 Конституції України, згідно якої виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина ( п.1) та основи соціального захисту ( п.6).
Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України. Виплата коштів у розмірі, який значно менший ніж той, що встановлений ст. 6 Закону, є не правомірною.
Окрім того, встановлений ч.2 ст. 95 Конституції України , ч.2 ст. 38 Бюджетного Кодексу України перелік правовідносин, які регулюються Законом про Державний бюджет України, є вичерпним, а тому цей закон не може скасовувати чи змінювати обсяг прав і обов'язків , пільг, компенсацій і гарантій, передбачених іншими законами України, зокрема, Законом України Про соціальний захист дітей війни , та не може будь-яким чином змінювати визначене іншими законами України правове регулювання суспільних відносин.
Перерахунок надбавки до пенсії має проводитись позивачці з 20 серпня 2007р., оскільки до суду з позовом вона звернулась 20.08.2010р., за виключенням періоду з 01.01.2008р. по 22.05.2008р. на який дія закону „Про соціальний захист дітей війни» призупинялась.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 208,209,212,213,197 ЦПК України, ст. 4 п. 18, 5 Декрету Кабінету Міністрів України „Про Державне мито» , суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати дії посадових осіб Управління Пенсійного Фонду України в Іванківському районі Київської області щодо нарахування та виплатити ОСОБА_1 щомісячної надбавки до пенсії, як дітям війни, у розмірах, передбачених ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» неправомірними.
Зобов'язати відповідача - Управління Пенсійного Фонду України в Іванівському районі Київської області зробити перерахунок та виплатити ОСОБА_1, як дітям війни, щомісячну державну допомогу у розмірі, передбаченому ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» , виходячи з розміру, встановленого ч.1 ст. 28 Закону України „Про загальнообов*язкове державне пенсійне страхування" з 20.08.2007 року, за виключенням періоду з 01.01.2008р. по 22.05.2008р.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення набирає чинності на протязі 10 днів, якщо у вказаний термін на нього не буде подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Київської області через Іванківський райсуд.
Суддя:
Суд | Іванківський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2010 |
Оприлюднено | 22.11.2017 |
Номер документу | 70396985 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Іванківський районний суд Київської області
Яковенко В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні