Постанова
від 12.11.2009 по справі 2-а-3884/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островськ ого, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.g ov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2009 р. Справа № 2-а-3884/09/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді Чудак О лесі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання Балан Марині Анатолії вні,

за участю представника поз ивача Годуна Костянтина Ол ексійовича,

у відсутність відповідача ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи за позовом Липовецьк ої міжрайонної державної под аткової інспекції у Вінницьк ій області до Фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 про ст ягнення заборгованості по пл атежах до бюджету за рахунок активів,

встановив:

09 вересня 2009 року Липовецьк а міжрайонна державна податк ова інспекція у Вінницькій о бласті (Липовецька МДПІ) звер нулася в суд з позовом до Фізи чної особи - підприємця ОСО БА_2 (ФОП ОСОБА_2.) про стяг нення на користь місцевого б юджету с. Вахнівка Липовецьк ого району Вінницької област і активи в рахунок погашення податкового боргу по орендн ій платі за землю в розмірі 6015 г рн 22 коп.

Зазначали, що ФОП ОСОБА_ 2 Липовецькою МДПІ взятий н а податковий облік як платни к податків з 03 травня 2006 року. Ст аном на 31 серпня 2009 року за відп овідачем рахується податков ий борг по орендній платі за з емлю в розмірі 6015 грн 22 коп. Пода тковою інспекцією вжито захо дів, щодо погашення податков ого боргу, зокрема винесено п ершу та другу податкові вимо ги.

Посилаючись на те, що на час звернення до суду борг так і н е сплачений, податкові вимог и не виконані, - просили позов задовольнити й стягнути вказ ану суму в судовому порядку.

Ухвалою суду від 10 вересня 200 9 року відкрито провадження в адміністративній справі.

До початку судового засіда ння, через канцелярію суду, Ли повецькою МДПІ подано заяву про зменшення позовних вимог (а.с. 13).

В судовому засіданні 28 жовт ня 2009 року представник позива ча подану заву підтримала, по силаючись на часткове погаше ння ФОП ОСОБА_2 заборгован ості.

На підтвердження таких обс тавин, до матеріалів справи д одано витяг з картки особово го рахунку платника, з якого в бачається, що на підставі пла тіжного доручення №К21/9/20 підпр иємець 09 вересня 2009 року сплати в 1210 грн (а.с. 14-16).

Таким чином, податковий бор г по орендній платі за землю з мінився і склав 6015,22 - 12 10 = 4805,22 грн.

Відповідач про задоволенн я заяви не заперечив.

Зважаючи на те, що в силу ч астини першої статті 51 КАС Укр аїни, крім прав та обов' язкі в, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право зм інити підставу або предмет а дміністративного позову, збі льшити або зменшити розмір п озовних вимог або відмовитис я від адміністративного позо ву в будь-який час до закінчен ня судового розгляду, заяву п озивача про зменшення позовн их вимог прийнято судом, оскі льки ці дії не суперечать зак ону.

В подальшому, до початку судового засідання 13 жовтня 20 09 року, через канцелярію суду Липовецькою МДПІ знову подан о заяву про зменшення позовн их вимог (а.с. 23).

Представник позивача в суд овому засіданні вказану заяв у підтримала та додатково по яснив, що за період з 31 серпня 20 09 року по 12 жовтня 2009 року нараху вання відповідачу склали 1595 г рн 88 коп., зокрема, 1474 грн 93 коп. - це основний платіж, 121 грн 05 коп . - пеня за несвоєчасну сплат у.

Як вбачається з витягу із ка ртки особового рахунку платн ика, 12 жовтня 2009 року відповідн о до декларації від 26 січня 2001 р оку №480 йому нараховані вказан і 1474 грн 93 коп.

В той же час, на підставі пла тіжного доручення №К21/9/20 ФОП ОСОБА_2 09 вересня 2009 рок у сплачено 1210 грн, а на підставі платіжних доручень №К21/8/17, №К21/8 /18, №86/3 09 жовтня 2009 року сплачено 121 0 грн, 275 грн, 540 грн відповідно.

У зв' язку із частковою про платою платником, Липовецько ю МДПІ нараховувалась пеня. З окрема, 84 коп. за період з 01 трав ня 2009 року по 09 вересня 2009 року, 46 г рн 29 коп. за період з 02 червня 2009 р оку по 09 вересня 2009 року, 15 грн 34 к оп. за період з 02 червня 2009 року п о 08 жовтня 2009 року, 31 грн 98 коп. за п еріод з 01 липня 2009 року по 08 жовтня 2009 року, 09 грн 66 коп. за п еріод з 01 липня 2009 року по 08 жовт ня 2009 року, 11 грн 81 коп. за період з 01 липня 2009 року по 09 жовтня 2009 рок у та 05 грн 13 коп. за період з 31 лип ня 2009 року по 09 жовтня 2009 року (а.с . 24).

Сплачені відповідачем кош ти, в календарній черговості спрямовані на погашення 3 166 грн 22 коп. - основного платеж у й 68 грн 78 коп. - пені.

Таким чином, станом на 12 жовт ня 2009 року заборгованість ФОП ОСОБА_2 по орендній платі за землю склала 4376 грн 10 коп., з я ких 4224 грн 55 коп. - основний пла тіж та 151 грн 55 коп. - пеня за нес воєчасну сплату.

Відповідач в судових засід аннях, які відбулися 13 жовтня 2009 року, 27 жовтня 2009 року, над ав суду пояснення, що не розум іє причин виникнення даного податкового боргу, та має нам ір з' ясувати їх, звернувшис ь до Липовецької МДПІ і у випа дку обґрунтованості сплатит и його.

Таким чином, чітка позиція в ідповідача щодо позовних вим ог суду не відома і з' ясуват и її у суду не було можливості , оскільки в останнє судове за сідання відповідач не з' яви вся, не повідомивши про причи ни неявки, хоча належним чино м був повідомлений про час і м ісце розгляду справи, про що с відчить розписка про врученн я судової повістки від 27 жовтн я 2009 року (а.с. 33).

Відповідно до частини перш ої статті 122 КАС України адмін істративна справа має бути р озглянута і вирішена протяго м розумного строку, але не біл ьше двох місяців з дня відкри ття провадження у справі, якщ о інше не встановлено цим код ексом.

Враховуючи, що за позиції ві дповідача у справі неоднораз ово оголошувалася перерва та враховуючи, що зі змісту стат ті 128 КАС України виходить, що н еявка відповідача чи його уп овноваженого представника б ез поважних причин або непов ідомлення про причини неприб уття не є перешкодою для розг ляду справи протягом розумно го строку, у зв' язку з чим суд ом розглянуто справу за наяв ними в ній матеріалами.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, повно, всебічно, об'єктивно досліди вши надані у справу докази, на давши їм юридичну оцінку, вст ановив наступне.

Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію фізичн ої особи - підприємця НОМЕР _2, ОСОБА_2 зареєстровани й Липовецькою районною держа вною адміністрацією Вінниць кої області 28 квітня 2006 року Н ОМЕР_3 (а.с. 5).

Згідно із довідкою Липовец ької МДПІ від 03 травня 2006 року у зятий на облік платника пода тків 03 травня 2006 року за №648 (а.с. 17).

ФОП ОСОБА_2, займаючись п ідприємницькою діяльністю (о ренда ставка), згідно чинного законодавства подав до Липо вецької МДПІ податкову декла рацію орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності.

На основі поданої декларац ії №480 від 26 січня 2009 року відпов ідно 30 числа кожного місяця по зивачу проводиться нарахува ння орендної плати за землю (а .с. 6).

З 30 квітня 2009 року у ФОП ОС ОБА_2 виникла заборгованіст ь по сплаті орендної плати за землю з фізичних осіб, яка ста ном на 31 серпня 2009 року склала 591 5 грн 94 коп. за основним платеже м (як видно із картки особовог о рахунку, станом на 30 квітня 200 9 року по даному податку рахув алась заборгованість в сумі 3174 грн 82 коп. За період з 30 квітня 2009 року по 31 серпня 2009 року нара ховано до сплати 7374 грн 15 коп., а сплачено 4633 грн 03 коп., що скл ало 3174,82 + 7374,15 - 4633,03 = 5915,94 грн) та 99 грн 28 ко п. - пеня за несвоєчасну спла ту, а всього 6015 грн 22 коп.

Згідно з пунктом 3 частин и першої статті 9 Закону Украї ни Про систему оподаткування від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ плат ники податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.

Відповідно до пункту 8 части ни першої статті 14 цього Закон у до переліку загальнодержав них податків і зборів (обов' язкових платежів), зокрема, вк лючено земельний податок, що кореспондує положенню статт і 2 Закону України Про плату за землювід 03 липня 1992 року №2535-Х ІІ (Закон №2535) згідно якої викор истання землі в Україні є пла тним.

Так, плата за землю справляє ться у вигляді земельного по датку або орендної плати, що в изначається залежно від грош ової оцінки земель. Розміри п одатку за земельні ділянки, г рошову оцінку яких не встано влено, визначаються до її вст ановлення в порядку, визначе ному цим Законом.

Підставою для нарахування земельного податку є дані де ржавного земельного кадастр у. (ст. 13 Закону №2535).

Відповідно до частини перш ої статті 14 Закону України Про плату за землюплатники земе льного податку, а також оренд ної плати за земельні ділянк и державної або комунальної власності (крім громадян) сам остійно обчислюють суму земе льного податку та орендної п лати щороку за станом на 1 січн я і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов' язку подання щомісячни х декларацій.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов' я зку подання податкової декла рації до 1 лютого поточного ро ку, у тому числі і за нововідве дені земельні ділянки, що не з вільняє від обов' язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступно го за звітним.

Податкове зобов' язання п о земельному податку, а також по орендній платі за землі де ржавної та комунальної власн ості, визначене у податковій декларації на поточний рік, с плачується рівними частками власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця (ч. 1 ст. 17 Зак ону №2535).

ФОП ОСОБА_2 податкову де кларацію орендної плати за з емельні ділянки державної і колективної власності на 2009 р ік з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями п одав до Липовецької МДПІ 26 січ ня 2009 року, про що свідчить вхід ний номер та штамп на податко вій декларації.

Контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності здійснюється органа ми державної податкової служ би (ст. 27 Закону №2535).

Так, згідно із пунктами 1, 4 ча стини першої статті 11 Закону У країни Про державну податков у службу в Українівід 04 грудня 1990 року №509-ХІІ органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах повноважень та у по рядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати документальні невиїзні перевірки (на підставі подан их податкових декларацій, зв ітів та інших документів, пов ' язаних з нарахуванням і сп латою податків та зборів (обо в' язкових платежів) незалеж но від способу їх подачі) та за прошувати платників податкі в або їх представників для пе ревірки правильності нараху вання та своєчасності сплати податків та зборів (обов' яз кових платежів) такими платн иками податків.

У межах таких перевірок под аткові органи, зокрема, контр олюють сплату у встановлений строк орендної плати за земе льні ділянки державної і кол ективної власності.

Спеціальним законом з пи тань оподаткування, який уст ановлює порядок погашення з обов' язань юридичних або фі зичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фонд ами з податків і зборів (обов' язкових платежів), включаючи збір на обов' язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає проц едуру оскарження дій органів стягнення є Закон України ві д 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами.

Відповідно до цього Зако ну, узгоджена сума податково го зобов' язання, тобто само стійно визначена платником п одатків у податковій деклара ції (розрахунку), не сплачена у строки, визначені Законом, ви знається сумою податкового б оргу платника податків (п.п 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону №2181).

Як вбачається з картки особ ового рахунку платника, за ві дповідачем станом на 31 серпня 2009 року по даному податку раху валась заборгованість в розм ірі 6015 грн 22 коп. з яких: основний платіж - 5915 грн 94 коп. та пеня в розмірі 99 грн 28 коп.

Для погашення податкового боргу Липовецькою МДПІ, відп овідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону №2181, яким пере дбачено, що у разі, коли платни к податків не сплачує узгодж ену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги, ФОП ОСОБА_2 в иставлено першу податкову ви могу від 02 квітня 2008 року на сум у 2807 грн 67 коп. та другу податко ву вимогу від 24 вересня 2008 року на суму 3049 грн 30 коп. Вказані в п одаткових вимогах суми забор гованості на час звернення Л иповецькогої МДПІ до суду ві дповідачем не сплачені.

Оскільки, в подальшому, підп риємцем заборгованість по ор ендній платі за землю частко во погашена, то сума заборгов аності, що підлягає стягненн ю на момент розгляду справи с тановить 4376 грн 10 коп.

Пунктами 3.1.1, пунктом 3.1 статті 3 Закону України Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд амипередбачено, що виключно за рішенням суду в рахунок по гашення податкових зобов'яза нь можуть бути примусово стя гнені активи платника податк ів (кошти, матеріальні та нема теріальні цінності), що належ ать юридичній або фізичній о собі за правом власності або повного господарського віда ння.

Відповідно до статті 17 КАС У країни компетенція адмініст ративних судів поширюється н а спори за зверненням суб'єкт а владних повноважень у випа дках, встановлених законом. Т акі випадки, стосовно позива ча, встановлені Законом Укра їни від 04 грудня 1990 року №509-ХІІ П ро державну податкову службу в Україні, а саме пунктом 11 ста тті 10 якого передбачено, що де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Майно підприємства, згідно статті 66 Господарського коде ксу України, становлять виро бничі і невиробничі фонди, а т акож інші цінності, вартість яких відображається в самом у балансі підприємства.

Таким чином стягнення суми податкової заборгованості, в разі недостатності коштів у відповідача, можливе за рах унок його майна.

К5рім того, слід зазначит и, що відповідно до статті 20 За кону №2535, платежі за землю зара ховуються до відповідних міс цевих бюджетів у порядку, виз наченому Бюджетним кодексом України для плати за землю.

Відповідно до статті 71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ста тті 86 КАС України оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об'єк тивному дослідженні.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Натомість, позивачем довед ена сума заборгованості, а вр аховуючи те, що податковий ро зрахунок орендної плати за з емельні ділянки державної і колективної власності за 2009 рік, визначений відповіда чем самостійно, отже, є узгодж еним, вимоги Липовецької МДП І в повній мірі не виконані, то позов підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Керуючись статями 8-12, 17, 69-71, 94, 128, 15 8-163, 167, 186, 255 КАС України, суд

постановив:

адміністративний позов з адовольнити повністю.

Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (АДР ЕСА_1, 22525, ідент. номер НОМЕР _1) на користь місцевого бюдж ету с. Вахнівка Липовецького району Вінницької області (р /р №33211815700279 у ГУДК в Вінницькій об ласті, МФО 802015, код ЄДРПОУ 20087569, код платежу 13050500) заборгованість п о орендній платі на землю в ро змірі 4376 грн 10 коп. (чотири тисяч і триста сімдесят шість грив ень десять копійок) за рахуно к активів.

Відповідно до статті 186 КАС У країни ухвала може бути оска ржена протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо ухв алу було постановлено без ви клику особи, яка її оскаржує, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї ухвали. Апеляційна скарга н а ухвалу суду першої інстанц ії подається протягом 10 днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження. При цьому а пеляційна скарга може бути п одана без попереднього подан ня заяви про апеляційне оска рження, якщо скарга подаєтьс я у строк, встановлений для по дання заяви про апеляційне о скарження. Заява про апеляці йне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апе ляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до статті 254 КАС У країни ухвала набирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, якщо її не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови оформлено 13.11.09р.

Суддя /підпис/ Чудак Олеся Миколаївна

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2009
Оприлюднено09.06.2010
Номер документу7046567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3884/09/0270

Постанова від 12.11.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак О.М.

Постанова від 12.11.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні