Постанова
від 23.11.2009 по справі 2-а-4066/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островськ ого, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.g ov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2009 р. Справа № 2-а-4066/09/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Воробйо вої Інни Анатоліївни,

При секретарі судового зас ідання: Балан Марині Анатолі ївні

За участю:

представника позивача : Кудріної Алли Вікторівни

представник відповідача : не з'явився

розглянув у відкритому суд овому засіданні матеріали сп рави

за позовом: Державної подат кової інспекції у м. Вінниці

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерпост ач"

про: скасування (припинення ) державної реєстрації

Обставини справи:

Державна податкова інспе кція у місті Вінниці зверну лася до суду з адміністратив ним позовом про скасування д ержавної реєстрації - Това риства з обмеженою відповіда льністю “Інтерпостач” та зо бов' язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному держа вному реєстрі місцезнаходж енням, що у відповідності із нормами абзацу 5 пункту 2 стат ті 38 Закону України Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мцівє підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи , яке не пов' язано з банкрут ством юридичної особи.

Поданим 06 жовтня 2009 року кл опотанням (вх. № 15780) та в судово му засіданні представник поз ивача змінила позовні вимог и, фактично зменшивши їх, а сам е, просила суд прийняти рішен ня, яким скасувати (припинити ) державну реєстрацію товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Інтерпостач", код ЄДРП ОУ 24941003.

Дане клопотання, з урахува нням прав, якими наділені сто рони статтями 49, 51 КАС України, прийняте судом, оскільки так і дії позивача не суперечать закону та не порушують чиїх- небуть прав, свобод чи інтере сів.

В ході розгляду справи, пре дставник позивача позов з ур ахуванням зменшення позовни х вимог підтримала в повному обсязі та просила позовні ви моги задовольнити посилаючи сь на обставини, викладені у п озовній заяві.

Відповідач уповноваженог о представника в судове засі дання не направив. Про час і мі сце розгляду справи відповід ач повідомлявся завчасно та належним чином судовими пові стками, які направлялись за а дресами наявними в матеріала х справи, а саме: 1) в Довідці з ЄДРПОУ № 2644364 (а.с. 11-15), Свідоцтві п ро державну реєстрацію юриди чної особи серії А00 № 746248 (а.с. 7) та довідці Головного управлін ня статистики у Вінницькій області № 13/4/94 від 19.01.2009 року (а.с.5) : в ул. Стеценка, 75, м. Вінниця, 21009; 2) в довідці про взяття на облік п латника податків № 83/29-0 від 19.01.2006 р оку ( а.с. 10): вул. Автолюбителів, б уд. 2 к. 302, м. Кіровоград, Кіровогр адська область, 25028 та засновн ику ТОВ ІнтерпостачОСОБА_3 за адресою наявною у витяз і із Статуту (а.с. 9): АДРЕСА_1 .

Беручи до уваги що судова п овістка про виклик в судове з асідання доставлена за адрес ою, внесеною до відповідного державного реєстру, а тому , в ідповідно до положень пункт у 8 статті 35 КАС України, слід в важати, що повістку вручено ю ридичній особі.

Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача на лежним чином про час і місце р озгляду судової справи з йог о участю та реалізації ним пр ава судового захисту своїх п рав та інтересів.

Таким чином, суд вважає за м ожливе розглянути справу без участі представника відпові дача відповідно до положень ст.128 КАС України.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и надані докази та матеріали справи, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю “Інтерпоста ч” зареєстроване Виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради 28 липня 1997 року, і з зазначенням місцезнаходже ння юридичної особи : вул. Сте ценка, 75 А, м. Вінниця, Вінницька область, 21009.

Як вбачається з довідки Го ловного управління статисти ки у Вінницькій області №13/4/94 в ід 19.01.2009 року станом на 16.01.2009 року в ЄДРПОУ значиться товариств о з обмеженою відповідальніс тю “Інтерпостач”, ідентифіка ційний код - 24941003 , адреса: 210 09, м. Вінниця, Замостянський ра йон, вул.. Стеценка, 75, корп. А, кер івник - ОСОБА_3.

Водночас, ОСОБА_3, який пр оживає за адресою: АДРЕСА_1 , є засновником товариства з обмеженою відповідальністю “Інтерпостач”.

Згідно довідки Державної п одаткової інспекції у м. Вінн иці від 14.09.2009 року по товариств у з обмеженою відповідальніс тю Інтерпостачзаборгованіс ть перед бюджетом відсутня ( а.с. 6).

Як вбачається з довідки з Є диного державного реєстру ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців № 2644364, стосовн о товариства з обмеженою від повідальність Інтерпостач(і дентифікаційний код: 24941003) 21 сер пня 2007 року було внесено черго вий запис № 15, яким до Єдиного державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - п ідприємців внесено інформац ію щодо відсутності юридич ної особи за вказаною адрес ою, а саме: 21009, Вінницька област ь, місто Вінниця, Замостянськ ий район, вулиця Стеценка, буд инок 75 А.

У відповідності із нормами Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб т а юридичних осіб - підприємц ів, Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців - це авто матизована система збирання , накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців.

В абзаці 6 частини 1 статті 1 н азваного Закону надано визн ачення місцезнаходження юр идичної особи - це адреса орг ану або особи, які відповідно до установчих документів юр идичної особи чи закону вист упають від її імені (далі - вик онавчий орган).

Згідно частини 1 статті 4 Зак ону України Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ю ридичних осіб - підприємців , державна реєстрація юрид ичних осіб та фізичних осі б - підприємців - є засвідченн ям факту створення або припи нення юридичної особи, засві дчення факту набуття або поз бавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчин ення інших реєстраційних дій , які передбачені цим Законом , шляхом внесення відповідни х записів до Єдиного державн ого реєстру.

В силу частини 3 статті 9 вка заного Закону, у бланку свідо цтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаютьс я:

найменування юридичної особи;

ідентифікаційний код Єд иного державного реєстру під приємств і організацій Украї ни;

місцезнаходження юридич ної особи;

місце проведення держав ної реєстрації;

дата проведення державн ої реєстрації та номер запис у в Єдиному державному реєст рі;

прізвище та ініціали дер жавного реєстратора;

підстава, дата та номер за пису в Єдиному державному ре єстрі про заміну свідоцтва п ро державну реєстрацію.

В Єдиному державному реєст рі містяться, між іншим, такі в ідомості щодо юридичної особ и, як її місцезнаходження ( аб зац 7 частини 2 статті 17 Закону України Про державну реєстр ацію юридичних осіб та юриди чних осіб - підприємців).

У відповідності до частини 1 статті 18 Закону України Про державну реєстрацію юридич них осіб та юридичних осіб - підприємців, якщо відомост і, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєст ру, були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін.

Згідно із вимогами частини 1 статті 19 вказаного Закону у разі, якщо зміна відомосте й про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із зміна ми до установчих документів юридичної особи або не підля гає державній реєстрації, ви конавчий орган юридичної осо би або уповноважена ним особ а зобов'язаний подати (надісл ати рекомендованим листом) д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням реєстраційн ої справи юридичної особи за повнену реєстраційну картку про внесення змін до відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подаєтьс я (надсилається) реєстраційн а картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходж ення юридичної особи, до неї д одається свідоцтво про держа вну реєстрацію юридичної осо би.

З аналізу вищенаведених но рм закону вбачається, що відо мості про місцезнаходження ю ридичної особи, є обов' язко вою інформацією, що має міст итися в Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців, і о бов' язок внесення відомост ей щодо зміни місцезнаходже ння юридичної особи покладе ний безпосередньо на цю юри дичну особу.

Відповідно до пункту 17 част ини 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.

Згідно з частиною першою ст атті 216 Господарського кодекс у України (далі - ГК України) уч асники господарських віднос ин несуть господарсько-право ву відповідальність за право порушення у сфері господарюв ання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.

Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов'язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за по рушення встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті до суб'єктів господарюван ня можуть бути застосовані у повноваженими органами держ авної влади або органами міс цевого самоврядування адмін істративно-господарські сан кції, тобто заходи організац ійно-правового або майнового характеру, спрямовані на при пинення правопорушення суб'є кта господарювання та ліквід ацію його наслідків.

При цьому, згідно з частиною першою статті 247 ГК України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Водночас, із системного ан алізу норм законодавства Ук раїни вбачається, що скасува ння державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове зн ачення, оскільки утворюють о дин правовий інститут - ска сування держаної реєстраці ї суб' єкта господарювання , який знайшов своє правове в тілення у формі припинення ю ридичної особи в Законі Укра їни Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємціввід 15.05.2003 р. № 755-IV.

Відповідно до частини друг ої статті 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" підставою для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов'язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходжен ням.

Отже, враховуючи те, що в Єди ному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щодо відсутності товариства з обмеженою відповідальніст ю Інтерпостачза вказаним її місцезнаходженням (будь-яки х подальших записів не внесе но), суд вважає вимоги позивач а обґрунтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для припи нення юридичної особи.

З приписів статей 71, 86 КАС Укр аїни вбачається, що кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оц інює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанн ям, що ґрунтується на їх безпо середньому, всебічному, повн ому та об'єктивному дослідже нні.

Зважаючи, що на день судовог о розгляду відповідач доказі в у спростування позовних ви мог не надав, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України „Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів” суд, який постановив ріш ення щодо припинення юридич ної особи, що не пов'язане з ба нкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенн ям законної сили направляє й ого копію державному реєстра тору за місцезнаходженням юр идичної особи для внесення д о Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 1 28, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити повніс тю.

Припинити юридичну особу - Товариства зобмеженою відпо відальністю “Інтерпостач” (ю ридична адреса: вул. Стеценка , 75 А, м. Вінниця, Замостянський район, Вінницька область, 21009, к од за ЄДРПОУ 24941003).

Копію даної постанови, у де нь набрання нею законної сил и надіслати державному реєст ратору виконавчого комітет у Вінницької міської ради (ву л. Соборна, 59, м. Вінниця) для вик онання вимог встановлених ст . 38 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в”.

Відповідно до ст. 186 КАС Ук раїни постанова може б ути оскаржена протяго м 10 днів з дня її проголошення , а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі шля хом подачі заяви про апеляці йне оскарження. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. При цьому апеляційн а скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , я кщо скарга подається у строк , встановлений для подання за яви про апеляційне оскарженн я. Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухв алив оскаржуване судове ріше ння. Копія апеляційної скарг и одночасно надсилається осо бою, яка її подає, до суду апел яційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набир ає сили після закінчення цьо го строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови оформлено: 24.11.09

Суддя Во робйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2009
Оприлюднено07.06.2010
Номер документу7046586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4066/09/0270

Постанова від 23.11.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні