Ухвала
від 22.11.2017 по справі 727/7673/17
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 727/7673/17

Головуючий у 1-й інстанції: Семенко О.В.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

22 листопада 2017 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Граб Л.С.

суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради на постанову Шевченківського районного суду м. Чернівці від 29 серпня 2017 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "БК Центр-2000" до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради про визнання незаконною бездіяльність суб'єкта владних повноважень,

В С Т А Н О В И В :

В серпні 2017 року приватне підприємство БК Центр-2000 звернулося до суду з позовом до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин, в якому просило: визнати незаконною бездіяльність Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, яка полягає в не підготовці та не внесені на розгляд Чернівецької міської ради проекту рішення щодо надання в орендне користування ПП БК Центр - 2000 земельної ділянки площею 0,0164 га (кадастровий номер 7310136600:32:003:0102) по вулиці Руській, 229-а для обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди - павільйону), та зобов'язати Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради підготувати і винести на розгляд Чернівецької міської ради проект рішення щодо надання в орендне користування ПП БК Центр - 2000 земельної ділянки площею 0,0164 га (кадастровий номер 7310136600:32:003:0102) по вулиці Руській, 229-а в м. Чернівці для обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди - павільйону.

Постановою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 29 серпня 2017 року позовні вимоги задоволено.

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок - невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованої постанови.

Сторони, будучи належним чином повідомленими про час, дату та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явились.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, давши правову оцінку обставинам у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін, виходячи з наступного.

Як слідує з матеріалів справи, 25.04.2011 року між ТОВ "Полекс" та ПП "БК Центр-2000" укладено договір купівлі-продажу тимчасової споруди № КП1/25, згідно якого останнє придбало споруду загальною площею 29,11 м.кв. яка знаходиться по вул. Руській м. Чернівці поруч з будинком № 229-Б на земельній ділянці площею 0,7631 га, що є в орендному користуванні ТОВ "Полекс"відповідно до договору оренди №1307 від 29.06.2004 р.

Пунктом 2.1. рішення 10 сесії Чернівецької міської ради VI скликання № 227 від 28.07.2011р. ПП "БК Центр - 2000" надано дозвіл на переобладнання під магазин продовольчих та промислових товарів тимчасової споруди на земельній ділянці орієнтовною площею 0,0200 га по вул. Руській, 229-а м. Чернівці за рахунок земельної ділянки площею 0,7631 га орендованої ТОВ "Полекс".

Додатком 9 п. 1.8. рішення 31 сесії Чернівецької міської ради VI скликання № 725 від 27.12.2012р. ПП "БК Центр - 2000" затверджено на вул. Руській,229-А розташування тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності терміном на 5 років.

Пунктом 1.1. рішення 34 сесії Чернівецької міської ради VI скликання № 814 від 28.07.2013 р. ПП "БК Центр - 2000" надано дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0180 га на умовах договору встановлення земельного сервітуту терміном на 5 років для обслуговування тимчасової споруди (павільйону) по вул. Руській, 229-а.

У послідуючому, рішенням 51 сесії Чернівецької міської ради VI скликання № 1274 від 27.06.2014р. надано дозвіл Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради на складання проекту землеустрою земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0180 га по вул. Руській, 229-а для обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди - павільйону), та уповноважено ПП "БК Центр - 2000" виготовити землевпорядну документацію на зазначену земельну ділянку за власні кошти.

Рішенням 56 сесії Чернівецької міської ради VI скликання № 1386 від 30.10.2014 р. затверджено Чернівецькій міській раді проект відведення щодо формування земельної ділянки площею 0,0164 га (кадастровий номер 7310136600:32:003:0102) по вул. Руській, 229-а для обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди - павільйону).

19.04.2017р ПП "БК Центр - 2000" звернулось із заявою до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради щодо надання зазначеної земельної ділянки в орендне користування терміном на 5 років для обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди - павільйону).

Листом №04/01-А/1-1271 від 24.04.2017 року Департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин позивача повідомлено, що для розгляду даного питання останньому необхідно додатково представити в управління земельних ресурсів департаменту копію документу, що посвідчує право власності на нерухоме майно за вищевказаною адресою, зареєстроване у відповідності до норм чинного законодавства.

Однак, ПП БК Центр-2000 , вважаючи вказані дії незаконними та такими, що порушують його права, звернулося з даним позовом до суду.

Суд першої інстанції дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з чим погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.

У відповідності до частини першої статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Частиною першою статті 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (частина перша статті 116 ЗК України).

Частиною 3 ст.124 ЗК України встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

У свою чергу, за правилами частини першої статті 123 ЗК України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина друга статті 123 ЗК України).

Частиною 6 статті 123 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно ч.14 ст.123 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Положенням "Про департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради" затвердженого рішення 23 сесії міської ради V скликання 27.12.2007 р. № 500 визначено, що: 1.1. Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради є виконавчим органом Чернівецької міської ради. 1.4. Департамент є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, з наділеною правоздатністю та дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем в суді; 1.5. Структурні підрозділи Департаменту не мають статусу юридичної особи, діють у його складі; 2.2. Департамент здійснює функції: 2.2.25. Готує проекти рішень на розгляд міської ради та її виконавчого комітету в межах наданих повноважень.

Відповідно до пункту 1.8. Положення про департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, яке затверджене рішенням Чернівецької міської ради від 25.09.2015р. №1737, департамент забезпечує реалізацію державної політики в сфері містобудування, архітектури та землекористування, виконання власних і делегованих повноважень у сфері будівництва та регулювання земельних відносин, здійснює координацію діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексного розвитку території міста.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, проект відведення щодо формування земельної ділянки площею 0,0164 га (кадастровий номер 7310136600:32:003:0102) по вул. Руській, 229-а затверджений рішенням 56 сесії Чернівецької міської ради VI скликання № 1386 від 30.10.2014р.

Колегія суддів звертає увагу, що з доданих до заяви №86370 від 19.04.2017 року документів слідує, що підприємством при зверненні до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради додано документ, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке знаходиться на вказаній земельній ділянці, що підтверджується матеріалами справи.

Враховуючи зазначене, колегія суддів дійшла висновку, що чинне законодавство не містить таких підстав для відмови у розгляді заяви позивача або відмови у затвердженні в наданні земельної ділянки в оренду листом.

Однак, відповідачем в порушення норм закону листом №04/02-08/1-1271 від 24.04.2017 р. без фактичного розгляду заяви повідомлено позивача про необхідність надання додаткових документів, для розгляду його питання, а саме: документу, що посвідчує право власності на нерухоме майно, у відповідності до чинного законодавства.

Таким чином, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції, що відповідач зобов'язаний був розглянути та вирішити питання про затвердження (відмови у затвердженні) проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, надання в орендне користування терміном на 5 років для обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди - павільйону), у встановлений законом термін.

Таким чином, провівши системний аналіз норм чинного законодавства та дослідивши обставини справи в повному обсязі, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо підставності позовних вимог.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що відповідачем не надано суду достатньо належних доказів, які б свідчили про неправомірність заявлених позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 71, 160, 167, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради залишити без задоволення, а постанову Шевченківського районного суду м. Чернівці від 29 серпня 2017 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2017
Оприлюднено26.11.2017
Номер документу70492060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —727/7673/17

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 29.08.2017

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

Постанова від 30.08.2017

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні