Справа № 815/1775/16
УХВАЛА
22 листопада 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Сердюк І.С.
сторін:
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника позивача про призначення судово - економічної експертизи, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІССА - С» до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання незаконним наказу, протиправними дій та скасування податкових повідомлень рішень.
22.11.2017 р. представник позивача заявив клопотання про призначення судово -економічної експертизи, у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що мають значення для справи із застосуванням спеціальних знань.
Зокрема, зазначив, що для вирішення питання про нормативну та документальну обґрунтованість висновків в актах перевірки № 706/14-01/39066857 від 15.03.2016 р. та № 1109/14- 01/39066857 від 11.04.2016 р. потрібні спеціальні знання в області фінансово- господарської діяльності з питань достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток підприємства та проведення судово-економічної експертизи.
Представник відповідача заперечував зазначивши, що .
Суд розглянувши заявлене клопотання прийшов до наступних висновків.
Відповідно до статті 81 КАС України, для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань, суд може призначити експертизу.
Судово-економічна експертиза - це процесуальна дія, що полягає у вивченні експертом-бухгалтером матеріалів справи в межах його спеціальних знань на завдання суду, з метою встановлення фактичних обставин справи й надання експертного висновку.
Об'єктом дослідження судово-економічних експертиз є інформація, що міститься в певних процесуальних матеріалах, первинних документах, звітних бухгалтерських документах, установчих, реєстраційних, договірних, фінансових, банківських, планово-економічних, статистичних, ревізійних, інвентаризаційних, митних, приватизаційних, податкових та подібних їм матеріалах.
Відповідно до Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 року №53/5, одним із видів економічної експертизи є Експертиза документів бухгалтерського, податкового обліку і звітності.
Основними завданнями експертизи документів бухгалтерського, податкового обліку і звітності є:
- визначення документальної обґрунтованості оформлення операцій з одержання, зберігання, виготовлення, реалізації товарно-матеріальних цінностей, у тому числі грошових, основних засобів, надання послуг;
- визначення документальної обґрунтованості відображення в обліку грошових коштів, цінних паперів;
- установлення відповідності чинному законодавству відображення в податковому обліку доходів та витрат за фінансово-господарськими операціями, що підлягають оподаткуванню податком на прибуток;
- визначення відповідності чинному законодавству відображення в податковому обліку податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та інші.
Дослідження в рамках економічної експертизи ґрунтується на вивченні господарської діяльності підприємства, процесі формування фінансових показників за проведеними операціями та правильності відображення їх в обліку. Метою економічної (бухгалтерської) експертизи є виявлення спотворень обліку таких негативних явищ як нестача, допущення збитків, безхазяйність, крадіжки цінностей та інше.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що поставлені для вирішення експерту питання потребують спеціальних знань, а тому, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання представника позивача про призначення експертизи, оскільки висновки експерта є необхідними для правильного, всебічного і повного розгляду даної справи.
Керуючись ст.ст. 11, 81, 92, 133, 156, 160, 165, 167 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача задовольнити.
Призначити судово - економічну експертизу, поставивши перед експертами наступні питання:
1) Чи підтверджується документально зазначене в акті перевірки ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №706/14-01/39066857 від 15.03.2016 р. порушення товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІССА - С» (код 39066857):
-п. 139.1.9, п. 139.1, ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI в результаті чого занижено податок на прибуток у суммі 30144045 грн., у т.ч. 2014 рік - 30144045 грн.
- п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 п 192.1 ст192 Податкового кодексу України в результаті чого заниженно ПДВ всього у сумі 19491837 грн. у тому числі по періодах:
Серпень 2015 року у сумі-3917586 грн.
Вересень 2015 року у сумі-5898975 грн.
Жовтень 2015 року у сумі-5612997 грн.
Листопад 2015 року у сумі-19343 54 грн.
Грудень 2015 року у сумі-2127925 грн. та завищено від'ємне значення по ПДВ всього у сумі - 64186892 грн.
У тому числі по періодах : грудень 2015 року у сумі - 64186892 грн.
2) Чи підтверджується документально зазначене в акті перевірки ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1109/14-01/39066857 від 11.04.2016 р. порушення товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІССА - С» (код 39066857):
п. 134.1 ст. 134. Податкового кодексу України. в результаті чого занижено податок на прибуток у сумі 33204802 грн., у т.ч. 2015 рік - 33204802 грн.
Проведення експертизи доручити експертам Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз (61000, м. Харків, вул. Золочівська, 8-а).
Зобов'язати ТОВ «ЛІССА - С» в особі директора ОСОБА_3 надати експерту Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз первинні документи по фінансово-господарським операціям за період з 01.01.2014 р. по 31.12.2015 року.
Відповідно до ч.1 ст. 92 КАС України витрати, пов'язані із проведенням судової експертизи покласти на товариство з обмеженою відповідальністю ЛІССА-С (65088, м.Одеса, Люстдорфська дорога, 92/94, кім. 910, ідентифікаційний код 39066857).
Попередити експертів про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов'язків, яка передбачена ст.ст. 384, 385 КК України.
Зупинити провадження у адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІССА - С» до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання незаконним наказу, протиправними дій та скасування податкових повідомлень рішень до одержання результатів призначеної експертизи.
Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк з дня отримання ухвали апеляційної скарги, в частині зупинення провадження по справі.
В іншій частині ухвала окремо від рішення по справі оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги.
Суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2017 |
Оприлюднено | 24.11.2017 |
Номер документу | 70446301 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні