Іванківський районний суд Київської області
смт. Іванків, вул. Проскури, 14a, 07201, (04591) 5-16-52
Справа № 2 - 1128/2010 рік
РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2010 року Іванківський районний суд Київської області у складі: головуючої судді Грищенко Т.М.. при секретарі Євтушенко В.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Іванків цивільну справу за позовом ОСОБА_1. ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання нарахування і стягнення недоотриманих сум, -
ВСТАНОВИВ:
18.08.2010 року позивачки звернулися з позовами до управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області, в яких, просять: визнати неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області щодо нарахування та виплати належної їм додаткової пенсії та зобов'язати відповідача зробити перерахунок додаткової пенсії відповідно до ст. 50 Закону країни Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з 18.08.2007 року по 31. 12.2007 року та з 22.05.2008 року, а також зробити перерахунок та виплату доплати, передбаченої ст. 39 зазначеного Закону України, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати та доплати, як дітям війни за цей же період.
В судове засідання позивачки не з'явилися, у позові просили справ) розглянути без їх участі.
Представник відповідача - управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області - у судове засідання не з'явився, про день і час слухання справи повідомлено вчасно, надіслали письмове заперечення проти позову, яке обґрунтовували тим, що управління діяло відповідно до чинного законодавства, постанов КМ України, просили справу розглянути без участі їх представника, при розгляді врахувати строк позовної давності.
Вивчивши матеріали справи та дослідивши письмові докази, суд вважає, що позов підлягає: задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_1 є потерпілою внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС категорії що підтверджується посвідченням серії А № 040741, виданим 11.05.1994 раку. Згідно із довідкою МСЕК серії ВТЕ-25 № 011485 від 04.05.1994 року позивачку визнано безстроково інвалідом 11 групи внаслідок загального захворювання, пов'язаного з впливом аварії на ЧАЕС;
позивачка ОСОБА_2 є потерпілою внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС категорії 1, що підтверджується посвідченням серії А № 028260, виданим 31.01.1994 року. Згідно із довідкою V1CEK серії ВТЕ-25 № 011485 від 27.12.1993 року позивачку визнано безстроково інвалідом II групи внаслідок загального захворювання, пов'язаного з впливом аварії на ЧАЕС.
Позивачки перебувають на обліку в Управлінні Пенсійного Фонду в Іванківському районі Київської області та отримують пенсію відповідно до Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , яка у обох становить по 655 грн. (основний розмірі. 141.80 грн. ( додатковий розмір). Оскільки позивачі постійно проживають на радіоактивно забрудненій території - ОСОБА_1 в смт. Іванків , а ОСОБА_2 - с. Розважів Іванківського району Київської області, які відносяться відповідно до зони добровільного гарантованого відселення та зони посиленого радіологічного контролю, що підтверджено паспортними даними позивачок та довідками з місті проживання їм також відповідачем виплачується підвищення до пенсії за проживання у цій зоні у розмірі відповідно 10 грн. 50 коп. та 5 грн. 20 коп.
Відповідно до ст. 50 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірах ... інвалідам 2 групи - 75% мінімальної пенсії за віком.
Посилання відповідача на те, що ст. 28 Закону України ,. Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування » щодо розміру мінімальної пенсії за віком не може застосовуватися до визначення розміру пенсії, призначеної за Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , суд вважає некоректним, оскільки в останньому визначено за базу для обрахування пенсії саме мінімальну пенсію за віком.
Додаткова пенсія позивачкам нараховувалася та виплачувалася саме відповідачем, а тому посилання на те, що вони не є розпорядниками коштів Фонду, з якого виплачуються такі видатки, є некоректним, як і посилання на те. що коштів на такі виплати Пенсійний фонд немає, оскільки вони не фінансуються з коштів пенсійного фонду. Так, Європейський Суд з прав людини у рішенні від 08.11.2005 року по справі Кечко проти України в п.23 зазначив „ суд зауважує, що в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїх робітникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи зміни в законодавство. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплат - певних надбавок, і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовити у цих виплатах доки відповідні положення є чинними. П. 26 Суд не приймає до у ваги аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можу і ь посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань ,
З ст. 62 Закону слідує, що Кабінет Міністрів України дає роз'яснення порядку застосування Закону, і аж ніяк не встановлює розмір компенсацій, чи змінює той, що вже вказаний в Законі. А отже постанови КМ України, на які посилається у своєму запереченні відповідач, як на підставу відповідності своїх дій чинному законодавству ( 523 від 30.05.1997 року. № 530 від 28.05.2008 року. № 654 від 16.07.2008 року) є такими, що не відповідають нормам ст. 50 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , що визначав за базу обрахунку пенсії таким особам з розрахунку мінімальної пенсії за віком.
В даному випадку мають враховуватися засади пріоритетності Законів України над урядовими нормативними актами та вимоги ст. 92 Конституції України, згідно якої виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина ( п.1) та основи соціального захисту ( п.6).
Щодо решти вимог позивачок суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , як пенсіонеру, який постійно проживає на території добровільного гарантованого
відселення повинна на виплачуватися доплата у розмірі 2 мінімальних заробітних плат щомісяця, а па території посиленого радіологічного контролю у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.
Позивачкам, як пенсіонеркам, які проживають у вищезазначеній зоні радіоактивного забруднення відповідачем виплачувалися кошти, передбачені ст. 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи виходячи з суми відповідно 10 грн. 50 коп. та 5 грн. 20 коп., встановленої Постановою Кабінету Міністрів України № 836 від 26 липня 1996 року, що підтверджується відповідями відповідача на звернення позивачок та довідками про розмір пенсії.
Законодавче регулювання відносин з виплати доплати пенсіонерам, які проживають на радіоактивно забрудненій території визначалось ст. 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (у редакції від 06.06.1996 року №230/96-ВР), оскільки обмеження щодо її застосування було скасовано, а жодних інших обмежень Верховна Рада України не встановлювала.
Крім того, позивачка ОСОБА_2 народилася 08.02.1944 року, ОСОБА_1 В.11.22.08.1942 року і відповідно до ст. 1 Закону України Про соціальний захист дітей війни мають право на отримання передбачених цим Законом пільг та державної соціальної допомоги.
Ст. 6 зазначеного цього Закону передбачено право таких громадян на отримання державної соціальної підтримки, а саме підвищення пенсії на 30% мінімальної пенсії за віком, проте зазначена надбавка позивачкам виплачується у значно меншому розмірі, що також призвело до порушення .
Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України. Виплата коштів у розмірі, який значно менший ніж той, що встановлений ст. 50 Закону, є неправомірною. Подальший перерахунок та виплата додаткової пенсії позивачу має проводитись відповідачем з урахуванням вимог Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та зміни мінімальної пенсії за віком.
Керуючись ст. 22, 46. 92. 152 Конституції України, ст. 39, 50 Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , ст.ст. З, 10-11. 57-60, 88. 197. 209. 212-215 ЦПК України, суд. -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Визнати дії відповідача - управління пенсійного фонду України в Київській області - щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 додаткової пенсії, а також доплаїи за проживання на радіоактивно забрудненій території, доплати, як дітям війни у розмірах нижчих, ніж передбачено ст. 39. 50 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни неправомірними.
3.Зобов'язати відповідача - управління Пенсійного фонду України в Іванівському районі Київської області зробити перерахунок ОСОБА_1, ОСОБА_2 додаткової пенсії, за шкоду, заподіяну здоров'ю, виходячи з встановленого розміру - 75% мінімальної пенсії за віком згідно ст. 50 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за період з 18 серпня 2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року та стягнути перераховані недоплачені кошти з урахуванням вже виплачених сум.
4.Зобов'язати відповідача - управління Пенсійного фонду України в Іванівськом> районі Київської області зробити перерахунок доплати за проживання на радіоактивно забрудненій території, а саме: ОСОБА_1, виходячи з встановленого розміру двох мінімальних заробітних плат. ОСОБА_2 - однієї заробітної плати згідно ст. 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за період з 18 серпня 2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року та стягнути перераховані недоплачені кошти з урахуванням вже виплачених сум.
5.Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області здійснити перерахунок ОСОБА_1 та ОСОБА_2 пенсії з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії згідно ст.6 ЗУ Про соціальний захист дітей війни з розміру, встановленого ч.1 ст.28 ЗУ Про обов'язкове пенсійне страхування за період з 18 серпня 2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року та стягнути перераховані недоплачені кошти з урахуванням вже виплачених сум.
5. Від сплати судового збору сторони звільнити.
Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Київської області через Іванківський районний суд протягом десяти днів після отримання його копії.
Суддя:
Суд | Іванківський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2010 |
Оприлюднено | 25.11.2017 |
Номер документу | 70463764 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Іванківський районний суд Київської області
Грищенко Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні