Постанова
від 11.11.2011 по справі 2-а-5822/11
СЛАВУТИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Славутицький міський суд Київської області

м. Славутич, Невський квартал, 3-а, 7101, (04579) 2-40-90

ПОСТАНОВА

Іменем України

Справа № 2-а-5822\11\1023

11 листопада 2011 року Славутицький міський суд Київської області у складі судді Орла A.C., розглядаючи в м. Славутичі в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України у м. Славутичі Київської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії щодо перерахунку та виплати пенсійних виплат , -

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, який має статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесена до категорії 1, інвалід 2 групи з причин, пов'язаних з аварією на Чорнобильській АЕС, перебуває на обліку в УПФУ в м. Славутичі Київської області як отримувач пенсії відповідно до вимог Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", звернувся до адміністративного суду з позовними вимогами:

•Визнати незаконними дії відповідача щодо виплати пенсії згідно ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", як інваліду 2 групи з числа осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо яких встановлено звязок з Чорнобильською катастрофою ( категорія 1 ).

•Зобов'язати відповідача зробити перерахунок та виплачувати 01.10.2010 року як особі, віднесеній до категорії 1 по 2 групі інвалідності, захворювання якого пов'язане з виконанням робіт по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС основну державну пенсію по інвалідності згідно вимог ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " у розмірі не нижче 8 мінімальних пенсій за віком, виходячи з рівності мінімальної пенсії за віком до розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з наступним підвищенням пенсії у звязку зі змінами в законодавстві та встановленні нових розмірів прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Відповідачем подано письмові заперечення по суті адміністративного позову у яких він посилається на правомірність своїх дій. Матеріали Пенсійної справи не надані.

Адміністративний позов підлягає задоволенню, оскільки грунтується на таких положеннях

закону.

Згідно ч.4 ст.54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у базовій редакції, чинність якої була відновлена в зв'язку з тим, що положення розділу П "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 27.12.2007 року № 107-УІ були визнані неконституційними рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року у справі № 10-рп/2008, в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими :

•По 1 групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за віком;

•По П групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком;

•По Ш групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком;

•Дітям - інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком.

Відповідно до ст.17 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" основні державні соціальні гарантії та порядок визначення їх розмірів, до числа яких відноситься мінімальний розмір пенсії за віком, встановлюються законами з метою забезпечення конституційного права громадян на достатній життєвий рівень.

Згідно вимог ч.3 ст. 46 Конституції України пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя не нижчий від прожиткового мінімуму , встановленого Законом.

Ст. 28 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом.

Таким чином, вихідним критерієм для розрахунку державної пенсії по інвалідності для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, є мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та є конституційною гарантією та правом на отримання основної державної пенсії по інвалідності у встановленому законодавством розмірі.

Із матеріалів справи видно, що відповідач зазначених вимог закону не дотримується, та виплачує пенсію по інвалідності у меншому розмірі, ніж передбачено законодавством, що є підставою для судового захисту.

Заперечуючи проти позову, правомірність своїх дій відповідач не довів.

Керуючись ст. 183-2 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати неправомірною відмову управління Пенсійного Фонду України у м. Славутичі Київської області у перерахунку ОСОБА_1 розміру державної пенсії по інвалідності 2 групи, щодо якої встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, як особі, яка має статус постраждалого від аварії на Чорнобильській АЕС і віднесена до категорії 1.

Зобов'язати управління Пенсійного Фонду України в м. Славутичі Київської області перерахувати ОСОБА_1 державну пенсію по інвалідності 2 групи, щодо якої встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, у мінімальному розмірі, встановленому ч.4 ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 року № 796-ХП для інвалідів по 2 групі інвалідності - восьми мінімальних пенсій за віком, відповідно до ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановленої у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність і виплачувати пенсію у перерахованому розмірі, починаючи з 01.10.2010 року, з урахуванням фактично виплачених сум за цей період до припинення правових підстав.

Відповідно до абз. 9 ч.І ст. 256 КАС України, постанова підлягає негайному виконанню і може бути оскаржена сторонами до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня одержання копії постанови.

Оскарження постанови не зупиняє її негайного виконання.

Суддя

СудСлавутицький міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.11.2011
Оприлюднено23.11.2017
Номер документу70434676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5822/11

Ухвала від 17.12.2021

Адміністративне

Рокитнівський районний суд Рівненської області

Комзюк А. Ф.

Ухвала від 02.12.2021

Адміністративне

Рокитнівський районний суд Рівненської області

Комзюк А. Ф.

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Рогожина А. В.

Ухвала від 27.10.2011

Адміністративне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Славінська Н. Л.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Сєрікова О. О.

Ухвала від 09.07.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

Постанова від 11.11.2011

Адміністративне

Славутицький міський суд Київської області

Орел А. С.

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Саржевська І. В.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Подільський районний суд міста Києва

Богінкевич С. М.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Подільський районний суд міста Києва

Богінкевич С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні