Справа № 815/4816/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 листопада 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий суддя - Бутенко А.В.,
судді - Іванов Е.А., Єфіменко К.С.,
за участю секретаря - Філімоненко А.О.,
сторін:
представники позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (по довіреності),
представник відповідача - ОСОБА_3 (по довіреності),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Виробничого підприємства Хімтяжмонтаж у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Виробничого підприємства Хімтяжмонтаж у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної фіскальної служби України, в якому просять суд:
- Скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України N25524/30545516 від 28.07.2017про відмову у реєстрації податкової накладної N 26 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Зобов'язати Державну фіскальну службу України провести реєстрацію податкової накладної N 26 від 30.06.2017р. на суму 349801.44 грн.. в тому числі ПДВ на суму 58300.24 грн.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали заявлені позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові (а.с. 3-9). Представник відповідача проти позову заперечувала та просила відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов (а.с. 132-135).
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, судом встановлено наступне.
Виробниче підприємство ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі товариства з обмеженою відповідальністю (ідентифікаційний код 30545516). зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 08.09.1999р. Виконавчим комітетом Одеської міської ради за № 15561200000006828, перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, зареєстроване за юридичного адресою: 65003, місто Одеса, вул. 2-й Лиманчик, 5-та лінія, будинок 13.
Рішенням комісії Державної фіскальної служби України №25524/30545516 від 28.07.2017 року ВП ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі ТОВ було відмовлено у реєстрації податкової накладної N 26 від 30.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 349801,44 грн., в тому числі ПДВ на суму 58300.24 грн. з посиланням на пп.201.16.3 п. 201.16 статті 201 розділу V Податкового Кодексу України на підставі того, що надані ВП ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі ТОВ копії документів складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.
Не погоджуючись із рішенням ДФС України, ВП ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі ТОВ оскаржило його у судовому порядку.
Оцінюючи оскаржене рішення суб`єкта владних повноважень, суд виходить з приписів ч. 3 ст. 2 КАС України та доходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що ВП Хімтяжмонтаж направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну № 26 від 30.06.2017 року, виписану на адресу контрагента Колективне підприємство Будова (а.с. 100).
За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДФС України, підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 101).
Надалі платник податку, направив засобами електронного зв'язку 20.07.2017 року повідомлення № НОМЕР_1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій за податковою накладною (а.с. 101-102).
Однак, рішенням комісії ДФС України № 25524/30545516 від 28.07.2017р., Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 26 від 30.06.2017 року (а.с. 136).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII було внесено зміни до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Відповідним Законом було доповнено статтю 201 Податкового кодексу України пунктом 201.16 наступного змісту: «реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу» .
Відповідно до вимог п. 74.2 ст. 72 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію/відмову у реєстрації на даний час регламентована Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями), наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за № 752/30620 (надалі за текстом - Наказ № 567), постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій» (далі за текстом - Постанова № 190), наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 566 «Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за №753/30620 (далі за текстом - Порядок № 566), постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі за текстом - Порядок № 1246).
Відповідно до вимог п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до вимог п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом № 567, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно з пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податковий накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Такий перелік затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, та передбачає надання платником податків для критерію, зазначеного у Підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена Договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв необхідно надати: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (п. 2 Вичерпного переліку, затвердженого наказом № 567).
У відповідності до вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» № 566 від 13.06.2017 року, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку № 566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» .
Зазначена комісія приймає рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України № 190 від 29.03.2017 року, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстру податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 20 Постанови № 1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Як встановлено судом, Позивачем після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної було відправлено засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій за цією накладною.
Як вбачається з матеріалів справи, серед переліку документів позивачем було надано до ДФС України, до повідомлення № НОМЕР_1 від 20.07.2017 року наступні документи: копія договору підряду № 1/М від 05.07.2015 року, укладеного між КП Будова (Замовник) та ВП ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі ТОВ (Підрядник), копію додаткової угоди від 31.05.2017 року № 24 до договору № 1/М, копія довідки про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2017 року, копія інвентаризаційної опису №2 основних засобів, копія інвентаризаційної опису № 3 основних засобів, копія акту надання послуг № 98 від 16 червня 2017 року, копія видаткової накладної № 5232 від 02.06.2017 року, копія видаткової накладної № 5650 від 12.06.2017 року, роздруківка з сайту Міністерства юстиції України Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємств та громадських формувань .
Враховуючи перелік, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 для відповідного критерію оцінки ступеня ризиків, за наслідками розгляду повідомлення, ДФС України прийнято рішення про № 25524/30545516 від 28.07.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 30.06.2017 року, виписаної на адресу КП Будова на суму визначеного ПДВ 58300,24 грн., оскільки були відсутні документи, визначені переліком, а саме: згідно з додатковою угодою до договору - проектно-кошторисна документація, договори з контрагентами щодо закупки будівельних матеріалів, дизельного палива на виконання послуг з вивезення смиття та брухту.
У судовому засіданні встановлено та не заперечується Позивачем, що такі документи, було надано лише до позовної заяви при звернені із даним позовом до суду.
З огляду на викладене та відсутність надання платником податків документів, передбачених укладеним договором, суд вважає, що Позивачем не додержано вимоги наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.
Таким чином, рішення комісії ДФС України № 25524/30545516 від 28.07.2017 року про відмову ВП ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі ТОВ в реєстрації податкової накладної № 26 від 30.06.2017 року, із посиланням на підставу - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. - є обґрунтованим, а тому у задоволенні позову ВП ХІМТЯЖМОНТАЖ у формі ТОВ слід відмовити.
Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно з ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
У зв'язку з тим, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача, відповідно до положень ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17, 69, 71, 94, 158-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Виробничого підприємства Хімтяжмонтаж у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної фіскальної служби України - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 22.11.2017 року.
Головуючий суддя Бутенко А.В.
Суддя Іванов Е.А.
Суддя Єфіменко К.С.
В задоволенні адміністративного позову Виробничого підприємства Хімтяжмонтаж у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної фіскальної служби України - відмовити.
22 листопада 2017 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2017 |
Оприлюднено | 24.11.2017 |
Номер документу | 70446255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні