Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710
УХВАЛА
21.11.2017р. № 820/11571/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Волошина Д.А., суддів: Панова М.М., Шевченка О.В.,
за участю секретаря судового засідання - Маргвелані І.Л.,
прокурора - Фещенко В.Л,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Прокурора Київського району м. Харкова, прокурора міста Харкова в інтересах держави в особі реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції до громадської організації "Оплот" про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Київського району м. Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції з позовною заявою, в якій просить суд заборонити діяльність громадської організації "Оплот" код ЄДРПОУ 38880527, шляхом примусового розпуску.
У судовому засіданні 21.11.2017 судом постановлено на обговорення питання щодо заміни позивача по справі, а саме: Реєстраційну службу Харківського міського управління юстиції на - Головне територіальне управління юстиції у Харківській області, у зв'язку із її ліквідацією.
Прокурор, який бере участь у справі, звернувся до суду із клопотанням про заміну Прокурора Київського району м. Харкова на - керівника Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області, у зв'язку із реформуванням органів прокуратури та виключенням із штатного розкладу прокуратури Київського району м.Харкова.
Суд вислухавши думку прокурора, встановив наступне.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2015 №17 ліквідовано Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
Крім того, згідно наказу Міністерства юстиції України від 01.03.2016 № 572/5 "Про ліквідацію територіальних управлінь юстиції" районні, міські, міськрайонні управління юстиції Харківської області ліквідуються, як юридичні особи приватного права.
Таким чином, Реєстраційну службу Харківського міського управління юстиції, яка є позивачем по справі ліквідовано.
Поряд із тим, відповідно до пункту 14 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" до суб'єктів державної реєстрації відносяться, зокрема, територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об'єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об'єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання.
Частиною 3 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця. Реєстраційні справи щодо громадського формування, професійних спілок, їх організацій, об'єднань профспілок зберігаються у Міністерстві юстиції України, територіальних органах Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Також, відповідно пункту 3 Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, основними завданнями Головного територіального управління юстиції зокрема є державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до чистини 1 статті 28 Закону України "Про громадські об'єднання" громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
Враховуючи викладене та те, що реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у територіального органу Міністерства юстиції України, а саме у Головного територіального управління юстиції у Харківській області, суд приходить до висновку, що повноваження щодо здійснення реєстраційних дій стосовно громадських формувань, в тому числі щодо громадської організації "Оплот", відносяться до компетенції Головного територіального управління юстиції у Харківській області.
Статтею 55 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність заміни позивача - Реєстраційну службу Харківського міського управління юстиції на - Головне територіальне управління юстиції у Харківській області.
Щодо клопотання про заміну Прокурора Київського району м. Харкова суд зазначає наступне.
15 липня 2015 року набрав чинності Закону України "Про прокуратуру" від14.10.2014 №1697-УІІ, частною 1 статті 12 та пунктом 1 розділу XII якого встановлено, що з 15.12.2015 у систему прокуратури України діють місцеві прокуратури, перелік та територіальна юрисдикція яких визначається в додатку до цього Закону.
На виконання вимог вказаного закону, наказом Генерального прокурора України №92ш від 23.09.2015 внесено зміни до структури та штатного розпису прокуратури Харківської області, а саме у зв'язку з утворенням з 15.12.2015 місцевих прокуратур та припиненням діяльності шляхом реорганізації міських, районних, районних у містах та міжрайонних прокуратур внесено зміни до структури та штатного розпису прокуратури Харківської області: виключено відповідні штатні розписи у т.ч. прокуратуру Київського району міста Харкова та затверджено штатний розпис 11 нових місцевих прокуратур.
Таким чином, зазначеним вище наказом Генерального прокурора України №92ш від 23.09.2015 приведено у відповідність до Закону України "Про прокуратуру" організаційну структуру прокуратури області, а саме, ліквідовані як окремі суб'єкти владних повноважень у її складі прокуратури районного рівня та утворені місцеві прокуратури.
Враховуючи вищевикладене та у зв'язку з реформуванням згідно норм Закону України "Про прокуратуру" органів прокуратури та виключенням з штатного розкладу прокуратури Київського району м. Харкова, суд приходить до висновку про необхідність заміни Прокурора Київського району м. Харкова на - керівника Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області, у зв'язку зі чим клопотання представника Прокуратури Харківської області підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених цим Кодексом, а також у разі неможливості розгляду справи у зв'язку з необхідністю заміни судді (в результаті задоволення заяви про відвід чи з інших причин) або залучення до участі у справі інших осіб.
Керуючись статтями 55, 150, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
Клопотання представника Прокуратури Харківської області про заміну позивача - задовольнити.
Замінити Прокурора Київського району м. Харкова на - керівника Харківської місцевої прокуратури №2 Харківської області (61002, м.Харків, вул.Сумська, 76).
Замінити позивача - Реєстраційну службу Харківського міського управління юстиції на - Головне територіальне управління юстиції у Харківській області (61000, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 26).
Позивачу та прокурору роз'яснити, що вони мають права і обов'язки, визначені ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України.
У зв'язку із заміною осіб, які беруть участь у справі, відкласти розгляд справи на 06.12.2017 о 14:10 год. у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду по вул. Мар'їнська, 18-Б-3, каб. 31.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 22 листопада 2017 року.
Головуючий суддя Д.А.Волошин
Судді М.М.Панов
ОСОБА_1
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2017 |
Оприлюднено | 23.11.2017 |
Номер документу | 70413782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волошин Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні